X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרדכי א' שוורץ חבר בסגל האקדמי הבכיר האוניברסיטה הפתוחה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מסתבר שהבחירות בישראל הן קתרזיס להמונים המולעטים בבדיה שישראל היא דמוקרטיה ורשויות השלטון בה מיישמות הלכה למעשה את עיקרון "שלטון העם, בידי העם ולמען העם" (לינקולן). ולא היא. הבחירות הן כסות לשלטונה של חונטת מיעוט שהשתלטה על מוקדי הכוח במדינה
▪  ▪  ▪
תקופת בחירות בישראל [צילום: AP]
רק בישראל אין לשליטים (האמיתיים) ממה לחשוש. ההמון הישראלי הטיפש מאמין בתמימותו שהוא בחר את ממשלתו. מי יתנני דמוקרטיה מזרח תיכונית?

בשתי מדינות ערביות לא-דמוקרטיות, תוניסיה ומצרים, נאלצו דיקטטורים חזקים ויציבים לוותר על שלטונם בלחץ הפגנות המונים. בתוניסיה ברח הנשיא מהמדינה כל עוד נפשו בו, ובמצרים נאלץ הנשיא לנקוב במועד פרישתו מכס הנשיאות. אך בעוד בכירי התקשורת בישראל ובעולם מהללים את ניצני הדמוקרטיה המתפתחת בעולם הערבי, ואת היכולת שגילו עמי האזור להתנער משלטון עריץ ללא מרחץ דמים, ההשוואה בין תוניסיה ומצריים מחד-גיסא, למדינת ישראל מאידך-גיסא, עוררה בי הרהורים נוגים.
מי זוכר שרבין, ערב בחירתו לרה"מ, התחייב שלא לנהל מו"מ עם אש"ף והצהיר שמי שיעלה על דעתו לרדת מרמת הגולן "יפקיר, יפקיר את ביטחון ישראל"? מי זוכר שהתחייבות זו נכללה מפורשות במצע מפלגת העבודה?, ומי זוכר את הפגנות הענק נגד הסכם אוסלו (שאושר בכנסת בקולות קנויים של סוחר סמים וגנב מנדטים)?, חשוב מכך - מי יכול להצביע על שינוי במדיניות הממשלה כתוצאה מהפגנות ענק אלה?
מי זוכר את הפגנת החרדים נגד הבג"צ, שהייתה הגדולה בתולדות המדינה עד אז? (בהפגנה זו השתתפו באמת למעלה מ-400,000 נפש). המפגינים מחו נגד עריצות אוליגרכית הבג"ץ, כמניין נבחרים מטעם עצמם השולטים שלטון ללא מצרים במדינת ישראל ופטורים ממתן דין וחשבון ונשיאה באחריות. התקשורת הישראלית, רובה ככולה, תקפה את המפגינים והיללה את שלטון הבג"צ כמעוז הדמוקרטיה הישראלית. כמובן, דבר לא השתנה. אותה חבורת משפטנים (די בינוניים ברמתם המקצועית) מוסיפה לשלוט במדינה ביד רמה.
מי זוכר שאריאל שרון נבחר לראשות ממשלת ישראל על בסיס מצע ששלל לחלוטין פינוי יישובים ונסיגה חד-צדדית?. לא עברו ימים מרובים ושרון הוביל את "תוכנית ההינתקות" מחבל עזה ומצפון השומרון שבמהלכה הוחרבו עשרות יישובים ורבבת יהודים הוגלו מקהילותיהם למחנות עקורים. שרון סירב להעמיד את תוכנית הגירוש שלו למשאל עם והעדיף להעביר אותה בכנסת בקולותיהם של פוליטיקאים משוחדים שנקנו בשלל הטבות חומריות חולפות, ופיטורי שרים ערב ההצבעה בממשלה להבטחת רוב מלאכותי.
בטוח בנצחונו במפלגתו העמיד שרון את תוכניתו למשאל מתפקדי הליכוד, ונחל מפלה. גם הפגנות הענק בכל רחבי הארץ לא הניאו את שרון מתוכניתו הנפשעת. בין אלה יש להזכיר את "השרשרת האנושית" ואת עצרת ההמונים הגדולה בתולדות ישראל מול רחבת הכותל המערבי, שבה השתתפו לכל הפחות כ-500,000 אזרחים. (הייתי שם וראיתי את נהר האדם הצפוף מגיע מרחבת הכותל עד צומת הגבעה הצרפתית).
המחאה העממית דוכאה ביד ברזל ובאמצעים שלא היו מביישים שום משטר מזרח תיכוני: אלימות משטרתית ברוטאלית, מעצר מפגינים בדרכם להפגנה חוקית, מעצרים המוניים (בלתי חוקיים), הארכות מעצר קבוצתיות (בלתי חוקיות), כיפוף החוק והמשפט והתאמתם בדיעבד לגחמות שלטון העריצות של שרון בתמיכת בג"צ ועוד.
בתוניסיה ובמצרים שיחק הצבא תפקיד מפתח בהצלחת ההפיכה העממית. בשתי המדינות (ה"לא-דמוקרטיות"), הודיע הצבא שבשום פנים לא יפעל נגד האזרחים. בישראל, לעומת זאת, היה הצבא חוד החנית של הגירוש והחורבן. עדין טריים בזכרוני מראות טורי החיילים בשחור, מטומטמי המבט ואטומי הרגש, תוצאת "ההכנה המנטאלית" שעברו בבסיסי שטיפת המוח הצה"ליים.
מסתבר שהבחירות בישראל הן קתרזיס להמונים המולעטים בבדיה שישראל היא מדינה דמוקרטית ורשויות השלטון בה מיישמות הלכה למעשה את עיקרון "שלטון העם, בידי העם ולמען העם" (לינקולן). ולא היא. הבחירות הן כסות לשלטונה של חונטת מיעוט שהשתלטה על מוקדי הכוח במערכת אכיפת החוק, בתקשורת ובמערכת החינוך.
"כנופית שלטון החוק" סגרה את "ערוץ 7" ולא היססה לפסול חוק פרלמנטרי שהתיר לתחנה לפעול בתחומי ישראל, למרות שאין בחוקי מדינת ישראל שום סעיף המסמיך בית משפט כלשהו לפסול חוקים. זה לא חשוב. מה שחשוב הוא שהתקשורת תשמיע רק את "קול אדוניה". יבחר העם במי שיבחר, את המדיניות בפועל (לעתים עד לפרטים הקטנים ביותר) קובעת אוליגרכית הבג"צ והתקשורת. אוי לאויל שינסה לטעון שממשלה מחויבת להתחיבותה לבוחר, ולא לבג"צ. והוא הדין ל"שלטון החוק", שבישראל אינו אלא סיסמא ריקה מתוכן המשמשת כסות לרדיפה פוליטית של מתנגדי השלטון, כפי שרדיפת מתנגדי המשטר בבריה"מ כוונה (כמובן) נגד "אויבי העם".
בעירק הוצאו להורג נשיא המדינה ונשיא ביהמ"ש העליון לשעבר, בעוון פשעים נגד העם והאנושות. בתוניסיה, במצרים ובתימן נאלצו טיראנים לברוח או להודיע על מועד פרישתם ממנעמי השלטון בלחץ העם, בסוריה ובסעודיה נשמעים קולות דאגה מהכנופיות השליטות. רק בישראל אין לשליטים (האמיתיים) ממה לחשוש. ההמון הישראלי הטיפש מאמין בתמימותו שהוא בחר את ממשלתו. מי יתנני דמוקרטיה מזרח תיכונית?

תאריך:  03/02/2011   |   עודכן:  03/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרהורים על דמוקרטיה במזרח התיכון
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
איש בור
ע.ג.6  |  3/02/11 10:24
2
איש חכם
יוסי שפניר  |  3/02/11 11:50
3
תאר לך שיש עכשיו
אוטיזם בעמ  |  3/02/11 12:30
4
דמוקרטיה
יהודית ח  |  3/02/11 12:57
 
- תיקון
יהודית ח  |  3/02/11 14:15
5
הבדלים בין ישראל למדינות ערב
ניררררררררר  |  3/02/11 13:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דויד שוורץ
האם ישראל התכוננה לתרחיש/תסריט בו תקרוס מצרים של מוברק יחד עם קריסה של הפרדיגמה של מדיניות ישראל?
משה מכנס
גם ללא התוצאות המשפטיות של מעשיו, שאולי ידונו בבג"ץ, יש נימוקים כבדי-משקל הפוסלים את יואב גלנט מלכהן כקצין בכיר בצה"ל, קל וחומר כרמטכ"ל    מכתב גלוי ליואב גלנט
אור לביא
בחצי השנה האחרונה התנהל מסע מאורגן, מתוקשר ועוצמתי שעקבותיו ברורים ומטרתו אחת – למנוע מיואב גלנט את תפקיד הרמטכ"ל    יש יסוד להניח שמי שיצליח לרדת לעומקם של דברים ירעיד שמיים וארץ    אז למי היה חשוב כ"כ שגלנט לא יהיה רמטכ"ל?
חננאל ובר
האם בניין בית המקדש - שהרמב"ם מנה בהלכות בית הבחירה כמצות עשה - האם היא עדיין מדברת אלינו?    האם - חוץ מאזכור געגוענו לבית המקדש בתפילותינו שלוש פעמים בכל יום - אנו באמת ובתמים כואבים את חורבנו, את העדר יכולתנו להקריב קורבן תמיד פעמיים ביום?
נתנאל אלישיב
בשעת כתיבת השורות הללו לא ברור עדיין לאן יובילו ההפגנות במצרים. הלקח המיידי עבורנו הוא שעלינו להבטיח את ביטחוננו באמצעות טופוגרפיה, ולא להסתפק בדיפלומטיה. עלינו לדרוש גבולות בטוחים. כשבאים לקבוע מהם הגבולות יש להתכונן לתרחיש הפסימי כשמהצד השני של הגבול ניצב האויב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il