X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יואב גלנט הוא לא הקצין הגבוה הראשון שהודח בזמן האחרון בגלל שמצאו אצלו חסרונות. אנחנו נועלים דלת בפני קצינים בחיטוט הלא-בריא והלא-מוסרי הזה
▪  ▪  ▪
אחוזת גלנט [צילום: פלאש 90]

אמנם החליטו שהאלוף יואב גלנט הוא לא יהיה רמטכ"ל. החליטו - החליטו. אבל צריך לראות דברים כאלה בראייה אחרת: מינוי לתפקיד רמטכ"ל זה פיקוח נפש. יש לנו אויבים מסביב וצריך את הרמטכ"ל הכי טוב שיכול להיות. אם רצו אותו סימן שהוא הכי טוב. עובדה שאפילו סגן רמטכ"ל לא הביאו מתוך המערכת והיו צריכים לקחת סגן רמטכ"ל, אלוף שיצא מהמערכת, וכמובן שזה לא אידיאלי - אבל אין ברירה.
אי-אפשר לייצר רמטכ"ל יש מאין. רמטכ"ל צריך הרבה ניסיון והרבה כשרונות. מינוי רמטכ"ל זה פיקוח נפש, ובענייני פיקוח נפש לא מדקדקים כל כך בציציות של בן אדם.
אנו לא מלאכים
מצאו חיסרון אצלו. אבל חיסרון יש אצל כל אדם. איננו מלאכים. הוא לא מלאך, גם אני לא מלאך וגם אלה שפסלו אותו אינם מלאכים. אם אנחנו נפסול קצין כי הוא לא מלאך, לא יהיו לנו קצינים, קל-וחומר לא יהיו לנו פוליטיקאים, וקל-וחומר אבי אביו של קל-וחומר שלא יהיו לנו עיתונאים.
אין זאת אומרת שהוא לא צריך לשלם. הוא עשה טעות, הוא שילם וקיבל את העונש, עכשיו הוא יכול להיכנס.
כתוב בגמרא (מסכת מועד קטן יז א) רב שמלמד תורה צריך להיות דומה למלאך כמו שכתוב (מלאכי ב ז): "כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ה' צבאות הוא". אם דומה הרב למלאך ה' - יבקשו תורה מפיו. ואם לאו - אל יבקשו תורה מפיו, אבל אין דין כזה לרמטכ"ל. אומנם אחיו לנשק אומרים שהוא אחד מהקצינים הכי ישרים בעולם, אבל גם הוא איננו מלאך. עד שיבוא משיח לא יהיה לנו קצין שיהיה מלאך. אך יחסית הם אומרים שהוא קצין ישר מאוד, וקשה מאוד לרמות אנשים שלוחמים איתך.
בעל ה"שפת אמת" אמר: יש רק שניים שמכירים את האדם ממש - ריבונו של עולם ואשתו, ואני מוסיף: גם לוחמים שלחמו איתו.
כפיות טובה
גלנו הוא אדם שמסר נפשו בשביל עם ישראל. זה לא קל להיות קצין, זה מסוכן, הוא לא נמצא בבית, לא רואה את אשתו, לא רואה את הילדים. הוא מוסר את נפשו, ועכשיו שהוא עשה דבר, אנחנו פוסלים אותו לגמרי. הוא לא הקצין הגבוה הראשון שהודח בזמן האחרון בגלל שמצאו אצלו חסרונות. אנחנו נועלים דלת בפני קצינים בחיטוט הלא-בריא והלא-מוסרי הזה.
המקור
המקור לכל זה הוא תשובה של הרשב"א (שו"ת הרשב"א ח"ה ס' רלח). שם הוא כותב שאי-אפשר לתקן הכול בבת-אחת. צריך לפתור את הבעיות הכי חמורות קודם, אחר כך את הפחות חמורות. והכי חמורות אלו האויבים מסביב. הרשב"א מביא הוכחה מדוד המלך שלא הדיח את יואב בן צוריה אף-על-פי שהוא 'מילא חגורתו בדם' בזמן שלום, שזה ודאי דבר מאוד חמור, אבל הסכנה מהאויבים מסביב הייתה יותר גדולה לאין ערוך, ולכן הוא אומר הבעיה הזאת היא בעיה, אבל הוא היה הרמטכ"ל הכי מסור שיכול להיות. לכן עדיף להשאיר אותו עם הבעיות שלו מאשר האויב יחסלו אותנו.
נכון האלוף גלנט הוא לא מלאך אבל צריך לראות את הכל בפרופורציה. הוא לא מלאך אבל ראה את הסכנות שיש לנו 300 מיליון אויבים מסביב, אז יש ראייה אחרת אליו.

הכותב הוא ראש ישיבת "עטרת ירושלים" ורב הישוב בית אל
תאריך:  03/02/2011   |   עודכן:  03/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יואב גלנט / Yoav Galant
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בפיקוח נפש לא מדקדקים בציציות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
האם אנו כדורו של יפתח? ל"ת
שאלה לרב  |  3/02/11 12:11
2
לגלנט אין מחליף מוסרי בצהל? ל"ת
רבנית  |  3/02/11 15:58
3
מפכ"ל משטרה זה לא פיקוח נפש?
אורי אשקלון  |  3/02/11 23:40
4
עמדת הרב ברורה
דניאל מעוז  |  4/02/11 02:12
5
מי קבע "פיקוח נפש" ?
יעקב2011  |  5/02/11 15:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד שיין
חוצפתם של הארגונים הממומנים על-ידי ממשלות זרות וגופים אנטישמיים בולשביקים מחוץ למדינה, גברה עד מאוד לאחרונה, עד כדי כך שהם החליטו להחליף את הדמגוגיה שהיו מורגלים בה עד היום ולשנות מיתוג מארגוני "שמאל ו"זכויות האדם" למיתוג חדש "המחנה הדמוקרטי". זהו זלזול מוחלט באינטליגנציה של תושבי מדינת ישראל
יהודה דרורי
הפלשתינים אינם עם ומעולם לא היו עם; הם מהגרים ממדינות המזרח התיכון, הנמצאים בשלטון חמולות, ללא היסטוריה משותפת וללא מורשת לאומית ותרבותית כלשהי. לפיכך, ניתן לפעול לדה-לגיטימציה של הערב-רב הזה הקורא לעצמו "פלשתינים"
עו"ד אברהם פכטר
יש לו את הכישורים הצבאיים המתאימים. אין לגביו קשיים משפטיים וערכיים למינוי. אין לו בית גדול ופרדסים ולא כביש גישה פרטי והוא ותומך במפלגה הנכונה. העברת האחריות למינוי צבאי למשפטנים או למבקר המדינה היא טעות מנהיגותית של הדרג הפוליטי
ראובן לייב
"ליליות" התל אביבית היא, בעצם, הרבה יותר ממסעדה    בצד הקולינריה שלה היא משלבת מפעל סוציאלי הומניטרי ראשון מסוגו בארץ, כשהיא מכשירה למסעדנות בני-נוער בסיכון    על מלאכת הקודש הזו מופקד, בין השאר, נועם דקרס, שף הצמרת עתיר-הניסיון
יוני בן-מנחם
ההתקוממות העממית בתוניסיה ובמצרים החזירה לאזרחים במדינות ערב את ביטחונם העצמי ואת התחושה כי ביכולתם ליצור "שינוי", אולם קשה להעריך אם תצליח להקים משטר דמוקרטי במדינות אלה    היא גם הוכיחה כי "כוח העם" יעיל יותר מ"כוח הטרור" כדי לחולל שינוי במשטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il