X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המהפכה במצרים מדויקת ומכוונת להחלפת השלטון. המהפכות העממיות בישראל יכולות להחליף בין ברק, לבני ונתניהו בלי סוף ובלי תכלית. העיתונות היא השליטה בפועל ואנו מכורים לה. כל עוד לא נוריד אותה כמו שמורידים את מובארק, אין לנו סיכוי לחולל מהפכה טובה
▪  ▪  ▪
העיתונות היא השליטה בפועל

מוקפים בתסיסות ובהפיכות אנו, ועולה השאלה בסלונים של יום שישי, האם תיתכן הפיכה גם אצלנו?. שאלה בסיסית וראויה, אך שלפני שתינתן התשובה לה, צריך לציין שמהפכות מכוונות נגד השלטון ורק נגדו. במצרים יש שלטון ברור וחזק ששולט עם זרועותיו הישירות, משטרה, משפט, חוק, ובזרועותיו העקיפות התקשורת הכתובה והאלקטרונית, וביחד שלטונו מוחלט.
בישראל להבדיל השלטון נשלט. נשלט שברצונו ושלא ברצונו. נשלט על-ידי המשפט, בג"צ, משום שהוא פינה בחולשתו לבג"צ מקום לצידו כדי לקבל החלטות, ונשלט על-ידי התקשורת שמעולם לא בקשה מעמד-על ממישהו, אלא פשוט לקחה לעצמה, והיא שמכוונת בכלים החדים שלה, את השלטון למחוזותיה.
אם כך מהפכה שלטונית במצרים אכן תהפוך את הקערה על פיה, לעומתה מהפכה שלטונית בישראל אכן מתחוללת בזעם ההמון, כל שנתיים-שלוש, (בחירות), אלא שהשלטון שמתחלף הוא צל השלטון האמיתי שמעולם לא התחלף, כי אנו לא מזהים אותו בבהירות ונחרצוּת כשליט בפועל שלנו.
כשמובארק ילך, כל מערכות העיתונים הגדולים והמשפיעים ילכו עימו, כך הטלוויזיה והרדיו המצרי יעברו מהפכה אידיאולוגית ומבחן נאמנות לשלטון החדש והמהפכה תושלם לאורך ורוחב. כשהליכוד מפנה מקום לעבודה וזו מפנה מקום לליכוד וההפך, מעט מאוד מרגישים בשינוי. בג"צ נותר במקומו הרם והבוחן, התקשורת מתארגנת מהר להמשך ההובלה אם בשוט ואם בגזר, אבל בסוף המושכות בידיים שלה ואנו נשארים נעלבים ונבוכים עם המהפכה הישראלית החיוורת, שאין לה שיניים ואין לה משמעות על חיינו.
מהפכה בישראל תיתכן אפוא רק אם תכוון כלפי השליטים המיתולוגיים והאמיתיים שלנו, שליטים שכיסאם לא הזדעזע ולו לשמץ במשך שניים-שלושה דורות. שליטים שהתוו דרך צודקת או דרך קלוקלת ומעולם לא נתבעו לאחריות על דבריהם או נתנו דין בפני מישהו. שליטים שרוחם נוכחת בישיבות ממשלה וכנסת, במפגשים פוליטיים אינטימיים, גם אם אין להם נציג בשר ודם שם.
השליטים האמיתיים שלנו, הארץ, ידיעות אחרונות ומעריב שעומדים במקומם המשפיע והרם מלפני קום המדינה ועד ימינו אלה. ממשלות יתהפכו בזעם הציבור והעיתונים שמלבים אותו, אבל העיתונים עצמם, סדק לא יערער את מעמדם השולט מאחור.
האלוף יואב גלנט מנהל מלחמת מאסף בתקשורת, ממש כעת. מעט זיכרון שלנו יחזיר אותנו לימים בהם הוא נהנה לפני חמש שנים ויותר מתהילת עולם תקשורתית יחד עם ניצב המשטרה אורי בר-לב בעת שהובילו כמפקדים עקירת 10.000 יהודים. הם זכו לתהילה הנ"ל משום שהשליט, התקשורת, חפץ בעקירה והאדיר אותה.
היום יואב גלנט ואתמול הניצב בר-לב הוקעו על-ידי אותה התקשורת משום שעתה כך מתאים לה וכך היא חורצת דין. רה"מ ושר הביטחון המחליפים בחיפזון מעורר חמלה רמטכלי"ם, הם לכל היותר מריונטות כאן, מורא התקשורת עליהם, והם מכבי שרפות גדולות שמישהו אחר הדליק, הם לא השלטון .
הזהר אפוא בכיר, מזרי הדפנה שהתקשורת השלטת מניחה היום על ראשך, מחר ברצונה היא תסיר את הזר והראש באותה משיכת קולמוס (לחיצה על ההדק) קלה. מצטער גלנט, מצטער בר-לב, הייתם צריכים בשיא תהילתכם, לדעת זאת.
המהפכה העממית במצרים מדויקת ומכוונת להחלפת השלטון. המהפכות העממיות בישראל יכולות להחליף בין ברק לבני ונתניהו בלי סוף ובלי תכלית, שהרי הם כאמור, רק הפקידים שבראשנו. העיתונות בעיקר, השליטה בפועל, נותרת על מכונה, ואנו מכורים לה כל בוקר ואבודים ממנה בערב, וכל עוד לא נוריד אותה כמו שמורידים את מובארק, אין לנו סיכוי לחולל מהפכה טובה, עממית ואמיתית.

תאריך:  06/02/2011   |   עודכן:  06/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפיכה בישראל?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נדרש מהפך בתקשורת:
צבי גלברד  |  6/02/11 10:52
2
בה"כ נדרש פלורליזם בתקשורת
קוסא מחשי  |  6/02/11 14:20
3
מה השטיויות האלה דרומי ?
שלמה הלוי  |  6/02/11 23:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי סגל
בן כספית הוכיח פעם נוספת כי "עקביות" היא שמו השני, רק חבל ששמו הראשון הוא "חוסר"
יוסי ברנע
לא צריך 250 איש כדי ליצור חזון משותף, צריך לאמץ חזון המקובל במערב
אור לביא
בתיכון ובאקדמיה מלמדים כי "התקשורת היא כלב השמירה של הדמוקרטיה"    בישראל מרבית התקשורת זנחה את התפקיד והפכה לדוברת של מחנה פוליטי; בפרשת גלנט הגיעה התופעה לשיא חדש ומסוכן
דני בן-ישי
האדישות הישראלית האמיתית איננה הסירוב להיכנע, אלא הסירוב לנצח, דהיינו ההשלמה עם היישות המדינית הכמו-נאצית שסייענו ליצור בדרום ארצנו, אשר כל דקה שהיא ממשיכה להתקיים ולהתגרות וללעוג ולהתעצם, וכל שנייה שהם ממשיכים להחזיק בגלעד ולהשפילו - וביהירותם הרבה משחקים בכם ובנו על-אף שברור שבידינו האמצעים הפיזיים לחסלם - הן יריקה על זכרם ולקחם של קורבנות האנטישמיות מאז ומתמיד, וחילול קודשם של עם ישראל, מדינתו וצבאו
אריה גל
שוב ושוב אנחנו מגלים כי מערכות שסברנו כי תתפקדנה בשעת מבחן, קורסות כמגדלי קלפים    על מה בארץ תוכלו לומר בוודאות כי שם לא היה שום "עיגול פינות"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il