X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תיאטרון הספריה, המבוסס על שחקנים בוגרי בית צבי משנים שונות, מפתיע שוב בהצגה שחודרת ללב, מטלטלת ונותנת חומר למחשבה האם המתת חסד היא חוקית וראויה?
▪  ▪  ▪
שמעון מימרן ורועי הורוביץ [צילום: יח"צ]

אל מלווין, חולה מאושפז במחלה סופנית (שמעון מימרן מיאקיש ופופצ'ה ומ-"מייק"), מגיע אדם, מורה בבית ספר שהתנדב לבקר בקביעות אצל חולה סופני ולעודדו. הניגוד בין המורה ההומו הרגיש (רועי הורוביץ, הלא נשכח מהצגת "שעונים"), והחולה הבוטה, הכמעט אלים, אך חסר אונים בגלל מצבו, הזועק את כאב הידבקו באיידס בגלל שמכר את גופו לגברים, גורם לו לגרש את המתנדב. אך הלה לא מרפה, חוזר ובא, ומממש את כל בקשותיו של מלווין.
התרקמות היחסים והמעבר מדחיה לידידות מופלאה, שהמחזאי, דן קלנזי בעצמו חווה כשהתנדב לאותה מטרה בבית החולים סן ווינסנט שבדרום מנהטן - מתעצמת לדרמה, כשמלווין מבקש מאדם לעזור לו למות בכבוד, לפני שיאבד סופית את צלילותו וכוחו.
ההתלבטות והוויכוחים, כשלתוך כל סצינה חודרת האחות-הנזירה בעלת הפנים הזעופות, אורה מאירסון הוותיקה, כל אלה מעצימים את הדרמה עד הסוף שסוחט דמעה מעיני כל אחד. כל כך אנושי, כל כך נוגע בנימי הנפש, כי כל אחד נתקל או שייתקל בבעיה זו, שברוב ארצות העולם עדיין לא באה על פתרונה הרצוי, בגלל היותה מעוררת מחלוקת. מעניינת גם תגובת הקהל לקטעים קומיים בהצגה. הוא פשוט יושב קפוא כשהנושא הוא מוות. מה שהזכיר לי את תגובת הקהל בהצגת "הבכיינים" של חנוך לווין. צחוק מקאברי הוא למעלה מכוחו...
יש לקוות, שההצגה שהוזמנה לעלות בפסטיבל תיאטרון בדרום אפריקה ביולי 2011, ובפסטיבל בדאבלין באוקטובר 2011, תתרום להבנה והארה של הקהל לנושא הכאוב. דן קלנזי שהגיע לבכורה החגיגית בארץ, סיפר במפגש שזהו ביקורו השני כאן. לפני 8 שנים הגיע לבכורת "שעונים", שממשיכה לרוץ בארץ ובעולם הודות לייחודה ואיכותה. כששאלתיו איך מצאה חן בעיניו ישראל הפעם, ענה שתל אביב השתנתה מאד לטובה, והפתיעה אותו כמות הצעירים הרבים הבאים לתיאטרונים. "הלוואי ואצלנו היה המצב כזה", אמר לי.
הצגת "המתנדב היא חוויה שאסור להחמיץ, בגלל המשחק הנדיר בעוצמתו של השחקנים, הבימוי של רועי הורביץ עצמו, התרגום של שיר פרייבך, התאורה של רוני כהן, והכי תמכה בחלקה בהצגה המוזיקה המקורית של דניאל סלומון המחונן.
שאפו ליוצרים, וראוי היה לצרף את ההצגה למתחרות על פרס התיאטרון הישראלי, כי זו הצגה שתביא כבוד לתיאטרון שלנו בעולם.

תאריך:  07/02/2011   |   עודכן:  07/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
הכשל בתהליך מינוי הרמטכ"ל מהתחלתו ועד סופו הוא כשל של המנהיגות בישראל שנובע מפופוליזם, ולכן אסור להאשים אף אחד חוץ מההנהגה בכשל הזה. המנהיגות הפוליטית באופן עקבי מתחמקת מקבלת החלטות שיכולות לפגוע בתדמית הציבורית שלה, ולכן ראינו תהליך של מינוי רמטכ"ל שהוא נמהר ולקוי
עו"ד נבון קצב
האם כאזרח ישראלי הוא מוכן לחיות במדינה שבה התקשורת תקבע מי יהיה נשיא המדינה, מי יהיה ראש הממשלה, מי יהיו חברי הכנסת, מי ימונו לשופטים, מי ימונה לפכ"ל המשטרה ומי יהיה הרמטכ"ל הבא?
אברהם בן-עזרא
מומחים המתמנים על-ידי בית המשפט, חשים לפעמים מוגנים גם בפני שאלות באי-כוח הצדדים לדיון שלא תמיד נעים לענות עליהן. ככל שמומחים אלה מתחמקים ממתן תשובות, בית המשפט מחייבם להשיב
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לא לקללת הרכבת הקלה    לא לגלנט וטוב שנפסל מינויו על הסף    ביבי, זגזגן בלתי נלאה    היידי (מוזס), לא לדעות הקדומות    ולקינוח: האיש והשן ההומניטרית - הפרופסור למדעי האדם!
אסנת פלאוט
אנשים שהבינו את האושר שלהם, יספרו שאלו הדברים הקטנים שגורמים לשמחה    אחרי גיל פרישה, עם גישה חיובית אפשר להגשים חלומות ישנים ביצירה ובאומנויות! זה האושר!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il