X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העיתונאי תומאס פרידמן. "שום דבר לא יכול לשנות את דעתו" [צילום: פלאש 90]
פרידמן וישראל: עצות אחיתופל
תומאס פרידמן כבר מזמן לא נחשב בקרב חלק מהתקשורת הישראלית כעוד פרשן, אלא כאייקון בר-סמכא שאין לערער על קביעותיו האלמותיות המציאות, היא המפריכה חזור והפרך את הרומנטיקה המדינית שלו "לא משנה מה יקרה בעולם - תמיד המסקנה של פרידמן וחבריו תהיה שישראל צריכה לוותר"

תומאס פרידמן מכה שוב ועיתונאים מסוימים נאחזים בו כטובע בקרש. לצערם, גם פרידמן וגם עדת חסידיו יטבעו בים המציאות. המציאות, חברות וחברים, היא המפריכה חזור והפרך את הרומנטיקה המדינית של פרידמן וחבריו, כמו גם את המדיניות הליברלית של אובמה וממשלו ביחס למזרח התיכון.
פרידמן מצטט בראשית מאמרו קצין בכיר בדימוס, ונותן את הרושם שניתוח המציאות שלו נסמך בין השאר על שיחותיו עם אותו קצין. ובכן, שוחחתי עם אותו קצין בכיר עלום, וכפי שחשבתי, לא מיניה ולא מקצתיה.
חשוב להביא את דברי הקצין הזה, משום שפרידמן כבר מזמן לא נחשב בקרב חלק מהתקשורת הישראלית כעוד פרשן (שפעמים רבות לא ממש מבין את המצב), אלא כאייקון בר-סמכא שאין לערער על קביעותיו האלמותיות. חבל, משום שמזה זמן רב מאוד, פרידמן מסב נזק כבד לישראל וטוריו מסייעים בעקיפין למדורת הדה-לגיטימציה שלה. הנה תמצית דבריו של אותו קצין:
  • "הבעיה איננה הציטוט הסלקטיבי וההוצאה מההקשר של דבריי, אלא מה האיש חושב. שוחחנו שעות. הוא בא עם עמדה. ומה שהוא כותב זאת העמדה הזאת. זה לא שהוא מקשיב ואומר 'המממ... אולי באמת כדאי לחשוב על כך שוב'. זה לא האיש. הוא רק אוסף ציטטות שנראות לו נחמדות כדי לעטר בהם את הדברים שממילא יכתוב".
    "אין קשר בין מה שהוא ציטט מפי לטענתו כאילו הסכם השלום בסכנה. אומנם הוא לא מביא זאת כציטוט אלא כדעתו, אבל אתה מקבל את הרושם כאילו זה המשך הציטוט. אני אמרתי שמה שחשבנו בעבר זה לא רלוונטי. כי אם בעבר חשבנו שמשטרים אוטוקרטיים יכולים להתגבר בקלות על תסיסה עממית מלמטה, היום רואים שמאזן הכוחות השתנה ומהפכות יכולות לקרות גם כך".
    "אחד המוטיבים בשיחה איתו היו שבאימוץ כיוון החשיבה של פרידמן וחבריו, הם הופכים לשופרות של גורמים קיצוניים. מתוך תמימות. הם רוצים בטובתה של ישראל, אבל בפועל משרתים אינטרסים קיצוניים. למעשה, הם נשבו בכיוון חשיבה כזה, וזו בדיוק הבעיה. לא משנה מה יקרה בעולם - תמיד המסקנה של פרידמן וחבריו תהיה שישראל צריכה לוותר".
אני מעיר שמדובר באמונה פוליטית שהמאפיינים שלה דתיים. הוא מסכים ומוסיף:
  • "יש פה כמה עיקרי אמונה (מצד הפרידמנים):
    (1) תמיד הזמן לוותר;
    (2) יש פה רק צד אחד - אנחנו - שתוקע את העניינים ומונע השגת הסכם ולכן אנחנו צריכים לוותר;
    (3) הזמן משחק לרעתנו;
    (4) אנחנו עומדים להיות מדינת אפרטהייד".
    "עניין האפרטהייד הוא שטות אדירה. ההינתקות הפוליטית בינינו לפלשתינים התבצעה מזמן - קוראים לה אוסלו. מעזה כבר יצאנו. אנחנו גם לא נמצאים בשכם. יש לפלשתינים פרלמנט משלהם, שליטה על גורלם הפוליטי, על התקציבים, כוחות הביטחון, החינוך, העיתונות ועוד. למעט דבר אחד: אנחנו שולטים בתנועות מסוימות שלהם מסיבה ביטחונית מובהקת. זה כל מה שיש!"
שאלתי, אם הוא מאמין שאפשר לשנות דעתו של פרידמן:
  • "שום דבר לא יכול לשנות את דעתו. הוא לא חידש דבר כבר מאתיים שנה; יתרה מזו: הוא נהיה קיצוני יותר עם הזמן. המשקפיים שהוא חובש רואות את ישראל אחראית (כמעט) לכל הצרות שבעולם. הוא סבור שאנחנו צריכים לתת לפלשתינים כל מה שהם רוצים כדי להציל את עצמנו מעצמנו".
    "עיקר השיחה עם פרידמן נסב סביב דרישת ישראל להכיר בה כביתו הלאומי של העם היהודי. פרידמן מציע לנו לוותר על דרישות הביטחון ועל ההכרה בנו כמדינה יהודית".
ואז מי יגן עלינו, אני שואל, פרידמן? "הוא מוכן לשלוח כוחות אמריקנים". כן, ונסמוך עליהם כפי שמובארק סמך עליהם. הוא צוחק, ומביא דוגמה מדהימה ל"אבחנות" של פרידמן: "הוא כתב שאנחנו מפעילים מול הפלשתינים את "כללי חמה", ממש כמו אסאד האב שרצח בשעתו 20 אלף סורים שהתקוממו נגדו... זה האיש". כדאי שנבין זאת.

פורסם בעיתון 'ישראל היום' (6.2.11)
תאריך:  09/02/2011   |   עודכן:  09/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרידמן וישראל: עצות אחיתופל
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
גם ערפד וגם יהודון=זה יותר מדי ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  9/02/11 12:00
2
פרידמן יהודון חכם....
מטאטא  |  9/02/11 16:33
3
לא רוצים לשמוע מהזבל האניטשמי ל"ת
ירדנה  |  9/02/11 16:39
4
ז ה לא כשר . רק מסריח
עצות מהשאול  |  9/02/11 19:58
5
הבן אדם ראוי לרחמים... ל"ת
הניה  |  9/02/11 21:23
6
פרידמן הוא גדעון לוי האמריקאי ל"ת
דן ה  |  10/02/11 00:28
7
וצריך לשים לב
רונן גולדשטיין  |  10/02/11 05:06
 
- חוק טבע:בכל פעם שהסמול האנטישמ
קורןנאוה טבריה  |  10/02/11 05:36
8
הערה לכותב: עצת אחיתופל היתה
עצה טובה לאבשלום  |  10/02/11 13:08
9
האם אפשר לכתוב לפרידמן?
אמיר2008  |  10/02/11 14:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערן גרף
אַף שְׁ"מֶּלַח הָאָרֶץ" כִּנִית אֶת עַצְמֵךְ / אַתְּ צִיַּת יְשִׁימוֹן, נֶטַע זָר בִּמְקוֹמְךְ. אִיעָץ לְךָ, בֵּינֵינוּ, לִפְנֵי שֶׁאַתְּ רוֹמֶסֶת: / נִרְאֶה שאֵינֵךְ מְבִינָה תַּפְקִיד הַכְּנֶסֶת    מקאמה לח"כ פאינה קירשנבאום, שאושרה יוזמתה להקמת ועדות חקירה פרלמנטריות לחקירת מקורות המימון של עמותות שמאל לזכויות האדם
אהוד פרלסמן
העובדה שרק בית הדין הגבוה לצדק הציל אותנו מחרפת מינויו של יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, צריכה לגרום למחשבה שנייה בקרב המתנגדים לשלטון המשפטנים, כי שלטון העם כשל
אברהם שרון
הקופאית שאלה אותנו אם אנחנו מוכנים לתרום לאימהות במצוקה. תרמנו    במחשבה שנייה, איזו אישה שהיא אם בישראל אינה כלולה בקבוצת הסיכון הגדולה ביותר במדינה, זו הקרויה "נשים במצוקה"?    מחוללת הקריסה - הממשלה - נתפשת כסכנה קיומית
ראסם נטור
סביב המשבר במצרים, ממשלת ישראל והתקשורת הישראלית התגלו כשקולות ואחראיות    רשת אל-ג'זירה, לעומתן, פעלה בחוסר מקצועיות ובשחצנות    לפי שלוש התיאוריות המסבירות אירועי מלחמה ושלום, ישראל מנציחה מצב אי-שלום    מנהיגי ישראל צריכים לצאת מדמויות השעווה שלהם
יוני אריאל
קו ישיר עובר בין פרשת "קו 300" לפרשת גלנט    החנינה שניתנה לבכירי השב"כ שלחה מסר שעדות שקר זוכה לכרטיס צהוב    נקווה שאחרי צחי הנגבי ויואב גלנט יפנימו בכירינו שעל עדות שקר חוטפים כרטיס אדום, אדום במיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il