X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בישראל יש תקשורת ממלכתית שאנו משלמים עבורה - ערוץ 1, קול ישראל וגלי צה"ל. בכלים אלו שולט השמאל האנטי-ישראלי אנו זקוקים לכיכר א-תחריר משלנו - כיכר לשחרר את התקשורת הישראלית מידי המיעוט שהשתלט עליה ומונע חופש דיבור וביטוי מן הציבור
▪  ▪  ▪
השמאל שולט [צילום: פלאש 90]

מצרי שהופיע בתחנת הטלוויזיה של הבי.בי.סי התלונן כי התקשורת הממלכתית של מצרים מסתירה את האמת מן הציבור. ישראלי השומע את דברי המצרי רשאי לשאול - מה יהיה עלינו בישראל? אנו זקוקים לכיכר א-תחריר משלנו - כיכר לשחרר את התקשורת הישראלית מידי המיעוט שהשתלט עליה ומונע חופש דיבור וביטוי מן הציבור.
ראינו בימים האחרונים כי התקשורת - ולא הממשלה - בחרה רמטכ"ל לישראל. הציבור אינו יודע אם התקשורת נאבקה לטוהר המידות ולטובת הציבור או למען בעלי עניין.
מותר לעורך עיתון או לבעל תחנת טלוויזיה פרטית לפרסם גם את הדעות המסולפות ביותר. זהו חופש הביטוי בדמוקרטיה. אך בישראל תופעה אחרת. יש תקשורת ממלכתית שאנו משלמים עבורה - קול ישראל, ערוץ 1 וגלי צה"ל. בכלים אלו שולט השמאל האנטי-ישראלי. רק המשתייכים לכת קטנה של מרצ ושמאלה ממנה זוכים לפתחון-פה. גרוע מזה, שדרן שמאלן מביא חבר שמאלן אחר ומציג אותו כפרשן או כמומחה, ושניהם מטעים את הציבור לחשוב כי הם מייצגים דעה שקולה ובלתי מוטה. בגלי צה"ל מופיעים 'בנים של' כדי שיוכלו לבנות להם עתיד של שדרנים ולצבור ניסיון. ולתכלית זאת של שידורי תעמולה מוקצים חיילים - במקום לשרת בצה"ל, הם משרתים את המכפישים את צה"ל. בתחנה זאת של צה"ל תיארו את הספינה של המסייעים למחבלי החמאס, בתור ספינה של פעילי שלום המביאים סיוע אנושי לתושבי עזה.
בישראל, הגישה לשידורי הטלוויזיה מוגבלת ואף חסומה. לערוץ 7 אין רישיון לשידורי רדיו ובוודאי לא לשידורי טלוויזיה. כנגד ההגבלה של מספר הזכיונות לטלוויזיה, מוטלת על הזכיינים אחריות להגיש חדשות הוגנות ומאוזנות. בייחוד מוטלת על הזכיינים החובה לתת ייצוג הולם לבעלי דעות שונות בציבור.
במציאות, רומסים ערוץ 2 וערוץ 10 ברגל גסה כל עיקרון של הגינות ואיזון. די להביא דוגמה אחת. קיימת תוכנית הקרויה "מועצת החכמים". בתוכנית הזאת מופיעים שלושה או ארבעה נציגי שמאל ושמאל קיצוני - שזכו בבחירות לכנסת לשלושה חברים - ולעומתם רק נציגה אחת של הימין, שזכה לרוב בכנסת. וברגע שהיא פותחת פיה, מתחילים שאר המשתתפים לצעוק ולהפריע לה ויושב-הראש אינו מוחה בידם, ואינו שואל אותם - אם רק עכשיו הצלחתם למצוא מה לומר, מדוע לא דיברתם קודם כאשר ניתנה לכם בתורכם רשות הדיבור ללא הפרעה?
מראיינים בתוכניות שונות מונעים מן הצופים לשמוע דברי המרואיין אם אינם מתאימים לנוסחה של המראיין. אחת המגישות נוהגת לקטוע את דברי המרואיין במילים 'רצונך לומר כך וכך' ולנסח את דבריו במקומו. והצופה תוהה מדוע הופקדה התוכנית בידי אותה מגישה, שאינה מצטיינת בידיעה ובדעותיה. ומדוע מופקד המיקרופון בידי מי אשר הגייתם העברית גרועה ובידי מגישה אשר מסננת את המילים מבין שיניה כמעט מבלי לפתוח את פיה, ונדמה כל רגע כי היא נחנקת. המהלך ברחובות ירושלים שומע עברית יפה, אך הדרך לטלוויזיה חסומה בפני מי שאינו מדבר במבטא ה'צברי', המזכיר תינוק אשר רק החל לדבר ומקרטע בלשונו.
ומה עושה ממשלת ישראל? שום זכיין לא נענש על הפרת תנאי החוזה שהוענק לו, להפיק רווחים משידורי הטלוויזיה. שום עורך או מפיק בקול ישראל ובגלי צה"ל לא נדרש לקיים את החוק על הגינות בשידור.
נותרה החובה על הציבור לתבוע מן הממשלה ומחברי הכנסת לשחרר את התקשורת ולהחזיר אותה לעם. מדוע לא יותר לכל החפץ להקים תחנת טלוויזיה, לפנות לבקש רישיון ולחייב אותו לשמור על הגינות ורמה מסוימת. אחרי כשלון התחנות הקיימות, אין הצדקה לתת מספר מוגבל של זכיונות לחברות הרומסות את החוק ומסתירות את האמת מן הציבור - הן בהצגה מעוותת של החדשות והסתרת ידיעות, והן בהשמעת דעות מוטות כאילו באו מפי משקיפים ומומחים שאינם בעלי עניין.
הערה לשונית: כמה עיתונים כותבים 'תאחריר' במקום תחריר. אין הם יודעים ערבית ולא עברית, להבחין כי המילה תחריר בערבית היא במשקל 'תפעיל' מן השורש חרר - כמו תשדיר, תהליך, תדריך בעברית. המילה העברית שחרור גם היא מן השורש חרר והיא במשקל שפעול.

תאריך:  10/02/2011   |   עודכן:  10/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחרור התקשורת בישראל מידי המשתלטים עליה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
התקשורת הבולשביקית בישראל
דן ה  |  10/02/11 17:44
2
כל מילה מדוייקת ואמיתית
יפה כתבת  |  10/02/11 18:09
3
גם ערוץ 10
יוא"ב  |  10/02/11 19:36
4
שטיפת מוח בת 90 שנה
אזרח רגיל  |  10/02/11 22:40
5
לשחרר את עם ישראל מהתקשורת.
מוטי1  |  10/02/11 23:04
6
שר התקשורת כחלון סמרטוט שמאלני
ליכודניק שנבגד  |  11/02/11 00:38
7
רשימה מעולה+ שיעור בלשון ל"ת
צבי גלברד  |  11/02/11 12:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
המהלך הנוכחי של ראש הממשלה מצביע על קריסת המערכת השלטונית. המשילות, המילה הכה אהובה על ראש הממשלה וחבר מרעיו, עומדת על כרעי תרנגולת. היום מחליטים כך, מחר משנים, מחרתיים משנים שוב. ראש הממשלה ושריו מוציאים אצבע מחוץ לחלון כדי לבדוק לאן הרוח נושבת, וזהו המצפן היחידי להחלטותיהם המטופשות
משה בן-שושן
תהליך שבו הריבון חלש בצורה ניכרת אל מול בית המשפט האקטיביסטי העוסק בסוגיות ערכיות ואף אינו מייצג נאמנה את העם, הוא מדרון חלקלק ומסוכן, אשר עלול להוביל לכך שאף דעות שמרניות, יוגדרו כדעות המנוגדות לערכים הדמוקרטיים. התוצאה תהיה במידה ניכרת איבוד ההצדקה המוסרית של השלטון במדינת ישראל
עזרא הראל
אין שום בעיה שיטתית בהליך קבלת ההחלטות של הממשלה, גם לא כשל מנהיגותי במינוי הרמטכ"ל ומשבר המשילות של ישראל נובע מהתאבנות והסתיידות העורקים של האסכולה השיפוטית הנוכחית
ד"ר מוטי גולן
כאשר ייבנה בית המקדש השלישי והאחרון, לכלי קודש זה, מזבח הזהב, יהיה תפקיד מרכזי בכל הקשור לעבודת האל באמצעות הקורבנות, כמו גם בתהליכי הכפרה על עם ישראל    במה התייחד המזבח הפנימי, "מזבח הזהב" מן המזבח החיצון, "מזבח העולה"?
דניאל גיגי
מערכות המשפט והתקשורת מילאו את תפקידן נאמנה בפרשת גלנט, כאשר שמרו על העיקרון של שוויון בפני החוק, ופסלו את גלנט מלהיות רמטכ"ל. גלנט נכשל ב"מבחן בוזגלו", כשבבוטות עבר על החוק ובבריונות הצליח להשתלט על שטחים ציבוריים. בזמנים של הידרדרות מוסרית בהנהגה, ישנה חשיבות עליונה להצבת רף מוסרי גבוה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il