X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ספרם של דן מרגלית ורונן ברגמן עוד לא נחת על מדפי החנויות וכבר החלה מערכת ההשמצות המשומנת לפעול נשק יום-הדין של המשמיצים: השמצות אישיות, הטלת כתם על המבקרים ויצירת דה-לגיטימציה המבקר, היועמ"ש, המשטרה והשב"כ חייבים להירתם לבדיקה מעמיקה ומהירה של הפרשה
▪  ▪  ▪
הרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי [צילום: דו"צ]
"הבור" מאת דן מרגלית וד"ר רונן ברגמן

על הכוונת: הרמטכ"ל אשכנזי
יואב יצחק
המידע המוכמן שהועבר לבדיקת המשטרה כולל חשדות למעשים בלתי כשרים הנוגעים לסחר בציוד ביטחוני * במוקד הבדיקה הנערכת: גבי אשכנזי ובועז הרפז * הבדיקה מתייחסת גם לתקופה שבה כיהן אשכנזי כמנכ"ל משרד הביטחון * החשד הנוסף כלפי אשכנזי: השתמש בטלפון הנייד של רעייתו להתכתב עם הרפז
לרשימה המלאה

   איתמר לוין
מיטה זוגית במסווה של מבצע סודי

   איתמר לוין
400 מסרונים בין רונית אשכנזי להרפז

   איתמר לוין
דנציגר ייצג את הרפז בערעור על שלילת סיווגו

   איתמר לוין
החוקרים חיפשו מסמכים על הרפז - ומצאו כספות ריקות

   איתמר לוין
בניהו ואשכנזי נגד ברגמן ומרגלית

   איתמר לוין
אשכנזי התנגד למניעת יציאתו של הרפז מהארץ לאחר החקירה נגדו

פרסום ספרם של העיתונאים דן מרגלית וד"ר רונן ברגמן - "הבור" - העיר את ה"דוב" מתרדמתו. הספר עדיין לא הספיק להגיע אל החנויות וכבר מערכת ההשמצות המשומנת החלה לפעול. כרגיל במחוזותינו, אין כוונה להתמודד עם מהות הטענות של שני המחברים, אלא ליצור דה-לגיטימציה אישית. לא בכדי דובר צה"ל הזדרז לרמוז שייתכן שהרמטכ"ל היוצא, רא"ל גבי אשכנזי, ישקול ברצינות תביעת דיבה. בימים הקרובים ההתלהמות תגבר ומיני גורמים אינטרסנטים, מכל הצדדים, יתקוטטו מעל גלי האתר או דפי העיתונים. כאמור, המהות תישכח, ובמקום זאת נקבל הצגות "מדממות" פרי מוחם הפורח של יוצרי הריאליטי האמיתי בישראל.
לא קראתי את הספר עדיין, לכן לא אוכל להביע את דעתי, בעת הזו, אם הספר מעניין או לאו. בטוחני שמבקרי ספרות למיניהם יעשו זאת טוב ממני. אני כן רוצה להתייחס לנושא הספר.
שאלות ותהיות
הייתי בין הראשונים שטענו ש"פרשת גלנט" הראשונה איננה מקרית וכל מי שסבור שזו "הצגה" של דמות אחת, טועה ומטעה במתכוון. כדי להגיע למצב שבו מנסים לסכל בחירת רמטכ"ל - אפילו דמות ציורית ומסתורית כאחת, הנושאת על כתפיה דרגות של אל"מ במיל., איננה מסוגלת לבדה לבצע פוטש במלוא מובן המילה. למהלך מסוג זה יש צורך במתכננים הרבה יותר בכירים מבועז הרפז, אשר הודה בזיוף המסמך. הלה היה, לפי מיטב שיפוטי, אחד השליחים בלבד של קבוצה מאוד אינטרסנטית שתכננה תוכנית סדורה לביצוע "הפיכת חצר". אין באמירה זו להמעיט כהוא זה באחריותו של הרפז למהלך הנלוז והנואל.
ההתארגנות הראשונית למהלך מסוג זה מחייבת איסוף מידע אמין ביותר באשר לכוונות שר הביטחון ו/או ראש הממשלה לגבי עתידו של רמטכ"ל מכהן, וכמובן לגבי האיש המועדף להחליפו. עם כל הכבוד למיומנויות איסוף המודיעין של הרפז בלשכת שר הביטחון, כפי שמרגלית וד"ר ברגמן טוענים בספרם, אין בכוחו להגיע למידע רגיש כל-כך בעצמו. מספקי המידע חייבים להיות הקרובים ביותר למקבלי ההחלטות, במקרה זה שר הביטחון. לא מן הנמנע שקצינים הרבה יותר בכירים מבועז הרפז, וכן פוליטיקאים מאוד מרכזיים ועוזריהם היו מעורבים במהלך. המשטרה והשב"כ הצטוו לחקור סוגייה זו, ויש לקוות שהאמת תתגלה במהרה.
לאחר שקבוצה מסוג זה מתארגנת, חייב להיות מניע מרכזי למהלך מסכן כל-כך של ניסיון פוטש. המניע יכול להיות אך ורק טובות-הנאה מהן ייהנו כל הקושרים. על-פי מה שדווח בתקשורת, הן על-ידי דן מרגלית וד"ר ברגמן, הן על-ידי העיתונאי יואב יצחק - המניע העיקרי שליכד את חברי הקבוצה המדוברת הוא מניע כספי, הווה אומר, ייצוא ביטחוני למטרת רווחים גדולים מאוד. על-פי אותם הפרסומים, אם גבי אשכנזי היה נשאר רמטכ"ל, משפחתו וחבריו היו יכולים לגרוף הון עתק מהמשך עסקיהם בסחר ביטחוני. החלפתו של אשכנזי נתפשה כאיום ממשי על המשך הפעילות המסחרית הענפה במכירת נשק וידע צבאי.
המשתנה השלישי ההכרחי לפעילות חתרנית הוא מתן חסות וחופש "תנועה" בתוך הצבא לאותם מקורבים המשתפים פעולה לקראת המהלך הגדול, אך יש להם גם אינטרסים צדדיים אחרים. את זאת אינם יכולים לספק אל"מים בלבד. הדוגמה הבולטת ביותר היא חופש התנועה של הרפז במסדרונות אמ"ן. היכולת של הרפז להיכנס ליחידות הסודיות ביותר באמ"ן, להחליף את הדיסק הקשיח במחשב הנייד הפרטי שלו בתוך מחלקה טכנית של אחת היחידות באישור גורמים בכירים, איננה דבר של מה בכך. מישהו היה צריך לדעת על כך ולאשר זאת. אם הרפז עשה זאת ללא אישור, זהו מעשה חמור שבעתיים. לא סביר שהרפז היה מצליח לבצע את כל המהלכים שלו באמ"ן ללא גיבוי של דרגות בכירות ביותר. גם זאת על החוקרים לבדוק היטב.
נשק יום-הדין
ישנן הרבה מאוד שאלות הממתינות לתשובה חד-משמעית. אם נחזור לספר שהוזכר לעיל, טוענים אלה שקראו אותו ששאלות אלה נשאלות במלוא החריפות. מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, המשטרה והשב"כ - כל אלה חייבים להירתם לבדיקה מעמיקה ומהירה של הפרשה כדי למנוע כל ניסיון לטשטש את העובדות ולבדות ראיות מדומות.
עד שהפרשה תרד אל מרתפי ההיסטוריה, המתלהמים והמשמיצים ימשיכו להפעיל את נשק יום-הדין שלהם: השמצות אישיות, הטלת כתם על המבקרים ויצירת דה-לגיטימציה. המטרה מקדשת את האמצעים, וכל האמצעים כשרים כדי לסתום את פי המבקרים או חושפי הקשר האפשרי.

תאריך:  15/02/2011   |   עודכן:  15/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכונת ההשמצות נכנסה לפעולה
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
מי יגן עלינו האזרחים
צודק בהחלט  |  15/02/11 18:05
 
- רק האזרחים יגנו על האזרחים
תלמד מאזרחי מצרים  |  15/02/11 19:13
2
אתה בעד או נגד הספר?
לא הבנתי  |  15/02/11 18:33
3
אין עשן בלי אש
אברהם בקשישוב  |  15/02/11 19:19
4
ההשמצות רק ירימו את המכירות ל"ת
דן ה  |  15/02/11 19:41
5
קניתי קראתי ושמתי.........
עצובה ובוכה  |  15/02/11 20:00
 
- מינינו רמטכ"ל גנב. לכן צה"ל לא
מסוגל להגן עלינו  |  16/02/11 01:15
 
- אין אני מדברת על התנהלות של גל
עצובה ובוכה  |  16/02/11 07:01
6
הגורם הרביעי הוא התקשורת ל"ת
ערוץ 2  |  15/02/11 22:06
7
פתגם ערבי, "החיפזון מהשטן"
אליהו חיים  |  15/02/11 23:17
 
- תפסיק לקרוא ספרים. כל מחבר
עלול לטעות  |  16/02/11 01:20
 
- בתנ"ך השפן מעלה גרא
אליהו חיים  |  16/02/11 09:31
8
דן מרגלית דמגוג הניזון מפגרים
אילן כ  |  16/02/11 02:59
9
אגב, אתמול ברגמן בערבחדש כבר
טמבל1  |  16/02/11 04:42
10
מצדיעה לדן ורונן !
דולי גלבוע   |  16/02/11 08:19
11
אם שמינית מהדברים ששמעתי עד כ
קורןנאוה טבריה  |  16/02/11 10:36
12
לפי הבנתי אשכנזי טעה שנגרר ...
ליכודניק מובטל  |  16/02/11 10:58
13
ההתלהמות מיותרת , רוזנברג
גדעון רם  |  16/02/11 16:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר גלבוע
כמה זמן לוקח לפרקליטות המדינה להשיב לפנייה פשוטה, ובה בקשה לנקוט הליכים למנוע מעבריין צווארון לבן ליהנות מפרי ההונאה שלו (לכאורה)? ייתכן, שהעיכוב נובע מהצורך לנסח תשובה מעורפלת, שכל אחד יבין ממנה מה שהוא רוצה
עו"ד יוסי דר
על כורחך אתה תוהה, לאחר קריאת הראיון המקיף עם משה לדור בעיתון הארץ, אם זו התבונה וזה השכל - מה בכלל טיבו של שיקול הדעת של פרקליט המדינה כאשר הוא שוקל ומחליט אם להגיש או לא להגיש כתבי אישום
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
תוקפן של ההוראות המאפשרות חילוף נכסים בפטור ממס הסתיים בסוף שנת 2010 וטרם הוארך    חקיקה המנסה לסגור פרצות תוך הטלת מגבלות רבות ותנאים לא פשוטים, סופה שתפגע במטרה המרכזית, ושכרה יצא בהפסדה
ראובן לייב
אחת מעשר הערים המתוירות ביותר בעולם קורצת במיוחד בימים אלה, שמחוץ לעונה, בהם הופכת העיר, היקרה בדרך-כלל להחריד, לעיר זולה יחסית    לא להחמיץ את האקלים הנוח, את אתרי התיירות המקסימים, את אוצרות האמנות המרהיבים, את הפארקים הטובלים בירוק עמוק וכמובן שלא לשכוח את הכדורגל
קובי לירז
הניסיון מלמד שמפלגה לא דמוקרטית המשתתפת במשחק הדמוקרטי במערכה הראשונה, תבטל אותו במערכה השלישית    האם יש טעם לשתף בבחירות מפלגה שאסור שהיא תנצח בהן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il