X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאן פניה של המדינה? קל לנו האזרחים לבוא בטענות לממסד. אולי כדאי לנו לבדוק את עצמנו? הרי כל ח"כ היה אזרח מן השורה לפני שנבחר. דבריי אולי עלולים לפגוע, אך אני מאמין בהם. זה לא אומר שאני צודק, אבל אני עומד מאחורי כל מילה שלי
▪  ▪  ▪
לדעת לדאוג לעצמך [צילום: פלאש 90]

יושב אני וקורא חדשות לבקרים, כיצד הממון קונה שלטון, חוסר אמונה במערכת הצדק, חוסר אמון בכנסת נבחרת, חוסר אמון במשרדי הממשלה ועוד. חושב אני לעצמי,לאן פניה של המדינה?, יכול להיות ש"השיטה" אינה טובה?, יכול להיות שתהליך קבלת ההחלטות נובע מאינטרסים של גורמי כח שונים? יכול להיות שהמערכת "רקובה"? יכול להיות שהמדינה תחדל מלהתקיים?.
לאן פניה של המדינה?, קל לנו האזרחים לבוא בטענות לממסד. אולי כדאי לנו לבדוק את עצמנו? הרי כל ח"כ בסוף היה אזרח מהשורה לפני שנבחר. בואו נבדוק את עצמנו. אני אכתוב כאן דברים שעלולים לפגוע, אך אני מאמין בהם. זה לא אומר שאני צודק, אבל אני עומד אחרי כל מילה שלי.
ה"שיטה": ל"דפוק" את המערכת. להעלים מיסים כדרך חיים. לגנוב. לשקר. לבגוד. להעליב. לשנורר. למען האמת, לשיטתנו, לעבור על כל אחד מעשרת הדיברות. כאן המקום להזכיר כי אינני ולא הייתי דתי מעולם,אבל אני אדם מאמין. נראה לי שמי שכתב את עשרת הדיברות, הבין כבר אז עם מי יש לו עסק...
זה לא המערכת רבותיי, לא נעים לכתוב זאת, אך אלו א נ ח נ ו. מערכת מורכבת מאנשים ופניה של המערכת כפנינו אנו. ראש הממשלה לשעבר מושחת? - א נ ח נ ו מושחתים. שר גנב? - א נ ח נ ו גנבים. פני הכנסת כפני האומה. ויכוחים במליאה ובועדות בשפת הרחוב כפי שאנו נוהגים להגיד. מה זה אומר עלינו? - אנחנו בחרנו בהם. הם מייצגים אותנו. אנחנו חושבים שהכנסת "מנותקת" מאיתנו? - זה בגלל ש א נ ח נ ו התנתקנו ממנה.
הממשלה מדווחת כי הוצאות הממשלה הצטמצמו והכנסות המדינה גדלו? צודקים. הם לא משקרים. המס המשתלם לממשלה נקרא "מס הבלו". דלק, סיגריות, שתיה חריפה הן דוגמאות. המס הכי משתלם. אין לך האזרח שום יכולת לשלוט בו. מספיק למשרד האוצר לחשב את ממוצע צריכת הדלק השנתי וכבר הם יודעים מראש מה ההכנסה הצפויה לשנה הבאה.
רוצה להלחם מס זה? תצליח, אבל חלקית. תקבל "מתנה" בהגדלת הבלו על סיגריות ושתיה חריפה.אל תדאג ידידי בסוף המלחמה...המערכת תמיד מנצחת. לא נעים, אבל נכון. אתה מנהל עסק גדול ומקצועי, אבל פרטי, את מי תמנה לתפקידי הביצוע? סביר להניח שתמנה אנשי מקצוע שיתרמו ויהפכו את העסק לרווחי.
אתה מנהל ברשות ציבורית ששם כבר התקציב ידוע והעסק יעבוד איתך או בלעדיך.את מי תמנה לתפקידים? סביר להניח שתמיד תשמח "לעזור לחבר". זה גם נעים להראות לו כמה אתה "גדול","חזק","חכם","בעל השפעה" ובלי קשר תמיד נעים שמסביבך חבריך ולא בעלי מקצוע שנמדדים על ידיך יום יום ואתה תלוי בהם. אנו באים ומתלוננים על "מינויים פוליטיים"? אל תצחיקו אותי.זה אנחנו אשמים, הרי זו שיטתנו אנו.
"תדאג ל...לעבודה.מסכן,יושב בבית ויש לו ילדים". "תדאג ל...לעבודה. תראה כמה קשה עבד בשבילך במערכת הבחירות". "שלא תעיז למנות מישהו שאתה לא מכיר,עלול לרשת אותך". "זה חכמולוג, מה אנחנו צריכים אותו". "עם קבלה או בלי(מלווה בחיוך ו/או קריצת עין)" - כמה פעמים שמענו את זה?, כמה פעמים אנו השמענו את זה?.
"תרבות ההעלמת המיסים" שלנו מהמפותחות בעולם. מי ש"יעלה בגורל" ויגיע ל"דיון במס הכנסה",ישלם. תמיד ישלם. גם במשרדי מס הכנסה יושבים "אנו", כן,"אנו". "אנו" שיקרנו והעלמנו לפני ולכן "אנו" יודעים שגם "אתה" משקר ומעלים. תהיה בטוח ש"אנו", יוצאים מנקודת הנחה בסיסית ש"אנו" ו"אתה" שקרנים ומעלימים. גם "אנו" עושים קניות וגם ל"אנו" לא יפריע אם "תוריד את המע"מ" ואין צורך בחשבוני", חחח. ממש, אבל ממש לא מצחיק. "אנו" ו"אתה" - ר ק ו ב י ם.
כאשר אנחנו רוצים לקבל מהמדינה: ביטוח לאומי, הבטחת הכנסה, דמי אבטלה, שירותים רפואיים חינם, "סל תרופות" - א נ ח נ ו צריכים לעשות בדק בית אצלנו. "תשלום חובותינו,יבטיח זכויותינו",קראתי פעם באחד ממשרדי הממשלה אינך רוצה לשלם מיסים או לשלם עבור שירות שאינך מקבל ישירות? אין בעיה, ת ש נ ו את השיטה.
להפוך להיות כמו במדינות המזרח, מס ישיר על חלק מהמוצרים של 7% לדוגמה,ומס הכנסה כמעט אפסי לתושבי המדינה. אבל,אל תבקש מהמדינה דבר!!!. הכסף שמגיע מהמס הנמוך ישמש רק להוצאות חיוניות של משרדי הממשלה. אבל אתה האזרח,תשלם על כל, אבל כל שירות שאתה מקבל ללא הנחות. הכסף "יחלחל" כלפי מטה ורק החזק ישרוד.מי שיצליח למכור,ישרוד. מי שלא, בעיה שלו.
למה זה יוביל? - שוחד; אין מעמד ביניים לחלוטין; עניים או עשירם; אין שירות חינם. אין פנסיה, תחסוך בעצמך ידידי. לא תחסוך, תעבוד עד שתמות. "הזקנה במסדרון"? למי זה אכפת. לא בטוח כי תהיה שם אחת.ברגע שאתה צריך לשלם עבור כל ביקור, אני לא בטוח שתהיה "הצפה" של אנשים כפי שיש היום. זה יעלה כסף.אין יותר טפסים מיוחדים מקופת חולים.תעבוד חביבי בשביל הביקור, נראה אותך "רץ" לבית חולים על כל פיפס.
אין לך טענות כלפי נבחרי הציבור, כי ממש לא משנה מי יבחר, הוא יהיה שייך לשיכבת החזקים, אבל כמו אזרחים רבים אחרים. הוא ישמש בתפקיד יצוגי בלבד וידאג לעיר ממנה הוא הגיע בלבד.
מה רציתי לומר? זה רק א נ ח נ ו.

תאריך:  16/02/2011   |   עודכן:  16/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרהורים - לאן פניה של מדינת ישראל?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"לדפוק את המערכת"
cer3  |  17/02/11 08:20
2
כל מה שכתבת נכון מאוד
משה ב  |  20/02/11 17:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי עובדיה
האישה ביהדות האורתודוכסית לעולם תהיה מספר שתיים. האישה החרדית מצווה להכיר בעליונותו של הבעל ולספק לו תמיכה כדי שיוכל ללמוד תורה, וכמובן להוליד ילדים. עובדות אלה משפיעות על דימויה העצמי הלוקה בחוסר אסרטיביות
יגאל לביב
ארה"ב נזהרת מלחשוף את מעורבותה במצרים    מי שסבור כי ניתן לקיים נוכחות של מאות אלפים ברחובות במשך שבועיים ללא מימון וארגון - משלה את עצמו    עכשיו על אובמה לדאוג להקמת ממשל שיחלק את הכנסות המדינה בצורה שוויונית יותר
ראובן לייב
באיחור של עשרות שנים, לאחר שרבים כבר הלכו לעולמם, נזעק משרד הבריאות להקים ועדות להכרה בנפגעי ההקרנות ולפצות אותם או את שאריהם    בין סבלותיהם הקשים של החולים: צלקות בקרקפת ובגוף, עקרות, נשירת שיער וגם סרטן אלים לסוגיו
גיא חזן
המשברים שפקדו את השווקים הפיננסים לכל אורך הסייקל החיובי הפוקד את הבורסות בעולם    בר סטרנט, ליהמן ברדרס, משבר חובות, משבר יוון, משבר אירופה ומשבר מצרים    הגל החיובי שריר וקיים. עדיין...
גלעד אלשרפי
"אתה תחת מעצר, יש לך את הזכות לשמור על שתיקה. כל מה שתגיד, או תעלה לפייסבוק, יכול שיהיה בשימוש נגדך בבית המשפט"    כולנו מכירים את המשפט הזה מסרטים אמריקניים. זה נקרא "אזהרת מירנדה" שהתקבלה בפסק-דין תקדימי על-ידי בית המשפט העליון של ארה"ב ביוני 1966    האם צריך להוסיף אזהרה כזו גם בפתיחת פרופיל בפייסבוק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il