X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נחשול ההגירה המאיים להטביע את האי האיטלקי למפדוזה ולהציף גם חלקים אחרים באירופה, עלה דווקא בעת שההנהגה הפוליטית שם מקיימת מעין הערכה מחדש על שאלת האינטגרציה של מהגרים מוסלמים באירופה מי מפחד ממהגרים מוסלמים?
▪  ▪  ▪
סכנה! מוסלמים [צילום: AP]

הסערות הפוליטיות בארצות ערב מחריפות את לחצי ההגירה המוסלמית על אירופה. איטליה היא המדינה האירופית הראשונה העומדת בחזית לחצים אלו כאשר ארבעת-אלפים תוניסאים הנמלטים מארצם הגיעו לאי האיטלקי למפדוזה. ממשלת איטליה הכריזה על מצב חירום הומניטרי באי. "הארגון הבינלאומי להגירה" הוציא הודעה כי שלטונות איטליה חייבים להעביר בהקדם האפשרי את המהגרים מהאי אל תוך היבשת האיטלקית. מלטה אף היא נערכת בחשש לזרימת מהגרים גם אליה.
חריפותה של הבעיה אילצה את ממשלת איטליה לבקש את עזרת מוסדות האיחוד האירופי, והנציבות האירופית כבר הודיעה כי תסייע לממשלה האיטלקית להתגבר על "הלחץ הבלתי רגיל" של גל ההגירה הנוכחי. הנציבות גם הודיעה שהטיפול בבעיה הועבר ל"פרונטקס" - סוכנות של האיחוד האירופי שהוקמה ב-2005 לשם תיאום הקצאת משאבים בין המדינות החברות למטרת פיקוח על גבולות אירופה מפני גלי הגירה בלתי חוקיים. הסוכנות, שמשרדה הראשי בוורשה, כבר שלחה צוות בדיקה ללממפדוזה על-מנת לבחון דרכי פעולה, וקתרין אשטון, הממונה על יחסי החוץ של האיחוד, יצאה לתוניסיה לדון עם השלטונות בבעיה.
למרות היערכות "פרונטקס", הודיע שר הפנים האיטלקי כי האיחוד אינו נוקט באמצעים דרושים לסייע לארצו וכי בכוונתו לבקש רשות מממשלת תוניסיה לשגר כוחות משטרה איטלקיים לאדמת תוניסיה, בניסיון לעצור את גלי ההגירה שם. לטענתו של השר רוברטו מארוני, שהוא חבר "הליגה הצפונית", מפלגה המתנגדת להגירה לאיטליה, המשטר בתוניסיה קרס ואין ברירה אלא לטפל במצב באמצעות כוחות אירופיים. דובר ממשלת תוניסיה דחה אפשרות זו מכל וכל.
איטליה גם חוששת שההפיכה במצרים והמהומות באלג'יריה יעלו נחשולי הגירה נוספים, וזו אולי הסיבה שבוועידת פסגה של מנהיגי אירופה שנערכה בראשית חודש זה, עוד לפני עזיבתו של חוסני מובארק, היה סילביו ברלוסקוני המנהיג היחיד שהצהיר בפירוש כי כל שינוי במצרים חייב להתבצע רק תחת הנהגתו של מובארק.
עמדת ברלוסקוני (שלא הזכיר את איום ההגירה באופן מפורש) שיקפה חשש אירופי עמוק מפני גלי הגירה בלתי מבוקרים. חשש זה קיבל לאחרונה ביטוי נוסף בסירובו של האיחוד האירופי להגיע להסכם עם טורקיה על ביטול הצורך באשרות כניסה למדינות האיחוד החתומות על "הסכם שנגן" למעבר חופשי באירופה ללא גבולות. הסירוב נובע בעיקרו מכך שלטורקיה עצמה הסכמים להסדרי מעבר ללא אשרות עם אירן, סוריה, לוב, מרוקו, תוניסיה ולבנון, כלומר טורקיה עלולה להוות מקפצת הגירה מוסלמית נוספת לאירופה. גם מזכירות נאט"ו נדרשה באופן בהול לבעיה זו והיא צופה החמרה בלחצי ההגירה.

דייוויד קמרון: קיצוניות בשער
דייוויד קמרון [צילום: AP]

קמרון התייחס גם לסכנת הטרור האיסלאמיסטי המאיימת על בריטניה גם מצד מי שהם אזרחיה. הוא גורס כי על המדינה לנטוש גישת הליברליזם הסלחני ולהתחיל לחנך את הקבוצות האתניות השונות על יסודות של תרבות משותפת

נחשול ההגירה המאיים להטביע את למפדוזה ולהציף גם חלקים אחרים באירופה, עלה דווקא בעת שההנהגה הפוליטית שם מקיימת מעין הערכה מחדש על שאלת האינטגרציה של מהגרים מוסלמים באירופה. עמדתם של מנהיגים ופוליטיקאים כגון סרקוזי בצרפת וחרט וילדרס בהולנד בשאלה זו, ידועה מזה זמן. לאחרונה הצטרפו לקולות הקוראים להערכה מחדש גם אנגלה מרקל, הקנצלרית של גרמניה וגם דייוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה. מרקל הודתה שניסיונותיה של ארצה לקיים חברה רב-תרבותית נחלו כישלון חרוץ. היא הסבירה כי הגישה המאפשרת לקבוצות אתניות שונות לחיות על-פי ערכיהן ולקיים אורח-חיים שונה מאוכלוסיית הרוב, אינה ישימה בארץ שהיא בית לארבעה מיליון מוסלמים. הודאתה זו יצקה שמן על מדורת הוויכוח במפלגתה שלה בשאלת היחס למהגרים המוסלמים, ובעיקר אחרי פרסום ספרו של תילו סרצין, פוליטיקאי ומבכירי הבנק הגרמני המרכזי, בו הוא מאשים את ההגירה המוסלמית בדילול רמת האינטליגנציה של החברה הגרמנית.
בנאום בפני "ועידת מינכן לביטחון" (מין כנס הרצליה גרמני לענייני ביטחון) שנערכה בראשית חודש זה, אמר ראש ממשלת בריטניה כי ממשלות אירופה חייבות להתייצב בפני הקיצוניות האיסלאמיסטית ולא להסתפק במה שהוא כינה "סובלנות מתוך אדישות". דוקטרינת המדינה הרב-תרבותית עודדה, לדעת ראש הממשלה, הפרדה והתרחקות בין חלקי החברה ודחתה כל אפשרות ליצור חזון חברתי-לאומי שלהגשמתו יצטרפו הקבוצות האתניות והדתיות שאינן אירופיות במקורן. יתרה מזו: הגישה הרב-תרבותית איפשרה לקבוצות איסלאמיסטיות לדבוק בערכים חברתיים העומדים בניגוד חריף לערכים הבריטיים. הוא לא הסתפק בהערה כללית זו, אלא גם הדגים דבריו בהתייחסו לכפיית נישואין על נשים מוסלמיות, מנהג "זוועה", כלשונו. קמרון התייחס גם לסכנת הטרור האיסלאמיסטי המאיימת על בריטניה גם מצד מי שהם אזרחיה. הוא גורס כי על המדינה לנטוש גישת הליברליזם הסלחני ולהתחיל לחנך את הקבוצות האתניות השונות על יסודות של תרבות משותפת. קמרון גם הציג מתווה לפעולה מעשית: השקת "שירות אזרחי לאומי" שיפעיל תוכנית לחינוך בני שש-עשרה מהמגוון האתני הבריטי לקראת חיים על בסיס ערכי משותף.
סלט ערכים משותף כזה הוא אכיל רק לאחר שהוא שרוי בתחמיצים עזים במשך תקופה ארוכה. גלי הגירה מחודשים ידללו תחמיצים אלו עד כי אירופה בכלל, ובריטניה בפרט, ייוותרו עם ירקות טפלים ואולי אפילו רעילים.

תאריך:  16/02/2011   |   עודכן:  16/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גשר קצר מעל פני הים התיכון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
return all Muslims
Mega  |  17/02/11 04:12
2
return all Muslims
Mega  |  17/02/11 04:12
3
שירגישו היטב את הטעם - כמונו!! ל"ת
הניה  |  17/02/11 06:31
4
עד כה מתוך פחד משתק הלכו לקראת
ד.ט.  |  17/02/11 07:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה צ'אנג מאי
לאן פניה של המדינה? קל לנו האזרחים לבוא בטענות לממסד. אולי כדאי לנו לבדוק את עצמנו? הרי כל ח"כ היה אזרח מן השורה לפני שנבחר. דבריי אולי עלולים לפגוע, אך אני מאמין בהם. זה לא אומר שאני צודק, אבל אני עומד מאחורי כל מילה שלי
מתי עובדיה
האישה ביהדות האורתודוכסית לעולם תהיה מספר שתיים. האישה החרדית מצווה להכיר בעליונותו של הבעל ולספק לו תמיכה כדי שיוכל ללמוד תורה, וכמובן להוליד ילדים. עובדות אלה משפיעות על דימויה העצמי הלוקה בחוסר אסרטיביות
יגאל לביב
ארה"ב נזהרת מלחשוף את מעורבותה במצרים    מי שסבור כי ניתן לקיים נוכחות של מאות אלפים ברחובות במשך שבועיים ללא מימון וארגון - משלה את עצמו    עכשיו על אובמה לדאוג להקמת ממשל שיחלק את הכנסות המדינה בצורה שוויונית יותר
ראובן לייב
באיחור של עשרות שנים, לאחר שרבים כבר הלכו לעולמם, נזעק משרד הבריאות להקים ועדות להכרה בנפגעי ההקרנות ולפצות אותם או את שאריהם    בין סבלותיהם הקשים של החולים: צלקות בקרקפת ובגוף, עקרות, נשירת שיער וגם סרטן אלים לסוגיו
גיא חזן
המשברים שפקדו את השווקים הפיננסים לכל אורך הסייקל החיובי הפוקד את הבורסות בעולם    בר סטרנט, ליהמן ברדרס, משבר חובות, משבר יוון, משבר אירופה ומשבר מצרים    הגל החיובי שריר וקיים. עדיין...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il