X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר מבקש ידיעות אחרונות לפאר ולרומם את אהוד אולמרט, גם החוק אינו עומד לו למכשול. אחרי הפרסום השערורייתי של סודות המדינה במסווה של זכרונות, הגיע הסיקור המעוות של התביעה שהגיש אולמרט נגד משה לדור
▪  ▪  ▪
אולמרט. לטרפד את ההחלטה בהולילנד [צילום: פלאש 90]
בסוף השבוע החליטו מוזס ושות' להתעלם מכמה חוקים, שוב - כדי לסייע לאולמרט. הם עשו זאת בידיעה תמימה למראה ופרשנות מקצועית לכאורה שנתלוותה אליה, בנוגע לתביעת הדיבה שהגיש אולמרט נגד פרקליט המדינה

ידיעות אחרונות הפך זה מכבר לעיתון הבית של אהוד אולמרט. הרצון לנגח את ישראל היום, התומך בבנימין נתניהו, הביא את העיתון השני בגודלו במדינה למתוח ביקורת בלתי פוסקת על ראש הממשלה הנוכחי ולפאר ולרומם את קודמו - המצטייר כמושחת ביותר בין הפוליטיקאים שידעה ישראל.
העובדה הזאת ממש לא חדשה וכבר הועלתה שוב ושוב ב-News1. אך מה שקורה לאחרונה חמור עוד יותר: בדרך להשגת מטרות אלו, רומסים נוני מוזס ועושי דברו את החוק, משל הם עומדים מעליו.
זה התחיל בפרסום השערורייתי של סודות מדינה כמוסים ביותר, במסווה של זכרונות שכותב אולמרט. על פניו נראה, כי אולמרט נטל עימו מלשכת ראש הממשלה מסמכים סודיים ביותר השייכים למדינה, והוא עושה בהם שימוש מופקר. העבירות לכאורה של אולמרט ושל ידיעות אחרונות, הנותן לו במה, אינן שונות מאלו שבהן הודתה ענת קם, ואף יש בהן חומרה יתרה משום שמדובר בראש הממשלה לשעבר.
בסוף השבוע החליטו מוזס ושות' להתעלם מכמה חוקים, שוב - כדי לסייע לאולמרט. הם עשו זאת בידיעה תמימה למראה ופרשנות מקצועית לכאורה שנתלוותה אליה, בנוגע לתביעת הדיבה שהגיש אולמרט נגד פרקליט המדינה, משה לדור. הלה כינה את ההלוואה שקיבל אולמרט ב-1993 מג'ו אלמליח במילים "סיפור שערורייתי בצורה בלתי רגילה" וטען שהיא לא הוחזרה עד היום.
ראשית חוכמה, היפנה ידיעות בעמוד הראשון לסיפור התביעה. היא עצמה קיבלה כמעט את כל עמוד 8, בתוספת פרשנות פרי עטה של טובה צימוקי. כאן, בפרשנות, נעלמה כל מראית עין של אובייקטיביות לטובת עיוות המציאות והחוק.
בתמצית: צימוקי אומרת שלדור התנהג ביוהרה, ניסה להשפיע על טוהר המשפט, נהג בניגוד לגישה הממלכתית המאופקת המתחייבת ממעמדו וסחר במידע ממלכתי על גבו של נאשם על-מנת לצאת גדול.
נעסוק תחילה במה שאומרת צימוקי. לדור דיבר על עניין שכלל אינו מופיע בכתב האישום נגד אולמרט - ולכן אי-אפשר לומר שניסה להשפיע על מהלך המשפט. מי שהכניס את ההלוואה מאלמליח למשפט הוא אולמרט עצמו, כפי שנאמר בתביעתו. אז מה הבעיה?
שנית, לא ראיתי את צימוקי ועמיתיה מתקוממים כאשר כל אמצעי התקשורת - וידיעות בכללם - ניסו להשפיע על טוהר משפטו של משה קצב. לא ראיתי אותם יוצאים נגד מני מזוז, שפסק בדבר אשמתו של קצב עוד לפני שהוגש כתב האישום נגדו. זה שקצב הורשע, אינו מנקה את התקשורת מאשמת התנהלותה השערורייתית ערב המשפט ובמהלכו.
שלישית, מגוחך לקרוא מעל דפי ידיעות על מי שסוחר במידע ממלכתי כדי לצאת גדול. טלו קורה מבין עיניכם וקיראו את עשרות אלפי המילים שהבאתם מפיו של אולמרט עצמו.
כעת נעבור למה שאין בפרשנות המלומדת הזאת. אין שם מילה על כך שהתביעה מופרכת מעיקרה, שכן לעובדי מדינה יש חסינות מתביעות כאלו על מה שהם עושים במהלך מילוי תפקידם. היא מופרכת גם משום שלדור לא אמר שום דבר המהווה לשון הרע; הוא הביע דעה, וזכותו לעשות זאת.
לכן, אין מנוס מהמסקנה שהמטרה האמיתית של התביעה הזאת איננה פרשת אלמליח שהסתיימה, אלא פרשת הולילנד הנמצאת בעיצומה. אולמרט מבקש כנראה לטרפד את יכולתו של לדור להכריע בעניינו (שהרי היועץ המשפטי, יהודה וינשטיין, ממילא מנוע מכך משום שהיה אחד מפרקליטיו). כאשר תגיע עת ההכרעה, יטען אולמרט: ללדור יש כעת סכסוך אישי אתי, אז נא לחכות עד שהוא יסתיים (עניין פעוט של ארבע-חמש-שש שנים במערכת המשפט שלנו), או להעביר את ההחלטה לפרקליט בכיר פחות (שמדרך הטבע יחשוש יותר).
יתרה מזאת: אם אולמרט טוען שהאמירה לפיה לא החזיר את ההלוואה היא לשון הרע - הרי שהוא מודה למעשה שקבלתה הייתה בעייתית, ושהעובדה שהחזיר אותה רק אחרי 13 שנים ובעיצומו של משפטו בעייתית עוד יותר. במילים אחרות: תביעתו של אולמרט רק מוכיחה את צדקת דבריו של לדור.
בשולי הדברים: צימוקי גם לא טרחה לבדוק, כפי שעשה כותב שורות אלו, מיהו בית הספר ביאליק-רוגוזין, לו מבטיח אולמרט לתרום את הכסף שיקבל, אם וכאשר. ובכן, מדובר בבית ספר שבין תלמידיו יש הרבה ילדים של מהגרי עבודה ופליטים מאפריקה - מה שבהחלט מצדיק לשאול האם כולם שוהים בישראל כחוק. במקום להודיע שיתרום את הכסף למשל ללב"י או לבית חולים לילדים, בחר אולמרט דווקא במטרה שעלולה לעורר סימני שאלה.
בקיצור: תעזבו בצד דברים שוליים כמו חוק, היגיון או אתיקה. בממלכת מוזס, הכל כשר במטרה לרומם את אולמרט ולהשפיל את נתניהו.

תאריך:  19/02/2011   |   עודכן:  20/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ידיעות הפוכות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יתכן חשד לשוחד מנוני לאולמרט
חץ  |  19/02/11 22:32
 
- יתכן שאתה.....
מה זה?  |  20/02/11 05:57
2
אני מאד שמח שעורכי דינו היקרים
הפאש הגאה  |  20/02/11 01:12
3
חוסר הגינות-גם לאולמרט זכויות
איש עצוב  |  20/02/11 01:24
4
יהודי אמיתי
דן בונה  |  20/02/11 02:35
 
- א"כ שיתרום
קודם שיזכה  |  20/02/11 11:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אליצור
ככל שהתקשורת יותר מיידית, יותר חיה, ויותר מהשטח, כך היא פחות אמינה. במקום לדווח על עובדות התקשורת המודרנית מספרת סיפור, והוא חייב להיות סיפור פשוט. אז מה באמת היה בקהיר?
אברהם שרון
זה מכבר ירד "הנווט השבוי" רון ארד לתהום הנשייה והוא מוחזק בחזקת מי שאינו עוד בין החיים אף שאין הוכחה רשמית חותכת למה שנתפש כעובדת אי-היותו. דומה כי אל החור השחור של אי-ידיעת מה עלה בגורלו של ארד הולך ומתחיל להיכנס גם גלעד שליט
אריה פרי
ממשלת ישראל בחרה בעיתוי מוזר בו החליטה להשתפך ולהתבזות לפני הנשיא ברק חוסיין אובמה, זאת עקב הווטו אותו בחר להטיל הנשיא האמריקני על הצבעת הגינוי נגד ישראל באו"ם    שוב הוכח כי הגנים הגלותיים שולטים בממשלת ישראל
דודו אלהרר
יצרני מזון חייבים לשאוף ולייצר מוצרים טעימים שאם לא כן יפשטו את הרגל, חברות בנייה חייבות להקפיד על גימור מושלם ועל עמידה בתקן, רופא מוכרח להיות אחראי, עורך-דין - מהימן, נהג חייב להיות עירני וכל אזרח חייב לדווח אמת לרשויות המס    רק ככה יכולה להתנהל מדינה מתוקנת
עמוס שריג
עד אשר מרגלית יתנצל או יחטוף תביעת דיבה, כדאי כבר עכשיו לשנן את הטקסט הבא שייאמר על ידו, מן הסתם, כאשר גם לפרקליטות יימאס מהאיש המושחת שהוא מייצג "חינם", ברק: "נכון, הייתי חבר של ברק, עקבתי אחריו, אבל מעולם לא האמנתי שהוא יהיה קשור בכל כך הרבה שחיתויות שגם יוכל להסתיר אותן ממני, מבני משפחתו, מחבריו ומכולי עלמא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il