X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מדי שנה, עם פרסום נתוני הזכאות הארצית לבגרות ביישובים השונים בארץ, אנו עדים למציאות המתארת פעם אחר פעם את הפערים בין בתי הספר התיכוניים בישראל; ובכל פעם אנו רואים כי הפערים בין הפריפריה למרכז יציבים כמו מבחני הבגרות עצמם
▪  ▪  ▪
מה עם תלמידי דרום הארץ? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

השבוע פרסם משרד החינוך את נתוני הזכאים לבגרויות ביישובים השונים בארץ. על-פי נתוני משרד החינוך, באר שבע לא נכללת ברשימת 20 הזכאים הראשונים לבגרות, ואחרי בדיקה נוספת לא תמצאו את באר שבע גם ב-40 הנוספים. היישובים החזקים במרכז הארץ מציגים שיעורי זכאות מרשימים בשיעורים של 82.3%. במקום הראשון ברשימת בתי הספר המצטיינים נמצא עירוני א' עם 98.45 אחוזי הצלחה. אחריו ממוקמים בדירוג עירוני י"ד (3), ליידי דיוויס (6), עירוני ד' (9) ותיכון אליאנס (10). בנוסף, כוללת הרשימה גם תיכונים מחולון, מרמת גן, מהוד השרון, מגבעתיים, מכפר סבא, משוהם ומנתניה. לצערי, לא מצאתי ברשימה אפילו תיכון אחד מהדרום, שלא לדבר על מטרופולין הנגב - העיר באר שבע.
מה שאומר, בשתיקה רועמת, שמערכת החינוך אצלנו נמצאת כבר במצב של זיהום מתפשט כזה, שכל מה שנותר כעת הוא רק לגדוע את הנמק ולהתחיל לבנות דגם חדש, כי על הירקת שתישאר לא ניתן יהיה לבנות בסיס חזק ואיתן למען הדורות הבאים.
אם זכרוני אינו בוגד בי, בשנת 2009 פורסם במקומון דרומי דוח שהתבצע על-ידי אחד ממכוני הסקרים, ושם נקבע כי מבין 14 הערים הגדולות בארץ, באר שבע היא המשקיעה הגדולה ביותר בחינוך. עם זאת, אחוז הזכאים לבגרות בעיר אינו מן הגבוהים. אני רק לא מצליחה להבין אלו נתונים נבדקו בסקר הזה שנערך. מה שזכור לי הוא, שמאותו ראיון שנערך ברדיו המקומי עולה כי במחלקת החינוך של העירייה סבורים שאין קשר בין ההשקעה הכספית לבין שיעורי ההצלחה בבגרות. ובנימה אופטימית סוכם הראיון במשפט: "ההישגים יבואו עם הזמן" וציוני הבגרות הם לא הדבר החשוב ביותר.
אז נכון, ציוני הבגרות הם לא הדבר החשוב ביותר! אך הם הדבר החשוב ביותר אחרי "דרך ארץ" ומהווים כרטיס כניסה לחיים האמיתיים אחרי הצבא. הכל עניין של סדרי-עדיפויות. באר-שבע לא במצב שבו בלתי אפשרי להגדיל את תקציב החינוך שלה. הבעיה היא שצריך להקטין תקציב של משרד אחר וזה עלול לגרום להתנגדות של סגן כזה או אחר, או אפילו למשבר בישיבות המועצה בכל יום שלישי. לכן חלה על ראש העיר החובה לתקצב את בתי הספר בעיר ולתגבר את התלמידים החלשים בשעות לימוד נוספות, במטרה לצמצם את הקיטוב בפרסום הדוח, שהוא גם אינטרס שלו.
לובי מקומי חדש בבאר שבע
הגיע הזמן שהאנשים המחזיקים את החינוך יבינו שהחינוך זה העתיד שלנו, ואם לא יהיה חינוך - לא יהיה ביטחון ולא תהיה גם מדינה. ואני מדברת על חינוך בהיבט הרחב שלו, ולא כמה שעות מתמטיקה או ספרות. מערכת החינוך אינה רק חינוך, אלא גם חינוך.
הגיע הזמן שנתעורר ונעלה את החינוך למקום הראוי בסדר העדיפויות, לכולנו יש מחויבות חברתית למשבר בו נמצא החינוך עקב תקצוב לא אחיד, הפער בין התקציבים המופנים למשרדים ונושאים פחות חשובים לעומת נושא החינוך.
התשתית החינוכית ועימה איכות כוח-האדם, היא התשתית שאנחנו, בבאר שבע, נדרשים לחזק יותר מכל. ההישגים הנמוכים בזכאות לבגרות בעקבות ציונים נמוכים במקצועות לימוד עיקריים, הם תוצאה של מערכת חינוך חלשה ביותר, ורמת הישגים נמוכה מהווה סיכון ארצי אזורי לאומי ממדרגה ראשונה.
זה הזמן להתארגנות של לובי מקומי חדש, שיעמיד את תשתית החינוך בבמה הציבורית. לובי שיידע לדרוש שינוי דרסטי בכל העוסקים בחינוך, ויאמץ שיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים.

הכותבת היא חברה בהנהגת ההורים העירונית.
תאריך:  21/02/2011   |   עודכן:  22/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בגרות - לא בבית ספרנו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה בסלע
sonia  |  22/02/11 14:17
2
גאה בך
l-n  |  23/02/11 11:01
3
בגרות לא בבית ספרנו
יהודית כהן  |  23/02/11 12:46
4
לא צריך לטאטא את הבעיות
עומר בננו  |  23/02/11 19:03
5
מערכת החינוך בעירנו!!!
נדב כהן  |  23/02/11 21:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרצה הכטר
הבלוג המצליח של אריאנה הפינגטון - "הפינגטון פוסט"    פליטת הפה של יורם זק מ"האח הגדול"    השמועה על גסיסת מנכ"ל חברת אפל    סחטנות של בלוגרים - "קצת צניעות לא תזיק להם"    וגם על פרסום ויחצנות בבלוגוספירה
אביתר בן-צדף
במהלך כהונתו, הוציא רב-אלוף אשכנזי שם רע לבינוניות    בזבז לשווא ארבע שנים, ואין מחילה על כך    לא היה רמטכ"ל, שנפרד בכל כך הרבה פסטיבלים מתפקידו    דרכו של אשכנזי בזמן הקרוב לא תהיה סוגה בשושנים - למרות שהממסד הביטחוני מגן, כהרגלו, על עכוזי ראשיו באמצעות צווי איסור פרסום
דניאל גיגי
ישראל לא מצליחה להחזיר את גלעד שליט הביתה, משום שהכישלונות להחזרת רון ארד ונחשון וקסמן נצרבו בתודעה הלאומית כטראומה    היעלמות ארד והמבצע שנכשל לחילוץ וקסמן משפיעים על אופן קיום מו"מ היום ומחלישים אותנו אל מול החמאס    הגיע הזמן להיפרד מוקסמן ומארד ולנסות להתמודד עם מקרה שליט בדרך אחרת
ד"ר צבי מוזס
בנושא הזהות והנטייה המינית אין ראיות חד-משמעיות ודרך אחת להתמודד עם הנושא    ניתן להשיג תוצאות של שינוי בטיפול פסיכולוגי קליני    וכן ניתן לסייע להתגבר על הנטייה
דודו אלהרר
"חוק האמנים המשתמטים" נקבר אתמול    מדוע החליטה המדינה למשוך ידיה מחובתה לכפות את השוויון בנטל?    בתי אבות ובתי חולים - שאין להם כל קשר עם "הכיבוש" - מדוע שלא יושיטו המשתמטים יד לכל אלה?    כמה זמן תימשך האפליה בחסות החוק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il