X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
באשמת משרד התחבורה [צילום: פלאש 90]
בשיא הנימוס: משרד התחבורה, לך לעזאזל!
משרד התחבורה מתנהג בדיוק כמו קדאפי בלוב: איכפת לו רק מהג'ובים לברנז'ה הקרובה, הוא מצפצף על חובותיו למשלמי המיסים, ולמעשה אחראי בסעיף פלילי של רשלנות תורמת להמשך הקטל בדרכים עד להיכן מוכנים אנו לרדת ולהירמס בנושאי התחבורה בישראל?

קבלו שאלה במבחן התיאוריה של משרד התחבורה בישראל:
מהו האופן הנדרש להולכת בעלי-חיים בדרך בזמן תאורה?
1. יש להצמיד לכל בעל-חיים מלווה אחד.
2. המוביל בעל-חיים יילך בימין הדרך ויישא פנס לבן.
3. יש להצמיד לכל בעל-חיים מלווה ולהאירו בפנס מלפנים ובמחזיר אור מאחור.
התשובה הנכונה: 3.
זאת לא השאלה היחידה שמרתיחה לי את הדם, ויש לא מעט כאלה, חמורות יותר, מבלבלות – והכי חשוב, חוטאות למטרה שלשמה המציאו את מבחן התיאוריה.
בואו ואסביר לכם מדוע כתבת תחקיר קטנה בטלוויזיה ששידרה את זבל התיאוריה הזה, הביאה אותי לכתוב את הדברים כאן. כי בדיוק ככה "מלמדים" נהיגה בישראל. כי בדיוק בגלל "לימוד נהיגה" כזה, רבים נוהגים בצד שמאל של הכביש. כי בדיוק כך רואה משרד התחבורה של מדינת ישראל את הצורך להילחם בתאונות הדרכים, על-ידי הבאתם של נהגי ישראל לרמת נהיגה כה גבוהה שלבטח תדהים את נהגי יתר הארצות בעולם. כי בדיוק מאותן סיבות והיגיון שהביאו את משרד התחבורה "לשדרג" את מבחני התיאוריה, הוא "עמל" ללא הרף כדי לעזור לנו להישאר בחיים בבליל הכאוס התחבורתי בישראל. כי בדיוק מאותו ראש "חכם", יוצאות יתר ההנחיות ל"שיפור" התחבורה בישראל. כי בדיוק משרד התחבורה הזה היווה תמיד את שאיפת הפוליטיקאים לאייש אותו בתפקיד שר, ואחר-כך לתת למקורבים הרבים תפקידים כחול על פני הים. ולהוציא לפועל, בין היתר, גם "מבחן תיאוריה" כזה.
זהו משרד התחבורה ששוקד כבר עשרות שנים להביא רכבות עירוניות ובינעירוניות לישראל. זהו משרד התחבורה שרואה אותנו נחנקים בפקקים האינסופיים בכבישי הארץ, ולא רק שאינו פועל כדי למצוא פתרונות אמיתיים לבעיה – אלא מנצל את ההזדמנות כדי "לחלוב" עוד נהגים בנתיב מהיר למיוחסים בלבד. זהו משרד התחבורה שמעולם לא הביא את משרד ראש הממשלה לקרוא את עם ישראל לסדר, ולהכריז על הקטל בדרכים כמכה מיותרת, בלשון המעטה, שחייבים למגרה בכמה פעולות מקצועיות נכונות.
משרד התחבורה מתנהג בדיוק כמו קדאפי בלוב: איכפת לו רק מהג'ובים לברנז'ה הקרובה, מצפצף על חובותיו למשלמי המיסים (בעיקר בתחום הרכב והדלק), ולמעשה אחראי בסעיף פלילי של רשלנות תורמת להמשך הקטל בדרכים.
כבר לפני שנים הרבה ניסיתי לקדם הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לחקר כל נושאי התחבורה בישראל, ואיתור הגורמים והאישים האחראים להמשך הקטל הנורא בדרכים. מה לא עשיתי בנדון: הקמתי עמותה ספציפית; עתרתי לבג"צ נגד ראש הממשלה ושר התחבורה; ושום דבר לא עזר. כי מה איכפת להם? החוק איתם: "לממשלה מותר לעשות כל מה שהיא רוצה... ואי-אפשר להכריח אותה לבצע מדיניות כלשהי שאיננה רוצה בה, אפילו חיונית ונכונה היא". כך, פחות או יותר, הבנתי, כי החוק לעולם לא יהיה עימנו, הנהרגים בדרכים ו/או הסובלים מנכויות בעקבות תאונות דרכים. ועולם כמנהגו נוהג. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. ולית דין ולית דיין. אבל מבחני תיאוריה הם מתהדרים לכתוב.
אני מצהיר כאן ועכשיו: כמומחה תחבורה, מרצה בכיר עשרות שנים לנהגי ישראל, כנהג שנוהג ומתמצא בכל תקנה, אבן ורגב במדינת ישראל מאז 1966 - כמעט בטוח שאם אגש למבחן התיאוריה של משרד התחבורה בישראל 2011 – אכשל.

תאריך:  22/02/2011   |   עודכן:  23/02/2011
שתף:

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
מושגים:
 פגע וברח  צליפת שוט
פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשיא הנימוס: משרד התחבורה, לך לעזאזל!
הודעות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב הודעה 

פורום: הקטל בדרכים
+
הבעיה היא שהדורס
סתם אני  |  18/12/19 13:29
+
הכבישים בב"ש מסוכנים במיוחד
איש הנגב  |  11/05/19 16:16
+
לא מספיק להיות חכם..מול המשאית
מרק_טווין  |  17/04/18 20:42
+
זה נקרא עונש מאוזן למי שברור
גילמיאו  |  21/12/17 15:34
+
יהיו תאונות אבל ניתן לצמצמם
ראובן גרפיט  |  17/12/17 13:03
+
לעולם התשתיות אצלינו לא יספיקו
צורי  |  28/03/17 14:53
 
תגובות בפייסבוק
רשימות קודמות
פרופ' יצחק זמיר
מצבו של מקצוע עריכת הדין השתנה בתקופה האחרונה לאחר שהוקמו המכללות למשפטים ברחבי הארץ. כיום ברור כי אין מחסור בעורכי דין. כצפוי קמה זעקה כי יש יותר מדי עורכי דין; הוספת עורכי דין היא לא רק בזבוז משאבים לאומיים, אלא היא גם גורמת נזק לעורכי הדין ולחברה כולה. השאלה היא אם הפעם, להבדיל מכל הפעמים הקודמות, הזעקה היא אזעקת אמת
איתן קלינסקי
יושב-ראש ועדת חוק ומשפט, עליך לכלול אותי ברשימת הכלואים בעתיד    מאמרי החושף את האמת על הקק"ל כמי שקיבלה תרומה כספית מהתנועה האוונגליסטית הנוצרית, השנואה ע"י הציבור הדמוקרטי, תורגם לאנגלית ע"י בעלי אתרי אינטרנט בארה"ב    מכתב אישי לדוד רותם
מתי דוד
המפלגה איבדה את ה"דרך" שאף פעם לא הייתה לה!    כישלון ה"חזון" הלאומי והמפלגתי של קדימה    בבכירי קדימה: חשודים, נחקרים וגם מורשעים    מאריאל שרון, דרך אהוד אולמרט, אברהם הירשזון, חיים רמון וצחי הנגבי וכלה בציפי לבני
פרופ' גבריאלה שלו
התקופה בה ייצגתי את ישראל באו"ם הייתה אחת התקופות הסבוכות והקשות ביחסי ישראל עם האו"ם, ולמעשה עם מדינות העולם כולן. תרמו לכך מספר אירועים פוליטיים וביטחוניים. כל אלה הביאו להתגברות הגל העכור של הדלגיטימציה של ישראל בעולם. מעמדה של ישראל בעולם כיום, כפי שהוא משתקף בתקשורת הבינלאומית, אינו טוב, בלשון המעטה
פרופ' אהרן ברק
לשכת עורכי הדין אמונה בין היתר על שמירת שלטון החוק בישראל גם בהיבט המהותי שלו. על הלשכה מוטל התפקיד להגן על הפרדת הרשויות, להגן על עצמאותה של הרשות השופטת ולהגן על זכויות האדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il