X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות הביקורת החריפה של בית המשפט על התנהלותה של התקשורת בפרשת קצב, היא ממשיכה בשלה וכעת מנסה להשפיע על גזר הדין אין מנוס מכך שבית המשפט יתלונן במשטרה נגד מי שעוברים על החוק
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"מה הערב? משפט קצב?", פנה אמש (ג', 22.2.11) מגיש מבט, ינון מגל, למגיש פופוליטיקה, עודד שחר. "כן", השיב שחר, "מה צריך להיות עונשו של הנשיא לשעבר". כך, בלי שום התחכמויות ובלי שום ניסיון להסתיר את ההתערבות הגסה בהליך המשפטי. וזה בא כמה דקות אחרי שבאותה מהדורה רואיינה עדנה בקנשטיין, לשעבר נשיאת בית משפט השלום בתל אביב, ורמזה שלדעתה העונש צריך להיות חמור.
כפי שאמר בית המשפט בפסק דינו במשפט קצב, בפרשה הזאת נחצו כל הקווים האדומים. הדלפות, האשמות, מסמכים חסויים, מסיבות עיתונאים, הפגנות של ארגוני נשים, פרשנויות של מומחים משפטיים - הכל היה מותר, משל אין בישראל חוקי לשון הרע ואין חזקת החפות ואין איסור סוביודיצה.
אז אמר. התקשורת התעלמה (גם בצורה הכי מילולית: תנסו להיזכר היכן, חוץ מאשר באתר זה, ראיתם התייחסות לאותו חלק של פסק הדין) וכעת ממשיכה בשלה. ומה שנעשה כעת חמור עוד יותר מאשר בכל ארבע השנים האחרונות, משום שכאן יש מטרה אחת וברורה: להשפיע על העונש. לשופטים ברור שיספגו קיטונות של ביקורת ואולי אף גרוע מכך, אם יעזו שלא לתת לתקשורת את מבוקשה: 15-12-10-8 שנות מאסר לקצב.
ייתכן שזה העונש הראוי. ייתכן שלא. יש לי דעה בנושא, אבל לא אביע אותה בפומבי לפני מתן גזר הדין, משום שמדובר בהתערבות בלתי הולמת בהליך שיפוטי ובעבירה על החוק.
כל עוד מדובר היה בחשדות, בכתב אישום ובמשפט - התקשורת די הילכה באפילה, למרות מאות אלפי המילים שנכתבו ונאמרו ושודרו. משניתן פסק הדין ומעשיו החמורים של קצב הפכו לעובדה מוכחת ולנחלת הכלל, נותרה לדיון שאלה אחת: העונש. כאן לא צריך לעסוק בעובדות שאולי אינן ידועות במלואן, כאן לא צריך להסתייג ולומר שאיננו בטוחים. כאן אפשר פשוט לומר: זו דעתי.

מי שמע על סוביודיצה בהליך פלילי?

הבעת דעה היא כמובן מיסודות הדמוקרטיה. אך כמו כל חופש בכל מדינה דמוקרטית, גם לה יש גבולות. כשם שחופש העיסוק אינו מתיר לעסוק בפשיעה, כך חופש הביטוי אינו מתיר לחשוף סודות מדינה, להוציא לשון הרע או לעבור על חוק הסוביודיצה. אלא שהתקשורת, היודעת לדקדק כחוט השערה בכל מ"ר של יואב גלנט ובכל תנועת שפתיים של חיים רמון, שוכחת לגמרי את הכללים והחוקים כאשר מדובר בה עצמה.
חוק הסוביודיצה בוטל ברובו לפני מספר שנים, אך הוא עדיין חל על הליכים פליליים. אפשר לטעון מכאן ועד בכלל שהוא מיושן ואינו מתאים לעידן המידע המודרני. אולי כן ואולי לא; אבל כל זמן שהוא בספר החוקים - והמחוקק הביע במפורש את רצונו בכך שיחול על הליכים פליליים - חובת הכל לכבד אותו. כן, עמיתי העיתונאים, זה חל גם עליכם.
אני יודע שיש לא מעט עיתונאים וכלי תקשורת הסבורים שהם מעל החוק. הארץ התנהג כך בפרשת קם-בלאו, ידיעות אחרונות מתנהג כך בפרסום סודות המדינה פרי עטו של אהוד אולמרט, אילנה דיין עשתה זאת בפרשת סרן ר'. אבל אין זה אומר שצריך להשלים עם המצב הזה.
התקשורת לא יכולה לדרוש מאחרים את מה שאינה דורשת מעצמה. אין לה שום זכות מוסרית וציבורית להרים את דגל שלטון החוק ביד אחת, בעוד בידה השנייה היא עצמה מטילה דגל זה ארצה. חז"ל אמרו על מצב דומה: "טובל ושרץ בידו". ועוד אמירה של חכמינו היפה לענייננו: "טול קורה מבין עיניך".
מאחר שהתקשורת כנראה לא מבינה את זה, ומאחר שברור שהיא מתעלמת לחלוטין מדבריו של בית המשפט בפסק דין קצב, אין מנוס מלטפל בכל האמצעים החוקיים במי שמצפצף על החוק בכלל ובמקרה הנוכחי בפרט. הפתרון היחיד הוא שהשופטים ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח יפנו ליועץ המשפטי לממשלה ולמשטרה, בבקשה לפתוח בחקירה ספציפית כלפי אמצעי תקשורת ועיתונאים הממשיכים להפר את חוק הסוביודיצה.
מה הסיכוי שהם יעשו את זה? שואף לאפס. הרי גם הם יודעים שאותה תקשורת יכולה לרומם אותם היום ולהשפיל אותם מחר, במיוחד אם יהיה לה חשבון אישי איתם. אז תחשבו רק על זה: היום עושים את זה לקצב, מחר יכולים לעשות את זה למישהו קרוב אליכם או אפילו לכם.

תאריך:  23/02/2011   |   עודכן:  23/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קוצבים את עונשו
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מי זו "תקשורת"???
אחד העם  |  23/02/11 11:36
 
- איתמר - השאלה מופנית אליך... ל"ת
אחד העם  |  23/02/11 13:34
2
שלוש שנים מאסר יצא אחרי שנתיים
הקצב מבגדד  |  23/02/11 12:32
 
- ראה תסביך חשין-קרא:כל זכר=אנס!
ע_הראל  |  25/02/11 16:19
3
אומץ ליבך והאינטגרטי העיתונאי
עו"ד נבון קצב   |  23/02/11 12:57
4
זכות הבית דעה שמורה לעתונות ול
בן צינה  |  23/02/11 15:05
5
במדינת ברדק,מותר הכל
אליהו חיים  |  23/02/11 15:31
6
שוב התקשורת?
efis  |  23/02/11 19:44
7
המשפט היה כמשפט של
urixo  |  23/02/11 21:00
8
משה קצב חף מפשע אני לא מאמין
hyghghjgh  |  23/02/11 21:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלל ויס
התייתר הצורך לחקור את עמותות השמאל    הצד השמאלי מנהל את מדינת ישראל בהסכמה ובעידוד לא מוסווה של השלטונות    אל דאגה, הימין ייחקר בעתיד    מי שעוד ייחקר יהיה נתניהו    על מה? על פשעים פוליטיים נגד העם היהודי שגרמו לאסון נורא
אדם קלר
תשובה למאמרו של רן שורר במגזין "על צד שמאל" אתמול - "יורים לעצמנו כדור ברגל"    הפגנו, כי אנחנו חושבים שארה"ב הייתה צריכה לתמוך בגינוי ההתנחלויות. כבר שמענו שאנחנו "יורים לשמאל ברגל" - בפגישות עם אש"ף... במלחמת לבנון הראשונה...
סטפן (סטיב) אדלר
המציאות הוכיחה, כי ניהול משפט ועשיית צדק ייעשו טוב יותר תוך שיתוף פעולה בין שופטים ועורכי דין. להשקפתי, שותפות זו צריכה להיות מושתתת על יחסי אמון, כבוד הדדי והגינות. במסגרת זו, משמשים עורכי הדין כ"קציני בית המשפט", מבלי לפגוע במחויבותם המקצועית כלפי לקוחותיהם
פרופ' מרדכי קרמניצר, עו"ד עמיר פוקס
יוזמות חקיקה שונות מאיימות לפגוע במהותה של ישראל כדמוקרטיה ובכללן: חוקי "הנאמנות", הצעת חוק "ועדות הקבלה", התיקון לחוק העמותות ואיסור שלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. חשוב שהלשכה תמשיך להשמיע את קולה במאבק נגד הצעות אלה, שהוא מאבק על נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית
סמדר כהן-חן
אנחנו יכולים לדמיין כרצוננו שאנחנו כמו האמריקנים, או כמו האירופים, אבל בפועל, העם היחיד שמבין כמונו מה המשמעות של להיוולד, לגדול ולחיות את הסכסוך הזה הוא הצד השני שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il