X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך זה שאנו ממשיכים לטפח את ילדינו להיות בשר תותחים? למה החברה שלנו ממשיכה לשאת אלימות בינינו? האם בעטיים של טמטום או גאווה אנו ממשיכים לחכות לפרץ האלימות הבא? כשגל אלימות גואה מאיים לשטוף כל פינה, כל אחד עלול להיות הקרבן הבא
▪  ▪  ▪
אלימות כשגרה [צילום: פלאש 90]

כמו מכת ברק, מכה בנו האלימות כל פעם מחדש, ללא הודעה מוקדמת, בלי לתת רגע לקחת אוויר ולהתרווח בניחותא. אנו חיים בתוך חברה הנתונה במעגל הקסמים, המשתרך בתוך שבילים נדושים של אלימות, המונחתת על כולנו ללא הבדלי גיל ומין. אנו חיים בתוך חברה עם יסודות כושלים, המחייבים בדיקה יסודית ומעמיקה, כדי לגלות מה מקור אבן הנגף. מה דוחף את ילדינו להיסחף למעגלי האלימות? מה מביא בעלים לדאוג לחינוכה של אישה, ומחליטים שרצח ומכות פטיש הם אמצעים חינוכיים?
תופעות מזעזעות של אלימות קשה כלפי מבוגרים, אלימות כלפי נשים, אלימות בין בני נוער וילדים, ואפילו אלימות במגרשי הספורט ואלימות וירטואלית שלא הכרנו בפרופיל הפייסבוק - הפכו לנורמה בחברה הישראלית. נראה כי נחצו כל הקווים האדומים ואבדו הגבולות, אומנם אלימות בחברה הישראלית אינה דבר חדש, אך הממדים אליהם היא הגיעה הם חסרי תקדים. במדינת ישראל מודל 2011, הפתיל שלנו קצר מתמיד.
התופעה בולטת במיוחד בקרב הדור הצעיר, שאיבד כל רסן וכבר אין בו כל פחד מפני החוק. היום, הרבה יותר מבעבר, אנו חשופים לאלימות קשה בתקשורת, ברחוב ובבית, ביתנו כבר אינו מהווה מקום מוגן וחמים לרבים מאיתנו. מה קרה לנו שהפכנו אלימים כל-כך?
כאשר אני רואה בעיתון את התמונות של הנשים המוכות, הנערים האלימים - אני רואה את פרצופנו כחברה. והאמינו לי, אנו נראים רע, רע מאוד. אלימות בחברה אינה עניין תיאורטי מרוחק אלא שגרת חיים הכופה עלינו לבחון כל פעם מחדש בחשדנות את חברינו, את בני זוגנו - האם ידידים או אויבים הם?
על מי נבכה קודם? על נערות שיצאו לחגוג בדיסקוטק או ללמוד באוניברסיטה ונפלו כטרף לשיכור שראה אותן במקרה בדרך, או על נער מבאר שבע שחברו ענה לו בחוצפה ולכן נדקר עד שנפח נשמתו? אין הצדקה לאלימות, בוודאי לא לאלימות כלפי ילדים! יש למגר באופן מִיָּדי את תופעת האלימות, ובשום פנים ואופן לא לקבל אותה או להשלים אִיתה!
אני מסתכלת למעלה, ובשמיים ענן של געגוע לשקט, לנחת, והארץ שוקטת עד מקרה האלימות הבא. סקירה קצרה מגלה, שמעולם לא מיגרנו את האלימות כדי שנוכל לבנות חברה חזקה, ושאין נותנים את הדעת להשפעות המהלכים שמתרחשים בין שני עמים.
בין טבח לאלימות ומלחמה, אנו שוקדים על הלימודים באוניברסיטה, מולידים תינוקות בריאים יותר, אבל איך זה שאנחנו ממשיכים לטפח אותם להיות בשר תותחים? למה החברה שלנו ממשיכה לשאת אלימות בינינו? האם בעטיים של טמטום או גאווה אנחנו ממשיכים לחכות, בשקט, לפרץ האלימות הבא? יש להם הכל, לילדים שלנו, אבל כשגל אלימות גואה מאיים לשטוף כל פינה, כל אחד עלול להיות הקרבן הבא. אל תגידו "לילד שלי זה לא יקרה", עשו הכל כדי לשנות את המצב, כי הכל זה שאלה של חינוך.

תאריך:  23/02/2011   |   עודכן:  24/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרוב אלימות, התרגלנו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הכול בסוף שאלה של חינוך
עידו נתן   |  24/02/11 11:03
2
האלימות פוגעת בכל חלק בחברה
דני דיןןן  |  24/02/11 11:20
3
אלימות
דניאל ביטון  |  24/02/11 11:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נבון קצב
הקראת גזר הדין של הנשיא לשעבר של מדינת ישראל משה קצב נקבעה ליום בו יחול יום האישה הבינלאומי - מה הן המשמעויות הנובעות מכך?    מדינה בה נמנעת האפשרות לנהל משפט צדק החף מכל השפעה חיצונית, סופה - חלילה - אנרכיה
הרב אליהו קאופמן
רעידת-האדמה בעולם המוסלמי מבהילה את המערב. הדוגמאות של האנטי-איסלאם בצרפת, בהולנד ובשווייץ עלולות להיות מועתקות בידי הלאומנים של נתניהו, ליברמן והמפד"ל, לאנטי-חרדיות בישראל נגד לבוש חרדי-נשי, נגד בניית בתי-כנסת וביטויים אנטישמיים נגד החרדים
מנחם רהט
ומדוע בוטלה עצרת השנאה נגד הרב עובדיה יוסף על הכרתו בגיורי צבא ההגנה לישראל?    ואיך הפך הגיור הצבאי, שפלגים חרדיים מסוימים הגדירו 'גיורי כזב', לגיור כשר?    וכיצד התחולל המהפך בעמדות העדה החרדית והליטאים?
ראובן לייב
היא משמשת רבים בארץ כסגולה למזל ולשמירה על הבית מפני שדים ורוחות. ביהדות מתייחסים אליה כאל "יד החמש", או "ידה של מרים", על-שם אחותם של משה ואהרון, בעוד חמש האצבעות שלה מייצגות, על-פי האמונה, את חמשת חומשי התורה
דורית ביניש
עורכי הדין הם השותפים הטבעיים לכל מהלך ההתדיינות בבתי המשפט, ועל כן, שיתוף הפעולה הוא תנאי הכרחי להצלחת הרפורמות השונות במערכת המשפט ובהגשמת יעדי מערכת המשפט    במיוחד כך נוכח העומס המשמעותי עימו מתמודדת מערכת המשפט והרפורמות הנדרשות שחלקן ננקטות כבר היום לטיפול בבעיית העומס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il