X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שבי (אסף) גטניו מנכ"ל 'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת'
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ה"פטריוטים" בורחים כמו שפנים כשמדובר בסוגיית הליבה שר המשפטים עומד בראשה של ועדה מימי 'אור כשדים' של אברהם אבינו דייוויד קמרון מודה בטעות רגע לפני שמועמר קדאפי נופל, יש להקשיב בקשב רב לדבריו
▪  ▪  ▪
יעקב נאמן, שר המשפטים. נאמן לבעליו [צילום: פלאש 90]

1.
בשבוע הבא תספק לנו ממשלת נתניהו צרה חדשה - תמונות של ילדי עובדים זרים הנמצאים במתקני כליאה, כאילו לישראל אין די צרות ובעיות הנוגעות לתדמיתה בעולם. באמת ממשלת תימהונים שלא ידענו כדוגמתה. אם אתם כל-כך פטריוטים שם בממשלת 'ישראל ביתנו', אולי תאזרו אומץ להגיד לחבריכם בעלי ההון "לא", כשאלה דורשים לייבא עוד עובדים זרים זולים בשביל להגדיל את רווחיהם על חשבון עתיד המדינה. חבל שאותם "פטריוטים" שמסתערים כרגע על ילדי העובדים הזרים כאריות, בורחים כמו שפנים כשמדובר בסוגיית הליבה - הסוגייה הפטריוטית באמת.
2.
השבוע פרסם שר המשפטים, יעקב נאמן, את המלצות הוועדה בראשותו, ועדה שבחנה את הגבלת שכר הבכירים במשק. מצחיק היה לקרוא מהמסקנות את המשפט הבא: "אין להתערב באופן ישיר בגובה השכר בחברות הציבוריות. התערבות ישירה אינה מוכרת בעולם ועלולה להביא לנזק העולה על התועלת שבריסון השכר". תארו לכם את השר נאמן, חובש הכיפה, עומד בראשה של ועדה מימי 'אור כשדים' של אברהם אבינו, ועדה שהיו מקימים תושבי העיר על-מנת לבדוק אפשרות לתמיכה באמונה באל אחד, ושעל-פי רוח המסקנות של הוועדה בת-ימינו, הייתה קובעת כי "אין לעשות כן כיוון שהתופעה אינה מוכרת בעולם ועלולה להביא לנזק העולה על התועלת שבריבוי אלילים". כל שנותר לקוות הוא, שנאמנותו של השר נאמן לבעליו (בעלי ההון) אינה נובעת מהתופעה העתיקה של ריבוי אלילים, ושאכזריותו ואטימות ליבו נובעות "רק" מבצע כסף ומרדיפת הכוח והשררה ה"רגילים".
3.
ימות המשיח כבר כאן. דייוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, מודה כי תמיכת ארצו ברודנים הערביים הייתה טעות וכי ההנחה שהערבים אינם מוכנים עדיין לדמוקרטיה, מקורה בגזענות אירופית. את הדברים הוא נשא בביקור שהוא מנהל בממלכתו של הרודן הכווייתי, שאותו הוא חיבק בחום... בריטניה תמיד הייתה ראש לתומכים בכל רודן המספק את צרכיה. היא זו שהפילה ב-1953 את המשטר הדמוקרטי באירן והושיבה שם את השאה, על-מנת שהנפט האירני ימשיך לזרום לבריטניה. תחי הנאורות הבריטית.
4.
המערב מגלה כי שליטה של לוב, מועמר קדאפי, הוא רודן משוגע. בוקר טוב. מה שאני לא אוהב אצל המערב, ומה שאני כן אוהב אצל משוגעים, זה שלפחות משוגעים - לרוב - אומרים את שעל ליבם. במובן זה, קדאפי תמיד היה "משוגע הכפר" שאמר את מה שכולם יודעים אבל מפחדים להגיד. על כן, יש להקשיב בקשב רב לדבריו, רגע לפני שהוא נופל, כשהוא מאיים על אירופה כי יפסיק לעצור את מיליוני הפליטים שרוצים להגיע ליבשת העשירה.
לוב היא אחת ממגדלי השמירה של אירופה. תמורת מימון הרודנות שלו, קדאפי היה מופקד על מניעת הסיוט האירופי הגדול מכולם - מיליוני פליטים רעבים שינסו להיכנס דרך הים ליבשת ה"נאורה". באנגליה נשמעו השבוע קולות הקוראים אפילו להתערבות צבאית בלוב, על-מנת שהמשטר הבא לא יהיה משטר עוין למערב. שוב אין מדובר בהתערבות ממניעים ערכיים והדאגה האמיתית של האנגלים היא מהצרה שיכולה להיווצר להם, ולא באמת מגורלם הנורא של הלובים.
לסיכום: השינוי האמיתי בוא יבוא, על אפם וחמתם של האירופים, האמריקנים, האירנים, הישראלים וכולם. אנו מצויים בעוד מעגל של שינויים מהירים, מעגל שנפתח במלחמת אפגניסטן (יש מי שיגיד בהפלת מגדלי התאומים), המשיך במלחמת עירק השנייה, צבר תאוצה במפולת הכלכלית של 2008 ועתה מקבל עוד משב רוח רענן. השינויים מתרחשים בכל מקום, השאלה היא האם אנחנו התחלנו את תהליך התאמת המציאות שלנו לשינויים המתחוללים.

תאריך:  24/02/2011   |   עודכן:  24/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבע הערות על המצב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שר המשפטים זה שר זה? ברמינן ל"ת
7  |  25/02/11 11:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
שיטת השקשוקה חודרת לשלטון בישראל, כאשר המנהיגות עושה שימוש לא ראוי בכוחה ע"מ לשנות את כללי המשחק רק במטרה לשרת את האינטרסים הפוליטיים שלה    במפלגות, בכנסת ובממשלה ניתן לראות את אותה שיטת שקשוקה שלא רק פוגעת באינטרסים של המדינה, אלא גם באופייה הדמוקרטי    ישראל צריכה חוקה ע"מ למנוע את המשך השימוש הלא ראוי הזה בכוח!
יוסי בלום הלוי
טיל גראד או קטיושה לא נורו אתמול בערב מעזה לבאר שבע - הדיווח היה דיווח שקרי מפי כתבים צבאיים, שלמעשה מצוידים בחוסר מקצועיות    ב"תשקורת" הישראלית מדווחים על קטיושות רק כשהן נורות מצפון, ועל קסאמים וגראדים רק כשהם נורים מדרום    אז איזה טיל כן נורה לעבר באר שבע?
הרב ישראל רוזן
עמדתי נגד חקירות הרבנים ליאור ויוסף היא פשוטה בתכלית, אלמנטרית ממש; מה יש "לחקור"? ומה מסתתר מאחורי מילת איום זו?    אין חולק שהם כתבו הסכמה לספר, ונניח שמשמעותה גם אמירת יישר-כוח למחבריו, ועדיין נבצרתי מלהבין מה משמעות לחקירת עובדות ברורות ומוסכמות
אלכס לוין
כל העולם סוער, כולם מביעים דעה - אבל מי שותק, ארגוני זכויות האדם במדינת ישראל. אבירי הדמוקרטיה על כל גווניה במדינה ובמיוחד חברי הכנסת הערביים. היכן הם כל אותם צדקנים בדמותו של ארדואן, אותו דמוקרט דגול, שעל כל דבר הקורה במדינת ישראל יש לו מה להגיד. היכן הם כולם?
איתן קלינסקי
פרשת ויקהל: קדושת העם אינה באבן, אינה במקדש, אינה במקום. הקדושה היא בזמן! לקדש בכל עת ובכל זמן את הערך הסוציאלי החברתי של יום מנוחה לאדם עובד    המחויבות לדבר אל החברה, שתפנה את כל מרצה למאבקים על דמותה הערכית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il