X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שליט לוב מועמר קדאפי איבד את הפופולריות שלו במדינות ערב בעקבות מעשי "הטבח ההמוני" בבני עמו והפך למוקצה בקהילייה הבינלאומית קץ שלטונו הוא שאלה של זמן ותלוי במידת הנחישות של האופוזיציה בלוב והקהילייה הבינלאומית להשיג מטרה זו
▪  ▪  ▪
קדאפי. פושע מלחמה [צילום: AP]

פרשנים בעולם הערבי עושים השוואה בימים האחרונים בין שליט לוב מועמר קדאפי לבין השליטים הרודניים,זין אל-עאבדין בן עלי וחוסני מובארכ ממצרים, שאיבדו את כס שלטונם כתוצאה מהמהפכה העממית בארצם.
השניים האלה לא העזו לשפוך את דמם של בני עמם כדי להישאר על כס השלטון בעוד קדאפי עשה בבני עמו מעשי טבח המוניים.
מועמר קדאפי העריץ, עמד בפני בני עמו ובלי להניד עפעף הודיע כי ילחם על המשך שלטונו עד הסוף וכי לא יהסס להשתמש בכוח. הוא איים על בני עמו כי "יטהר בית אחר בית" תוך שהוא משתמש בשכירי חרב אפריקאנים.
בעיני רבים בעולם הערבי מסמל שלטונו של קדאפי את כישלונן של "המהפכות הצבאיות" במדינות ערב. במשך 42 שנות שלטונו הוא לא הגשים את שאיפות בני עמו ועכשיו הוא טובח בהם בקרב הישרדותו האחרון.
מעשי הטבח ההמוני שעשה מועמר קדאפי בבני עמו שינו לחלוטין את התדמית שהייתה לו במדינות ערב של "הגיבור הערבי העומד באומץ בפני המערב" וגרמו ל"חשבון נפש" בעולם הערבי. הפרשנים כבר שואלים בגלוי כיצד זכה העריץ האכזר הזה לכינויים "מלך המלכים של אפריקה","גיבור הערביות" ו"סמל העמידה האיתנה".
נראה כי קדאפי יתקשה מאוד להמשיך ולשלוט על עם שאיננו סובל אותו ואיננו רוצה בו למרות שהוא נאחז בכיסאו בכוח ובמיוחד נוכח כוונת הקהילייה הבינלאומית להטיל סנקציות על לוב.
קדאפי הפך,בתוך כמה ימים, למוקצה בקרב ההמונים הערביים ובעולם המערבי וההערכה במדינות ערב היא כי סופו קרב.
מועמר קדאפי מבין את הפחד של המערב מהאיסלאם הקיצוני ולכן הוא מנסה להפחידו ומפזר הודעות כי אם יתמוטט שלטונו יתפוס את מקומו שלטון איסלאמי קיצוני המזוהה עם אל-קאיעדה. הוא גם מנסה לאיים בנשק האחרון שלו כי יגרור את לוב למלחמת אזרחים עקובה מדם.
כוחות האופוזיציה שולטים במזרח לוב, הצבא הלובי קורס וחייליו מצטרפים למפגינים והחל הקרב על הבירה טריפולי שם מתבצרים מועמר קדאפי ותומכיו.
מה עשוי להאיץ את קיצו של שלטון קדאפי?
יש חשיבות רבה למידת הנחישות וההתמדה של האופוזיציה בלוב "ללכת עד הסוף" ולא להרפות מהמאבק עד להדחתו של ק'דאפי מהשלטון. הנחישות של המפגינים והתמדתם היא שהביאה להתמוטטות שלטונם של חוסני מובארכ במצרים ושל בן עלי בתוניסיה. בו-זמנית על האופוזיציה הלובית לפעול כדי למוטט את מנגנוני הביטחון של קדאפי באזור הבירה טריפולי.
גם תגובה תקיפה של הקהילה הבינלאומית על מעשי הטבח ההמוני שעשה קדאפי בבני עמו תזרז את קיצו של הרודן המטורף.
שלטון היחיד שהנהיג קדאפי בלוב הסתיים למעשה.הדור הצעיר התמרד נגד שלטון הדיכוי והעריצות ו"סיר הלחץ" שרתח בלוב בארבעים השנים האחרונות התפוצץ בפניו של קדאפי.
לוב היא שכנה של מצרים ותוניסיה, אין ספק שלהצלחת המהפכות בשתי מדינות אלה הייתה השפעה על הדור הצעיר בלוב שהחליט לקחת את "העניינים בידיים" ולהפיל את השלטון הדיקטטורי של קדאפי. אופייה של לוב הוא שונה מזה של תוניסיה ומצרים. החברה היא חברה שבטית, יש בה מעט תושבים והפריסה הגיאוגרפית היא שונה.
בתוניסיה ובמצרים הצליחו המהפכות להפיל את השלטון בזכות ההפגנות ההמוניות בערים הגדולות ובעיקר בעיר הבירה. הצבא סירב לפתוח באש על המפגינים ובסופו של דבר סילק את בן עלי מהמדינה והרחיק את מובארק מקהיר לגלות בשארם א-שיח'.
בלוב הצבא נחלק לשתי קבוצות, זו התומכת בקדאפי וזו שמתנגדת לו ושערקה אל שורות האופוזיציה. נראה שהפלת השלטון בלוב תהייה בתהליך איטי יותר. האופוזיציה צוברת נקודות מידי יום ומהדקת את המצור על טריפולי שם שוהים קדאפי ותומכיו.
מועמר קדאפי נשען כעת על חיל האוויר שלו, לאחר שמנגנוני הביטחון והמשטרה שלו התמוטטו, ועל צבא שכירי החרב האפריקנים שלו. קץ שלטונו של קדאפי הוא שאלה של זמן, השאלה היא בכמה לובים עוד יספיק לפגוע לפני שיתמוטט סופית.
גורמי האופוזיציה בלוב מעריכים שלא מן הנמנע שבסופו של דבר יימלט קדאפי מטריפולי, ימצא מקלט בדרום המדינה ויהפוך ל"פושע מלחמה" המבוקש על-ידי בני עמו והקהילייה הבינלאומית בשל הפשעים שביצע המוגדרים בעגה המשפטית כ"פשעים נגד האנושות".
המהפכה בלוב הצליחה עד כה לבודד את שלטון קדאפי מבחינה פנימית ובינלאומית אך היא עדיין צריכה להשלים את המשימה.
מה יהיה סופו של הרודן מועמר קדאפי? האם יסיים כצ'אושסקו הרודן הרומני שהוצא להורג בתום משפט שדה מהיר בידי המהפכנים? האם יסיים את חייו בתלייה במתקן מעצר באחת ממדינות המערב כמו העריץ העירקי סדאם חוסיין או שיועמד לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג כמו הרודן הסרבי מילושוביץ ויבלה את שארית חייו בכלא?
כל האפשרויות פתוחות...

תאריך:  26/02/2011   |   עודכן:  28/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלטון קדאפי בלוב - הסוף קרב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ראיתי ושמעתי היום ב-TV את גורב
ראספוטין בן מדביד  |  26/02/11 16:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
בשיטה הפוליטית הקיימת בארץ אין לגמלאים, שמספרם הולך וגדל, שדולה או כתובת לאחר שמפלגת הגמלאים נחלה כישלון חרוץ    הדבר בא לידי ביטוי בכל התחומים ללא יוצא מן הכלל, החל בתחומי הבריאות והסיעוד וכלה בתרבות הפנאי    קיים חלל גם ממסדי וגם ציבורי לטיפול באוכלוסיה המבוגרת    המשרד לענייני אזרחים ותיקים במסגרת משרד ראש הממשלה תלוי בחסדי אחרים שליבם וכיסם אטומים
עו"ד יוסי דר
מה שבאמת מכרסם בימים אלה בנשמתו של קצב הוא האם לאחר גזר הדין הוא ימהר למכוניתו כמימים ימימה, או שמא תיפתח לכבודו הדלת הסמוכה לספסל הנאשמים - אותה דלת שממנה מגיעים אל המעלית היורדת אל המרתף ומשם לבית הסוהר
נרי אבנרי
תשובה לפרופסור קרמניצר: הדמוקרטיה, שאתה בחוצפתך מרבה לדבר בשמה, אומרת לך: אין הבדל בין הפתק שלך לפתק שלי. ואתה מר קרמניצר, לפחות עד למבחן הקלפי הבא - בטריבונה של המפסידים. חוקי חושך מדירים שינה מעיניך? מה הבעיה: תנצח בבחירות, ותבטל...
רפי לאופרט
בראייה של קונדוליזה רייס יש מידה רבה, רבה מדי לטעמי, של אופורטוניזם פוליטי ו-Wishful thinking. ארה"ב, "מולדת" הריאל פוליטיקה, נוקטת במצרים גישה הפוכה לגישה המתבקשת מריאל פוליטיקה אחראית ובכך מסכנת אינטרסים שלה ושל ידידי בעולם, שכן, כשל אמריקני, ישפיע לא רק על ארה"ב
דודו אלהרר
ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל הייתה אמורה לקבל מענק כספי בסך של 6 מיליון יורו שהתאדו בגלל המהפכה בלוב, וחברי הכנסת הערביים אינם יודעים נפשם מרוב מבוכה    ח"כ טיבי: קיום קשרים עם מדינות ערב וביקור בהן אין בו כדי להביע תמיכה או אהדה לעוולותיהן בדיעבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il