X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה ערכן של הצהרות השוויון המגדרי של השרה לימור לבנת, אם אזרחי ישראל לא זוכים לשמוע אפילו על כך שקבוצה ישראלית מגיעה להישגים בגביע אירופה, רק משום שבקבוצה הזאת משחקות נשים?! איפה השמאל דורש השוויון?!
▪  ▪  ▪
נשים לא נחשבות בתחום ספורט זה? [צילום: פלאש 90]
נכון שזכויות השידור היו של ערוץ 1, אך בעיניי השם "חדשות הספורט" טומן בחובו התחייבות לדווח על חדשות מעולם הספורט. האם ניצחון ענק בחצי גמר גביע אירופה לא עונה להגדרה זו?

יום חמישי בערב, המשחק הגדול כבר מתחיל. כולם מוכנים, נרגשים, לקראת ערב שיכול להכריע את המשך העונה האירופית. לא, אני לא מתכוונת למשחק של מכבי תל אביב נגד ברצלונה בשלב הבתים של היורוליג. באותו ערב ממש התקיים משחק בעל משמעות גדולה הרבה יותר - חצי גמר היורוקאפ, גביע אירופה לנשים, בין אליצור רמלה לאתינייקוס היוונית, שהיא גם מחזיקת הגביע הנוכחית.
לא מפתיע שרוב הקוראים לא ידעו בכלל שמתקיים משחק שכזה. ודווקא יש מי שמתעניין בכך, ורוצה לשמוע על התוצאה. אני גם בטוחה שהיו עוד יותר מתעניינים, אם מהדורות החדשות היו מוצאות לנכון לדווח שמשחק שכזה בכלל מתקיים.
כאוהדת ספורט מושבעת, שחקנית כדורסל ומאמנת, אני רואה באדיקות את שתי מהדורות חדשות הספורט - ב-19:00 בערוץ הספורט וב-23:00 בספורט חמש פלוס. גם ברביעי, יממה לפני משחקי הכדורסל הנ"ל, ראיתי את מהדורות הספורט. רוב זמן המהדורות הוקדש להכנות של מכבי למפגש עם ברצלונה, אלופת אירופה הנוכחית. היו גם דיווחים על תוצאות ה-NBA, קצת ליגת האלופות בכדורגל, וכמובן דיבורים לקראת משחק העונה בכדורגל - הפועל תל אביב נגד מכבי חיפה. אף מילה לא נאמרה או נכתבה (אפילו בתחתית המסך) על משחק הנשים הקריטי שיתקיים למחרת.
וביום חמישי? אותו תסריט. אף מילה על אליצור-רמלה-נשים. שוב - קצת לקראת מפגש העונה בכדורגל, עוד משפט על ה-NBA - ונגמרה המהדורה. בשעה זאת אני כבר ידעתי על הישגה המרשים של אליצור-רמלה-נשים: ניצחון ביתי בחצי גמר היורוקאפ על מחזיקת הגביע הנוכחית ב-15 הפרש! אבל ערוץ הספורט לא ראה לנכון לדווח על כך! נכון שזכויות השידור היו של ערוץ 1, אך בעיניי השם "חדשות הספורט" טומן בחובו התחייבות לדווח על חדשות מעולם הספורט. האם ניצחון ענק בחצי גמר גביע אירופה לא עונה להגדרה זו?
אני הייתי שם, באולם הביתי של אליצור-רמלה-נשים. איתי היו עוד רבים ורבות, שדאגו שלא יהיה רגע שקט אחד באולם... אותנו לא עניין מה קורה בנוקיה. אנחנו רצינו ללוות את קבוצת הנשים של רמלה במסע המופלא שלה בגביע אירופה לנשים. מסע היסטורי, שרק מעטים יודעים על אודותיו וזוכים להשתתף בו.
אני לא יכולה שלא לתהות איך היו נראות מהדורות החדשות אם במסע הזה הייתה מככבת קבוצת גברים. בעצם, אין צורך שאתהה - אנחנו מקבלים את התשובה לכך בכל יום חמישי, כשכל המהדורות, ברדיו ובטלוויזיה, עסוקות במשחק של מכבי ביורוליג. גם באותו ערב קיבלתי תשובה: בנסיעה חזרה הביתה האזנו לגלי צה"ל, לשידור הישיר מהמשחק בין מכבי לברצלונה. בחדשות, אחרי הכותרות מלוב, הקריין דיווח על התוצאה בהיכל נוקיה, והוסיף ואמר: "על מכבי לנצח בהפרש של עשר נקודות ומעלה כדי לסיים במקום הראשון בבית. והרי התחזית...". גם לאחר שהמשחק ברמלה הסתיים בתוצאה הכמעט-בלתי-נתפשת של ניצחון ב-15 נקודות לרמלה - בגל"צ לא מצאו לנכון לדווח על כך. יותר חשוב לדווח על תוצאת הביניים במשחק של מכבי, שהוא אפילו לא רבע גמר...
הספורט הנשי בארץ קרוב ללבי, ואני מפחדת מהמדרון התלול שבו הוא נע. בשנה שעברה עוד שידרו את משחקי ליגת הנשים בכדורסל בערוץ הספורט. השנה לא. בשנה שעברה עוד דיווחו במהדורות הספורט של ערוץ הספורט על תוצאות המשחקים. והשנה? העורכים החליטו שחשוב יותר לנתח לגורמים את ברצלונה לקראת המשחק מול מכבי, מאשר לדווח על משחק חצי גמר גביע אירופה לנשים - אני מרגישה שדוחקים את ספורט הנשים הצידה, ובבוטות.
המועצה לקידום ספורט הנשים בישראל, "אתנה מקדמות ספורט", השרה לימור ליבנת והצהרותיה לגבי חשיבות השוויון המגדרי גם בספורט - מה ערכן אם אזרחי ישראל לא זוכים לשמוע אפילו על כך שקבוצה ישראלית מגיעה להישגים בגביע אירופה, וזאת רק משום שבקבוצה הזאת משחקות נשים. איפה השמאל דורש השוויון?

תאריך:  27/02/2011   |   עודכן:  27/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשים מנצחות, הגברים מפסידים - וספורט הנשים מובס
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מה הפליאה
דוריאן  |  27/02/11 19:25
2
אכן זה עניינו של השמאל
יוסי אמיתי  |  27/02/11 19:54
3
עוס"ים ספורט נשים (-:
ורדה  |  27/02/11 21:40
4
הנשים מנצחות, הגברים מפסידים -
מלכה ב.  |  28/02/11 12:12
5
ספו(ר)ט לנשים
ירדנה רביב  |  28/02/11 15:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
כשאומרים שהדג מסריח מהראש, מתכוונים - מהראש תחילה. משם הסירחון מתחיל, עד שלבסוף גם כל הגוף מסריח. הציבור שלנו אכן אינו כליל השלמות, אך אין צל של סיכוי לתקן את המצב, כל עוד ההנהגה מעמידה דוגמאות אישיות של שחיתות. התיקון חייב להתחיל מלמעלה
שלמה גזית
ההמונים הממלאים את הכיכרות בארצות ערב לא עושים זאת בהקשר הישראלי. עם זאת, עלינו לעקוב בדריכות אחר הקורה סביבנו, ולהיזהר שלא ליזום צעדים והתבטאויות העלולים לפעול כבומרנג ולהשיג את התוצאה ההפוכה מזו שלה אנו מייחלים
אלכס לוין
אני ממליץ בפני הפרלמנט הישראלי ליזום חקיקה מיוחדת ולהקים פרלמנט אשר ייקרא הבית התחתון ובו יכהנו לכל ימי חייהם רק מי שקופת שרצים רשומה ומוכחת רובצת על גבם, אלו אשר חיו ופעלו למען עתיד המדינה, לתפארת מדינת ישראל
ראובן לייב
הפעם אין המדובר בכדורגל, אלא בקולינריה משובחת: זו של המסעדה המובילה במרינה של הרצליה, שבה זוכה הסועד המצוי לכל מה שהוא נכסף אליו: ארוחה טובה, טרייה, בריאה ומזינה, לא פלצנית וזולה, עם שירות מסור, אווירה נינוחה ומיקום אלוהי
אלכס לוין
הדברים צורמים ביותר כאשר שרים או חברי כנסת נלחמים על תקופת צינון לבכירים או לקציני צבא בכירים, ואת עצמם הם לא רואים. מקיימים יחסים קרובים על בעלי הון ולאחר שממצים את תפקידם הציבורי, נוחתים נחיתה רכה על מצעי כסף נדיבים מחוץ לחיים הציבוריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il