X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבנים ואנשי דת מוסלמים חברו לשם תפילות ואיחולים להחלמת רבה של ההתנחלות תקוע, מנחם פרומן הרב פרומן קורא להקמת תנועה חדשה - "ארץ שלום" אני אומנם מתנגד לאפשרות שמעלה הרב בדבר מדינה דו-לאומית בין הירדן לים, אך אני תומך בדרך השלום שלו
▪  ▪  ▪
הרב מנחם פרומן. למען השלום [צילום: פלאש 90]

"כיהודים וכמוסלמים אנו נושאים למענך תפילה לבורא עולם לרפואה שלמה ואריכות ימים, למען תמשיך לממש את חזונך הדתי לשלום בין עמי האזור". איחולי החלמה אלו נשלחו לרבה של תקוע, הרב מנחם פרומן. לאיחולי ההחלמה ממחלת הסרטן הקשה שפקדה את הרב, חברו יחד אנשי דת מוסלמים רבים וביניהם ידידו של הרב, שייח' עבדאללה נימר דרוויש, ורבנים כמו שי פירון, שלמה ריסקין, מיכאל מלכיאור, דוד סתיו ועוד.
מול גלי שנאה ואיבה, מחמם את הלב לראות אנשי דת יהודיים ומוסלמיים, בעלי דעות פוליטיות שונות, חוברים יחדיו ומתאחדים סביב דמותו של הרב, ומעבר לכל המחיצות חותמים על השורות הבאות: "הרב מנחם פרומן, דמותך רבת החמלה והשלום עשויה להיות דוגמה לדרך שיש לפעול בה, ורק באמצעי ההידברות".
מול גלי השנאה, מחמם את הלב לראות ולשמוע רבנים ואנשי דת מוסלמים מצטופפים תחת קורת גג אחת, ומתגייסים בקריאה משותפת לרפואתו של הרב מנחם פרומן, המתמודד עם מחלת הסרטן. קשה להישאר אדיש לתופעה שאנשים בעלי דעות פוליטיות, לעתים קוטביות, מתאחדים כדי לכתוב את האיגרת בה הם מציינים: "אנחנו כיהודים ומוסלמים נושאים למענך תפילה לרפואה שלמה".

ב"צוותא" וגם במחלוקת

רבים מחותמי האיגרת היו בין אלה שמילאו בסוף השבוע שעבר את אולם "צוותא" בתל אביב. כולם באו לאולם "צוותא" לקריאתו של רב היישוב תקוע למעמד של ייסוד תנועה חדשה - "ארץ השלום". באולם ניתן היה לראות פלשתינים משני צדי הקו הירוק לצד מתנחלים רבים עם פאות מסתלסלות. חובשי כיפה וכאפיות ישבו זה לצד זה.
אני מודה, כמי שחולק על דעותיו הפוליטיות של הרב, שאחזה בי התרגשות רבה. אי-אפשר שלא להתרגש מעצם ההכרה של רב בישראל בקיומה של ישות לאומית פלשתינית שיש לכבדה, יש לכבד את היישות הלאומית ואת כל מרכיביה הדתיים. אני מברך על הצעד המשמעותי של הכרה בקיומו של האחר, אני גם מברך את הנכונות של הרב ותלמידיו הרבים, שאינם נרתעים מהאופציה שבה התנחלויות ימשיכו להתקיים בריבונות פלשתינית. אינני יכול לקבל את האופציה שמעלה הרב בדבר מדינה דו-לאומית בין הירדן לים. אני דבק בפתרון של שתי מדינות לשני עמים, ושתי בירות בירושלים - ירושלים המזרחית בירת מדינת פלשתין, וירושלים המערבית בירת מדינת ישראל.
באולם "צוותא", שהיה מלא מפה לפה, נכחו הסופרים א.ב.יהושע ועמוס עוז, האמנים אהוד בנאי, ברי סחרוף ושלמה גרוניך ועוד שורה ארוכה של אמנים. כולם הקשיבו לדברי הרב פרומן, שהדגיש בנאומו את מה שהוא קורא "הטומאה של הלאומיות" והצורך לנטוש אותה בתנאים הקיימים. בדבריו, שריתקו את הקהל, מצא הרב פרומן אחיזה למשנתו בכתבי הרב קוק. הסופר עמוס עוז הפליג בשבחו של הרב פרומן, על הצלחתו ליצור קשרי ידידות עם אנשי דת מוסלמים, והדגיש כי "היוניות של הרב ותלמידיו מרחיקות לכת יותר משלי".
את רשימתי אני רוצה לסיים באיחולי החלמה ובריאות טובה לאדם בעל שיעור-קומה, איש תורה ואיש שלום, הרב מנחם פרומן. מעבר לכל חילוקי הדעות הפוליטיים, אני מאחל הצלחה לתנועה שהרב ייסד - "ארץ שלום", תנועה המבקשת להקים גשרים של שלום והבנה. כל גשר של שלום והבנה יש לחזקו בתודעה הציבורית. כאשר אני כותב על הרב מנחם פרומן, מזדקרת לנגד עיני דמותו של הסבא רבא שלי, מרדכי קלינסקי, אדם שכל יומו היה שילוב של עבודה פיזית קשה מנשוא באדמה, שלא תמיד האירה לו פנים, עם לימודי תורה עד שעת ליל מאוחרת. אדם שהכיר בקיומו של האחר בארץ ישראל, דרש מעצמו ליצור גשרי שלום עם אלו שחיו כאן טרם בואנו.

תאריך:  02/03/2011   |   עודכן:  02/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדרך לשלום: יהודים ומוסלמים מתפללים למען הרב פרומן
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
איחולי החלמה לרב -איש השלום
אבנר חיים  |  2/03/11 14:03
2
הרבנים יהיו כמו הרב פורמן ל"ת
מי ייתן וכל  |  2/03/11 14:17
3
אמן
מהפך 77  |  2/03/11 17:43
4
איחולי החלמה לרב התמים .....
אין אמונה בערבי  |  2/03/11 21:36
 
- תגובה ללא מאמין
ממאמין   |  3/03/11 08:25
5
החלמה+בעלי דעות פוליטיות
איש עצוב  |  3/03/11 00:44
 
- לאיש העצוב - תגובה
אישה לא עצובה  |  3/03/11 07:51
 
- תודה לאישה הלא עצובה
איתן קלינסקי  |  3/03/11 10:19
 
- אכן היינו במקום אחר....
איש עצוב  |  3/03/11 22:36
 
- הבעיה היא בראש ולא במציאות
איש עצוב  |  3/03/11 22:32
6
כל יוזמת שלום היא יוזמה מבורכת
אורנה רב-הון  |  3/03/11 11:28
 
- אני חשה כמו אורנה
שולה.   |  3/03/11 11:37
 
- "כל השאר לא חשוב" זה מאד מסוכן
איש עצוב  |  3/03/11 22:44
7
תודה לאיתן ל"ת
עמי שלום   |  5/03/11 11:49
8
בריאות טובה לרב של תקוע ל"ת
בריאות לרב  |  6/03/11 16:06
9
מתקוע יבוא השלום וגם הישועה
מתקוע יבוא שלום  |  6/03/11 16:15
10
...ולו זכיתי להכירך!
מיכל מוניקה מורשה  |  24/06/11 14:07
 
- תגובה ל מיכל מוניקה פיאלקובסקה
עזרא כהן  |  28/04/20 17:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
קומו שרים ותתחילו להופיע בתקשורת, תסבירו היטב את המצב ואז, כאיש אחד, כל אזרחי ישראל יתפעלו מהישגיה הבלתי נשכחים של הממשלה!    בלתי נשכחים? כן, בלתי נשכחים! - כיצד ניתן לשכוח את זיגזג הדלק, מחדלי הרכבת, מנוצלי השואה ואת גודל הממשלה?
יחיאל (חיליק) רוזמן
ירדן, לאחר דוח מקינזי, מתגלה כמדינה שמהפכה אינה יכולה להתחולל בה    יחיאל (חיליק) רוזמן מביא את הסיבות החינוכיות, החינוכיות והחינוכיות לכך, וגם את הסיבות הכלכליות והחברתיות    שכנתנו ירדן עומדת בפני פריצת-דרך שאין שנייה לה בעולם הערבי
עפר דרורי
בשנים האחרונות חלק מהרבנים פוגעים במעמדם ומטילים מבוכה על ציבור גדול שרגיל לנהוג ברבניו כבוד. הדברים אינם מתייחסים לרב אחד בלבד. לאחרונה אנו שומעים וקוראים על מכתבי רבנים בנושאים שונים, מין גילוי דעת רבני שכל קשר בינו לבין פסיקת הלכה מקרי. הדברים אמורים בגילויי דעת שמקוממים כל אדם שההיגיון הפשוט הוא נר לרגליו
עליס בליטנטל
האם הטירוף של מועמר קדאפי - המצווה לירות בבני עמו כדי לשמור על כיסאו - חוזר ומופיע במחוזותינו?    מי החליט להורות לשוטרים לירות כדורי פלסטיק שפצעו עשרות מתיישבים צעירים בחוות גלעד?    מאות שוטרים - בשביל מה?!
דניאל גיגי
תעשיית הרמייה והשקר במערכת החינוך שוב נחשפת, כשאין מישהו שבאמת מנסה לברר את השורשים שלה או למצוא דרכים להתמודד איתה. מנהלים, מורים ותלמידים משתפים פעולה כי המערכת, מבלי לדעת, מעודדת, כשהיא ממקדת את תשומת הלב בציונים ולא בלמידה לשם למידה. מערכת תמריצים שקולה יותר יכולה לבנות מערכת חינוך ערכית יותר שתוביל גם להישגים טובים יותר
רשימות נוספות
פעילי הימין צעדו הבוקר ביפו  /  איציק וולף
"ערבים נהגי אוטובוס? מסוכן לצניעות הבנות"  /  איציק וולף
הרצח במערת המכפלה [1994]  /  יפעת גדות
לבנות או לא לבנות?  /  דודו אלהרר
מותו של "הקשר"  /  דני איילון
הארץ של טיבי  /  דודו אלהרר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il