X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חברת האופנה דיור היא חברה מסחרית המנוהלת על-ידי אנשי עסקים מהמעלה הראשונה ובעלת מוניטין מושלם, של מקצועיות ו"מכובדות" ולא יכולה להרשות לעצמה להשאיר את ג'ון גליאנו עם הפה המלוכלך דקה אחת מיותרת בחברה
▪  ▪  ▪
גליאנו. פוטר מיד [צילום: AP]

פרשת ההתבטאות האנטישמית של ג'ון גאליאנו, המעצב הראשי של בית דיור, שפוטר אתמול ממשרתו בחברת האופנה בפריס, דורשת דיון בהתבטאויות הפומביות של אנשי ציבור מכול התחומים, וההשלכות על הציבור ועל המתבטאים.
ג'ון גליאנו, בן 51, מעצב ראשי בבית האופנה דיור בפאריס, עובד בחברה מסוף שנות התשעים. נולד בגיברלטר לאב אנגלי ואם ספרדיה, גדל בלונדון ולמד בבית ספר חשוב לאופנה ועיצוב בלונדון. שיאה של הקריירה שלו היה כמעצב בבית דיור בפריס, אחד הבתים היוקרתיים והיציבים בעולם מזה 60 שנה.
לאחרונה, ישב גאליאנו בבית קפה בפריס והתבטא לכיוון לקוחה בבית הקפה שישבה לא הרחק ממנו. הוא אמר לה בין השאר כי היא מכוערת, יהודיה וחבל שהיטלר, שהוא כל כך אוהב אותו, לא חיסל אותה בגז כמו שראוי לה. המעצב הושעה מעבודתו מיד, והעיתונות באנגליה ובצרפת מלאה עם סיפורים על גאליאנו, שכנראה משתכר לעתים קרובות ושחרר כבר התבטאויות באותו סגנון בהזדמנויות קודמות. בערב האוסקר השבוע בלוס אנג'לס, הצהירה זוכת האוסקר נטלי פורטמן, יהודיה גאה וכרגע, שחקנית הקולנוע המדוברת בעולם, כי היא, שמצטלמת בין השאר עבור אחד מבשמי בית דיור, מזדעזעת מדבריו של גאליאנו ולא מוכנה לשום קשר עימו (במילים אחרות לשום קשר עם בית דיור כל עוד הוא עובד בחברה). גאליאנו פוטר מיד כפי שקראנו כולנו.
חברת האופנה דיור היא חברה מסחרית המנוהלת על-ידי אנשי עסקים מהמעלה הראשונה ובעלת מוניטין מושלם, של מקצועיות ו"מכובדות" ולא יכולה להרשות לעצמה להשאיר את ג'ון גאליאנו עם הפה המלוכלך דקה אחת מיותרת בחברה. באירופה בכלל, יבשת מהגרים בעייתית במיוחד, חברות מסחריות, תתרחקנה כמו מאש מהצהרות של סלבריטאים הקשורים לחברות שיעירו הערות גזעניות בתחומי המראה, התרבות, ההיסטוריה וההרגלים של, למשל, המוסלמים הממלאים את ארצות אירופה. היהודים היום באירופה מספרם בטל בששים לעומת בני האיסלאם, המתאזרחים, מתפרנסים ומתמקמים ביבשת הישנה. הערות אנטישמיות בסגנון של גאליאנו על אהבה להיטלר ו"חבל שהיטלר לא חיסל" וכו, הן קצת אנכרוניסטיות אבל ככל הנראה לא פסו מן העולם.
הערות גזעניות בעולם המסחר הן אם כן תופעה כל כך לא רצויה שעשויה לגרום להתלקחות פוליטית וחברתית בתוך עיר גדולה כמו פריס כמו גם בברלין באמסטרדם, בלונדון וכדומה. חברות מסחריות שחיות מכל אזרחי ותושבי השוק המשותף והעולם המערבי, חברות מזון, קומסטיקה, אופנה ותקשורת, יזהרו מאוד ששמן לא יקושר לשום הערות גזעניות. היום גליאנו פתח את הפה נגד היהודים ובעד היטלר ומחר יהיה זה מישהו בעל מעמד ציבורי שיתקוף את אלברט אלבז הישראלי שלנו, שמזה עשור הוא מעצב ראשי בבית לנוין (הבית בן 120 שנה לפחות) ונחשב לאחד מעצבים החשובים בעולם. מחר יעיר מפורסם אחר הערות גזעניות על מוסלמי כלשהו ועל דת האיסלאם בכלל ומחרתיים יתחיל בצרפת מסע של לחישות רמות וגזעניות על דומיניק שטראוס כהן אחד המועמדים לנשיאות צרפת בבחירות 2012 ועל רעיתו, העיתונאית אן סנקלייר ונכדתו של פול רוזנברג סוחר אמנות נודע בצרפת של תחילת המאה ה-20 ובת עמנו.
הערות גזעניות בעולם העסקים מזיקות לעסקים ואי לכך מזעזעות את השומעים ובלתי רצויות. לעומת זאת, בעולם הפוליטי, ובעולם הפוליטי הישראלי מקובלות הערות מסוג זה ומושמעות חדשות לבקרים. הפוליטיקה הישראלית, לא מתכוונת ללמוד מעולם העסקים העולמי ומתרבות הפוליטית המקובלות באירופה. אצלנו, היכן שמזדעזעים בקלות מהערות אנטישמיות בעולם הגדול, מקבלים כמובן מאליו התבטאויות פוליטיות שמקובל להשמיע אתן על כל גבעה רמה ותחת כל עץ רענן.
מה שמזעזע אותנו כאשר זה נשמע בחוץ לא מזיז לנו כאשר אומרים זאת שרים, רבנים, אנשי צבא בעבר הנושאים עיניהם למשרות בפוליטיקה או שמתפרנסים ממנה. אצלנו, אל חשש, לא יפטרו את אף אחד, כאן מותר להגיד כל מה שרוצים!

תאריך:  03/03/2011   |   עודכן:  03/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'ון גליאנו, עסקים ופוליטיקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
די לצביעות=כאן בארץ חמדת אבות
קורןנאוה טבריה  |  4/03/11 07:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אנחנו לא מצפים מכלב השמירה נחום ברנע שינשוך את הפוליטיקאית שנוני מוזס חפץ ביקרה. אבל כמה נביחות היו יכולות להיות פשרה ראויה בין נשיכות חובה לבין זיגזג ערכי    נבח, נחום, נבח...
עו"ד נבון קצב
ח"כ שלי יחימוביץ' מסרבת מצד אחד לקיים דיון בוועדת האתיקה שהיא עומדת בראשה בסוגיית השתתפותה של ח"כ חנין זועבי בהפלגת הספינה הטורקית לעזה, בטענה כי הוועדה צריכה לגלות איפוק עד לתוצאות חקירת התלונה נגד ח"כ זועבי - ומצד שני מיהרה לשפוט את הנשיא לשעבר קצב עוד כאשר החקירה המשטרתית הייתה בחיתוליה
הרב ישראל רוזן
דפי קורות העתים פתוחים לרווחה ותווים בלתי מוכרים נחרתים בהם בעוצמה ובקצב מדהים. מהו הפרק ההיסטורי שנכתב ממש אל מול עינינו - איננו יודעים. והדברים סתומים ונעלמים גם מעיני אלו המחוללים את מערבולת המאורעות. דומה כי גם מובילי המהפכות אינם יודעים כלל היכן הם נמצאים כרגע ולאן מגמת פניהם
אהוד פרלסמן
העיתונאי נדב איל התקנא כנראה בהצלחתם של הפרוטוקולים של זקני ציון, והחליט לחבר תיאוריית קונספירציה דומה, בה ממלאים מנהיגי ישראל את תפקידם של זקני ציון בעלילה המקורית
מתן פריידין
לא עמדות אידיאולוגיות נוקבות הן שעומדות ביסוד מכתב התמיכה בקצב, כי אם נבואה שהכזיבה וטראומה פסיכולוגית של שניים מכותבי המכתב, אשר הצליחו לגרור עימם להרפתקה זו אישים נוספים מהזרם האידיאולוגי של "ישיבות הקו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il