X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התקשורת הפכה שבויה בידי הרייטינג, והמדינה שבויה בידי הפוליטיקאים והתקשורת, כאשר העיתונאים מנצחים על התזמורת, ללא ביקורת כשם שאנשי הציבור חשופים, בצדק, יום-יום לביקורת, כך חייבים גם העיתונאים להיחשף בהתאם, על במות בתקשורת, על-ידי צרכני תקשורת
▪  ▪  ▪
נדרשת גיליוטינה להושעת חופש הביטוי המגיע גם לציבור

בעבר שודרו בטלוויזיה מספר תוכניות בנושאים אקטואליים בשם "על השולחן", "משעל חם", "פופוליטיקה" ו"הנאשם". את התוכניות האלה הנחו דן מרגלית, דן שילון ונִסים משעל. הם חשפו, קטלו, ביקרו, עקצו, פסלו ושפטו את כולם.
כיום משודרות תוכניות אקטואליה בשמות אחרים עם תכנים זהים. הגיע הזמן והצורך להעמיד גם את אנשי התקשורת ל"משפט ציבורי", בסגנון העיתונאי, ללא מורא וללא פחד, למען זכות הציבור לדעת את כל האמת על העיתונאים שבידם המיקרופון העליון, הקובע את הקול והטון בכל שלטון.
דרושה תוכנית המשך ל"הנאשם" של דן שילון, ששודרה בזמנו. השם המוצע לתוכנית החדשה של ביקורת התקשורת הוא "הגיליוטינה", שתושיע את חופש הביטוי המגיע גם לציבור.
התקשורת תוקפת, מבקרת, שופטת כל נושא וכל עניין, כל מוסד וכל ממסד, על מיתוס וכל אתוס היסטורי, לאומי ואקטואלי, למעט את עצמה.
בכירים, נבחרים, אלופים ושאר אזרחים, מועלים למוקד ביקורת התקשורת. כל העדות, המפלגות, והמקצועות, לא מחוסנים בפני שבט הביקורת של התקשורת, למעט העיתונאים המחוסנים מכל הכיוונים.
חופש הביטוי אינו זכות בלעדית של העיתונאים, שעיסוקם ושליחותם הם ביקורת האחרים. זכות זו היא גם של האזרחים, צרכני התקשורת, הזכאים לבקר גם את עושי התקשורת - זכות המגיעה שיינתן לה במה תקשורתית, אפקטיבית ולא פיקטיבית.
חלק מכוכבי התקשורת - בעיקר האלקטרונית - הפכו מזמן לאישי ציבור (למרות שלא נבחרו), שהשפעתם על הציבור ועל מקבלי ההחלטות גדולה יותר מהמחוקקים ומהפוליטיקאים. כשם שאנשי הציבור חשופים, בצדק, יום-יום לביקורת, כך חייבים גם העיתונאים להיחשף בהתאם, על במות בתקשורת, על-ידי צרכני תקשורת.
התקשורת הפכה לשבויה בידי הרייטינג, והמדינה שבויה בידי הפוליטיקאים והתקשורת, כאשר העיתונאים מנצחים על התזמורת, ללא ביקורת. דברים אלה מחייבים דיון ציבורי ותקשורתי גלוי ואמיתי, שבו צרכני התקשורת יהיו הדוברים המרכזיים והעיתונאים יהיו הפעם המאזינים. הביקורת הצודקת (הרצינית ולא המפלגתית) נגד התקשורת, אינה נחלת הציבור בלבד, היא קיימת גם בין ובתוך אנשי התקשורת, בינם לבין עצמם.

הכותב הוא נציג ציבור לשעבר בשתי ההנהלות הציבוריות של שני ערוצי הטלוויזיה - 1 ו-2; ויו"ר ועדת הביקורת ברשות השידור ודירקטור בחברת החדשות.
תאריך:  06/03/2011   |   עודכן:  06/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"נאשם" הבא בתור ל"גיליוטינה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
על מה אתה מדבר?
ייי  |  6/03/11 11:50
2
ביקורת על התקשורת ?
אבישי בן חיים  |  7/03/11 08:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
מסקנות ועדת נאמן בנושא הטיפול בשכר הבכירים אינן מהוות סוף פסוק לסוגייה חשובה, שצריכה להיבחן שוב ע"י הממשלה    לא בטוח שהדרך הנכונה היא לחוקק חוקים שיגבילו את שכר הבכירים, אך חשוב למצוא דרכים יצירתיות לגרום לבכירים במשק לאחריות חברתית גדולה יותר    שיטת התמריצים יכולה אולי לעזור להשיג מטרה זו, כאשר ניתן לתגמל מנהלים חברתיים שדואגים לעובדים שלהם ולהעניש מנהלים חסרי-אחריות
אורי גנני
ב"פרלמנט העמק" בקיבוץ יפעת לא הבינו אזרחים וגם לא קיבלו תשובה איך ומדוע מערכת הביטחון אינה עושה ככל יכולתה להגן עליהם ועל המדינה כולה מפני איומי הרקטות והטילים    על כולנו להפנים את העובדה שבגלל קיבעון מחשבתי ושיקולי אגו מפקירה מערכת הביטחון את ההגנה על המדינה
יהודה דרורי
הגז המצרי הפסיק לזרום לתחנות הכוח שלנו לאחרונה מאחר שהשלטון שינה פניו. הם ימצאו לכך מיליון תירוצים, אבל זה לא משנה, הם פשוט מנסים לפגוע בנו    המסקנה המתבקשת זה שנים רבות היא לפרסם מיידית הנחיות ממשלתיות האוסרות על חתימת הסכמים כלכליים ארוכי טווח עם מדינות וחברות ערביות
חן בן אליהו
מתיישבי יהודה ושומרון סומנו על-ידי ממשלות ישראל כאויב הבא של מדינת ישראל. פסיכוזה זו החלה כבר אצל צמד המופרעים רבין ופרס עם הסכם הכניעה של אוסלו, נמשכה ביתר-שאת בתקופת הרודן המושחת שרון וגירוש היהודים מגוש קטיף וצפון השומרון, המשיכה אצל אולמרט ולבני מסוכסכי-השכל בהרס הבתים בעמונה ומגיעה עתה לשיאה בממשלת נתניהו-ברק
עו"ד אברהם פכטר
וגם תעשה, סוף-סוף, סדר בלשכה שלך ובמינויים - לפני שמבקר המדינה יעשה זאת, עם כל ההשלכות הנלוות    פרסום תוכנית מדינית חד-צדדית, שבה יהיה ביטוי לשאיפת ישראל לגבולות קבע ביטחוניים וגבולות נסיגה שאין לזוז מהם; הכרה בגושי ההתיישבות הגדולים כחלק ממדינת ישראל והכרה במדינה פלשתינית ברוח נאום בר-אילן - הם הכרח השעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il