X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלמה גזית פובליציסט, אלוף (במיל.), בעבר ראש אמ"ן על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ישראל חייבת לשקול את מדיניותה, מתוך הנחה ברורה שכל צעד שמעורר סערה והתנגדות בינלאומית עלול להגיע לדיון במערכת הבינלאומית, ועלול להסתיים בהחלטה של מועצת הביטחון המטילה סנקציות על ישראל. אנחנו עשויים לעמוד לבד, במקרה זה, מול כל העולם
▪  ▪  ▪
מה יהיה בהתכנסות הבאה של מועצת הביטחון באו"ם? [צילום: AP]

לפני כשבועיים הצביעה ארה"ב - כמי שכפאה שד - נגד ההחלטה שבה תמכו כל חברי מועצת הביטחון. הייתה זו החלטה המגנה את הבנייה הישראלית ואת הקמת ההתנחלויות בשטחים הפלסטינים שבגדה המערבית. מי שעקב אחר ההתלבטות הקשה של וושינגטון קודם שנדרשה לווטו, ומי ששמע את דבריה המתפלפלים של הנציגה האמריקנית במועצה, בהסבירה את הצבעת הווטו, חייב להבין - ישראל שוב איננה יכולה לסמוך על ההצבעה האמריקנית במועצת הביטחון. עמדנו שם - ואנו עומדים עתה - על סף הטלת הסנקציות.
ארה"ב מעולם לא הסכימה עם עיקרי היסוד של המדיניות הישראלית - מחד גיסא, המשך יצירת עובדות בשטח המרחיבות את הנוכחות הישראלית בגדה המערבית ומצמצמות יותר ויותר את השטח שניתן יהיה להציע למדינה פלסטינית בעתיד; ומאידך גיסא, העמדת תנאים לחידוש המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית, תנאים שמשמעותם ברורה - סגירת הסיכוי לפתיחת משא ומתן רציני. אלא שהיום שוב לא תסתפק וושינגטון בדברי הסתייגות רפים. וושינגטון של היום, במצבה מבית ומחוץ - לא תמוטט את נכסיה בזירה הבינלאומית כדי להציל את ישראל ממהלכים שאיננה שלמה עימם.
ישראל חייבת לשקול, ולכלכל מכאן ואילך, את מדיניותה, מתוך הנחה ברורה שכל צעד שמעורר סערה והתנגדות בינלאומית, עלול להגיע לדיון במערכת הבינלאומית, ועלול להסתיים בהחלטה של מועצת הביטחון המטילה סנקציות על ישראל. אנחנו עשויים לעמוד לבד, במקרה זה, מול כל העולם.
תהיינה לכך השלכות ברורות לישראל, הן על ייזום צעדים מדיניים והן על ייזום מהלכים צבאיים-ביטחוניים. יהיה עלינו לשקול היטב ולהיערך לקראת כל אחד מן הצעדים הבאים.
הצעדים המדיניים ידועים ומוכרים - הרחבת שטחי ההתנחלות הישראלית מחוץ ל"גושי ההתנחלויות", בנייה יהודית במזרח ירושלים, משבר במרקם היחסים העדין שבין יהודים וערבים בחברון, או העמקת המצור על רצועת עזה, ואולי אף ניסיון להשתלט מחדש על ציר "פילדלפי", על רקע המצב שנוצר במצרים.
בה בעת, נעמוד בפני מצב חדש במקרה של ייזום מהלכים צבאיים - הסתבכות עם משט עוין המבקש לפרוץ את הסגר הימי על הרצועה, מהלך צבאי נרחב ברצועת עזה ("עופרת יצוקה" מס' 2), ואולי פעולה צבאית כנגד כוחות חיזבאללה בדרום לבנון. והצעד הצבאי הרגיש ביותר - ייזום פעולה צבאית כנגד מתקני הגרעין של אירן. אין להעלות על הדעת מבצע כזה ללא תיאום ישראלי מראש, וללא הבטחה מפורשת לגיבוי מדיני של ארה"ב אל מול התגובות האירניות הבלתי-נמנעות - הצבאיות, המדיניות והכלכליות - לאחר התקיפה.
ולבסוף - אנו מצויים כיום כבר בחודש מרס. חודש ספטמבר שוב איננו רחוק מאתנו. בעוד שישה-שבעה חודשים תוגש ככל הנראה הצעת החלטה בעצרת הכללית של האו"ם שתקרא להכרה בינלאומית ולכינונה של מדינה פלסטינית ריבונית ועצמאית בגבולות קווי ה-4 ביוני 67', מדינה שבירתה במזרח ירושלים. החלטה כזו - אם לא נקיים פעילות מדינית אינטנסיבית המונעת את העלאת ההצעה לדיון, או המשפיעה על ניסוח שעימו אנו יכולים לחיות - תעבור בעצרת ברוב אדיר. ואל ננסה להתנחם בכך שלהחלטות העצרת אין משקל ומעמד. מדינת ישראל קמה בכוח החלטה 181 של העצרת הכללית, מן הכ"ט בנובמבר 1947...
זהו האתגר העומד היום בפנינו, זה הלקח שעל כולנו ללמוד מן הווטו האחרון שהטילה ארה"ב במועצת הביטחון לפני שבועיים. עלינו להיערך לקראתו, ומיד.

תאריך:  06/03/2011   |   עודכן:  06/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הווטו האחרון (?)
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נא לא להפחיד את עם ישראל
יצחק מאלקנה  |  6/03/11 15:04
2
"ואין לנו על מי להישען אלא על
פלא יועץ   |  6/03/11 16:00
3
3 קביעות מופרכות ואבסורד אחד
ע. הנביא  |  6/03/11 20:29
4
האו"ם עשה לנו צרות גם לפני 67.
אבי געזונט  |  7/03/11 09:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
עד היום לא סיפק יוסי ביילין ולוּ גרגר אחד מן הפרקמטיא שהבטיח    מה עשה האיש עד היום מלבד נזקים למדינת-ישראל?    עדיף שיצפה ב"האח הגדול" או יותר נכון שישתתף בהבל הזה    יוסי ביילין, חדל כבר לצייץ!
אלכס לוין
אחד הגורמים שגיליתי כמשפיעים על הורדת רמות הסוכר בגוף הוא המגנזיום. על-מנת לשמור על רמות סוכר מאוזנות בדם, מומלץ להקפיד על אכילת שקדים, פקאנים, אורז מלא, תפוח"א אפויים, תרד ושעועית שחורה. אכילת מוצרים הרוויים במגנזיום לא רק תווסת לכם את רמת הסוכר בדם, היא תמנע את הזדקנות העור ותוריד את רמת הכולסטרול
ראובן קמינר
ארה"ב מתערבת בלוב כדי להשפיע בדרך זו על התנועות העממיות במזרח התיכון, ולשכנע אותן שיש לה עדיין כוח והשפעה. הזדהותם של מיליונים במאבק הערבי לחופש ולדמוקרטיה מחייבת נטרול ההשפעה האמריקנית, תוך כדי הדיפת ההגמוניה האזורית שלה
רפאל בוכניק
מכבש הלחצים הן מכיוון השמאל בישראל והן ממוקדים שונים במערב ובעיקר מצד ממשל אובמה, עלול בסופו של יום, לחלחל גם לצמרת המדינית הישראלית ולפעול כמנוף לחץ שידחק את ישראל להעלאת רעיונות מדיניים חפוזים, שיתחוורו ככאלה שייצא שכרם בהפסדם
אורי אבנרי
מכל האמירות של ברק אובמה בשנתיים האחרונות הראויות להיזכר, האמירה שנחרתה בזכרוני יותר מכולן הושמעה בנאומו ההיסטורי בקהיר בראשית כהונתו. הוא הזהיר את העמים שלא להימצא "בצד הלא-נכון של ההיסטוריה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il