X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השר אריאל אטיאס [צילום: מן הטלוויזיה]
בלבול אחד גדול
לא מהפכה, אלא ועדות משנה נוספות ליד המחוזיות איך יוציאו התרי בנייה? מה יגידו מכבי האש ופיקוד העורף? מניין יגיעו העובדים? ומניין הציוד הכבד? מה יקרה לריבית? הכל מעורפל - זה מה שקורה כשמכינים תוכנית "מקצועית" על רגל אחת
איך בכלל יאשרו הוד"לים במהירות את הפרויקטים החדשים? אסור, ואי-אפשר, לאשר תוכנית בנייה ללא אישורים של מכבי האש, חברת החשמל, פיקוד העורף ואחרים. אולי הם פועלים באמת ובתמים במהירות, והם פשוט עמוסי עבודה? ואם הם פועלים במכוון(!) באיטיות, איך יתגבר עליהם ראש-הממשלה?

אטיאס: הוד"ל יוציאו היתרי בנייה במקום העיריות
אלעזר לוין
"המדובר בוועדות משנה ליד המחוזיות שידונו רק בתוכניות בנייה למגורים של המינהל" * "יש תוכניות שתקועות במחוזית שש שנים" * "אין צורך בחקיקה - הוועדות יופעלו מיד"
לרשימה המלאה

אלעזר לוין
"הממשלה היא שעיכבה את הדיון בחוק התכנון והבנייה"

אלעזר לוין
"ספין לא דמוקרטי, מהלך בעייתי ומסוכן"

24 שעות לאחר הודעתו המפתיעה של ראש הממשלה על הקמת וד"לים, ועדות לאישור מהיר של תוכניות בנייה, שורר בלבול אחד גדול בכל הנוגע לוועדות, להפעלתן ולסמכויותיהן. הרושם הוא שראש-הממשלה ירה מהמותן, ועכשיו מנסים עושי דברו להכניס סדר.
אחרי שראש-הממשלה הודיע בקול רעש גדול על הקמת הוועדות, שיפתרו את המחסור בדירות. הופיע הערב (ג', 8.3.11) שר הבינוי והשיכון בטלוויזיה, וסיפר סיפור אחר לגמרי: לא וד"לים, אלא ועדות משנה של הוועדות המחוזיות - כמו ועדות משנה נוספות הפועלות כיום לצידה. לא מהפכה ולא בטיח.
חשובה עוד יותר הודעתו השנייה של אטיאס: הוד"לים ידונו רק בתוכניות בנייה של מקרקעי ישראל, התקועות שנים בוועדות. המינהל מוציא את המכרזים למכירת המגרשים, רק לאחר אישורי התב"ע. לכן, אם הכל ילך כשורה, אפשר יהיה להוציא את המכרזים מהר יותר. לכאורה יופי - אבל...
ה"אבל" הוא, שמיום הוצאת המכרזים ועד לתחילת הבנייה עוברים בין 8 ל-12 חודש. יש הליכי מכרז, יש הליכי חתימת חוזה, היזם צריך לשכור אדריכלים וקבלני-משנה, להשיג מימון בנקאי וכולי. לבסוף עליו להשיג היתר בנייה של העירייה, יש עיריות המוציאות התרים מהר, ויש איטיות. הזמן עובר. וכאשר מתחילים לבנות, יש לחכות עוד שנה וחצי, בממוצע, אם לא יותר, עד שהבניין מוכן.
במילים פשוטות: הוד"לים של 2011 יספקו דירות ב-2014, לכל המוקדם.
חוץ מזה, בכלל לא ברור מה יעשו הוד"לים. השר אטיאס אמר שהן גם יוציאו היתרי בנייה. אין חיה כזו. רק הרשויות המקומיות מוסמכות על-פי החוק להוציא התרים. אפשר כמובן לתקן את החוק, אבל אטיאס אמר זה עתה, שלא יהיו שינויי חקיקה. בלבול שלם.
איך בכלל יאשרו הוד"לים במהירות את הפרויקטים החדשים? אסור, ואי-אפשר, לאשר תוכנית בנייה ללא אישורים של מכבי האש, חברת החשמל, פיקוד העורף ואחרים. אולי הם פועלים באמת ובתמים במהירות, והם פשוט עמוסי עבודה? ואם הם פועלים במכוון(!) באיטיות, איך יתגבר עליהם ראש-הממשלה? הכל מעורפל, הכל מבולבל ולא ברור.
לא יזיק להזכיר עוד אי אלו בעיות "קטנות", שהוד"לים לא פותרים אותן: אם ייבנו עוד רבבות דירות, מניין ישיגו הקבלנים עוד אלפים רבים של עובדים, כאשר האוצר ובנק ישראל מתנגדים ליבוא עובדים זרים? ומניין ישיגו עוד מנופים גבוהים וציוד כבד אחר, לבניית רבי-קומות? מה תהיה הריבית שיגבו הבנקים על מימון הבנייה, כאשר הביקוש לכסף יגדל? איך תשפיע הריבית העולה על רווחיות הקבלן מצד אחד, ועל מחיר המשכנתה מצד שני?
אלו, לפי שעה, שאלות ללא תשובות. לא פלא, כאשר "מבשלים" במהירות וללא בדיקות מקצועיות מתאימות תוכנית "מהפכנית". כל עקרת בית יודעת, שאם מבשלים את התבשיל בחיפזון וללא לימוד המתכון המתאים, הוא עלול לעיתים קרובות לצאת מקולקל.

כל הנדל"ן בכף-ידך
תאריך:  08/03/2011   |   עודכן:  08/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלבול אחד גדול
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אז מה, נחפזת כבר לבקר?
א מ רול  |  9/03/11 01:24
2
הכי קל להפיל ביקורת
קשה יותר להציע   |  9/03/11 03:29
3
לא חסרות דירות
ציון א  |  9/03/11 09:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
המקרה של שחר גרינשפן בת ה-12, שנדרסה על-ידי שיכור שסטה למדרכה ו"פיצפץ" את ראשה של הילדה, היווה שיא מרושע חדש של מערכת משפט השבויה באידיאולוגיה שיפוטית דרקונית    אחותה של שחר: "שחר לא צד בתביעה הזאת. התביעה התנהלה בין מרק פטריק למדינת ישראל, שהאינטרסים שלה הם קודם כל לחסוך כסף, לחסוך זמן"
תרצה הכטר
הנשים שמאמריהן פורסמו בעיתונות היומית "כותבות... לדעת", כלל לא מנקודת מבט תבוסתנית כפי שעולה אסוציאטיבית מן הביטוי הנדוש, "הן מאבדות את עצמן לדעת..."! שכן, כל תרפיסט מצוי יגלה לכם שפעולת הכתיבה לא רק משחררת אלא מלמדת את הכותב/ת ואת הקורא/ת, ובעיקר מעשירה אותם במידע ודָעַת
רן מלמד
שר הרווחה משה כחלון: "נכשלנו בטיפול בבעיית הביטחון התזונתי והעוני. עלינו לעשות הכל לתקן את המצב"    ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני: "אני לא רוצה לראות עני אחד החייב תודה לעשיר שארז עבורו חבילת מזון. הממשלה אחראית לתקציב הביטחון התזונתי"    רן מלמד, סמנכ"ל עמותת "ידיד", מסכם את כינוס השדולה לביטחון תזונתי שנערך בשיתוף עם העמותה
עקיבה לם
עניינים שעל סדר היום: שר הפנים אליהו ישי שותק; ראש הממשלה בנימין נתניהו מכבה שריפות בזו אחר זו; העובדים הסוציאלים שובתים כי אין להם ברירה אלא להפוך שולחנות ולשבור את הכלים; תשלום חוב מדיני לאמריקנים
רן שורר
מעניינת במיוחד המחשבה שבמקרה של נתניהו, אזרחים מכל קצוות הקשת הפוליטית - מהימין הקיצוני המשתולל באופן חופשי בגבעות פלסטין, ועד אחרון השמאלנים בבתי הקפה בתל אביב - כולם אינם מאמינים לו. כך גם מנהיגי המדינות המערביות הידידותיות, רחוקים מלהאמין לדבריו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il