X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שבי (אסף) גטניו מנכ"ל 'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת'
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הפעם הקדשתי את המאמר לסוגיית הלוביסטים במשטרים המחשיבים עצמם לדמוקרטיים. הסוגייה עולה במשנה תוקף בכל הקשור למאבק על תמלוגי הנפט במהותם, לוביסטים בשכר הם סרסוריה של הדמוקרטיה. כל תפקידם הוא להטות באמצעות קשריהם את הכרעותינו הדמוקרטיות, לטובת בעלי הון
▪  ▪  ▪
מההבטחה של חבר הכנסת גפני לאסור על כניסת לוביסטים לדיוני הוועדה לא נותר דבר[צילום: פלאש 90]

"אם אדם היה לוביסט ויבקש להשתלב בממשל שלי, הוא לא יורשה לעבוד בתחומים שנגעו לעבודתו כלוביסט וכשהוא יעזוב את הממשל, הוא לא יורשה לפעול בתור לוביסט" (נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הבטחות במערכת הבחירות). לא עברו חודשים רבים מאז שהעניק מר אובמה את ההבטחה ועד שמונו 12 לוביסטים לתפקידים בכירים בממשלו.
המקרה מזכיר לי את ההבטחה של העקרב לצפרדע, כאשר שניהם רצו לחצות את הנהר. העקרב הבטיח כי אם זו תרכיב אותו על גבה לצד השני הוא לא יעקוץ אותה, שהרי שניהם יטבעו וימותו. באמצע הנהר מרגישה לפתע הצפרדע עקיצה בגבה וקור מוות שהולך ופושט בגופה, היא שואלת את הצפרדע מדוע עשה זאת, והוא עונה "מצטער, לא יכולתי להתאפק, זה הטבע שלי".
הקשר בין לוביסטים לממשל, במשטרים דמו-קפיים, הוא בבחינת "טבע", אופי המשטר, חלק מהאמונה וחלק בלתי נפרד מהמערכת המתעדפת את בעלי ההון על כל "נחותי העם".
בחודשים האחרונים אנו שומעים מדי יום על פעולותיהם האגרסיביות של לוביסטים בישראל, העובדים ללא מנוחה על-מנת לשרת את מי שמשלם להם הון עתק. ב-11 לינואר 2011 פורסם בעיתונות כי יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, יאסור על לוביסטים להיכנס לישיבות הוועדה הנוגעות ל'הצעת חוק מיסוי על רווחי נפט', לאור הלחץ האדיר שאלה מפעילים על חברי הכנסת.
מכתב נרגש בנושא הופנה לח"כ גפני על-ידי ח"כ אורי אורבך, שבין השאר כתב: "לא ייתכן שדווקא בנושא חשוב זה - בעלי הון וכוח יפעלו בתוך חדר הוועדה באופן שהשפעתו השלילית היא מיידית ומביישת את הכנסת... הוגדשה הסאה ואני קורא לך לפעול להוצאת הלוביסטים מדיון זה בכל דרך אפשרית, ולהשתדל שגם בדיונים חשובים אחרים - הלוביסטים יישארו מאחורי הדלת הסגורה. שם מקומם".
עברו מאז חודשיים והשבוע החלה סדרת ישיבות הנוגעות לאישור 'הצעת חוק מיסוי על רווחי נפט'. מההבטחה של ח"כ גפני לא נותר דבר, והלוביסטים ממשיכים לשרוץ בישיבות ועדת הכספים. מסתבר שח"כ גפני הסתפק במס שפתיים. אולי זה מעט יותר מרוב יושבי הראש האחרים בוועדות הכנסת, אולם הרבה פחות ממה שנדרש באמת בעבור כולנו ובעבור הדמוקרטיה.
במהותם, לוביסטים בשכר הם סרסוריה של הדמוקרטיה. כל תפקידם הוא אחד - להטות באמצעות קשריהם את הכרועתינו הדמוקרטיות, לטובת בעלי הון. האידיאולוגיה היחידה המנחה אותם היא הרצון לעשות כסף למען עצמם, גם אם זה יבוא על חשבון הרס החברה שבתוכה הם חיים ופועלים. פעולותיהם דומות במהותן לוירוס החודר לגופו של אדם, וירוס שמאיים בטמטומו להחריב את הבית בו הוא שוכן, על-אף שהוא יעלם מהעולם עם חורבנו של הבית.
דברי קשים, אך מעשיהם של לוביסטים בשכר קשים אף יותר. מבחינת ערכי הדמוקרטיה, התרת פעילותם במשכנה של הדמוקרטיה, בכנסת, כמוה כהתרת הכנסת חזיר לבית המקדש היהודי שלפני 2,000 שנה.
'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת' היא היחידה בישראל, אם לא במערב כולו, הדורשת לסלק את הלוביסטים בשכר ממשכן הכנסת. אנו סבורים שדמוקרטיה יכולה להתיר פעילות של לוביסטים רק מחוץ לבית המחוקקים, וגם זאת תוך פיקוח מחמיר. ההבנה בנוגע לכך הולכת וחודרת לתודעה של רבים, אך בקצב איטי מהדרוש. אסור לחכות למחר. צריכים לעשות זאת עכשיו, גם אם נהיה הראשונים, גם אם נהיה אלה שיסמנו את הדרך לאחרים. עלינו להוציא לאלתר את הלוביסטים מבית המחוקקים הישראלי.

תאריך:  11/03/2011   |   עודכן:  12/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דמו-קפיה = דמוקרטיה קפיטליסטית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
צודק - הפיתרון הוא אחד
משה לבנון  |  12/03/11 23:29
2
מילים כדורבנות
איגי  |  13/03/11 10:09
3
זה ביזיון וזה חייב להפסיק!
מיכאל יגבא  |  13/03/11 19:25
4
חותם על כל מילה
רואה רחוק רואה שק  |  17/03/11 20:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
התוצאות ההרסניות של מדיניות ההפרטה לא הרתיעו את כל ממשלות ישראל בעשורים האחרונים להעמיק את ההפרטה בעיקר במישור החברתי, כאשר המדינה מתנערת מאחריות, במיוחד במקומות שהאזרח כה זקוק לה ומעבירה את הטיפול לידי חברות קבלניות, עמותות, קרנות שצצות כדי להפיק את המרב מפירות הבאושים של ההפרטה
עפר דרורי
האיש שדרס את שחר גרינשפן, גרם לה נזק בלתי הפיך והפכה ל"צמח" נשלח לעבודות שירות    ואילו האדם שזרק נעל על נשיאת בית המשפט העליון נענש בשלוש שנות מאסר    האין זו פסיקה בלתי שוויונית?
ראובן לייב
יו"ר סיעת "הבית היהודי" בכנסת אינו מהסס להשליך אבן לבאר שהוא שותה ממנה. אחרת קשה להסביר מדוע הוא מבקש להוציא אל מחוץ לחוק שמות פרטיים שורשיים רק משום שאלה אינם מדברים אל בני הדור הצעיר
מרק לוגובסקוי
סמיכות שני האירועים - ההצבעה על "חוק החרם" והפוגרום המשטרתי בחוות גלעד - מראה באופן מלא את ההתנהלות הפתטית והאימפוטנטית של חברי-הכנסת והשרים הנחשבים "ימניים". למרות שהם רוב בקואליציה, הם למעשה לא שולטים לחלוטין במה שמתרחש
ד"ר מוטי גולן
בעצם פעולת הקרבת הקרבן מוכיח האדם את "שמיעתו בקול האל והליכה בדרכיו הנכוחות"    תורתנו הקדושה "ממליצה" שכל אדם, קודם כל יהא אדם. רק לאחר מכן יוכל לבוא ולהתקרב כדי להקריב את קרבנו לפני האל ולשטוח את רצונו ובקשתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il