X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במלחמה נדרשים הכוחות הלוחמים לפעול על-פי קוד התנהגותי מקובל. אך אסור לשכוח, כי מדובר במלחמה לחיים או למוות, ולא בקורס לאתיקה באוניברסיטה העברית בירושלים החיים של עם הנלחם על חייו ושהצדק עימו, קודמים לכל כללי המוסר המקובלים
▪  ▪  ▪
חיינו קודמים [צילום: דו"צ]

הוראה הדורשת ללחום ברוצחים שפלים של גברים, נשים וטף (רק בשל היותם יהודים), עם יד אחת קשורה, היא לא מוסרית.
הוראה הדורשת מחיילי צה"ל ומאנשי כוחות הביטחון להימנע מלפגוע ברוצחים נתעבים ואף לסכן את חייהם כדי לא לפגוע באלה הסמוכים להם (כשרוצחים אלה נוהגים כך במכוון), אינה מוסרית.
הוראה המונעת מכוחות הביטחון להעניש בחומרה יתרה את הסייענים ואת הסביבה הקרובה והתומכת של הרוצחים (גם בידיעה שעקב כך ייפגעו גם חפים מפשע), היא בלתי מוסרית.
הוראה המונעת מכוחות הביטחון לעשות כל שניתן (בהתייחס למצב, לסיכונים ולאפשרויות) כדי למנוע רצח ופגיעה ביהודים, היא בלתי מוסרית.
הוראה המונעת מכוחות הביטחון לעשות שימוש באמצעים סבירים (כמו "נוהל שכן" ושיש בו, בסופו של דבר, כדי למנוע תוצאות טראגיות ככל שניתן הן לרוצח ולקרוביו, ולהבדיל לכוחות הביטחון), היא בלתי מוסרית.
הוראה הקובעת כי בשם "חופש התנועה" יש להסיר מחסומים ולפתוח צירי תנועה ושתחת חסותה מתאפשרת לרוצחים תנועה כמעט בלתי מוגבלת המקלה עליהם את ביצוע הפשע והימלטות ממנו, היא בלתי מוסרית.
רדיפה אחרי חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון על מעשים שעשו בלהט הקרב ולא חלילה במכוון, היא לא מוסרית.
הוראה לרשויות המדינה להתמיד ולפעול להריסת בתי מתיישבים יהודים ברחבי יהודה ושומרון, היא בלתי מוסרית. חומרה יתרה היא לגבי הוראה המתייחסת לבתיהם של לוחמי צה"ל-גיבורי ישראל שמסרו את נפשם על הגנת העם והארץ.
הוראה לרשויות המדינה להתמיד ולפעול להריסת בתי מתיישבים יהודים ברחבי יהודה ושומרון תוך התעלמות מקיומה של בנייה בלתי-חוקית על-ידי ערביי יהודה ושומרון ומאי-קיומם של מאות צווי הריסה, היא בלתי מוסרית.

במלחמה כמו במלחמה

יש להבין: במלחמה, כמו במלחמה. במלחמה, חלים כללים אחרים.
נכון, גם במלחמה נדרשים הכוחות הלוחמים לפעול על-פי קוד התנהגותי מקובל. אך אסור לשכוח, כי מדובר במלחמה לחיים או למוות, ולא בקורס לאתיקה באוניברסיטה העברית בירושלים.
אם מטוס סורי ממריא מבסיסו שבפרברי דמשק שבסוריה כשבמטענו פצצה מלוכלכת האמורה להיות מוטלת על מפרץ חיפה ולגרום לאלפי הרוגים ופצועים, מותר ונכון ליירט אותו (כשאין דרך אחרת למנוע את המשך טיסתו) גם בידיעה שהוא יתרסק בלב ליבה של דמשק ויגרום לנפגעים רבים. הצלת חיינו אנו קודמת לחיים של אזרחי מדינת האויב. יש בירושלים ובמדינת תל אביב בעלי לב של אבן שאינם מבינים אמת פשוטה זו.
אומה במצור ובסכנת הכחדה, מותר לה לנהוג לעתים בחומרה כלפי אויביה ואף באכזריות, שכן ייתכן שבכך יינצלו נפשות רבות מקרבנו ואף מצידם. החיים של עם הנלחם על חייו ושהצדק עימו, קודמים לכל כללי המוסר המקובלים בימי שלום ורגיעה. מוסר אחר אינו קיים. הלחימה על החיים והחירות, מאפשרת את קיומם של כללי המוסר. דרך אחרת, אינה קיימת.

תאריך:  14/03/2011   |   עודכן:  14/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוסר בע"מ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל משפט שלך חקוק בסלע
אמת לאמיתה  |  14/03/11 23:33
2
well written
DavidDavid  |  15/03/11 05:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערן גרף
הֲכִי נֶחְשָׁב, עַכְשָׁו נִהְיָה הוּא – / תַּמְחִיר "מַכֹּלֶת נְתַנְיָהוּ". מַה רַעְיוֹן שֶׁהוּא הוֹזֶה / לְעֵת אָסוֹן נּוֹרָא כָזֶה?: לְנֶחָמָה וּלְנְקָמָה – / אַלְפֵי בָּתִּים לְהַקָּמָה עֲלֵי כָּל הַר וְכָל גִּבְעָה, / וְזוֹ תְּהִי הַיְּשׁוּעָה; וְעוֹד מָנָה אַחַת אַפָּיִם / בְּכָל מִזְרָח יְרוּשָׁלַיִם. יָדֵנוּ, זוֹ הָאֲרֻכָּה, / תִּרְדֹּף כָּל זֵד, תַּחְזִיר מַכָּה
עמוס גבירץ
ביום שני, ה-7.3.11, באו לכפר אל-עראקיב נציגי הממשלה מלווים בכוחות משטרה, והרסו את הכפר בפעם ה-21    תושבי הכפר חזרו והקימו את הכפר בפעם ה-21
יורם אטינגר
התשתית הערכית המוצקה, התפתחויות ביטחוניות ומדיניות במזה"ת ומאפיינים אסטרטגיים של ישראל, הפכו את ארה"ב למבצר תמיכה קבועה במדינה היהודית    סקר "גאלופ" מפברואר האחרון מוכיח שמעמדה של ישראל בארה"ב איתן    "שטחים-תמורת-יחסים"? לא ולא!
אורי גנני
נג'ם פאוז גדל בקליעה בדרום לבנון במשפחה שאהבה את היהודים והאמינה בהם עוד לפני מלחמת העצמאות. כשהחל בשנת 1976 הקשר בין מדינת ישראל לנוצרים בדרום לבנון, התגייס פאוז לצד"ל ובהמשך עבד בשירות גופי המודיעין לגיוס סוכנים ומשת"פים. כעת, כשהוא זקוק לסיוע ולשיקום - המדינה מפנה לו עורף
יוסף דוריאל
כדי לעורר ציבור רחב להגיב כראוי על מעשה זוועה, צריך להמחיש את הזוועה במלא חומרתה. את זה הבינו בימי התנ"ך, בפרשת פילגש בגבעה, אך לא מבינים עד היום, במלחמת ישראל על דעת הקהל העולמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il