X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
די ברור מה יקרה בתוך לוב, אך השאלה האמיתית היא מה יקרה מחוץ ללוב? האם תיחשף ערוותן של הדיפלומטיה והעיתונות הבינלאומית?
▪  ▪  ▪
מועמר קדאפי. ההיסטוריה תומכת תמיד במנצחים [צילום: AP]

עד לפני שבועות ספורים הייתה לוב ובמיוחד מנהיגה מועמר קדאפי אורחים מכובדים בטרקליני הדיפלומטיה העולמית. המשטר בלוב שבעצמו נבחר כנשיא המועצה לזכויות אדם של האו”ם, זכה לתשבחות על טיפולו בזכויות אדם, ומנהיגים בעולם התפארו על קבלת הפרס על שם קדאפי לזכויות אדם. והנה לפתע פתאום, התברר לכל העולם מה שכמעט כל ילד בישראל יודע כבר ארבעים שנה - קדאפי הוא מטורף מסוכן. נכון, זה לא קרה מייד. ולא רק בגלל האימפוטנציה של מדינות המערב.
זה לקח הרבה זמן, משום שלא היה להן ברור מלכתחילה שמשטרו של קדאפי אכן עומד לקרוס כתוצאה מהתפשטות גל ההפגנות לארצו. לא רק בגלל שה"מעצמות" לא רצו להיתפס כמי שתמך בצד המפסיד, ולהתגלות כחסרות השפעה. זה היה כך, משום שאחרי כל המאמצים שהשקיעו מדינות המערב בטיהור השרץ ששמו קדאפי אפילו מפשעים כמו לוקרבי, היה להם חבל לסכן את עסקי הנפט והגז שלהם עימו. זה כל הסיפור. בזה זה מתחיל ובזה זה נגמר.
מדינות המערב יתמכו בכל מי שיאחוז בשלטון בכל אחת מהמדינות מפיקות הנפט, וברגע שהוא יאבד את השלטון הם ינטשו אותו וימהרו לתמוך במי שיבוא במקומו. המדהים הוא שאמצעי התקשורת של המערב ישתפו פעולה באופן מלא עם הפליק-פלאק הזה. יכול להיות שזה נעשה כדי להצדיק את המדיניות של ארצם, או כדי לקדם את האינטרסים שלה, ואולי זה נעשה בלי כוונה מודעת, אך זו עובדה.
אמצעי התקשורת במערב מציגים רק את תמונת המצב באופן שמצדיק את המדיניות של ממשלתם. כך זה קרה גם במצרים, כאשר כל הרפורמות הדמוקרטיות שנעשו על-ידי מובראק נשכחו, בעוד הקיצוניות והאכזריות של המפגינים הועלמה מאחורי מסך של תום נעורים בסגנון הפייסבוק, ואפילו כאשר אחת מהם הותקפה ונאנסה באכזריות. המקרה הוצג כאירוע מבודד שבמהרה נדחק מהכותרות. כך גם בלוב כעת, למרות שמתנהלת מלחמה לכל דבר משני הצדדים, התקשורת מציגה פגיעה באזרחים רק כאשר היא נעשית על-ידי תומכי קדאפי.
ההערכה שהסעודים יצליחו להתגבר על המחאות היא יסוד התמיכה בשליטים הנוכחיים של חצי האי ערב. זו גם הסיבה להיעדרותה של תמיכה במפגינים באירן, והתעלמות ממצבם של מנהיגי האופוזיציה שם, כמו גם אי-יישום הסנקציות המעטות שהוטלו על אירן.
מכאן ברור גם מה יקרה אם קדאפי בסופו של דבר, כפי שמרמזות תוצאות הקרבות האחרונים. הוא ינצח וישמור בידיו את השלטון על לוב, ומה שיותר חשוב - על ברזי הנפט והגז שלה. תהיה קצת מבוכה. כמה גורמי מודיעין אולי יקבלו על הראש על שלא הצליחו לחזות את התוצאה הנכונה, ובזה זה יסתיים. הטיהור של קדאפי יחזור במלוא עוזו.
בתקשורת יצוצו לפתע העדויות על מעשי זוועה שנעשו דווקא על-ידי האופוזיציה לקדאפי, גם אם יצטרכו לביים אותם. כמה כתבים אולי אפילו יצליחו למצוא קשר בין הקושרים נגד קדאפי לבין אל-קאעידה, כפי שקדאפי טוען כעת. שוב יהללו את פועלו למען זכויות אדם, ושוב יזמינו אותו להציג את שמלותיו הססגוניות בטרקלינים הדיפלומטיים בכל בירות העולם.
זאת עלינו לדעת - ההיסטוריה תומכת תמיד במנצחים, במיוחד אם הם שולטים במשאב חיוני. הססנים, וותרנים וסתם מפסידנים נרמסים על-ידי גלגלי ההיסטוריה.

תאריך:  14/03/2011   |   עודכן:  14/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה יקרה אם קדאפי ינצח?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ראה פה מאמרו של יהודה דרורי ל"ת
רק לפני 5 ימים  |  14/03/11 17:52
2
קדאפי
יצחק שמעון  |  14/03/11 19:17
3
Kadafi win
ner55  |  14/03/11 23:56
4
יציל מדינות ערב מערביות .
ישמעאל  |  15/03/11 10:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
הפוגרום שביצעו באיתמר, לפי הודעתם והודאתם, גדודי חללי אל-אקצה, זרוע הטרור של הפתח בראשותו של אבו מאזן, מכחיש השואה ו"השותף לשלום", זכה לסיקור בעייתי בתקשורת הישראלית
דוד יהונתן גרינברג
במלחמה נדרשים הכוחות הלוחמים לפעול על-פי קוד התנהגותי מקובל. אך אסור לשכוח, כי מדובר במלחמה לחיים או למוות, ולא בקורס לאתיקה באוניברסיטה העברית בירושלים    החיים של עם הנלחם על חייו ושהצדק עימו, קודמים לכל כללי המוסר המקובלים
ערן גרף
הֲכִי נֶחְשָׁב, עַכְשָׁו נִהְיָה הוּא – / תַּמְחִיר "מַכֹּלֶת נְתַנְיָהוּ". מַה רַעְיוֹן שֶׁהוּא הוֹזֶה / לְעֵת אָסוֹן נּוֹרָא כָזֶה?: לְנֶחָמָה וּלְנְקָמָה – / אַלְפֵי בָּתִּים לְהַקָּמָה עֲלֵי כָּל הַר וְכָל גִּבְעָה, / וְזוֹ תְּהִי הַיְּשׁוּעָה; וְעוֹד מָנָה אַחַת אַפָּיִם / בְּכָל מִזְרָח יְרוּשָׁלַיִם. יָדֵנוּ, זוֹ הָאֲרֻכָּה, / תִּרְדֹּף כָּל זֵד, תַּחְזִיר מַכָּה
עמוס גבירץ
ביום שני, ה-7.3.11, באו לכפר אל-עראקיב נציגי הממשלה מלווים בכוחות משטרה, והרסו את הכפר בפעם ה-21    תושבי הכפר חזרו והקימו את הכפר בפעם ה-21
יורם אטינגר
התשתית הערכית המוצקה, התפתחויות ביטחוניות ומדיניות במזה"ת ומאפיינים אסטרטגיים של ישראל, הפכו את ארה"ב למבצר תמיכה קבועה במדינה היהודית    סקר "גאלופ" מפברואר האחרון מוכיח שמעמדה של ישראל בארה"ב איתן    "שטחים-תמורת-יחסים"? לא ולא!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il