X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שמות קרבנות הפיגוע באיתמר [צילום: פלאש 90]
פגיעה בערך החיים ובכבוד המתים
הפיגוע הקשה באיתמר אמור היה לזכות לסימפטיה עולמית, אך בשל התנהלות אימפולסיבית ולא שקולה של הממשלה הוא הוביל רק לגינוי נוסף נגד ההתנחלויות הממשלה שכחה שערך החיים וכבוד המתים הם שני ערכים שאמורים לגבור על כל ערך או אינטרס פוליטי אחר, ועשתה שימוש בפיגוע כדי לקדם אג'נדה פוליטית

ראש הממשלה של ישראל מתנהג פעם נוספת באימפולסיביות, כאשר במקום לנצל את הרצח הנתעב של משפחה שלמה ביישוב איתמר לטובת ישראל, הוא מצליח להסית את כל תשומת הלב להתנחלויות ולבנייה של ישראל.
בתקופה בה כל העולם עסוק באסון הכבד ביפן, ובקושי מתייחס לרצח של ילדים קטנים בישראל, ראש הממשלה עושה את הבלתי ייאמן ומצליח לגרור תגובה חריפה של העולם נגד ישראל. האמירה הפופוליסטית של ראש הממשלה, "הם רוצחים, אנחנו בונים", מעבר לכך שהיא מקוממת ומשקפת זילות של ערך החיים, היא בראש ובראשונה פוגעת בתדמית של ישראל בעולם. ארה"ב ואירופה לא נפלו למלכודת הפוליטית השקופה של נתניהו, ולמרות שישראל ראויה לסימפטיה מהעולם בגלל הרצח הנתעב, הן הוציאו גינוי חריף דווקא על התנחלויות. נתניהו וממשלתו שוב הוכיחו שהם לא מבינים את הפוליטיקה העולמית, וההתנהלות שלהם ממשיכה להרוס כל חלקה טובה ביחסים שלנו עם העולם.
היחס של העולם לרצח הקשה משקף את ההידרדרות הזאת ביחסים של ישראל עם העולם כולו, כולל עם אמריקה שהייתה הידידה הטובה ביותר של ישראל. לפני מספר שבועות אמריקה בקושי הסכימה להטיל וטו על החלטה נגד ההתנחלויות, כשהיא מצהירה שעקרונית היא מקבלת את ההחלטה נגד ישראל, והיום אנחנו רואים אדישות של ארה"ב כלפי רצח ילדים יהודים. הודעות הגינוי שיצאו מארה"ב ומאירופה כלפי הרצח הנתעב היו הודעות קרירות, שנראו יותר כגינוי פורמלי מאשר גינוי חברי אמיתי למעשה הנתעב.
סיפור הרצח גם לא זכה לכותרות בתקשורת המערבית, וניכר היה שהיחס לישראל השתנה לרעה. למרות שמגיעה לישראל סימפטיה, העולם מסרב להעניק אותה לישראל. במקום שישראל תזכה באופן אוטומטי בתמיכה מהעולם לאחר מעשה נוראי שכזה, ישראל נאלצת לסחוט רחמים מהעולם באמצעות הפצת תמונות של גופות הנרצחים, דבר שהוא בזוי מאחר שהוא פוגע בכבודם של הנרצחים.
התחושה מההתנהלות הזאת היא שבישראל 2011 אין גבול לציניות, כאשר במקום לנהוג באציליות, בחרו בממשלה להשתמש בדם הנרצחים על-מנת לקדם אג'נדה פוליטית מדינית. מפעל ההתנחלויות והממשלה צריכים להבין שבעולם רואים את השימוש במקרי הרצח כהצדקה לבניית התנחלויות כדבר לא ראוי, ושגם אם תהיה סימפטיה לישראל בגלל הרצח, עדיין יזכה מפעל ההתנחלויות לביקורת עולמית. גם תמונות הרצח המזעזעות לא יצליחו לשנות את התפישה העולמית נגד ההתנחלויות, אלא רק יפגעו בכבודם של המתים. אם ישראל באמת רוצה להשפיע על דעת הקהל העולמית, היא צריכה לעשות מעשים שיצביעו על כך שהיא מעוניינת לקדם שלום.
הקישור הזה בין רצח יהודים לבנייה בהתנחלויות הוא רע גם לאלה שמאמינים במפעל ההתנחלויות, כי הוא נתפש בעולם כהשוואה בין מעשי רצח נתעב לבניית בתים, ולכן הופך את הבנייה לפחות לגיטימית ממה שהיא הייתה. לבנייה בהתנחלויות יש הרבה הצדקות אידיאולוגיות ודתיות, אבל הקישור בין הבנייה בהתנחלויות למעשה הרצח הנתעב רק מערער את כל ההצדקות האלה, ולכן גם פוגע במפעל זה.
למרות שאני לא מתומכי ההתנחלויות, אני סבור שכדאי לומר לממשלה ולמתנחלים שבנייה סלקטיבית בהתנחלויות לאחר פיגוע וביזוי המתים רק פוגעת במעמד ההתנחלויות ומבססת את התפישה שבנייה בהתנחלויות היא מעשה אסור.
אבל גם אם לא נתייחס להשפעה של מעשי ראש הממשלה על היחס של העולם כלפי ישראל וההתנחלויות, ונתמקד בהשפעה שיש להתנהלות הממשלה על החברה שלנו - אז ברור שלדברי ראש הממשלה ישנה השפעה שלילית גם על ערכי המוסר של החברה היהודית הישראלית. האמירה של ראש הממשלה, "הם רוצחים, אנחנו בונים", מתעלמת מהעיקרון הבסיסי ביותר ביהדות - "ערך החיים", שגובר לדעתי על כל עיקרון אחר. גם חשיפת תמונות המתים שביניהם יש גם ילדים, מנוגדת לערכי היהדות שמקדשת את כבוד המת. העובדה שהפלשתינים עושים שימוש לא ראוי כזה במתים שלהם, לא צריכה לשבור את המוסריות של העם היהודי, שמתגאה תמיד בהיותו עם סגולה ואור לגויים. ערך החיים וכבוד המתים גוברים על כל אינטרס פוליטי או מדיני, ולכן משמאל וימין צריך לצאת גינוי חריף נגד ההתנהלות של הממשלה.

תאריך:  15/03/2011   |   עודכן:  15/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פגיעה בערך החיים ובכבוד המתים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צודק. ל"ת
אלישמע  |  15/03/11 15:04
2
פוליטיקי קטן
מהפך 77  |  15/03/11 21:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
איש כנתניהו אינו מסוגל לתפוש שהענקת ריבונות לרשות הפלשתינית היא כהשתלת שיני ארס לנחש? והוא אינו יודע, את מי הנחש הזה יכיש? ויועציו, האם הסתתרה בינתם? על כך הם עונים, שראש הממשלה אינו צועד לעבר הסכנות האלה מרצון. הוא בורח מפני סכנה גדולה יותר: הכרה כל-עולמית במדינה פלשתינית בגבולות 67'
אריק בכר
התועבה הגלומה בפרסום תמונות הזוועה מאיתמר ממחישה עד כמה משתדלים בישראל לסגור את הפער המוסרי שהחיינו וקיימנו במזרח התיכון עד היום הזה. אבל מה יהיה מחר?
אירית רוזנבלום
במהפכות המתחוללות בימים אלה במדינות ערב, משחקות הנשים תפקיד חשוב מבעבר ומהוות חלק אקטיבי יותר    אירית רוזנבלום סבורה כי המפגינות אולי אינן הרוב אך הן משאירות חותם משלהן
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
הכוונה המוצהרת בבסיס הרפורמה בהליכי השומה (תיקון 70) הינה לקצר תהליכים, אך זאת עלולה להיות מעוקרת מתוכן עקב האפשרות להאריכם על בסיס דרישת מסמכים ונימוקים נוספים
ראובן לייב
תמונות הזוועה של הטבח באיתמר אינן נשק אסטרטגי יעיל. גם אם במלחמה כמו במלחמה, אסור להידרדר לרמתו של אויב צמא דם. במקום מסע של נקם פרטיזני ופרטי, יש לתת לצה"ל לעשות את המלאכה. חזקה עליו שהוא ידע לעשות אותה על צידה הטוב ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il