X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוסן מדומה. האם שמו של חסון יופיע בדוח הבא של המבקר? [צילום: פלאש 90]
כמה זמן לוקח לקיים דיון דחוף? תשאלו את יואל חסון
למי בדיוק מחכה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה שמשתהה בקיום דיון דחוף במצב הבטיחות ברכבת ישראל האם רק תאונה עם עשרות הרוגים תגרום לו לצאת מהאדישות?
את אלי ישי שטען שהתריע לפני אסון הכרמל "שיפדה" התקשורת. הוא לפחות טוען שהתריע. אבל מה האליבי של יואל חסון?

תחקיר: הטיוח הענק של משרד התחבורה
עידן יוסף
דוח ממשלתי שהוגש חודשיים אחרי תאונת רכבת בספטמבר 2009 מתפרסם רק לאחרונה * ועדת בדיקה לא-מקצועית שמינה משרד התחבורה הגישה מסקנות שכלל אינן קשורות לתאונה * מומחים שקראו את הדוח אומרים כי מדובר בדוח רצוף טעויות וחובבני שנראה כאילו נכתב בידי תלמיד בי"ס תיכון * תאונת הרכבת הבאה קרובה מתמיד
לרשימה המלאה

יושב-ראש הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון, מעכב דיון מציל חיים בוועדה לביקורת המדינה. לפני כשבועיים הבטיח חסון לקיים דיון דחוף כלשונו על הסכנה הנשקפת לנוסעי הרכבת. ריבוי התחקירים והחשיפות המדאיגים הניע אותו להודיע על כינוס הוועדה. חלף שבוע, חלפו שבועיים - וכלום: לא נקבע שום דיון בנושא.
"משהו רע קורה ברכבת ישראל בשנים האחרונות. כמות התקלות, השיבושים והתאונות מעידים על התנהלות בעייתית וכשלים ניהוליים וארגוניים, המסכנים חיי אדם" - אמר חסון א' לפני שבועיים וקצת. אבל לחסון ב' של היום יש זמן. בכל הכבוד לחיי אדם, הדיון יכול לחכות. חיכה חמש שנים מאז שפורסם דוח מבקר המדינה המבהיל? שיחכה עוד כמה חודשים, מה יש?
העובדה שרק היום בקע עשן מאחד הקרונות, העובדה שרק היום פרסמנו תחקיר נוסף שחושף את רכבת ישראל ואת משרד התחבורה במערומיהם והעובדה שכל יום בו נוסעות רכבות מבלי שתתרחש תאונה קשה חלילה (או שמתרחשים ארועים שמעדיפים להשתיק), אינן מדירות שינה מעיניו של חסון. הוא פועל בשיטת ה"סמוך, יהיה בסדר". בניגוד לאלי ישי שאמר כי התריע מפני אסון כמו זה שהתרחש בכרמל, לא יוכל הח"כ הפופולרי לרחוץ בניקיון כפיו.
הנימוק לאי-כינוס הוועדה, כפי שנמסר על-ידי דוברו של חבר-הכנסת חסון הוא שמנכ"ל הרכבת מתחלף, ולכן ימתין הדיון עד מושב הקיץ של הכנסת, קרי: רק אחרי יום העצמאות - בעוד כמה חודשים.
זמן רב עלול לחלוף עד למציאת מנכ"ל חדש, הרבה אחרי יום העצמאות. גם כאשר ייבחר מנכ"ל ייקח לו המון זמן כדי ללמוד מהי בכלל רכבת. המנכ"ל הנוכחי עדיין משמש בתפקידו. הוא מנכ"ל לכל דבר ועניין ונושא באחריות לכל המתרחש. אבל הרכבת אינה תלויה באיש אחד, ויש בה גורמים רבים האמונים על מתן מענה ופתרונות בתחומים שונים. לשיטת חסון מוטב היה אולי לחדול לגמרי את תנועת הרכבות עד למינוי מנכ"ל חדש. התירוץ של החלפת המנכ"ל קלוש, ומהווה אמתלה חסרת שלד לחמוק מדיון בנושא.
כיו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה על חסון למלא את תפקידו ולהביא ליישום הנאמר בדוח מבקר המדינה הנוקב משנת 2006 בכל הקשור לבטיחות הרכבת. כרעי התרנגולת עליהם הוא נשען בתקווה שלא יקרה דבר רעועים, ויוכיחו התאונות האחרונות שהסתיימו בנס. הדיון ה"דחוף" עלול להתקיים רק אחרי תאונה עם עשרות הרוגים. לא לעולם חוסן.

תאריך:  17/03/2011   |   עודכן:  17/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה זמן לוקח לקיים דיון דחוף? תשאלו את יואל חסון
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
יואל חסון - "שוטה הכפר" התורן
אמיר ש.  |  17/03/11 23:43
2
ההדיוט הזה עסוק בפרסום עצמי
חץ  |  18/03/11 03:24
3
אם יא אפשר לתקוף את נתניהו
ירדנה  |  18/03/11 07:39
4
מעניין מה קיבל כדי לדחות הדיון ל"ת
קדימה ה"ישרים"  |  18/03/11 08:01
5
ברוך שפטרנו ממנו שקדימה יסבלו. ל"ת
the big k   |  18/03/11 09:59
6
כלומניק
mizrahi  |  18/03/11 10:01
7
תאונה ושמה יואל חסון.
א.ל. רמת-גן  |  18/03/11 12:19
8
אופורטוניסט שמתאים לקדימה  ל"ת
המושחתת  |  18/03/11 12:32
9
נסיעות נתניהו חשובות יותר
אורי יוגב  |  13/04/11 13:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
השבוע התערב שר החינוך בצורה בוטה בבחירות שאמורות להתקיים בהסתדרות המורים. הוא בחר לשבח את מנהיג הסתדרות המורים הנוכחי, ולא התייחס כלל לחוסר שביעות הרצון של המורים ממנהיגי ההסתדרות, שהפסיקו לייצג את המורים    תמיכת סער במנהיג ההסתדרות צריכה להדליק נורה אדומה בקרב המורים
ד"ר רון בריימן
מדינת ישראל מתגלה יותר ויותר כמדינה יהודית ודמוקרטית רק בערבון מוגבל. היא נשלטת למעשה על-ידי כוהני דת השלום    אחיזת הכת השלטת - המהווה מיעוט בקרב הציבור - במוקדי הכוח של ישראל היא שיצרה את המציאות המורכבת
הרב אריק אשרמן
בבת-מצווה של בתי עדי בפורים אחגוג את הצלת עמנו מאויביו, אציית לחוכמה של משלי "בִּנְפֹל אוֹיִבְיךָ אַל תִּשְׂמָחָ", ואפעל למען היום שבו נחיה לאור החוכמה של פרקי אבות דרבי נתן "איזהו הגיבור? העושה שונאו אוהבו"
רועי כהנוביץ
בימים אלה ממש אירן נחושה להרחיב את השפעתה האזורית באמצעות סיוע לארגוני טרור, זאת היא עושה כידוע על-ידי משלוחי נשק וכסף או על-ידי תמיכה אידיאולוגית-איסלאמית קיצונית שבה היא קוראת באופן חד-משמעי להשמדת מדינת ישראל ולפגיעה במדינות מערביות נוספות
הרב ישראל רוזן
לנוכח בולמוס מכתבי הרבנים ופולמוס תוסס בעקבותם, מצאתי לנכון לחשוף מעט את המתרחש מאחורי הפרגוד, בחדר עבודתם של הרבנים. לפניכם אפוא הצצה נדירה להתכתבות בינרבנית בדוא"ל. מטעמים מובנים שמות המתכתבים חסויים (כולם רבנים) ועימהם טושטשו סימני היכר מזהים. כמו-כן הקטעים צונזרו והובאו כאן רק בחלקם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il