X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תרופות אנטיביוטיות עלולות לפגוע בגוף על-ידי קטילת קבוצות של אורגניזמים לא מזיקים שחלקם אף חיוניים לצורך שמירה על הבריאות ומכאן תופעות הלוואי הידועות של האנטיביוטיקה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

כולנו מכירים את זה, התינוקת או הילדה מעלה חום, משתעלת, קצת אדמומיות בגרון ומייד עולה השאלה, האם לתת אנטיביוטיקה.
לכאורה, למה לא לתת? האנטיביוטיקה הורגת את החיידק ומשיבה את הבריאות. במקרים רבים האנטיביוטיקה יכולה להציל חיים וגילויה היה שינוי משמעותי בעולם הרפואה.
למעשה, ישנן מספר בעיות בשימוש באנטיביוטיקה שחשוב לדעת אותן. ראשית, אנטיביוטיקה אינה תרופה למחלות ויראליות כגון שפעת, דלקות גרון והצטננות. אנטיביוטיקה נועדה לטפל במחלות שנגרמו על-ידי חיידקים ומדובר באחוזים בודדים בלבד מכלל המחלות השכיחות בקרב האוכלוסיה.
שנית, תרופות אנטיביוטיות עלולות לפגוע בגוף (לדוגמה, במעי, בנרתיק ועל פני העור) על-ידי קטילת קבוצות של אורגניזמים לא מזיקים שחלקם אף חיוניים לצורך שמירה על הבריאות ומכאן תופעות הלוואי הידועות של האנטיביוטיקה: שילשולים, בעיות עיכול (תוצאה של פגיעה בפלורה הטבעית של המעיים), פטריות בנרתיק ועוד.
שלישית, עקב השימוש המתרחב באנטיביוטיקה בעשורים האחרונים התפתחו חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה באמצעות עיקרון הברירה הטבעית. כיצד? תמיד ישנו סיכוי שבתוך אוכלוסיית חיידקים החשופה לטיפול אנטיביוטי יפתח חיידק אחד מוטציה גנטית שתיתן לו עמידות כנגד התרופה. החיידקים שאינם עמידים מתים ואילו החיידקים העמידים שורדים ומתרבים והזן החדש של החיידקים מסוכן יותר מהזן הקודם.
אבל אולי הבעיה החמורה ביותר היא העובדה שהאנטיביוטיקה מבצעת את העבודה במקומו של הגוף.
כידוע, עולמנו רווי חיידקים ונגיפים ואנו בדרך כלל מצליחים להדוף אותם. היה וחלינו - גופנו אמור לדעת להתגבר על הפולש, בין השאר בעזרת העלאת חום ויצירת דלקת, ייצור כדוריות דם לבנות, הרג וסילוק של התאים הפולשים וכולי. זהו תהליך טבעי וכך מתפתחת ומתחזקת מערכת החיסון שלנו.
הרג חיידקים על-ידי אנטיביוטיקה במקום על-ידי מערכת החיסון גורם לניוונה ותורם להיווצרות דלקות כרוניות. דלקת, אנטיביוטיקה, דלקת, אנטיביוטיקה וחוזר חלילה.
חישבו על ילד שלומד לשחות ונכנס כעת למים. טיפול באנטיביוטיקה דומה להוצאת הילד מהבריכה. הילד כמובן לא יטבע אבל גם לא ילמד לשחות. בפעם הבאה שייכנס למים הוא שוב פעם יצטרך עזרה.
כמובן שאם ישנה סכנת חיים יש להציל את הילד וללמד אותו שחייה בפעם אחרת אבל במצבים פחות קיצוניים מומלץ ללמד אותו איך לשחות, בהתחלה עם מצוף, בהמשך בלעדיו. זו למעשה פעולתה של התרופה ההומיאופתית. הכוונה של האורגניזם ולא עשיית העבודה במקומו.
יש כעת דלקת וחום, מה לעשות?
הומיאופתיה קלאסית יכולה לעזור במגוון רחב מאוד של מחלות, גם במצבים של דלקת וחום גבוה, ובמקרים רבים מאפשרת לגוף להתגבר על המחלה ללא צורך אנטיביוטיקה. סיכויי ההצלחה טובים יותר אם להומאופת היכרות מוקדמת עם המטופל ואם הפנייה לטיפול הומאופתי נעשית בשלבים מוקדמים ולא במצב קיצוני שבו כבר אין הרבה ברירות אלא לטפל באנטיביוטיקה.
יש לדעת כי אנטיביוטיקה יכול לרשום רק רופא ובכל מקרה מומלץ לבקש משטח גרון על-מנת לוודא שאכן מדובר בחיידק ואנחנו לא סתם "מפוצצים" את הגוף באנטיביוטיקה מיותרת.
במקרה וכבר ניתנה אנטיביוטיקה יש להמתין לסיום המחלה ואז להתחיל בטיפול הומאופתי על-מנת לחזק את הגוף כך שבפעם הבאה הוא יוכל להתמודד עם המחלה טוב יותר.

הכותב הוא הומאופת קלאסי מוסמך, מטפל בזיכרון יעקב ובתל אביב
www.eran-homeopat.com
תאריך:  20/03/2011   |   עודכן:  20/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
הארכיטקטורה המגבילה את התכנון ההנדסי הבטוח יותר, תתכופף קמעה לטובת הבטיחות. ככל שהרעיון הזה יחדור לתודעה, הוא גם ייושם הלכה למעשה ומבנים רבי-קומות יוקמו רק כאשר הם עמידים ברעידת אדמה ברמה של 9 בסולם ריכטר, עם מקדמי בטיחות ראויים. בכל מקרה, לא די בתכנון תואם תקן, כל עוד התקן אינו נותן מענה למציאות וכל עוד הנחות היסוד של התקן נוגדות את האינטרס הציבורי ואת האפשרויות ההנדסיות
אירית רוזנבלום
כמו הרבה עבריינים, גם הוא החל לחבוש כיפה. אבל ברגע שהרבנים הודיעו על תמיכתם בו - נחצה הגבול    מי שאמורים לשאת את דגל המוסר היהודי בגאון בוחרים בצד העברייני    לקראת גזר דינו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב
יצחק מאיר
רעידת אדמה של 9 או אולי אף יותר בסולם ריכטר מקטינה את קומת גאוותו של האדם לאפס בסולם איתני הטבע, אבל חוץ מהצהרות שהן אולי היסטריות ואולי תקשורתיות על עצירת תוכניות הפיתוח של אנרגיה אטומית, אין סיכוי כי הטכנולוגיה תעמוד לרגע מלכת
ראובן לייב
מחר (יום ב'), שושן פורים, יחגגו בשכונה החרדית, ברוב הדר ופאר, את החג השמח ביותר של השנה, עם תחפושות שלא מהעולם הזה, עם משלוחי-מנות כדת וכדין, עם יין משכר עד דלא ידע, ואפילו עם התרת חרצובות הלשון
אלכס לוין
בעוד שיפן המורגלת ברעידות אדמה עומדת בפני שואה גרעינית, בישראל - מדינתי, לא נעשה דבר למען ביטחון התושבים מפני אסון בסדר גודל שאירע ביפן. על הממשלה להקים חיל מיוחד שכל ייעודו יהיה טיפול באסונות טבע למיניהם    רק היערכות מהירה, לא סחבת של שנים, יכולה להציל את מדינת ישראל מפני חורבן בית שלישי בגלל טיפשות וחוסר פעולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il