X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היין מקובל ונפוץ בכל העולם, ובשנים האחרונות הפך לפופולרי מאוד גם בישראל. חובבי היין מדברים רבות על ריחו, שתייתו וטעמו. שתיית יין היא חוויה אסתטית, ולכל סוג יין יש את הכוס המתאימה לו
▪  ▪  ▪
מוצר מקובל בארץ [צילום: פלאש 90]

סקוטיש היא החברה המובילה בארץ בענף המשקאות החריפים והיין. יש לה מעל ל-10,000 לקוחות ומרכז מכירות בתל אביב. היא מייבאת ומשווקת כ-620 מוצרים שונים. החברה מחולקת לשלוש קבוצות שונות: מוצרי אלכוהול, יין ואביזרים.
הנה כמה דברים על היין כפי שהוסבר לנו על-ידי החברה במפגש לכתבים: היין הוא מוצר מקובל ונפוץ באורח-החיים היום בארץ. בתקופה האחרונה, אולי עקב שינוי הרכב האוכלוסיה, ההתעניינות ביין גברה ואנשים החלו להתעניין בסוגי יין ובאיזה כוס שותים.
ב-15 השנים האחרונות צריכת היין בישראל הוכפלה. יש כיום בארץ קרוב ל-300 יקבים בעוד שלפני כ-30 שנה היו לא יותר מ-15 יקבים שעשו בעיקר יין מתוק לקידוש וכו'. ליין הישראלי שם טוב מאוד בעולם.
תופעה שלא הייתה מקובלת בעבר היא שאנשים צעירים מקדישים חלק מהכנסתם ליין. אנשים שהיו רגילים לשתות וודקה בלבד עוברים ליין וכל אחד קונה סוג יין לפי יכולתו הכלכלית.
תחביב היין הוא מחלה שאפשר להגדירה כמחלה קשה ללא מרפא. חובב היין מתעניין בכל מה שקשור בו, אך ראשית כל באיכות היין. בקבוק יין טוב יכול לעלות בין 1,000-500 אירו. את היין צריך לאכסן נכון. האכסון צריך להיעשות במקום מוצל ובשכיבה. כמעט אצל כל חובב יש מקרר יין מיוחד. החובב אוסף בקבוקי יין ויש כאלו שאוספים בין 300 ל-1,000 בקבוקים. החובב אינו נעדר מהשקת יקב חדש ומגיע לכל השקה. הוא מתענין ביין באינטרנט, במגזינים ובמדורים המיוחדים בעיתונים.
ליין ריחות וטעמים שונים. הוא מורכב ממגוון עשיר של אלמנטים. מטרת היין היא ליצור הנאה מההרמוניה הנוצרת. אנשים לא מקצועיים שפחות מבינים ביין נהנים משתייתו יותר, כי הם לא צריכים לשים לב לדברים מסוימים שמעניינים את המקצוענים, אלא ליהנות בלבד בלי להתעסק במרכיביו וכו' - דבר שיכול להפריע להתרכז בחוויה. שתיית יין היא חוויה אסתטית והיא תלויה קודם כל בטעם האישי של כל אחד. החוויה אינה כללית אלא ספציפית לכל אדם.
משך שנים האדם עבר דיכוי חוש הריח שלו באמצעים כימיים וכתוצאה מכך אנו לא מזהים ריח מסוים כאופייני למשהו. חוש הריח שלנו קצת רדום ויש צורך לפתחו על-ידי הפרדה בין ריחות. קשה לזהות ריח אם אנו לא רואים את החפץ או הפרי. יש אפשרות לפתוח את חוש הריח על-ידי אימון. הכל קשור בעצם בחוויות מהילדות. למשל אם נחשפנו אז לריחות טבע בבגרותנו נזהה בקלות ריחות אלו. בזיהוי ריחות חשוב יותר עולם האסוציאציות.
יש ריח בכל יין. לאדם רגיל קשה לזהות את הריח הספציפי של כל יין. יש ריחות הנובעים מהחבית, מהתבגרות היין, מהענבים. לכל יין הניחוח שלו. ביין לא מקובל להשתמש בריחות מלאכותיים מבחוץ. כל הריחות הם טבעיים הנובעים מתהליך הייצור, ההתיישנות-הגיל וכו'. הנה כמה דוגמאות של ריח אופייני וסיבתו: ריח אורן הוא של יין בוגר; וניל מגיע מהחבית, מהעץ; אשכולית - מהפרי-הענבים; חמאה - מתהליך הייצור, מהתסיסה.
דבר חשוב אחר ביין הוא באיזה כוס נשתה אותו. אם מוזגים אותו בכוסות שונים, טעמו וריחו יהיו שונים. הדבר נובע מצורת הכוס, מעומקה, מגודלה. יש תעשיה שלמה של כוסות יין.
היצרן החשוב בעולם לכוסות יין יושב במונטריאול. הוא פיתח גישה האומרת שתפקידה של הכוס ליצור חווית שתייה אופטימלית, לכן הוא מייצר 62 סוגים שונים של כוסות לסוגי היין והמשקאות. תפקידה של הכוס להאדיר את התכונות הטובות של היין ולערפל את התכונות הרעות שלו. כל כוס כזו העשויה קריסטל משובח עם 5 אחוזי עופרת בלבד עולה כ-330 שקל.
הלשון האנושית מבחינה בין ארבעה טעמים בלבד. מר, מתוק, חמוץ ומלוח. כל שאר התכונות מזוהות על-ידי האף ולא הלשון. חריף אינו טעם אלא כוויה. לכן אדם שאינו מסוגל להריח אומר שלאוכל אין טעם. 95 אחוז מטעמי האוכל נכנסים דרך האף ורק 5 אחוז דרך הפה. קצה הלשון מזהה את הטעם המתוק. אחורי הלשון את המר. קדמת הצדדים את החמוץ והצדדים הקרובים ללוע - מלוח. לאור כל זאת חשובה הצורה של הכוס כדי שהיין שאנו שותים יגיע למקומות הנכונים בלשון. חשוב שהכוס תהיה בממדים ובצורה הנכונים ליין שאנו שותים, כדי להדגיש את הטעם הרצוי לאותו יין. למשל, שמפניה שותים בכוס ארוכה וגבוהה כדי לזרוק אותה רחוק בפה.

תאריך:  20/03/2011   |   עודכן:  21/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לכבוד פורים: כמה מילים על תרבות היין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס עמירן
חלפו להם למעלה מ-100 ימים של חיים סגורים בבית האח הגדול ונקבעה חמישיית הגמר. מקבוצה זו תקום דמות חדשה שתהווה מודל לחיקוי בעיקר לאלפי בני נוער. התוכנית הנ"ל ראויה ללמד יותר מכל על הציבור בישראל - ציבור המצביעים. מעניין לראות מי מודח ומי זוכה, ולנסות להבין מכך את הלכי הרוח של הציבור בישראל
ערן אינדיג
תרופות אנטיביוטיות עלולות לפגוע בגוף על-ידי קטילת קבוצות של אורגניזמים לא מזיקים שחלקם אף חיוניים לצורך שמירה על הבריאות ומכאן תופעות הלוואי הידועות של האנטיביוטיקה
אברהם בן-עזרא
הארכיטקטורה המגבילה את התכנון ההנדסי הבטוח יותר, תתכופף קמעה לטובת הבטיחות. ככל שהרעיון הזה יחדור לתודעה, הוא גם ייושם הלכה למעשה ומבנים רבי-קומות יוקמו רק כאשר הם עמידים ברעידת אדמה ברמה של 9 בסולם ריכטר, עם מקדמי בטיחות ראויים. בכל מקרה, לא די בתכנון תואם תקן, כל עוד התקן אינו נותן מענה למציאות וכל עוד הנחות היסוד של התקן נוגדות את האינטרס הציבורי ואת האפשרויות ההנדסיות
אירית רוזנבלום
כמו הרבה עבריינים, גם הוא החל לחבוש כיפה. אבל ברגע שהרבנים הודיעו על תמיכתם בו - נחצה הגבול    מי שאמורים לשאת את דגל המוסר היהודי בגאון בוחרים בצד העברייני    לקראת גזר דינו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב
יצחק מאיר
רעידת אדמה של 9 או אולי אף יותר בסולם ריכטר מקטינה את קומת גאוותו של האדם לאפס בסולם איתני הטבע, אבל חוץ מהצהרות שהן אולי היסטריות ואולי תקשורתיות על עצירת תוכניות הפיתוח של אנרגיה אטומית, אין סיכוי כי הטכנולוגיה תעמוד לרגע מלכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il