X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לקצב לא התאים לחיות עם המחשבה שהוא אנס מישהי אפילו אם זה רק צל של ספק. הוא באמת ובתמים מאמין במציאות האלטרנטיבית שהוא המציא לעצמו - קצב מאמין לשקרים שלו. והסיבה שמקורביו מאמינים לו היא שהשקרן הטוב ביותר הוא זה שמאמין בכך שהוא דובר אמת
▪  ▪  ▪
משה קצב. מאמין בשקר של עצמו [צילום: AP]

מכירים את הקטע מתוך פיטר פן שבו פיטר מבקש שבו מהילדים לחשוב מחשבות שמחות ולהאמין שהם יכולים לעוף ואז כמה שניות אחר כך בעזרת מעט אבקת פיות הם עפים. אז נדמה לי שגם קצב חשב שאם הוא יחשוב מחשבות שמחות ויאמין בחפותו וכל האנשים שמסביבו גם יאמינו בחפותו אז בעזרת אבקת הפיות של עורכי דין ממולחים וספינים תקשורתיים הוא יהפוך לחף מפשע.
רוב הפוליטיקאים המושחתים מסתפקים בלחמוק מעונש או לפחות לחמוק מעונש חמור מדי. להודות במשהו ואז אחר כך לנסות למסמס את ההודאה שלהם עצמם. אבל לקצב זה לא הספיק, קצב היה צריך שהמציאות תשתנה בשבילו.
לקצב לא התאים לחיות עם המחשבה שהוא אנס מישהי אפילו אם זה רק צל של ספק ומה שכולם לא מבינים זה למה?, הרי אם הוא ידע שהוא עשה את זה ואחרי ההכרעה של אתמול די ברור שהוא עשה את זה, אז מה לעזאזל הוא חשב לעצמו כשהוא לא קיבל את העסקה? ומדוע יש אנשים מחבר מקורביו שעד עצם הרגע הזה ממשיכים לטעון לחפותו?
לדעתי התשובה לשאלות אלו טמונה בכך שקצב באמת ובתמים מאמין במציאות האלטרנטיבית שהוא המציא לעצמו - קצב מאמין לשקרים שלו. והסיבה שמקורביו מאמינים לו היא שהשקרן הטוב ביותר הוא זה שמאמין בכך שהוא דובר אמת.
בינתיים אנחנו עוד לא מסוגלים להיכנס לראשו של אדם ולקרוא את מחשבותיו או לחזור בזמן אל רגע ההתרחשות הפשע, ולכן כל מה שיש לנו כשאנחנו מנסים להגיע אל חקר האמת הוא ראיות נסיבתיות ועדויות. זאת הסיבה אגב שלוקח זמן להגיע להכרעה בסוגיות כמו זו של קצב (לכל אלה שחוששים שמדובר בסחבת). אגב במקרה שלנו כשהנאשם מאמין לשקריו שלו אז אפילו מכשיר פוליגרף לא יכול לעלות על זה שהוא משקר.
והנה למרות שקצב דחה את עסקת הטיעון הכדאית והמשיך לדבוק באמת שלו (או בשקרים שהוא מאמין בהם) המציאות סירבה לישר קו. יצא שדווקא דבקותו של קצב בשקריו שלו היא שהובילה ליציאת האמת לאור, אירוני הא?
אני מאמין שגם כאשר קצב עמד לקבל את העסקה, זה לא אומר שהוא שהתחיל להאמין שאולי בכל זאת הוא עשה משהו לא בסדר. ואתם יודעים מה, יש לי הרגשה שגם אחרי ההכרעה של בית המשפט קצב עדיין מאמין בחפותו. איך הוא יכול? התשובה שלי היא שהוא חייב, כי השקרים הללו מונעים ממנו לאבד את שפיותו.
קצב לא יכול לחיות עם המחשבה שהוא אנס או אפילו הטריד מינית, המחשבה הזו תשגע אותו. יותר מזה הוא מעולם לא אמר לעצמו אפילו בראש: "אני אנסתי" או "אני הטרדתי".
מידי פעם רגשות האשם מנסים לצאת מכלאם עמוק עמוק בתת מודע של קצב. הם מנסים לצאת ביום כשהוא לבד אבל בעיקר בחלומות ומנגנון ההגנה ששומר על שפיותו של קצב מדחיק אותם מיד. לא ברור אם רגשות האשם של קצב יצאו מכלאם אי פעם (וכנראה שמוטב לקצב שלא) אבל לפחות קצב עצמו יבלה בכלא וזה כבר הרבה יותר טוב וראוי ממה שהיה קורה אילו הוא היה מקבל את העסקה.

תאריך:  23/03/2011   |   עודכן:  23/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע קצב דחה את עסקת הטיעון?
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
קשקשן ל"ת
ייעני קורא מחשבות  |  23/03/11 20:19
2
ומה גורם לך לא להאמין לקצב אלה
לא,ב,ג,ד?  |  23/03/11 22:45
3
דלתיים סגורות?
אמיל56  |  24/03/11 01:12
4
אתה המצאת מציאות אלטרנטיבית!
אהוד פרלסמן  |  24/03/11 09:11
5
יש עוד סיבה שקצב מאמין
המומחה  |  24/03/11 12:16
6
כמה סיבות .
ישמעאל  |  24/03/11 12:19
7
פשוט חרפה
שאול א.  |  24/03/11 15:01
8
בגללך
רחמים  |  24/03/11 15:03
9
חנן וייס-קצב לא דחה את העסקה
היתה זו ביניש  |  26/03/11 12:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
מדוע הציבור בישראל, שרובו אינו צורך את עיתון הארץ, חייב לממן אותו?    יתכבד נא המו"ל ויממן מכיסו הפרטי ומכיס שותפו הגרמני את כתב הפלסתר היומיומי הזה    יש לצאת בדרישה למנוע מודעות פרסום בעיתון ממשרדים ממשלתיים, מחברות ציבוריות, מבתי המשפט, מעיריות וממועצות מקומיות
נפתלי רז
שוב טילים, שוב פצועים, שוב כבמלחמה, שוב עופרת יצוקה, שוב פגיעה בפרנסה, שוב מגיבים הממשלה והפרשנים כילדים בגן, שוב תוקפים, שוב מתנצלים    חברי "קול אחר" מתכננים - שוב - לקרוא להפסקת אש מיידית, בהפגנה    עדות אישית מהמלחמה ב"עוטף עזה"
ליאור רזניק
מטרתה של מדינה היא הגנה על תושביה ועל ריבונותה. לצערנו מדינת ישראל לא מצליחה לעשות זאת כבר עשור. בעקבות הירי הבלתי פוסק על ישובי הדרום, הגיע הזמן להפסיק לסרס את צה"ל ולהתיר לו לבצע את ייעודו: להגן על מדינת ישראל ותושביה
זאב גולדשטיין
במשך שנים הטיפו לנו לקנות כחול-לבן, אך מסתבר שמוצר כחול-לבן עולה לישראלי התומך בו כפליים ומעלה לעומת אותו מוצר בדיוק הנמכר בחו"ל    ישראלים, התעוררו, קומו ואלצו את היצרנים וכל מי שנהנה בדרך (ממשלה?) לתגמל אתכם על תמיכתכם הכלכלית בהם
נסים ישעיהו
מתאים ליהודים להיות הראשונים בהמצאת מערכת הגנה כ"מעיל רוח", הרי עם ישראל מתקיים כבר אלפי שנים, ויתקיים לנצח, בזכות מערכת הגנה שאינה נראית לעין, מערכת הגנה אלוקית    זוהתה פגיעה ביהודים? צריך לדעת שיש פירצה במערכת ההגנה הרוחנית ולפעול לתיקונה בהקדם האפשרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il