X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המורים בישראל מונים כמאה ושלושים אלף מורים, שמהווים כוח עצום יותר מכמה מרכזי מפלגות שאני מכיר, ושיכול להיות מתורגם לכוח של שינוי ועשייה חשובה בחברה הישראלית ועיצוב החברה בה הם חיים
▪  ▪  ▪
פיצול באינטרסים [צילום: פלאש 90]

אנשי חינוך וכאלו שהנושא קרוב לליבם, מוחים לא מעט כנגד יישום התוכנית "אופק חדש" במערכת החינוך. אגב, זו לא התוכנית הראשונה שמופעלת במערכת החינוך במטרה, או לפחות ככה מצהירים ראשי התוכנית, להציל את מערכת החינוך ולהשוותה למערכות חינוך אחרות בעולם. וכמו לכל תוכנית, יש תמיד כמה ערי "פיילוט" שמוכנות לקבל את התוכנית בתמורה לתקציבים מכובדים שמגיעים יחד איתה, אם מעל לשולחן ואם מתחת לשולחן. רק בעיר דימונה סיפרו לי למשל, הופעלו בעשור האחרון שתי תוכניות לחינוך אחר שונות (דברת למי שכבר שכח ואופק חדש). הגוף הקרוי מוסדות חינוך נסגר והמורים הועברו לידי רשת עמל. מדוע נסגר? מי זה שכשל בניהול החברה ומדוע אין מי שייתן את הדין על כך? לשלטון הפתרונים. המורים הועברו מבלי לשאול אותם לרשת עמל, ומבלי שיסבירו להם את ההשלכות הנובעות מעצם המעבר. הרשות מצידה סימנה עוד הישג והברכות בעיתונות המקומית מילאו עמודים שלמים.
המורים בישראל מונים כמאה ושלושים אלף מורים, שמהווים כוח עצום יותר מכמה מרכזי מפלגות שאני מכיר, ושיכול להיות מתורגם לכוח של שינוי ועשייה חשובה בחברה הישראלית ועיצוב החברה בה הם חיים. קבוצה כל כך גדולה שלא מצליחה אפילו לקנות טלפון סלולרי בתעריפים של עובדי רשות הנמלים. לכולם יש מועדון חברים, וההטבות והמבצעים שמקבלים כלל עובדי המדינה לא חלים, למרבה התדהמה על ציבור המורים. הדבר היחידי שהם יכולים להשיג זה עוד סמינר בנושא פריחת הנרקיסים באזור חיוג תפוס.
המורים שחברים בהסתדרות המורים הגדולה יותר, ובארגון המורים שהוא הארגון הקטן יותר, אינם מצליחים ליצור שינוי דרמטי - לא בתלוש שלהם, לא בסביבת העבודה ובטח שלא בחינוך של ילדינו.
למול הניסיונות של משרד האוצר להפריט הכול - כולל את מערכת החינוך, ניצבים ועדים חלשים העוסקים בעיקר בפוליטיקה פנימית. מי ייבחר ומי ייבעט.
לטענת רבים וכותבים אחרים, רפורמת אופק חדש גרמה לפגיעה באחדות של המורים, על-ידי כך שיצרה הבחנה בין מורים שמלמדים ביסודי, מורים בחטיבות ביניים, ומורים שמלמדים בתיכון, תוך שהיא בשלב הראשון בעיקר פוגעת במורים מהיסודי. איך? מורים מהיסודי היו הראשונים שחויבו להיכנס לרפורמת אופק חדש, בעוד שלמורים בתיכון ובחטיבות הביניים ניתנה האפשרות לבחור לא להיות ברפורמה. המהלך הזה, יצר פיצול באינטרסים של המורים, ובכך שבר את היכולת של המורים לשלב כוחות ולצאת למאבק משותף.
אופק חדש העניק למנהלים ולמשרד החינוך סמכויות הרבה יותר נרחבות, שמאפשרות לפטר מורים ביתר קלות ולהעביר מורים מבית ספר לבית ספר. כביכול, זהו מהלך בריא שנמכר לנו באריזה של טיפול במורים כושלים והגברת היעילות במערכת. למעשה, משרד האוצר ומשרד החינוך מדכאים את היכולת של המורים שמנסים להיאבק ברפורמה. מורים רבים סיפרו לי שאולצו בכוח להיכנס לאופק חדש, אחרים פוטרו, והרבה מורים עברו מסכת התעללות, שכללה העברה מבית ספר לבית ספר, עיקובים וניכויים במשכורות, וסנקציות דומות אחרות.
רפורמת אופק חדש גם אסרה על מורים להשתמש בזכות הבסיסית שלהם למחות כנגד הרפורמה או לשבות, כאשר המנהלים ומשרד החינוך הניחו את חרב הפיטורים מעל ראשם של מורים "סוררים", שניסו לעורר את המורים למאבק כנגד הרפורמה.
הרפורמה גם פועלת נגד הממשלה עצמה. מצד אחד הממשלה החליטה להקטין את הכיתות אך משרד האוצר באמצעות חוק ההסדרים (אותו חוק ידוע) מצליח למנוע את העברת הכספים, שנדרשת כדי להקטין את הכיתות. התוצאה היא, שהכיתות בישראל ממשיכות להיות הכיתות העמוסות ביותר בעולם המערבי.
אז מה עשתה הרפורמה? רפורמת אופק חדש מעל לכל פגעה ביכולת של המורים למחות. המורים היום פשוט מפחדים, ולכן משרד האוצר מרשה לעצמו לייבש את מערכת החינוך הציבורית, ובמקביל להתחיל את תהליכי ההפרטה במערכת החינוך.
מה שחשוב היום זה מי ייבחר לעמוד בראשות ההנהגה של ארגון המורים או הסתדרות המורים. גופים חלשים ולא מועילים מסתבר עסוקים רוב הזמן במינויים ותפקידים והמון כבוד. כבוד בלי לעבוד.
ועכשיו, איך מלמדים את זה בשיעור אזרחות?

תאריך:  24/03/2011   |   עודכן:  24/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
הכרתן של מדינות בעולם במדינה פלשתינית היא בדיחה עולמית על אודות הכרה בינלאומית במדינה לא קיימת. זו הוכחה ניצחת שלא צריך מדינה בשביל להכיר בה. כל מה שצריך עכשיו הוא הכרה בינלאומית בפיוס הגדול בין הרשות הפלשתינית ביהודה ובשומרון לבין ארגון הטרור של חמאס ברצועת עזה - וייוולֵד לו עַם פלשתיני מאוחד ושוחר-שלום
עו"ד חיים שטנגר
בהצעת החוק שהוחלט בוועדת חוקה, חוק ומשפט להעביר לקריאה שנייה ושלישית, מצוין כי מטרת התיקון היא לקבוע באופן שונה את האיזון הראוי בין עיקרון סופיות הדיון וסוגי העניינים שראוי שיתבררו בבית המשפט העליון, לבין מימוש הזכויות המהותיות של עצירים ונאשמים. האמת הצועקת מאחורי הצעת החוק משמעותה כי מי שנעצר מעצר ימים ועררו על מעצר זה נדחה בבית המשפט המחוזי, לא יוכל לערור באופן אוטומטי לבית המשפט העליון
עו"ד נבון קצב
הנשיא קצב חייב להגיש ערעור להעליון. זהו ערעור שהוא חייב לכולנו אזרחי מדינת ישראל, אשר שואפים לחיות במדינת חוק, צדק וסדר, בה נשמרת זכותם של כל אזרחיה, ויהיה מעמדם אשר יהיה, למשפט צדק. קריאתי לנשיא מדינת ישראל נעשתה בטענת ה"הגנה מן הצדק" שנועדה להבטיח את הוגנות ותקינות ההליך המשפטי, כאשר הוגנות זו נמצאת בסכנה, שעה שמתקיימת אווירה ציבורית עוינת במיוחד נגד הנאשם
איתן גנור
ממשלות ישראל מזה שנים מרמות את הציבור החלש ביותר, זה המרוויח לכאורה שכר מינימום    במקום לשלם שכר מינימום, המציאו פטנט הנקרא השלמת הכנסה, פטנט של הונאת החלשים בחברה שלא יקבלו אפילו את השכר המינימלי המגיע להם על-פי חוק
עו"ד אמיר מסארווה
ביהמ"ש במשפט קצב הכשיר מדיניות בלתי תקינה והתנהלות בלתי ראויה של הפרקליטות    יד הפרקליטות אינה העליונה    ביטול עסקת הטיעון ע"י קצב לאחר לבטים רבים, הוא רמז לשלילת האפשרות מהפרקליטות בכלל ומידי מזוז בפרט מלהגיש כתב אישום מקורי    התוצאה הסופית הפתיעה רבות/ים - 7 שנות מאסר בפועל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il