X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אבי דוידוביץ קרימינולוג, ניצב-משנה (בדימוס), מומחה בפרופילאות פלילית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שלמה קלדרון, נשיא לשכת המבקרים הפנימיים, הוביל את הביקורת הפנימית בישראל לאחת מנקודות השפל בתולדותיה בצעד חסר תקדים ניתק הארגון העולמי של המבקרים הפנימיים את קשריו המקצועיים עם הלשכה הישראלית קלדרון מנסה להסתיר את האמת על הנסיבות שהובילו להחלטה המשפילה על ניתוק הקשר האם סוף כל סוף הוא יסולק מתפקידו כנשיא הלשכה?
▪  ▪  ▪
שלמה קלדרון, נשיא לשכת המבקרים הפנימיים [צילום: יניב באיו]

הכותרת: "ישראל סולקה מארגון המבקרים הפנימיים" לקוחה מידיעה מאת הכתב בני ברק, שהתפרסמה ביום 24.3.2011 במוסף "ממון" של ידיעות אחרונות. האמת היא כי ישראל היא לא זו שסולקה מארגון המבקרים הפנימיים העולמי, אלא מי שסולק הוא לשכת המבקרים הפנימיים בישראל, בהנהגתו של שלמה קלדרון. בידיעה נאמר כי הטעם להחלטת הארגון העולמי הוא כי הלשכה בישראל "אינה עומדת בדרישות התקנון". קלדרון הסביר את ההחלטה באומרו בין היתר כי "יש גורמים בישראל שלא רואים בעין יפה את הפעילות העצמאית מדי של הלשכה בישראל". מאחר שהסיבה לניתוק הקשרים כפי שמדווח ידיעות אחרונות אינה נכונה, וההסבר שסיפק קלדרון אינו אמת, ראוי להביא את הדברים על דיוקם. ככל הכול "אלוהים נמצא בפרטים".
העובדות הן כי ביום 22.3.2011 הודיע הארגון העולמי כי הוא מפסיק את הקשר עם הלשכה בישראל. הארגון העולמי הצהיר במפורש כי החלטתו התבססה על סיבות רבות והיא אך לטובת מקצוע הביקורת הפנימית בישראל. זאת ועוד, הארגון העולמי פתח ערוץ התקשרות ייחודי לכל חבריו בישראל, על-מנת שחברותם בארגון העולמי לא תיפגע מההחלטה לנתק את הקשרים עם הלשכה בישראל. לא זו אף זו, הארגון העולמי הודיע כי הוא פועל למצוא בישראל מסגרת חלופית ללשכה ולהתקשר איתה באופן פורמלי.
הפרדוקס בסיפור הזה הוא שמי שעומד בראש ארגון מקצועי גורם נזק לעמיתיו יותר מכל גוף אחר
הנה כי כן, לא ישראל היא זו שסולקה מהארגון העולמי, אלא הלשכה בהנהלת שלמה קלדרון היא זו שסולקה, והטענה כי סילוק זה נבע מכך שהלשכה אינה עומדת בדרישות התקנון היא סילוף של האמת, שהרי הארגון העולמי הצהיר במפורש כי סיבות רבות הביאו לכך. להסבר שסיפק קלדרון לניתוק, "בגלל הפעילות העצמאית" של הלשכה לא רק שאין אחיזה במציאות, אלא הוא הסבר פתטי ושקרי של אחד המנסה להסתיר חתירה למונופוליזם שלא כדין, והתנהלות פאודליסטית נלוזה.
הקרע בין הארגון העולמי ללשכה בישראל נמשך כבר מספר חודשים. בדצמבר האחרון התקיים כנס היובל של הלשכה בישראל. נשיא הארגון העולמי, ריצ'ארד צ'יימברס, הוזמן לכבד את הכנס בנוכחותו, אך הוא החרים את האירוע בגלל התנהלות הלשכה בהנהגתו של קלדרון. חשוב להדגיש כי ככל הנראה כבר בדצמבר נשלחו ללשכה בישראל אזהרות והתראות על ניתוק הקשרים - אשר הוסתרו מחברי הלשכה בישראל.
מנכ"ל הלשכה בישראל, בני בוים, הוציא הודעה לחברי הלשכה, לאחר שאלו כבר שמעו על ניתוק היחסים ממקורות אחרים, כי הניתוק נעשה על-רקע "חילוקי דעות מקצועיים" וכי הנהלת הלשכה מאמינה כי "הדברים ייפתרו" ושיתוף הפעולה יחזור להיות כפי שהיה. "הדברים" כלשונו של בני בוים אינם "חילוקי דעות מקצועיים" אלא ביקורת קשה ונוקבת על התנהלות הלשכה, אשר כוללת בין היתר הפרה של נורמות ו"סיבונים" שאינם קבילים במקומות המתנהלים על-פי סדר ואתיקה. הלשכה בישראל לא רק ש"מסבנת" את הארגון העולמי, אלא כפי שראינו היא "מסבנת" גם את חבריה.
בהודעת הארגון העולמי מצוין כי בלשכה בישראל חברים למעלה מ-1,000 חברים, נתון שמקורו, למיטב הבנתי, מהלשכה בישראל. אם יש בלשכה בישראל 1,000 חברים, תואיל הנהלת הלשכה להציג את רשימת החברים בפני גורם חיצוני בלתי תלוי. סביר להניח כי יתברר כי מניין חברי הלשכה בישראל נמוך בהרבה מ-1,000. רבים וטובים סיימו את חברותם בלשכה כמחאה על התנהלותו הכושלת של קלדרון.
על התנהלותו של שלמה קלדרון כנשיא הלשכה והנזקים שהוא גרם למקצוע בישראל פרסמתי שורה של כתבות שהראשונה שבהן יצאה לאור לפני למעלה משנה. גם העובדה שסגנו, דוד סומך, הסתבך בפרשת קופת חולים מאוחדת, כפי שחשף מבקר המדינה, אינה מוסיפה כבוד להנהלת הלשכה הנוכחית.
מה עוד צריך להתגלות כדי שקלדרון וחבר מרעיו יעזבו את ניהול הלשכה ויאפשרו לכוחות אחרים, מקצועיים וישרי דרך, להיכנס לראשותה ולקדם את המקצוע ולא את האינטרסים שלהם?!

תאריך:  25/03/2011   |   עודכן:  25/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל סולקה מארגון המבקרים הפנימיים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עדיף מאוחר, מאשר אף פעם...
הבת של יואל  |  25/03/11 18:45
2
פששש, יש דבר כזה ?
נשיא מה..?  |  26/03/11 05:10
3
להחליף אותו
מבקר  |  27/03/11 10:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - רב ראשי עם פגם אתי, ישראל כמדינה מממנת טרור, יופיטר והשור, נקודת זכות ל"אסף הרופא", פרס לקניוק וחשוב לצפות ב"מבט שני"
צ'לו רוזנברג
ירי הטילים מעזה והתגובה הרפה של ישראל שוחקים את אחד ההישגים החשובים של מבצע "עופרת יצוקה": ההרתעה    עזה היא קן צרעות שיש להילחם בו כל הזמן, ללא חשש ומורא    בשלב זה, רק ההרתעה שישראל תיצור יכולה למנוע טילים על ישראל בתדירות שאנו עדים לה
אברהם הללי
בני אהרון, נדב ואביהוא, לא נהגו מנהג אביהם    מדוע נכתב "וידום אהרון"?    התורה לא נתנה יחס מיוחד למנהיגים, לאנשי שררה או לבעלי מעמד רם, יהיה מעמדו של האדם בחברה אשר יהיה, דין אחד לכולם
חננאל ובר
על יולדת זכר להמתין 33 ימי טהרה ועל יולדת נקבה להמתין 66 ימי טהרה    טומאת היולדת והינתקותה מבעלה משתבצת היטב באותו פסיפס היסטורי של התרחקויות מהקב"ה - של האדם הראשון, של הגויים בדור הפלגה, ושל בני ישראל בחטא העגל ובחטא המרגלים
נפתלי רז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il