|
תאריך:
|
27/03/2011
|
|
|
עודכן:
|
27/03/2011
|
פרשת שמיני - השתיקה הצועקת של אהרון נגד גדיעת חיים |
|
1 |
|
|
השתיקה הרועמת של אהרון בפעם הראשונה היא למעשה הצעקה נגד הקטל של קורבנות חנם . התגובה האמפאתית של משה לנוכח הקריאה להמית עוד שני בנים יש למנף אותה לקריאה נגד קורבנות שווא של ילדינו.
האש הזרה , שהיא מאוד תמוההבפרשה , זו האש הזרה שבחיינו עד היום מוליכה אותנו לשדות דמים, ששם אש זרה עוקדת קורבנות אדם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה |
|
|
2 |
|
|
קלינסקי אומנם לא חסך את שבט ביקורתו,וגם השווה ברמז עבה כמו הר המלכישוע למצבנו אנו,אך לבסוף התרצה וגם שאב עידוד מהתנהגותו של משה. מה אומר,אם למשה היה קבר הוא לבטח הפסיק להתהפך.קלינסקי העניק לו ציון עובר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
3 |
|
|
אפשר לקבל הסבר? על איזו אש מדבר הכותב? האם על השרפה בכרמל? שם נשרפו טובי הבנים והבנות, והדברים נאמרים על מנת לעודד את הממשלה בהיערכותה המחודשת לכיבוי שרפות? האם מדובר על מאות ההרוגים בלוב, מאש הצבא הלובי? ואולי מדובר במאות ההרוגים בסוריה, מאש הצבא וכוחות הביטחון הסורים?. או שמא מההרוגי מהאש של נאט"ו נגד השליט הלובי והצבא הסר למרותו? ואולי אולי מדבר הוא על משפחת פוגל, אשר נטבחה על ידי חיות אדם, אותן חיות אשר טובחות כעת ברחובות טריפולי ודרעא? אותן חיות אשר משגרות שנים טילים על יישובינו בדרום? ואיך מציע הכותב לצמצם את האש? על ידי שפיכת עוד ועוד שמן למדורה? אפשר לקבל הסבר? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
האש הזרה בפרשת השבוע לקחב חייהם של שני בני אהרון . אהרון נתבע לתת את חייהם של עוד שני בנים כי לא נהגו כשורה במצוות העולות .
על מותם של שני הבנים הוא מביע בדממה כואבת.
על הדרישה להמית שני בנים נוספים הוא מביע בצעקה כואבת.
אני מבינה כאן כאב של כותב על כל ברואי בצלם , שחייהם הועלו על מוקד של אש זרה המתבטאת באיתני טבע , שאין לנו שליטה עליהם .
יש כאן כאב כן על ברואי בצלם שהועלו על מוקד של מלחמות , גם אם הן צודקות .
האש הזרה מוסברת אצל פרשני חז"ל תוך כדי חילוקי דעות . בעיני מצאה חן ההסבר האתיולוגי שהובא במאמר . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לאיש עצוב |
|
|
|
|
|
מאחר שאני מכיר מי כתבה את התגובה, אני מוקיר אותה על קליעתה למה שהנחה אותי . אודה שאין לי חזקה מוחלטת על הפירוש הזה . חלקו שייך לענק רוח בשם שפינוזה .
לאיש עצוב , אינני יורד לקונקרטיזציה שאתה יורד . אני פשוט מבקש ממך ללכת בעקבות המגיבה .יש במאמר כאב על אש זרה של איתני טבע , שאת צפונותיה איננו יודעים והיא מכלה קורבנות אדם . יש כאן כאב על אש זרה של מלחמות שהן בידינו והן מכלות בני אדם.
יש כאן קריאה למחאה על אי שמירה על כדור הארץ . אי שמירה המסייעת לאיתני הטבע לשלוח לעברנו אש זרה .
יש כאן קריאה למחאה נגד עליה על שרטון של מלחמות כדי לפתור מחלוקות מדיניות. כי אנחנו שולחים אש זרה .
איתני הטבע שאין לנו שליטה עליהם ומלחמות שהן בידינו הם בחזקת האש הזרה שהוזכרה במאמר.
אני משוכנע שאנחנו כחברה יכולים לתרום להתמעטות האש הזרה ,
אהרון הכהן הגיב בדממה מאוד צועקת את מותם של שני יקיריו , הוא שובר את הדממה בתגובה על הדרישה להקריב עוד שנים על מזבח האש הזרה .
למחאה הצועקת שלו גילה משה הבנה .
אני מבקש לשלב אצ הצעקה של אהרון עם ההבנה של משה.
ושיהיה לך רק ערב טוב.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
במי אנו שולטים יותר, באיתני הטבע או ברשעותם של אנשים אשר איימו ומאיימים על שלום האנושות? לפחות במאה האחרונה, מספר מצומצם מאד של מטורפים הצית הרבה יותר אש מכל אסונות הטבע גם יחד, ואסונות הטבע - עם כל "עצמאותם", נזקם ניתן לצמצום, לדוגמא אם לא היה נופל על כולנו טירוף ההימנעות משרפת סולר, לא היו ביפן כל כך הרבה אתרים גרעיניים, והיה נמנע אסון אשר רמת הסיכון שבו גדולה שבעתיים מנזקו של הסולר בריבוע. לעומת זאת נגד הרוצחים השפלים לא עשינו די, היטלר, סטאלין, בן לאדן - ונזקם גדול פי עשרות מונים. ההימנעות מלחימה עיקשת בחלאות האדם, דומיהם, שליחיהם (תוך הסתתרות מאחורי נימוק מתחסד של הימנעות מאש) דומה לחשש מזיהומי הסולר תוך הזמנה בדלת הראשית של אסון גרעיני קטלני. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
4 |
|
|
It looks like Mr. Kalinski tries really hard to impress the people of Israel with his cheap "philosophy". I think Mr. Kalinski was told before several times to stop wasting space online. No one listen to you, you seem to be quite stupid with no solution. Your ideas encourage Israel enemies to keep at the terrorists activities. Just get lost once for ever. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
Gilead |
|
|
5 |
|
|
מהפרשה הזו אנו חייבים לקחת את תגובתו של משה .
משה מתיחס בהבנה לשתיקה של אהרון . אך יותר מכך הוא מתיחס בהבנה לצעקה של אהרון שאינו מוכן להוסיף עוד שנים ולהגיע למכסת דמים של ארבעה מיוצאי חלציו.
האש הזרה שכילתה את השנים , ואי הקפדה בדיני עולה שעלולה היתה להביא לעוד שני קורבנות מחייבת אותנו לצעקה גדולה נגד כל אש זרה , שהיא בשליטתנו. ויש בעולמנו יותר מדי אש זרה שמכלה חיים , שהיא בשליטתנו.
ובכל הנוגע לאש זרה של איתני הטבע , שאינם בשליטתנו , עלינו לחתור להתמודד איתה ככל שניתן. |
|
כתובת IP: |
217.132.252.248 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורא |
|
|
|
|
|
רציתי לומר לך תודה על המאמר. |
|
כתובת IP: |
217.132.252.248 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורא |
|
|
6 |
|
|
איתן שלום, הסיפור כפי שאני רואה אותו, הוא סיפור של אחריות אישית. אהרן ידע שבניו נספו בגלל חלקו בחטא העגל, ולכן הוא שתק. זה עצוב, אבל אכן אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה. והבנים עצמם? אני נוטה להסכים עם הפירוש הקבלי, האומר שהם היו הנשמות הגבוהות ביותר שחיו אי פעם עלי אדמות. הם חיו כבר בעולם שכולו טוב, הם לא ראו שום רוע ושום כאוס, וכך הם התנהגו. הם לא ראו את הסבל שסביבם, הם לא ראו שהעולם עדיין לא הגיע לימות המשיח, ולכן הפעולות שלהם נעשו בלי כוח התנגדות, שצריך לנקוט בו כאשר הימים הם ימים קשים. לכן הם זלזלו בחוקים שהיה עליהם להתנהג על פיהם כבני כהנים. זוהי משמעות האש הזרה.
לגבי, הסיפור הזה אומר שיש לכל אחת ואחד מאתנו אחריות לכאוס העולמי. כל רגש שלילי שבתוכנו, שאנו מתכחשים לו בדרך כלל, כל כעס קטן, תרעומת, טינה, קנאה, שנאה- כל אלה נמצאים במינונים קטנים אצל כל אדם. אבל כאשר הם מצטברים בחברה שלמה, הם הופכים לרעל שיכול להרעיל הכל. זו אנרגיה שלילית, והיא קימת ומוחשית. היא כמו רעל שזורקים למים. ואז המים מורעלים. לכן הפתרון היחיד למנוע שרפות מכל סוג, הרג מכל סוג, הוא עבודה עצמית של כל אדם על הרגשות השליליים שלו ועל ההתנהגות השלילית שלו, התחייבות של כל אדם לנהוג באדם השני בדרך של כבוד אנושי.
אני מאמינה בכל לבי שרק הדרך הזו תציל את העולם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
|
|
|
לאורנה שלום
תודה על תגובתך המלומדת והמנומקת . נקודת המוצא שלי בתגובה נעוצה בפסוק מספר חבקוק פרק ב' פסוק ד' -"צדיק באמונתו יחיה" .
אני אסתפק ב"איש באמונתו יחיה". כך שקשה לי לקבל את נימוקיך לגבי מותם של בני אהרון , בבחינת אבא אכל בוסר ולכן הבנים ישלמו את ההמחיר בלקיחת חייהם .
הפירוש הזה מונח לא רק ביסוד הקבלי , אלא רבים מחכמינו זכרונם לברכה קיבלו הנחה זו, כך שקשה לי - הקטן - לחלוק עליהם. למרות הכל מאוד קשה לי לקבל הסבר זה לסיבת מות שני הבנים ודרישה למותם של שנים נוספים.
לגבי החלק השני בתגובתך אני בהחלט מסכים איתך.
בתודה
איתן קלינסקי
נ.ב
היית חסרה לנו בשדה בוקר. רבים שאלו עליך , במיוחד בדיון בבית הכנסת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
שלום איתן, כמובן שהנימוק על חלקו של אהרן בחטא העגל כסיבה למות בניו אינו הנימוק שלי. גם לי היה קשה בתחילה לקבל זאת, אלא כאשר נכנסים יותר לעומק הקבלה, מבינים שהחיים האמיתיים נמצאים ברוח, ולא בגוף הפיזי. עבור המקובלים החיים בעולם הזה הם רק מעבר לעולם האמיתי, שהוא העולם הבא, כפי שנאמר בשיר המפורסם של רבי נחמן מברסלב:"כל העולם כולו הוא גשר צר מאוד.והעיקר - לא לפחד כלל." הדבר היחיד החוסם אותנו מלהבין זאת הוא הפחד. רובנו פוחדים מן המוות פחד מוות. פחד מן הבלתי נודע. אבל עבור המקובלים המוות הוא רק מעבר לעולם אחר, ליקום אחר, ליקום מקביל. לכן תפיסתם את העולם היא אחרת לגמרי. לכן יום הפטירה של צדיק נקרא יום הילולה, כי עבורם ועבורנו הוא יום של שמחה. ביום שבו עוזב צדיק את העולם, הוא מרעיף עלינו את כל האור שלו, ומשאיר אותו לנו. לכן אנו שמחים. וגם שמחים בשמחתו, שהוא עובר לעולם שכולו טוב.
העובדה שאדם אינו קיים בעולם הזה, אין פירושה שהוא לא קיים כלל. הנשמה שלו, שהיא בעצם הוא, קיימת תמיד.
כמובן שבמצב המודעות הרגיל שלנו קשה לנו לראות זאת, כי אנו רגילים לקלוט את העולם רק עם חמשת החושים שלנו ולא מעבר לכך.
מכל מקום אני מצאתי שהפיתרון של המקובלים לבעיות העולם הוא הפתרון האמיתי. הם מדברים על כבוד אנושי לכל אדם כפתרון לכל הבעיות. והלוואי שנצליח לכבד כל אדם באשר הוא אדם ולראות בכל אדם את ניצוץ הבורא שבו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
|
|
|
חלק מהכבוד האישי אשר יש לחלוק לרוצחים בני עוולה הוא להכריתם מעל פני האדמה. כל התנהגות קיצונית משפיעה באופן שלילי על העולם, זו המניחה שיצר כל אדם טוב מנעוריו, וגם זו המניחה שיצר כל אדם רע מנעוריו, האמת היא שיש כאלה וגם כאלה, ואת אלה שנולדו רעים, או אלה שפכו רעים עם הזמן, ומסכנים אחרים, יש לאבד מעל פני האדמה. עוצמת האובדן, כעצמת הסיכון מפני אותם אנשים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
איש עצוב שלום, אני מפנה אותך לסיפור של דוסטוייבסקי "החטא וענשו". כל הסיפור מספר על בחור צעיר שהרג אישה זקנה, ועל תהליך החזרה בתשובה שלו. על תהליך החרטה.
כולנו חוטאים בצורה זו או אחרת. פעם במהלך תפילה, פנו אנשים לישו ואמרו לו שאנה מגדלנה היא זונה ואיך זה הוא מרשה לה להתפלל לידו ולצדו. ישו פנה לכל הקהל ושאל: אם יש פה מישהו שאף פעם לא חטא, שיקום. אף אחד לא קם, אבל הם הבינו את הרמז.
גם את הרוצחים הכי קשים יצר הקדוש ברוך הוא ויש בהם ניצוץ בורא. כמובן שאיני מצדיקה את מעשיהם, אבל הריגתם לא תפתור לנו את הבעיה. אנו צריכים להרוס ולחסל את מה שמפעיל אותם, את הרוע הקוסמי העולמי, שהוא אנרגיה, שהוא דבר רוחני, ולא פיזי. כל אדם רע בעולם הוא רק שליח של הרוע הקוסמי.
איך הרסו בני ישראל את המן? בכוח האחדות. הם התאחדו עם משלוח המנות ויצרו את כוח האחדות שיצר סביבם מעטה הגנה שגבר על כוח הרוע של המן. ברגע שהיתה מסה קריטית של אנשים שוחרי טוב, הכוח של הרוע מתפוגג.
כך גם אנו צריכים לנהוג. רק בכוח האחדות נצליח למגר את הרשע. כאשר תהיה בעולם מסה קריטית של אנשים שוחרי טוב, שוחרי שלום, כבוד אנושי ואהבה, הרוע ימוגר באופן אוטומטי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
|
|
|
אותה אחדות בעם אשר הביאה פה אחד לתלייתו של המן ומספר חודשים אחר כך לתליית עשרת בניו. הקם להרגך השכם להורגו, נכון שעדיף לתלות את המסכנים אותנו, מתוך האחדות, כי עם כל מיני מחוררי חורים בספינה (כפי שיש לנו כיום), לא יכולים היינו לתלות אותם על עץ, והם היו מזנבים בנו עד עצם היום הזה. והחרטה ברומן של דוסטויבסקי, היא עוד חרטא ברטא. סיפורים יש לרוב, הבעיה שהאיסלאם ברובו אינו יודע כתוב וקרוא (וגם אם היה יודע איש לא מחייב אותו לקלוט משהו מן הכתוב). גבירתי, את שופטת את העולם מקודת ראות מאד מאד צרה, יש לך צבא ענק שמגן עליך, הוא מעלה לך תחושת הביטחון, ואת מאמינה אמונת שוא, שהאידיאות התמימות שלך (תמימות בלשון המעטה) מגינות עליך. את חיה ואני חי על כוח הזרוע, בתוך עולם מאד מאד עויין ששולל את זכות קיומנו, וברגע שנירדם, אפילו ספרים של דוסטוייבסקי לא יהיו עלינו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
התגובה של אורנה מוכיחה , שאפשר לקיים דיאלוג רציני גם אם אין הסכמות מלאות. מה שכן יש בתגובה , שהיא מעוררת למחשבות , ועל כך אני כמגיבה מברכת אותה. אני בכל אופן מתגובתה למדתי רבות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שולה. |
|
|
|
|
|
הדבר היחידי שניתן ללמוד מתגובתה של ארנה הוא את דעתה של ארנה. מי שהופך פוסט באינטרנט ל"דבר שאפשר ללמוד ממנו" תוך שהוא מתעלם ממציאות עגומה הסובבת אותו אנא יבדוק לעומק את כלי קבלת ההחלטות שלו. אני למשל מעדיף ללמוד מהסכם ריבנטרופ מולוטוב, ולא מהפוסט של אורנה, אני מעדיף ללמוד מהתנהגותו התמימה בלשון המעטה של צ'מברליין עת חתם על הסכמי מינכן, שהקריבו את צכוסלובקיה והפיחו רק גבית בנאצים במסגרת תוכניתם להשתלט על העולם, תוך השמדת כל מי שלא מצא חן בעיניהם. אני מעדיף שלא ללמוד מקרובי משפחתי אשר נורו לפני עשרות שנים בפתח ביתם בפולין על ידי פולנים/גרמנים כי סרבו להיות מגורשים - וכך בפועל קוצר סבלם כי לא הגיעו למשרפות. אני מעדיף ללמוד מהניסיון ולא מדעות מאד מאד תמימות ומאד מאד מנותקות מהמציאות בפוסטים באינטרנט. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
7 |
|
|
אהרון מתו בשעה ההיא כך היה ראוי מכמה טעמים.אחת,שלא היתה זו שעת הקטורת,שהיא נקרבת אלא בזמנים ידועים.ועוד שדחקו את השעה בחיי אביהם ועוד שלא נשאו נשים והיו פגומים,כי מי שאינו נושא אישה פגום הוא [אינו זוכה לשלמות]ואין כדאי שימצאו ברכות בעולם על ידו,עליו אינן שורות כל שכן על ידו לאחרים.ועוד שהרי למדנו ששתויי יין היו,לפיכך ותצא אש מלפני ה' ותאכל אותם."-ומוסיף הזוהר הקדוש:"למדנו,נדב ואביהו שתויי יין היו.היינו שאדם בריבוי תאוותיו חייב להביא עליו את אש הייסורים האוכלת את האדם מבפנים ומחוצה לו.והרי הנשמה רוצה לחזור שלמה מהולדת התינוק שמתחייב לעבור שבעה ימים של טבע,ע"מ להשיג את יום השמיני הוא יום המילה המקשרת בברית את התינוק עם בורא עולם.ששמונה הוא מעל לגדרי הטבע.ואינו נשלט ע"י הטבע.אמר ר' יצחק:"כל מי שטימא עצמו במאכלות אסורות כאילו עובד עבודה זרה שהיא תועבת ה'."וכל האוכל מאכלות אסורות,שמכניס הרע לתוכו,גורם ע"י כך שיתבטא בדיבור לשון הרע הנובע מתוכן אסור ומקולקל. בשביל ארבעה דברים מתו בני אהרון,ואחד מהם:שלא היו להם נשים.מה היו אומרים:אחי אבינו -מלך,אחי אמנו [נחשון]נשיא, אבינו-כהן גדול,אנו שני סגני הכהונה.איזו אשה תהא הוגנת לנו?"[פסיקתא]-המשכן,מלאכתו נסתיימה ב-כה בכסליו ונשאר מקופל עד א' בניסן.והקרבת הקורבנות,היתה תיקון לחטא אדם הראשון,לחטא הקורבן של קין,ולחטא העגל.ומקורבן אדם הראשון[שור מקרין-כנגד פני השור במרכבה העליונה]נלמד חשיבות ענין המחשבה לפני המעשה,ובזה טעו נדב ואביהו.ומשה קצף על איתמר ואלעזר משום שחשב שאי אכילת הקורבן ושריפתו הוא ג"כ תוצאה של מעשה לפני מחשבה.שהקורבן נקרב לשם תיקון שלושת הבריתות:ברית הדעת,ברית הלשון וברית המעור.ונדב ואביהו פגמו בשלושתן.בדעת-"שהיו אומרים מתי ימותו שני זקנים אלו ואני ואתה ננהיג שררה על הציבור."ושזנו עיניהם מן השכינה, כמ"ש "ויחזו את הא-להים ויאכלו וישתו."בלשון-שהורו הלכה בפני משה רבם,ונכנסו שתויי יין,ושתיית יין פוגמת בלשון, שנאמר:"נכנס יין יצא סוד." ובמעור [המילה]-שלא נשאו נשים, ועל שלא היו להם בנים.-ור.ת.=דעת[נשמה],תפארת[לב=רוח], יסוד[אמת הזכרות=נפש]=דתי[קו אמצעי-איזון והרמוניה].מכאן שאדם דתי הוא זה הנשמר במחשבתו-שתהיה טהורה,בדיבורו ואכילתו-שיהיו בטהרה, ובחיי האישות שלו[מעשיו] שיהיו בטהרה.ושנזכה במהרה לביאת המשיח ,אמן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
צבי גיל
עמרם מצנע, מנהיג עם קבלות שמן הסתם יחזור לפוליטיקה, קבע שהנוער מחפש יעדים, אבל אינו מוצא הנהגה אמינה: "האנשים רוצים מנהיגים אמינים, שהמעשים שלהם ראויים ובמילים שלהם ניתן לבטוח. אחרי אנשים כאלה הציבור ילך"
|
|
|
|
|
|
הרב אליהו קאופמן
הפקעת אדמות ערביות בגליל, כדי להקים את העיר כרמיאל, הביאה להתקוממות ערבית, בעקבותיה להרוגים ופצועים ערבים. מאז מציינים ערביי ישראל את 30 במרס כ"יום האדמה", אך מאז השתנתה גם הפוליטיקה הערבית. הגיע הזמן לשינוי נוסף
|
|
|
|
|
|
אלכס לוין
אין מציבים ולא רוצים להציב את המערכת להגנת הישובים מכיוון שלא רוצים להפסיד מכרז שרפאל מנסה לזכות בו בהיקף כספי אדיר של ממשלת הודו, כי אם אכן אם יתברר שהמערכת זה לא בדיוק מה שסיפרו לנו, אין זכייה במכרז. חבל שממשלת ישראל, בגלל אגו של חברת רפאל, מזניחה את ביטחון תושביה
|
|
|
|
|
|
יהודה קונפורטס
ממרס 2010 עד מרס 2011 היו בישראל 552 אירועי הסתה וגזענות כלפי מיעוטים אתניים, כולל ערבים, לעומת 287 אשתקד. מתוך 552 האירועים, 68 היו מצד יהודים וערבים. חלק מהאירועים בתוך הרחוב היהודי. 87 מקרי אפליה בשירותים ע"י מוסדות פרטיים הימין מאשים את אבו מאזן בהסתה מתמדת של הדור הצעיר, שמביאה לאלימות ומי יעצור את ההסתה אצלנו?
|
|
|
|
|
|
מיקי פרי
התקפה משולבת של מס' גורמים אינטרסנטיים נגד ראש הממשלה: חדשות ערוץ 2, עיתון ידיעות אחרונות והכתב המדיני של ערוץ 10 אדישות ראש-הממשלה ופמלייתו תגובה רפה מצד "ישראל היום"
|
|
|