X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בסוריה יש אכזבה רבה מנאומו של הנשיא בשאר אסד והצעדים שעליהם הודיע כדי להרגיע את הרוחות מנגנון התעמולה הסורי מאשים גם גורמים בלבנון ובסעודיה בארגון המהומות מידת היציבות של המשטר תתברר רק במהלך השבועות הקרובים
▪  ▪  ▪
ניסיון להרגיע את הרוחות [צילום: AP]

נשיא סוריה הודיע כי הורה להקים ועדת חקירה רשמית שתבדוק את נסיבת הריגתם של אזרחים וחיילים בדרעא ובלאד'קיה.כמו-כן הוקמה גם ועדה של מומחי משפט לבדוק דרכים לבטל את חוקי החירום המונהגים בסוריה מאז 1963. החוקים האלה אפשרו לשלטון הסורי לאסור על קיום אספות, לעצור חשודים "המאיימים" על הביטחון,להאזין לשיחות טלפון ולהטיל צנזורה כבדה על אמצעי התקשורת.
המשטר של אסד מנסה להרגיע את הרוחות ולספוג את זעם ההמונים, אולם הציפיות בסוריה היו כי חוקי החירום יבוטלו לאלתר בנוסף לצעדים אחרים כמו למשל ביטול בית הדין לבטחון המדינה והקמת רשות עצמאית שתפקח על מנגנוני הביטחון של סוריה.
נאומו של נשיא סוריה בשאר אסד אכזב מאוד את אזרחי סוריה שציפו להבטחות מפורשות בנושא יישומן של רפורמות כלכליות ופוליטיות. הנשיא הסורי לא התחייב לשום צעד ספציפי שבכוונתו לנקוט אך הדגיש באופן כללי את מחויבותו לרפורמות.
פרשנים בעולם הערבי אומרים כי נראה שהנשיא אסד מנסה לנהל את המשבר הקשה שפקד את ארצו ולא לנסות ברצינות לפתור אותו.
לפיכך, ההערכות הן שהפגנות המחאה בסוריה נגד המשטר העלאווי ימשכו. ההאשמות של הנשיא אסד כי נרקמה "מזימה גדולה נגד סוריה" וכי ישראל וארצות הברית עומדות מאחוריה מעוררות גיחוך בעולם הערבי.
בשאר אסד מייחס לישראל וארצות הברית כוח השפעה עצום וטוען למעשה כי ביכולתן להוציא עשרות אלפי אזרחים סורים לרחובות להפגנות נגד המשטר הטוטאליטרי שלו הנעזר בשירותי ביטחון יעילים. במדינות ערב לא קונים את הסיפור הזה.
מנגנון התעמולה הסורי מנסה לטעון כי גם גורמים בלבנון הקשורים למחנה "אל-מוסתקבל" שבראשו עומד ראש הממשלה לשעבר סעד אל-חרירי קשורים למהומות.
העיתון "א-דיאר" היוצא לאור בלבנון דיווח כי בידי מנגנוני הביטחון הסורים מידע על מעורבות גורמים לבנונים במהומות מסוריה וכי גורמים אלה חדרו לסוריה מכפרים השוכנים באזור הגבול.
העיתון הלבנוני "אל-ספיר" טען כי דמשק שיגרה מסר חריף לזרם לבנוני בולט באופוזיציה החדשה, כשהכוונה היא לסיעת "אל-מוסתקבל" של סעד אל-חרירי,בעקבות דיווח כי שלטונות סוריה החרימו מספר סירות לבנוניות שנשאו אמצי לחימה שונים שייתכן שנשלחו מזרם זה.
המסר הסורי הכיל אזהרה כי פגיעה בביטחונה של סוריה היא בבחינת "קו אדום" וכי יש ברשותה של דמשק מספיק נתונים כדי להוכיח את מעורבותם של מספר גורמים לבנונים באירועים בדרעא ולאד'קיה.
"מקורות סורים רשמיים" מסרו לעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני כי דמשק תחשוף בקרוב שיחות טלפון שקיים הנסיך הסעודי בנדר בן סולטאן עם פעילים איסלאמיסטים.במהלך הפגנות התמיכה בנשיא בשאר אסד שהיו בסוריה,הונפו שני שלטים גדולים שעליהם נכתב "להפיל את המוסד הישראלי" ובאמצע השלטים נראו שתי תמונות של סעד אל-חרירי והנסיך הסעודי בנדר בן סולטאן.
בכירים במפלגת "אל-מוסתקבל" הלבנונית שבראשה עומד ראש הממשלה לשעבר סעד אל-חרירי, הכחישו את הדיווחים בתקשורת הסורית ובערוץ "אל-מנאר" של חיזבאללה בדבר מעורבותם באירועים בסוריה. מזכ"ל התנועה,אחמד חרירי,הביע תמיהה אודות שיגור ספינות נושאות אמצעי לחימה לסוריה מטריפולי והבהיר כי מדובר בדבר שאיננו מקבלים ואיננו רוצים בו. חבר הפרלמנט הלבנוני ג'מאל ג'ראח, דחה את הדיווחים האלה ואמר כי לתנועת, אל-מוסתקבל" אין אפילו נשק להגן על עצמה כפי שהוכח באירועי מאי 2008. חבר הפרלמנט מצטפא עלוש הבהיר כי לבנון איננה מפיקה תועלת מכאוס בסוריה שהרי הדבר מקרין לשלילה על לבנון והבהיר כי אין שמץ של אמת בטענות הקושרות בין "אל-מסותקבל" לבין ההפגנות בסוריה.
מבחנו של הנשיא אסד יהיה בימים הקרובים ויתמקד במידת הצלחתו לעצור את התמשכות המהומות בארצו. בבתי הכלא הסורים יש עדיין עצורים רבים ללא משפט דבר שמעורר התמרמרות רבה בציבור.
ימי השישי יהיו ימי המבחן ליציבותו של המשטר הסורי לאור כוונות האופוזיציה לצאת בהפגנות לאחר התפילות במסגדים.
לבשאר אסד נכונו עוד ימים קשים.

תאריך:  02/04/2011   |   עודכן:  02/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון לופוביץ
האם דמו של גלעד שליט זול יותר ופחות אדום מדמו של אדם אחר, שהיה בדרגה בכירה? האם עד היום לא שוחררו מחבלים עם דם "על הידיים" בתמורה לגופות, והרי גלעד, חי ונושם וממתין ליום בו יחזור להיות חופשי    האם מחכה ממשלת ישראל שגלעד לא יהיה חי?
איציק בן שחק
העובדים הסוציאלים לא העריכו נכון את היריב, לא ניתחו את יכולותיו ונשקו, התעלמו מידיעות מודיעיניות ומשחקנים נוספים בזירה. התלהבותם הרקיעה שחקים והם שאבו עוצמה מהלכידות, מהיכולת הארגונית ומהנעת אלפי העובדים    תגובה אישית לתוצאות המאבק של העובדים הסוציאליים
מרדכי קידר
אם שאיפת העולם היא להביא למזה"ת יציבות ורגיעה, אין ברירה אלא להניח למדינות המודרניות - שאת גבולותיהן סימן הקולוניאליזם - לקרוס ולהתפרק למדינות קטנות, שכל אחת מהן מבוססת על קבוצה הומוגנית - אתנית, דתית, עדתית ושבטית - אחת
לילה גילברט
ההתעללויות שמהן סובלים הקופטים - נישואים כפויים, אונס, רצח על-רקע של כבוד, סחיטה ורצח - כמעט שאינן מדווחות בתקשורת המערבית
צ'לו רוזנברג
הכרוניקה ידועה מראש: כל אימת שמישהו מתמנה לתפקיד רם ונישא, מחול השדים סביבו נפתח בפירואטים ותכסיסים שכל עניינם להסיט את הויכוח הלגיטימי לגבי מומחיותו של הזוכה המאושר והתאמתו לתפקיד אל "פינות אפלות" בעברו    על פיקנטריה זולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il