X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תחת הריסותיו של המשטר הרודני הקיים, של השלטון הריכוזי הטרוריסטי, ועם מתן קצת יותר זכויות לאזרחים ומעט יותר חופש, כך יש לקוות, לא יקום שלטון רודני-טרוריסטי חדש ולא תיכון עוד מדינה סורית אחת כפי שהכרנו, אלא יעלו ויבואו הכוחות השבטיים והשליטה תעבור למחוזות. סוריה תיחלש עוד יותר מבחינה צבאית, המוטיבציות הלוחמניות ידעכו ועימן תדעך גם הדרישה האולטימטיבית להחזרת הגולן כתנאי לשלום עם ישראל
▪  ▪  ▪
רמת הגולן [צילום: פלאש 90]

מהומות הדמים בסוריה וערעור ההמון על משטרו של הטרוריסט העלאווי בשאר אל-אסד, טומנים בחובם תקווה גדולה ובשורה נאה לישראל. למגינת ליבו של השמאל הישראלי האדוק, הדבק תמיד בנסיגות טוטאליות מרחיקות-לכת 'תמורת שלום' הרי לראשונה מאז מלחמת ששת הימים, האפשרות של שלום-אמת, עם הגולן, נראית כעת מעבר לאופק יותר ויותר ריאלית.
התקוממות השבאב הסורי כנגד הרודן אסד ומשטרו הרצחני אינה דבר של מה בכך ועם כל תקוותינו אין כל ערובה שתצלח. שלטון המיעוט העלאווי ילחם על חייו עד טיפת הדם האחרונה ויטבח באזרחיו ללא רחמים מתוך הבנה נכוחה שאם-לא-כן יטבחו הם בו. עזרה מבחוץ למתקוממים, קשה להניח שתבוא.
צביעות המעצמות ובראשן ארה"ב נחשפת לעיני כל: וכי מדוע לא יתערבו ויתמכו באופוזיציה הסורית כפי שהתערבו בלוב כנגד הטרוריסט הבינלאומי קדאפי? שמא אסד אינו טרוריסט בינלאומי באותו סדר גודל? או שמא משום הבנתן כי ישראל היא שתצא נשכרת מהתערבותן זו באשר התפרקות המשטר הנוכחי בסוריה משמעה למעשה התפרקות סוריה לכמה גורמים, היעלמותה של סוריה שהכרנו במתכונתה הנוכחית ועם זאת, בהחלט יתכן, החלשות הדרישה ל'החזרת אדמות הגולן הכבושות תמורת שלום'?
בכן, דרושה סבלנות. יש להחזיק מעמד עוד כמה שנים ועם זאת להחזיק בעמדותינו, לשמור על הגולן ולא להיחפז לשום מהלך אווילי של 'שלום' מזויף כלשהו 'תמורת שטחים'. יש לתת לתהליכים הפנימיים בסוריה למצות את עצמם ויש לקוות שההמון הסורי יעשה את העבודה, אם לא בסיבוב הזה אזי בסיבוב המאורעות הבא, ישיג את מטרתו ויצליח במשימתו לסלק את אסד ומשטרו הרודני, משטר המיעוט העלאווי שאינו מייצג את העם הסורי בכללותו. אין זה אומר כמובן שתחת המשטר הנוכחי יקום משטר שאכן מייצג את העם הסורי, אם בכלל דבר שכזה הוא בגדר האפשר ואם בכלל יש דבר כזה הנקרא 'עם סורי'.
תחת הריסותיו של המשטר הרודני הקיים, של השלטון הריכוזי הטרוריסטי, ועם מתן קצת יותר זכויות לאזרחים ומעט יותר חופש, כך יש לקוות, לא יקום שלטון רודני-טרוריסטי חדש ולא תיכון עוד מדינה סורית אחת כפי שהכרנו אלא יעלו ויבואו הכוחות השבטיים והשליטה תעבור למחוזות. סוריה תחלש עוד יותר מבחינה צבאית, המוטיבאציות הלוחמניות ידעכו ועמן תדעך גם הדרישה האולטימטיבית להחזרת הגולן כתנאי לשלום עם ישראל.
במצב זה תידרש יוזמת שלום ישראלית, יוזמה לשלום-אמת עם הגולן: הגולן תמורת שלום. שלום הוא מצב של איזון בין הפוטנציות, בין העוצמות בכוח ובפועל, בין סך כל העוצמה הרוחנית-תרבותית-כלכלית-צבאית-טריטוריאלית של צד אחד לבין סך כל העוצמה שמנגד. שלום דה-פאקטו הוא למעשה המצב כיום בין ישראל לבין סוריה, כאשר ישראל מחזיקה בגולן וצה"ל צופה על דמשק מפסגת החרמון ומצב זה הוא שחייב להוות את המצע והבסיס לסיום הסכסוך ולשלום-אמת דה-יורה.
משמע, בתמורה לויתורה הסופי והמוחלט של סוריה על אדמת הגולן, חבל ארץ אותו איבדה בדין במלחמת ששת הימים ואשר שימש אותה לפנים להצקות ולהתקפות בלתי פוסקות על כל ישובי צפון-מזרח ישראל, בתמורה לויתור סורי על הגולן תהיה ישראל מוכנה לחתום על הסכם שלום עם סוריה.
לראשונה יהיה זה גם שלום-אמת בין ישראל למדינה ערבית באשר הוא יתבסס מבחינה טריטוריאלית על תוצאות המלחמה, דהיינו על איזון בין הפוטנציות ולא על מילים ריקות מתוכן המגובות בפיסת-נייר חסרת תוקף ומשמעות, וכמו-כן באשר הוא יתבסס על הדדיות בעוד כל צד יתן את מה שבאמת יש לו ויקבל את מה שהוא חסר: סוריה הגדולה תוותר סופית על חבל-ארץ זניח מבחינתה ואילו ישראל תמשיך ותפתח למופת את הישובים הרבים, החקלאות, התעשיה והתיירות, ותבסס את ריבונותה באותו חבל-ארץ שהיא כה זקוקה לו מבחינה אסטרטגית מול אותה סוריה ותהפוכות העתיד.
בתמורה לכך תעניק ישראל לסוריה ידע אקדמי וטכנולוגי רב ותמיכה גורפת בפיתוח הכלכלה והמשק הסורי, בחקלאות, בתעשיה המסורתית והכבדה, בהי-טק, במסחר וכו'. הוא שנאמר, הגולן תמורת שלום-אמת, שלום שיש בו ביטחון, שלום המביא עמו רווחה וברכה לעמים. ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום.

תאריך:  03/04/2011   |   עודכן:  03/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגולן תמורת שלום
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
זה חזון!
ראובן כהן  |  3/04/11 13:31
2
אליהו לא היה וותרן כמוך
תשלומי חינם  |  3/04/11 17:09
 
- לא קראת את המאמר
נעמה  |  3/04/11 17:28
 
- להיפך!
יוני הגדול  |  21/04/11 22:28
3
טרם בקע האפרוח .
ישמעאל  |  4/04/11 08:35
4
אם אליהו היה אכזר ואלוהים עשה
ראספוטין בן מדביד  |  4/04/11 16:50
 
- רספוטין, לך קרא את המאמר! ל"ת
חן בן אליהו  |  5/04/11 12:15
5
מעולה
צבי לביא  |  21/04/11 10:30
6
הלוואי. ל"ת
1א לנצח  |  26/04/11 00:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מאיר גלבוע
זוכרים את הסרט "שטר בן מיליון", בו כיכב גרגורי פק? אצלנו, בכל הקשור לשכר בכירים במגזר הציבורי זה לא סרט, והשטר הוא אמיתי. בחודש האחרון דשו בנושא זה כל כלי התקשורת, עד שהדברים היו לזרא. אולם, לשכר המיליונים יש השפעות נוספות, שכדאי להכיר
עו"ד אברהם פכטר
צדק ביבי באומרו שיש אנשים בתקשורת וגם בפוליטיקה, שמסרבים באדיקות לקבל את העובדה שהוא ראש ממשלה, נבחר ע"י הרוב וגם מצליח בתפקידו. מאידך-גיסא - חלק מהאשמות נגדו, על נהנתנות ובזבזנות אישית, גם אם יש להן כיסוי - מיותרות וחסרות צניעות. שרה, מטרה נוחה, אך גם הביאה זאת על עצמה. אלפי מילים נכתבו על סוויטות, כביסה ופן לשיער - אף מילה על מטרות הנסיעה, הסברה, איסוף כספים והצלחות
עמוס שריג
מחיר הדלק עלה שוב, ומה הפלא אם האזרח הישראלי פוחד לצאת להפגין פן בגדיו יתלכלכו, בעוד שבתוניסיה, במצרים, בלוב ובסוריה האזרח מוכן אפילו למות למען מטרות שהוא מאמין בהן כמו חופש, שוויון וזכות להביא הביתה לחם וחלב?    לכן מעניין מי כאן העם האמיץ ומי הפחדן
ראובן לייב
הצלת מעריב ממוות בטוח היא עוגן-הצלה לדמוקרטיה בכלל ולתקשורת בפרט. עיתון אחד, נוסח "פרבדה" של פעם, לא יוכל עוד לשלוט בציבור הקוראים הכללי במדינה ולהכתיב לו את דעתו, באין פוצה פה ומצפצף
דוד מרחב
מהפך של השופט גולדסטון מראה כי יש להחיות את היוזמה להקמת ועדת חקירה לארגוני השמאל. לא למפלגות פוליטיות, לא לארגונים עם מצע שונה או מנוגד לזה של המדיניות הישראלית הרשמית, גם לא למפלגות כמו חד"ש. יש לחקור את ארגוני 'הקרן החדשה' ולברר מה חלקם בהטעיית גולדסטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il