X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התורה החדשה של ביצורים, מגננה, הגנה פסיבית, מהווה "קו בר לב" חדש - טכנולוגי - אשר מעבר לעובדה שאיננו פותר אלא רק מקל בשלב הזה בעיקר פסיכולוגית, במקביל הוא משדר חולשה, רפיסות, חשש וחוסר נכונות למלא את החובה הבסיסית של שלטון כלפי אזרחיו
▪  ▪  ▪
רפיסות וחולשה [צילום: פלאש 90]

מנהיגינו הגיבו בזעקה חמורה לירי על אוטובוס התלמידים. שר ביטחוננו נתן הופעה מיידית ונמרצת במסיבת עיתונאים שבה חידש חידוש לאמור, שמבחינתנו השליט בעזה הוא החמאס ועליו חלה האחריות הכוללת. והוא הוסיף מייד הסבר ממתן מרגיע ומסוייג, כי החמאס צריך לדעת מה מותר ומה אסור. מן הלאו משתמע מהו ה"כן". ההתקפה הזו בטיל נ"ט על אוטובוס תלמידים היא בגדר איסור חמור, עליית מדרגה, פעולה חריגה, להבדיל מן המותר, מן המציאות הסטנדרטית ומהריטואל הקבוע של ירי אלפי רקטות ופגזי מרגמה על בתי ספר, גני ילדים ועל אוכלוסיה אזרחית ללא הבחנה.
אחריו משחרר גם ראש ממשלתנו שוב, הפעם מביקורו המדיני בגולה, הצהרה ואמירה פתטית שקשה כבר לעקוב מה מספרה, משהו על זכותה של מדינה להגן על אזרחיה. כן, זכות ניתן לממש, וזה כמובן תלוי ברצון, ביכולת, בנסיבות ובאווירה הפוליטית המדינית. כל זה שונה שינוי מהותי מהחובה הבסיסית המוסרית של ממשלה כלפי שלום אזרחיה. האנומליה הבלתי נתפסת האחרת היא החגיגה על הנס ההיסטורי וההיסטרי של הצלחת תפעולה המבצעי של מערכת כיפת הברזל.
ברור מעל לכל ספק כי עלותה הכספית של המערכת וכיפותיה ותפעולה אדירה, ונוסף הצורך במערכות נוספות לשם כיסוי אופטימאלי של השטח. גם אם יימצא הכסף זה ייקח שנים, שנים של סבל, פחד וסכנת נפשות, שלא לדבר על סוגי נשק שהמערכת הזאת לא יכולה ליירט שמשמעו עשרות ישובים ואלפי בני אדם ללא שינוי ביטחונם ושיגרת חייהם.
צריך לזכור את גודלו ושיפורו של הארסנל שבמנהרות שוחרי טובתנו. לא את כל המהנדסים אנחנו יכולים לחטוף ולא את כל משלוחי הנשק אנחנו מגלים ומשמידים או מחרימים. האמת היא כי כיפת הברזל באה לספק ולשרת גם אשליה, הרגשת ביטחון, כאילו פתרון, אך היא לא. היא באה לשרת ולחזק קונספציה שגויה מסוכנת שהפתרון בדרום נמצא בהגנה - בבטון, במיגון, בגדרות ובאוטובוסים ממוגנים.
היא המשך לתופעה הבלתי נתפסת של מדינה המשלימה משך שנים עם ירי של אלפי רקטות על עריה וכפריה, אי שימוש בכוחו ועוצמתו של צה"ל והפיכת אוכלוסיה אזרחית על מרכיביה למגן חי לצבא כדי להימנע מפעולה התקפית. סימפטומטי היה המקרה בו התארגנו הורים בדרישה מצה"ל לפנות טירונים ששרתו בבסיס רעים בזמן שאוכלוסיה אזרחית על גווניה חיה בו-זמנית תחת הפגזה בלתי פוסקת.
תופעה זו שורשיה וצמיחתה נזרעו על-ידי השר מר הביטחון המיתולוגי, אז ראש ממשלה, בבריחה מלבנון כתוצאה מלחץ של ארגון קיקיוני בשם ארבע אימהות שדרש יציאת הבנים מלבנון, כמובן מגובה בקמפיין מתוקשר בסיועה של התקשורת לשלוחותיה ובעזרתם של ארגוני שמאל לסוגיהם. בריחה שבעקבותיה הפך חיזבאללה לגורם המהווה היום סכנה אסטרטגית למדינת ישראל, זאת מעבר להפגזות, החטיפות וכמובן מלחמת לבנון השנייה וחלליה.
התורה החדשה של ביצורים, מגננה, הגנה פסיבית , מהווה "קו בר לב" חדש - טכנולוגי - אשר מעבר לעובדה שאיננו פותר אלא רק מקל בשלב הזה בעיקר פסיכולוגית, במקביל הוא משדר חולשה, רפיסות, חשש וחוסר נכונות למלא את החובה הבסיסית של שלטון כלפי אזרחיו. המציאות הוכיחה, הן בג'נין והן בעופרת יצוקה, כי צה"ל יכול כשהוא נדרש. זה תפקידם של הבנים והנכדים. ברצועת עזה יש שלטון נבחר. הוא אחראי - מהפצמ"ר הראשון ולא רק מהאוטובוס האחרון. דמו של השלטון הזה בראשו.

תאריך:  10/04/2011   |   עודכן:  10/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוטובוס הצהוב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין פתרון צבאי. חבל על הכסף
אמציה האמיץ  |  11/04/11 06:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כאשר המדינה מיידעת את קורבנות העבירות על עסקות טיעון, אך מתעלמת מהתנגדותם, היא אונסת אותם שוב והורגת אותם שוב    יש לאפשר לקורבנות להופיע בעצמם בבית המשפט ולשטוח את טענותיהם    אולי בצורה הזאת, מנוולים כמו האחים סודמי לא ייצאו עם שליש מהעונש המירבי
מתי דוד
לאחר מאמר החרטה של גולדסטון שהגיע באיחור של שנתיים וגרם לעלילת דם ולנזק חמור למדינת ישראל ולצה"ל, הגיע גם הזמן של אלה שסיפקו את המידע לגולדסטון, אלה המסיתים והמאשימים את כל מתנגדיהם - להתחרט
הרב יחזקאל נגר
המודעות בליל הסדר צריכה להיות מתוך השתוקקות עצומה, רצון עז והבנה פנימית שהיציאה מעבדות תיתכן רק על-ידי האור של הבורא. ההשתוקקות והרצון יהוו כלי לקבלת האור של יציאה מעבדות לחירות. להשתוקקות זו והכרה זו לא מגיעים ברגע אחד, יש להכין את עצמנו לרגע המיוחד, על-ידי מחשבה והתבוננות פנימית
אליקים העצני
הציבור כבר התרגל למצב המוזר והסוריאליסטי - ספק פארסה, ספק תמונה מתוך האגף הסגור - שבזמן שאצלנו נוחתות הרקטות שלהם, משאיות שלנו פורקות אצלם חומרי בניין לתיקון נזקי "עופרת יצוקה"; הם משלחים בנו מוות, ואנחנו מרפאים אותם לאלפיהם בבתי החולים שלנו; הם מקימים במרץ בסיס צבאי אירני, ואנחנו מטפחים את הייצוא החקלאי שלהם. ההיה תקדים כזה בכל ההיסטוריה האנושית?
חן בן אליהו
קו ישר אחד עובר בין רצח ג'ו אלון ב-73' לרצח משפחת פוגל לפני כחודש: הרוח הרעה, רוח התבוסתנות, החנפנות וה'שלום' היא שאיפשרה את הראשון, היא שהיוותה חממה לשני, היא שהביאה בתווך להרג אלפי חיילים ולרצח אלפי אזרחים, והיא שהביאה ומביאה לגירוש עשרות אלפי יהודים מבתיהם ולהרס מוחלט של מאות ישובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il