X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיכה לינדנשטראוס נמנע במכוון מלפסול את מינויו של יוחנן דנינו למפכ"ל. מאחר שהליקויים עליהם הצביע המבקר הם מערכתיים, קרוב לוודאי שכל מועמד אחר לוקה בהם גם הוא. לכן, הרע במיעוטו כעת הוא לאפשר לדנינו להיכנס לתפקיד
▪  ▪  ▪
יוחנן דנינו [צילום: פלאש 90]

אולי נביא מפכ"ל משטרה מחו"ל? זו התחושה העולה למקרא הודעתו של מבקר המדינה לסיכום חקירתו בפרשת מות הסוכנים. לפחות בחלק הפומבי של המסקנות, מיכה לינדנשטראוס אינו מטיל אחריות אישית על איש - לא על המפכ"ל היוצא, דודי כהן, ולא על מחליפו המיועד, יוחנן דנינו. יש ביקורת קשה על המשטרה כארגון, יש הטלת אחריות ניהולית-פיקודית על הצמרת, אבל אין אמירה ברורה בשאלה האם דנינו ראוי להיות המפכ"ל הבא.
מי שמכיר את לינדנשטראוס יודע, כי אם היה סבור חד-משמעית שדנינו אינו ראוי, הוא היה אומר זאת בצורה ברורה. לינדנשטראוס ממש אינו מן המשתמשים בהצנע דיבור ובוודאי שאינו מן החוששים להביע את דעתם בגלוי. לכן, במקרה הזה, שתיקה כהודאה - דהיינו: לדעת לינדנשטראוס אין סיבה לפסול את דנינו.
מאחר שמן הסתם יימצא מי שיעתור כעת לבג"ץ נגד המינוי, סביר להניח שהשופטים לא יתערבו. הם יאמרו שזו החלטה המצויה במתחם סמכותה של הממשלה, שרק לעיתים נדירות ביותר יתערב בית המשפט בשיקולים מינהליים כאלו, ושאם היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה לא מצאו פגם במינויו של דנינו - אין בית המשפט שם עצמו במקומם.
אך ישנה גם השאלה המוסרית והציבורית. האם לאחר הביקורת של לינדנשטראוס על המשטרה ובכיריה, כאשר דנינו הוא במפורש אחד מאלו הנושאים באחריות להפרת נהלים קבועה, לחוסר אמון בין יחידות ולכך שאלו מסתיימים במותם של שני בני אדם - האם לאחר ביקורת כזו הוא יכול לקבל את הפיקוד על המשטרה?
מכאן מגיע המשפט בו פתחנו: אולי כדאי להביא מפכ"ל מחו"ל. משום שלינדנשטראוס מדבר על תרבות ארגונית קלוקלת במשטרה, כך שלצערנו יש להניח שכמעט כל מועמד אחר לוקה באותם כשלים. בהנחה שהשר יצחק אהרונוביץ, שהיה בעצמו סמפכ"ל המשטרה, אינו רוצה להביא מועמד מבחוץ (אם בכלל יימצא מישהו כזה), הרי שיש להחליט מהו הרע במיעוטו.
צריך גם להביא בחשבון את המצב בו מצויה כעת המשטרה, לאחר סאגת אורי בר-לב ואורלי אינס ולאחר תהליך מינוי שגרם להוצאת הרבה מאוד כביסה מלוכלכת החוצה. צריך גם להביא בחשבון את התמונה הכוללת של המינויים הבכירים בכוחות הביטחון בחודשים האחרונים: פרשת גלנט, פסילת מינויו של אבי גביזון לנציב השב"ס, הרטינות סביב מינויו של יורם כהן לראש השב"כ.
אחרי כל זה, צריך לבוא ולומר: עד כאן. אם היה נמצא ליקוי אישי בהתנהלותו של דנינו, לא היה מנוס מלחפש מועמד אחר. אך מאחר שהליקויים - שהם חמורים! - נוגעים לארגון כולו, הרי שמותר לקוות שדווקא דנינו יפעל לתקן אותם. שהרי הוא מכיר אותם היטב, כמי שהיה חלק מהם.
ציני? קרוב לוודאי. מציאותי? אולי. תמים? יכול להיות. הרע במיעוטו? בהחלט. אז מה לעשות, ואנחנו צריכים כרגע להסתפק במה שיש. זאת המשטרה שיש לנו, ויש לאפשר לה ולמפקדיה להתחיל ולעסוק במילוי תפקידיהם במקום לבחוש שוב בשאלות של מינויים וכבוד. את האורוות אפשר וצריך לנקות אחר כך.

תאריך:  11/04/2011   |   עודכן:  11/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרע במיעוטו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני מקווה, איתמר, שזו תהא רק
דעתך האישית ולא  |  11/04/11 21:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יצחק גאגולה
על עוצמתו וגדלותו של האדם, ניתן ללמוד בפרשת מצורע. זאת, במידה וישמור על פיו, ולהפך - שפלותו של האדם במידה ואינו עושה כן. "מצורע" מלשון "המוציא - רע" - שנאמר - "כל האומר לשון הרע עובר בחמישה חומשי תורה"
אלכס לוין
הצביעות של הצרפתים ושל האו"ם חוגגת במיוחד כאשר משהו נוגד את האינטרסים שלהם. מה שמתרחש כרגע בחוף השנהב והסיוע שלהם לנשיא הנבחר הם למעשה ביסוס של שליטתם באדמת חוף השנהב. בפועל זאת קולוניאליות לשמה
עו"ד יוסי דר
השופט גולדסטון בחר להתעלם מהעובדה הבסיסית והיסודית ביותר: דרך הפעולה הקבועה של החמאס, כמו של כל ארגון טרור, היא להיטמע בקרב אזרחים תמימים ולנהל את הלחימה מתוך בתי אזרחים
ד"ר אבי ביצור
אין תוכנית הגנה על אזרחים מול טילים ורעידות-אדמה    כל הדגלים האדומים, האותות, הסמלים והמופתים האפשריים הוצבו מול עיני ההנהגה הישראלית, להבנה שהעורף האזרחי תחת איום חד-משמעי ושהגיע הרגע להכין עצמנו בכל דרך לאיום הטילים מחד-גיסא ולאיום רעידת האדמה מאידך-גיסא
רנדי אברמס
אם אתם משתמשים בתיבת דואר אינטרנטית כדוגמת יאהו, הוטמייל או ג'ימייל ואתם מפחדים מחטיפת החשבון שלכם, אולי תשמחו לדעת שג'ימייל מציע אופציה לאבטחה טובה יותר מאשר יאהו והוטמייל ואפילו יותר מרוב ספקיות האינטרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il