X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הרקע המקצועי של השבעה מעניק משמעות אחרת לדיון המכוער שהתגלגל בישראל בעניין שחרורו של גלעד שליט בעד ונגד, ומזכיר לנו את הטרגדיה הבלתי נגמרת התקועה ללא מוצא
▪  ▪  ▪
מאשימים את ההורים [צילום: AP]

ששה בכירי השבכ לשעבר, פלוס אמנון ליפקין שחק, רמטכל לשעבר, יצאו בקריאה לרה"מ לשלם כל מחיר עבור שחרורו של החייל שלנו שנחטף לפני חמש שנים.
הרקע המקצועי של השבעה מעניק משמעות אחרת לדיון המכוער שהתגלגל בישראל בעניין שחרורו גלעד שליט בעד ונגד ומזכיר לנו את הטרגדיה הבלתי נגמרת התקועה ללא מוצא. אנשי השבכ הם:יעקב פרי, דני יתום עמי איילון, אליק רון, אביגדור קהלני (בעל היסטוריה צבאית מפוארת), כרמי גילון ואמנון ליפקין שחק, הביעו את דעתם כדלהלן: ישראל חזקה דיה גם מהבחינה המודיעינית וגם מהבחינה הצבאית על-מנת לטפל באותם מרצחים ( שישוחררו) - חמאס לא יפחית את דרישותיו בעתיד... לא ניתן לבצע פעולה צבאית... אם גלעד לא יחזור הביתה ישבר כאן אתוס מרכזי בהוויה הישראלית... הסכנה הגדולה היא שהתחלנו להתרגל... עושים את אותה טעות עשינו עם רון ארד והסוף ידוע... כך קרב קיצו של גלעד שליט... כל מה שנותר הוא לבצע חילופין גם במחיר הגבוה, אולי גבוה מדי שדורש החמאס".
שנים עברו מאז מבצע אנטבה, מבצע מזהיר ועם קורבנות בנפש שבו ניצלו חייהם של 165 חטופים ישראלים שנחטפו לאנטבה באפריקה במהלך טיסת אייר-פרנס מתל אביב לפריס, על-ידי טרוריסטים גרמנים ופלשתינים. במבצע נועז מהסוג שרואים "רק בסרטים" נחטפו השבויים בחזרה, על-ידי לוחמים ישראלים שחזירו אותם לארץ במטוס ישראלי. למזלו הרע של גלעד שליט, לא התרחש מבצע אנטבה 2 וגלעד לא נחטף חזרה ולא חזר לביתו בשלום.
ישיבתו הממושכת שסופה מי ישורנו של חייל צעיר בכלא עלום בעזה, יצרה בישראל תקדימים שלא הכרנו מקודם. ישראלים נחלקו לשניים אלה שחושבים כמו חבורת המומחים, הנ"ל, מהשבכ ומצהל שיש לשלם את המחיר המלא ולזכות בחייו של החייל, והחצי השני, שבטוח שהמחבלים שישוחררו בעסקה, הם אלה שיהפכו את חיינו בארץ לגהינום ויחזרו לרצוח ישראלים.
במקביל לתופעת הקרע המוחלט בין הדעות, פיתחו בעלי דיעה א שנאה תהומית וחסרת גבולות נגד הוריו ומשפחתו של גלעד שליט שנהפכו בעיניהם לעוכרי ישראל ואחראים לגורל המר של המדינה בעתיד. רצונם של ההורים לראות את בנם חי ושפוי לא מתאים לדיעה א. רבים בטוחים כי המדינה וההורים צריכים להקריב את גלעד כקורבן.
בעלי דיעה ב שאינה כלל במיעוט רואים בעיניים כלות, איך מדינת ישראל מפקירה חייל שנחטף בשרות צבאי, רואים את הממשלה והצבא נאחזים בדיעה א ולא משנים את דעתם. חמש השנים שחלפו כבר, משכנעים כל חייל המשרת בצבא או עומד לפני גיוס כי בניגוד לעבר, כל חטוף לנפשו - המדינה לא תדאג לחייל שיחטף בעתיד והכלל "כל ישראל ערבים זה לזה" מבוטל.
שבעת המופלאים
השבעה שיצאו עתה בהכרזה לטובת שחרור מחבלים תמורה חיי גלעד הם בעלי "הבנה ביטחונית" שאינה נופלת מהבנתם של יועצי רה"מ הנוכחיים הפועלים נגד העסקה. הגיע הזמן לחשוב מחדש, להסיק מסקנות להסתכל לצדדים ולראות שהעולם נמצא בתהליך מואץ של שינויים (טובים? רעים? מה משמעותם?) שרק חמור לא משנה את דעתו שהסולידריות הבין ישראלית היא ערך עליון שיש לקדש אותו. לא רק הוריו האומללים של גלעד שליט יהיו מאושרים כאשר גלעד יחזור הביתה בשלום (חי, לא גופה, וגם רצוי שיהיה שפוי בדעתו) אלא הרבה ישראלים שבכול זאת סומכים על מדינת ישראל (כי על מי בעצם יש לנו לסמוך?)
בשם ישראלים רבים, אני שולחת ברכת יישר כוח לקבוצת המופלאים שהחליטה לצאת למלחמה מקצועית-פוליטית-ערכית למען חיזוק דיעה ב והחזרת תחושת "כולם בעד אחד" שמזמן כבר לא הרגשנו אותה בשום דבר ועניין.

תאריך:  12/04/2011   |   עודכן:  12/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליל הסדר של גלעד שליט
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שישה בעקבות אחד
המומחה  |  12/04/11 18:19
2
המחיר איננו מחבלים משוחררים
ע. הנביא  |  12/04/11 19:49
 
- אתה מתנדב
ש.קיסרי  |  12/04/11 22:49
 
- אכן כן
המומחה  |  13/04/11 07:46
 
- במובן מסוים אתה צודק
ע. הנביא  |  13/04/11 09:31
3
להשיב את גלעד אלינו , ל"ת
תמירה  |  23/04/11 23:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
אמצעי התקשורת יורקים לנו בפרצוף שעה שאנחנו אלה שמשלמים להם    הם מקדמים סדר יום פרטי משלהם בעזות מיקרופון ומצלמה    הבעיה היא במנגנון השידור הממלכתי - משרד ראש הממשלה שאינו אוכף את החוק
יצחק מאיר
אם חלילה יעברו עוד ימים וינקפו עוד שבועות וחודשים ואוי לנו גם מעוד שנים, לא נינקה מן המשקל הנורא של חטאה מעיקה בעוצמה ההיסטורית על שבן מבנינו, אחד, לא יחיד מול רבים, אחד לאביו ולאמו ולנו, בן אחד, חדל אי שם במרחב של הזמן שלנו להיות איש והיה לנושא
ראובן שליט
בעוד הטילים מצלים על הדרום, ריצ'רד גולדסטון מהתל בכולם עם אמירות סותרות והעולם ממשיך לבהות מבעד למסך הצביעות - הגיע זמנו של ה"שמאל" הישראלי לבדיקה עצמית ולחשבון נפש מהסוג שהוא כל-כך אוהב
מקסין לויטה
גינה אינה מקום טבעי לגידול צמחים, אלא סביבה מלאכותית שבה אנו שואפים לצמיחה מבוקרת. שתילת גינה חסכונית במים היא אחת מהדרכים המעשיות ביותר לחיסכון במים ובכסף
עמרי עדיקה
אילו היה שוטר פשוט ממרה את צו בג"ץ, סביר להניח שהיה מודח מהמשטרה תוך פחות מיום, ועל הפיטורים היה חתום ניצב עמיחי שי. לא מן הנמנע ששופט בג"ץ או שופט אחר היה מוציא צו מעצר נגדו והוא היה נכלא בתא "טעוני הגנה" עד למחרת בבוקר לשם הבאתו לפני שופט שיסביר את מעשיו. אבל כשהשוטר הזה הוא המפכ"ל, קצת קשה לניצב שי לחתום על הפיטורין, הרי ככלות הכל גם הוא מפר את צו בג"ץ, וכל זה בדרך לתפקיד הבא בשירות הממשלתי    אז מי יעצור את המפכ"ל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il