X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב מלחיץ השמאל את נתניהו, והפעם באיומי סרק על צונאמי מדיני, שנועדו לסחוט ויתורים נוספים תמורת לא כלום ארנס, סנדקו הפוליטי של נתניהו: "מדינות מעולם לא הוקמו על-ידי האו"ם ואין סיבה שזה יקרה"
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה בנימין נתניהו. לחץ 'סרק סרק' [צילום: פלאש 90]
פילוסופיה מעשית מאוד (חלק ה')
אהרון שחר
אנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים עד שאנחנו יודעים * והפעם: איינשטיין צדק * "השמאל הישראלי" - האידיאולוגיה האווילית ביותר בהיסטוריה האנושית! אין שום דרך לשכנע שמאלנים שרוצים להשמידם * למה איינשטיין צדק? כי אין סוף לאווילות האנושית
לרשימה המלאה

פזמון חדש בא למדינה: צונאמי מדיני. השמאל הישראלי המתפרק, שטרם הצליח לייצר מתווה של פתרון מדיני של ממש, שיוכל להיות מקובל על העם היושב בציון ועל הערבים, ממשיך במאמציו להכתיב למדינת ישראל כניעה ואיבוד נכסים אסטרטגיים, תמורת לא כלום. כלי הנשק העיקרי שלו הם איומי סרק, שרק שמותיהם מתחלפים. פעם הם דיברו על יום כיפור מדיני. עכשיו המציאה מכונת המילים והספינים השמאלנית, את סכנת הצונאמי המדיני.
לא לשווא בחרו הקופירייטרים של השמאל במונח צונאמי. הם השקיעו הרבה מחשבה בחיפוש אחר מונח שיבטא זעזוע בסדר גודל קוסמי, שאינו ניתן לעצירה, בדיוק כמו נחשולי הצונאמי הימי, ששום סוללה ושום סכר ושום היערכות אחרת לא יעצרו בעדו, והמוצא היחיד למי שמבקש להציל נפשו הוא להרים רגליים ולברוח.
מי אינו חוגג על הצונאמי המדיני ודורש בשמו עוד ועוד ויתורים ישראליים, שמבחינת הפלשתינים תמיד יוגדרו בלתי משמעותיים? שר הביטחון אהוד ברק המציא, כך נראה, את הצירוף הלשוני צונאמי מדיני כשהזהיר כי יתרחש כשתחליט מועצת האו"ם על הכרה במדינה פלשתינית בגבולות 67'.
החרה-החזיק אחריו עיתון השמאל הארץ, שבישר לקוראיו השבוע כי ראש הממשלה נתניהו "שוקל להסיג את צה"ל לעמדות חדשות בגדה המערבית, ולהוציא לפועל שורת צעדים נוספים, בניסיון לבלום את הצונאמי המדיני שעלול להתרחש בעקבות הכרה בינלאומית במדינה פלשתינית בגבולות 67' בעצרת האו"ם בספטמבר". וכמובן פרשני הבית של ידיעות, שאינם בוחלים בשום אמצעי להכות בנתניהו, בצדק ושלא בצדק, לרבות באמצעות הטלת אימה ואזעקות שווא חלולות בדבר 'התרחיש הקודר' והצונאמי המדיני הצפוי.

ההקפאה נמשכת

גם אם נתניהו מנסה לעמוד מול הלחצים הכבדים מבית ומחוץ, הוא לא מצליח שלא ליפול ברשת שטווים השמאל, הקוורטט והאמריקנים לרגליו. בימים אלה הוקפאה הוצאת אישורי בנייה למגורי יהודים בירושלים שמעבר לקו הירוק ז"ל, ואילו בשאר חלקי יהודה ושומרון עדיין סובלים המתיישבים מתיגרת ידם ועוינותם של המינהל האזרחי וצה"ל, המשטרה והשב"כ, מה שמטמיע בלבם של פורעים פלשתינים, את התחושה כי הפעם 'דאווּלה מַענָה' (הממשלה איתנו).
על-רקע הפעלת הלחצים מבית ומחוץ על ראש הממשלה, טוב שקם סנדקו הפוליטי של נתניהו, השר לשעבר משה ארנס, שמנסה להרגיע ולהבהיר שהדיבורים על צונאמי מדיני אינם אלא התרעות שווא. תרגיע, מציע ארנס לבן טיפוחיו, וטוען במאמר שפירסם השבוע (הארץ, 12.4.11) כי יש לו "הפתעה נעימה" לכל ההולמים בתופי הצונאמי: "ישראל תמשיך להיות כאן בספטמבר וחודשים רבים אחריו, ולא צפוי לה חורבן דומה לזה שפקד את צפון יפאן".
בנימה אקדמית צוננת משהו, מזכיר המבוגר האחראי במחנה הלאומי, כי מדינות מעולם לא הוקמו על-ידי הכרזות באו"ם, ואין סיבה שהדברים ישתנו בעתיד. "ישראל לא הוקמה באמצעות החלטת האו"ם 181 מנובמבר 1947 אלא ע"י הכרזת העצמאות מפיו של דוד בן-גוריון ב-15 במאי 1948 ובאמצעות יכולתו של צה"ל להשתלט ולשלוט על שטחי המדינה החדשה".
לאמור, כל החלטה שתתקבל באו"ם על הכרתו במדינה פלשתינית, בגבולות קווי שביתת הנשק של 1949 וירושלים בירתה, לא תהיה בעלת תוקף רב יותר מאשר החלטה 1701 של מועצת הביטחון, שאסרה על החיזבאללה לבצע פעולות צבאיות בצפון לבנון, ולא יהיה לה משקל רב יותר מאשר להחלטה 3379 של העצרת הכללית ולפיה הציונות היא גזענות. "אם החלטה כזו אומנם תאושר, היא תספק תזכורת נוספת לאין-אונות ולחוסר הרלוונטיות של האו"ם בהתמודדות עם סכסוכים בינלאומיים", אומר ארנס, ובצדק.
מסכם ארנס: "חשוב להיות רגועים. לא ללחוץ על מתג הפאניקה. לא להקשיב לאותם דוברים ישנים ומוכרים שמופיעים מידי פעם עם יוזמה חדשה-ישנה, המציעה שישראל תצהיר שהוא מוכנה לסגת לגבולות 67'".
בקיצור, לא להיבהל. לשתות מים. להירגע. צריך אומנם לפעול בזירה המדינית כנגד יוזמה זו ולהסביר לארה"ב ולקוורטט כי החלטה באו"ם להכרה במדינה פלשתינית תציג שוב את המוסד הבינלאומי המאבד מיוקרתו ככלי ריק. אבל לא לאבד עשתונות, לא להיתפס לבהלה. תרגיע.

תעשיית ההפחדות

הפלשתינים אינם מוכנים לוותר על תביעתם המופרכת ל'זכות השיבה' שתציף את המדינה במיליוני פליטים; הם אינם כשירים לחלץ מפיהם את הביטוי: מדינת ישראל היא מדינת הלאום היהודי; הם לא מסוגלים להצהיר בפה מלא כי הפתרון שיושג יהווה את קץ הסכסוך וישים סוף לתביעות נוספות

תעשיית ההפחדות מבית מדרשו של השמאל ההולך ומתאדה (ששרידיו שולטים עדיין ביד רמה, רק בתקשורת ובמערכת המשפט, כאילו לא היו במדינה בחירות דמוקרטיות), אינה נותנת למציאוּת לבלבל אותה. עד כדי כך הם חיים בסרט, שהם מציעים לכבות את הדליקה באמצעות הטלת גלונים של דלק לתוכה. הפתרון ההזוי הוא פינוי חד-צדדי נוסף משטחים שבשליטת ישראל. העובדה שההתנקות החד-צדדית של שרון, לא הרשימה את העולם ורק הגבירה את תאוותם של החמאס וגרוריו, להגביר ירי קטלני לעבר ישראל, לרבות ירי טיל נ"ט לעבר אוטובוס ילדים צהוב - סוג של פשע נגד האנושות - אינה מעניינם. "הלקח מההינתקות מעזה", כתב הפרשן עקיבא אלדר (הארץ, 11.4.11), "הוא שהגיע הזמן להתחיל בפינוי ההתנחלויות מהגדה המערבית". מחרה-מחזיק אחריו אלוף בן (הארץ, 13.4.11): "יש הגיון במהלך חד-צדדי המחולל שינוי יסודי בשטח, ובסופו נקבע גבול חדש, כמו בעזה". קראתם נכון: הלקח של ירי רבבות הטילים שנורים מעזה מאז ההינתקות ובגללה, הוא שדרושה הינתקות נוספת. איזה הגיון צרוף! והרי הלקח הברור שמשתי התנתקויות חד-צדדיות שגזרנו על עצמנו ברוב איוולתו, מעזה ומלבנון, הוא בדיוק הפוך, שאין להתנתק ללא התחייבות כלשהי של האויב.
מיליוני המילים במאמרי ההפחדה בתקשורת הישראלית והעולמית, וביטויים כמו צונאמי מדיני, עלולים להוות מכבש לחצים שיכופף, במעט או בהרבה, את מחברו של 'מקום תחת השמש', וזאת חרף קביעתו כי גבולות 67' אינם ניתנים להגנה, מפני שעליהם, בפרברי כפר סבא ונתניה, עפולה ובית שאן, יוצבו כני השיגור של החמאס, על-פי תקדים עזה והצבת כנים בפאתי אשקלון ושדרות.
מי שאיננו רוצה טילים בתוך תל אביב, ירושלים וחיפה, חייב להבין תחילה, שהפלשתינים טרם בשלים לוותר על חלום פלשתין השלמה מן הים עד הירדן, וכל עוד לא יפנימו זאת, באמת אין עם מי ועל מה לדבר. זו מציאות נכוחה, ושום איומי סרק לא יטשטשו אותה, גם לא דיבורים על צונאמי מדיני. הפלשתינים אינם מוכנים לוותר על תביעתם המופרכת ל'זכות השיבה' שתציף את המדינה במיליוני פליטים; הם אינם כשירים לחלץ מפיהם את הביטוי: מדינת ישראל היא מדינת הלאום היהודי; הם לא מסוגלים להצהיר בפה מלא כי הפתרון שיושג יהווה את קץ הסכסוך וישים סוף לתביעות נוספות, ואפילו לא נכונים לחדול ממסע ההסתה שלהם באמצעי התקשורת ובמערכות החינוך בכל הרמות כנגד "בני הקופים והחזירים".
מעבר לכל זאת: גם אם בתרחיש האופטימי ביותר הם יצליחו לעמוד בציפיות הללו, תמיד יימצאו בתוכם גורמים אלימים, שיטביעו כל הסדר שאינו כרוך במחיקת מדינת ישראל מהמפה, בדם יהודים ופלשתינים גם יחד, ויובילו למרחץ דמים רבתי. ראו למשל את סופו המר של ההומניסט הדגול ג'וליאנו מר-חמיס.

תאריך:  13/04/2011   |   עודכן:  13/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איומי שווא: צונאמי מדיני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  13/04/11 19:12
2
ברק וארנס
ירון נוי   |  13/04/11 22:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ברנע
מחקר נוקב שערכה לינא סאבא (בהנחיית מרדכי קרמינצר) על אירועי אוקטובר 2000 מגלה מסקנות קשות המעלות את השאלה - האם באמת כובד עיקרון השוויון בפני החוק?    המכון הישראלי לדמוקרטיה, מחקר מדיניות מס' 86, ינואר 2011
אברהם בן-עזרא
ההתגוננות לא גורמת שום נזק לטרוריסטים, שכן בין כה וכה גם את ההוצאות של הטילים מדינת ישראל מממנת בעצמה, בעקיפין ובמישרין, ומאפשרת העברת מיליוני דולרים בחודש משטחה, בליווי משאיות הברינקס ועובדי חברה זו לעזה, בטענות מגוחכות של החזרי מע"מ. הרי גם אלה שכאן לא יודעים בכלל מה זה מע"מ, קל וחומר - אלה ששם
חן בן אליהו
אט-אט, בשקט-בשקט, כמעט מבלי שנשים לב, הפך צה"ל בשנים האחרונות מצבא הגנה לישראל, צבא הגנה על העם, הארץ והמדינה, לצבא הגנה על הממשלה, צבא הגנה על החונטה הממשלתית-ביטחונית-משפטית מפני זעמו של העם, ממש כמו באיזו רפובליקת בננות אפריקנית או דרום אמריקנית
יוסף דוריאל
אזהרתו של שר הביטחון מצונאמי פוליטי בספטמבר הקרוב, כשהאו"ם יחליט חד-צדדית על מדינה פלשתינית בגבולות 1967, עלולה להתגשם עוד קודם, כשהנהגה מפוחדת לא תעז לנקוט יוזמות הצלה
ראובן לייב
כשעל כף המאזניים מונח שחרור מחבלים, עם דם על הידיים, אל מול הצלת חייו של גלעד שליט, צריכה הכף לנטות, בלית ברירה, לעבר הצלת החיים    ראשי מערכת הביטחון, כמו מרבית הציבור בארץ, היו רוצים לראות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עושה את המעשה הנועז, אחרי שכבר כלו כל הקיצין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il