X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הסתדרות הרופאים מוליכה את הציבור והרופאים שולל, כאשר במקום לדרוש מערכת בריאות שוויונית היא פועלת למען הפרטת מערכת הבריאות ועלול להיגרם לה נזק בלתי הפיך אין שום הצדקה לקדם את השירות הרפואי הפרטי בישראל משום שנכשל בעולם כולו אם הרופאים רוצים לזכות בתמיכת הציבור, עליהם לבטל את דרישתם לקיים שר"פ בבתיה"ח ובמקום זאת לאמץ שורה של דרישות שיילחמו במגמות ההפרטה המסוכנות שמשתלטות על מערכת הבריאות
▪  ▪  ▪
אסור ללכת שולל [צילום: פלאש 90]

אזרחי ישראל תומכים בשביתת הרופאים, ואף מוכנים לסבול על-מנת שמאבק הרופאים יצליח, מאחר שהמאבק נראה להם כמאבק מוצדק על דמותה של מערכת הבריאות. הבעיה היא שמנהיגי הרופאים רימו את הציבור והמאבק שלהם היום מתמקד בדרישות שיפגעו ברוב הציבור וידרדרו את מערכת הבריאות כולה.
המאבק הוצג לאזרחים כמאבק ערכי, שאמור לשפר את מערכת הבריאות הציבורית ולאפשר לרופאים להעניק שירות טוב יותר עבור החולים, למרות שבפועל הרופאים דורשים דרישות שעלולות לפגוע ברוב האזרחים. הרופאים הסתירו מהציבור את העובדה שהם תומכים בהפרטת מערכת הבריאות, שתאפשר העלאת שכר לרופאים הבכירים ותשפר את השירותים עבור העשירים, אבל תחריף את הפגיעה בפריפריה ובחלשים, לא תשפר את מעמד הרופאים הזוטרים שמתמוטטים תחת עומס התורנויות, ובאופן גורף תחליש את מערכת הבריאות הציבורית.
הסתדרות הרופאים, שמייצגת את הרופאים במאבק הזה, תומכת באופן מוצהר בשר"פ (שירות רפואי פרטי) בבתי החולים הציבוריים, למרות שהדבר נוגד לחלוטין את תפישת הרפואה השוויונית בישראל. הטענה המרכזית של ההסתדרות לתמיכה בשר"פ, היא שהמערכת הציבורית מתמוטטת בגלל שהיא לא מצליחה להתחרות בשירות הרפואי הפרטי שקיים בבתי חולים כמו אסותא ומדיקל סנטר, ולכן חייבים לטענתם לאפשר גם למערכת הציבורית להעניק שירותי רפואה פרטיים.
התירוץ הזה הוא תירוץ מגוחך, כי במקום להיאבק בבעיה האמיתית שהיא הפרטה של מערכת הבריאות, הסתדרות הרופאים מבקשת לזרז את ההפרטה הזאת, וליצור בארץ מערכת רפואה שתהיה לעשירים בלבד. במידה שהרופאים אכן מאמינים שבתי החולים הפרטיים מאיימים על מערכת הבריאות הציבורית, אז הם חייבים לפעול כנגד בתי החולים האלה במקום לנסות ולהעמיק את ממדי ההפרטה במערכת הבריאות.
השר"פ יזרז את ההתדרדרות של מערכת הבריאות ולכן הציבור חייב להתנגד בנחרצות למהלך הזה, שבדומה לצעדי הפרטה אחרים, רק ירחיב את הפערים החברתיים בישראל, יפגע בחלשים ויפגום בטיב השירות הרפואי שאנחנו מקבלים. המהלך הרע הזה, שזוכה לתמיכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לתמיכת חלק מהרופאים הבכירים ועכשיו גם לתמיכת ראש הממשלה, הוא עוד צעד בדרך המסוכנת לכיוון של רפואה פרטית, שמקבלת את ההשראה שלה ממערכת הבריאות בארה"ב, ומתיאוריות ניאו-ליברליות קיצוניות. בעוד בארה"ב מערכת הבריאות קורסת ומיליוני אזרחים אמריקנים אינם זוכים לטיפול רפואי בסיסי, בישראל עושים אידיאליזציה למערכת האמריקנית, ומתעלמים מכך שמערכת הבריאות הפרטית בארה"ב נחשבת למערכת הבריאות הגרועה ביותר בעולם המערבי. המודל הפרטי במערכת הבריאות נכשל כישלון חרוץ בעולם כולו, ולכן הניסיון לקדם הפרטה הוא התאבדות של מערכת הבריאות, שתפגע פגיעה אדירה באינטרס הציבורי.
לשנות את מטרות המאבק
הסתדרות הרופאים צריכה לשנות את העמדה שלה לגבי השר"פ, ובמקום לדרוש הרחבה של השירותים הפרטיים, היא צריכה לגבש שורה של דרישות שיחסלו את מגמות ההפרטה, ויחזירו את מערכת הבריאות לציבור. מאבק בבתי החולים הפרטיים, ביטול תשלומי השב"ן (הביטוחים המשלימים) וחיסול התשלומים על שירותים נוספים שמוטלים על החולים, צריכים להיות חלק מהמאבק של הרופאים אם הם רוצים לזכות בתמיכת הציבור.
לא ייתכן שהסתדרות הרופאים תפעל למען אינטרס צר של רופאים בכירים במערכת, ותצפה לתמיכה ציבורית הן של שאר הרופאים הזוטרים שלא יזכו לשום הטבות כתוצאה מהפרטת המערכת, והן של הציבור שיהיה הנפגע העיקרי כתוצאה מהפרטה כזאת.
על הציבור כולו והרופאים עצמם להפעיל לחץ על ההסתדרות לשנות את מטרות המאבק, ולהוסיף למטרות של המאבק את המאבק בהפרטה במערכת הבריאות. אסור לנו, הציבור, לתת לאינטרסים צרים להשתלט על האג'נדה הציבורית.

מטה המאבק בו דורשים הרופאים את השר"פ
תאריך:  13/04/2011   |   עודכן:  14/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההפרטה היא סוס טרויאני במאבק הרופאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי רז
דווקא ה"אגרסיבי והמרוקאי" בין המועמדים הקיימים, עמיר פרץ, הוא גם בעל הניסיון הרב ביותר, גם בעל העמדות הערכיות ביותר, וגם בעל היושרה הרבה ביותר    לכן, הוא גם בעל הסיכויים לשקם את "העבודה"
יורם דורי
בדרך עקיפה, באמצעות הארנק, נקבל, חינם אין כסף, שיעור קצרצר בהיסטוריית ענקי-תרבות כאלתרמן ורחל    אך חובה להתייחס לעמדת סילבן שלום ואחרים, כי ההתעלמות מיוצרים יוצאי עדות המזרח לא הייתה נכונה, וזו חייבת לבוא על תיקונה    מה עם שבזי ובוזגלו?
מנחם רהט
שוב מלחיץ השמאל את נתניהו, והפעם באיומי סרק על צונאמי מדיני, שנועדו לסחוט ויתורים נוספים תמורת לא כלום    ארנס, סנדקו הפוליטי של נתניהו: "מדינות מעולם לא הוקמו על-ידי האו"ם ואין סיבה שזה יקרה"
יוסי ברנע
מחקר נוקב שערכה לינא סאבא (בהנחיית מרדכי קרמינצר) על אירועי אוקטובר 2000 מגלה מסקנות קשות המעלות את השאלה - האם באמת כובד עיקרון השוויון בפני החוק?    המכון הישראלי לדמוקרטיה, מחקר מדיניות מס' 86, ינואר 2011
אברהם בן-עזרא
ההתגוננות לא גורמת שום נזק לטרוריסטים, שכן בין כה וכה גם את ההוצאות של הטילים מדינת ישראל מממנת בעצמה, בעקיפין ובמישרין, ומאפשרת העברת מיליוני דולרים בחודש משטחה, בליווי משאיות הברינקס ועובדי חברה זו לעזה, בטענות מגוחכות של החזרי מע"מ. הרי גם אלה שכאן לא יודעים בכלל מה זה מע"מ, קל וחומר - אלה ששם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il