X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אבל בהגות מדינית הוא נופל בכשלי הממסד ביחס לזהות ישראל והיחס לערביי ישראל
▪  ▪  ▪
יובל דיסקין [צילום: פלאש 90]

ייתכן שיובל דיסקין ראש השב"כ היוצא היה מנהל יעיל, סמכותי ופורה, אבל בהגות מדינית הוא לא הצטיין, לפחות לא לפי ההדלפות מ"ויקיליקס" (הארץ, 8.4.11). בין דבריו הוא גרס שהאתגר העיקרי "הניצב לפני ממשלת ישראל הוא איך לחבר את ערביי ישראל למדינה". לדעתו, מדובר במשימה מסובכת, כי היא מחייבת את הערבים-(ה)ישראלים להתגבר על משבר הזהות והנאמנות שלהם, והסתירה, לדבריו, שהוא יוצר.
ראש השב"כ העריך שרוב ערביי ישראל רוצים לחיות בישראל, והדגיש שהבעייתיות נובעת מכך שהם רואים את עצמם קודם כל כערבים ולפעמים כמוסלמים, אך לא כאזרחי ישראל. וכיצד רואה עצמה מדינת ישראל "היהודית דמוקרטית"? וכיצד רואים עצמם אזרחי ישראל "היהודים"? הרי קודם כל כיהודים ואחר-כך כישראלים, שהרי לפי הסקרים מתחזקת הזהות היהודית על חשבון הזהות הישראלית (האקסקלוסיבית ליהודים!).
במילים אחרות, אם הרוב ההגמוניאלי במדינה שמעצב אותה מגדיר עצמו כיהודי, הרי בהכרח אין אפשרות למיעוט להיכלל ברוב זה, אלא רק אם הרוב יגדיר עצמו כלאום אקסקלוסיבי ישראלי, וישראל תראה עצמה כמדינת לאום טריטוריאלית!
אי-הבנה זו, היא המסבירה את הכשל בהגות האידיאולוגית המעצבת את משטרה ותרבותה הפוליטית של ישראל. דיסקין כאיש ממסד לא יכול אלא לחשוב בקטגוריות הממסדיות, המפריכות את עצמן. ציונו שהמצב הכלכלי של ערביי ישראל "טוב יותר משל הערבים בארצות השכנות", נכון ברמה העובדתית. אולם ההשוואה שערביי ישראל עושים, אינה אל הסבא שלהם או הדוד הגר בלבנון או בירדן, אלא לשכן "היהודי" מהיישוב הסמוך, משום שזו ההשוואה שעושים אזרחים באופן טבעי.
למרבה הצער, עדין יש פער משמעותי בין ההבטחות על צמצום פערים בתחומי החיים השונים (חמור במיוחד הפער בחינוך היוצר פער ביכולת הניעות החברתית–כלכלית). חשוב לציין שדיסקין עצמו מציע הצעות לממשלה, "אבל לדבריו אין לממשלה התקציב הדרוש ליישם את יוזמותיה בנושא".
אם הממשלה לא עושה מה שצריך לעשות, ואם צריך לעשות עוד הרבה יותר, במיוחד בתחום החינוך, מה גם שתוכניות החינוך לאזרחות ולדמוקרטיה שהתבשרנו עליהן - טרם יילמדו (אם כי סביר להניח שהן עדיין נובעות מתפישת המדינה היהודית-דמוקרטית ואינן בנויות מתוך תפישה משלבת רפובליקנית), נשאלת השאלה - אז מה יהיה? האם באמת אירועי אוקטובר 2000 בתוך ישראל הם בלתי נמנעים בעתיד בסופו של דבר?

תאריך:  14/04/2011   |   עודכן:  18/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יובל דיסקין היה אולי מנהל טוב של השב"כ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק ג'קי אדרי
גם אם אתם מועסקים כעובדי קבלן, בידיכם הכוח להתאגד ולהניף את דגל המרד בעבדות המודרנית. הממשלה ובעלי ההון עושקים את זיעת אפינו, ועלינו להיאבק על החירות והזכויות
איתן קלינסקי
הבת השלישית - אילה פרוקצ'יה    היא הצילה את כבודו של עם ישראל אל מול שררה ואטימות לב של משרד הפנים, שהתחפש במדינת ישראל לפרעה מלך מצרים במתן פסק הוראה, לפיו כל עובדת זרה חוקית, אם ילדה תוך כדי עבודתה כאן, יש לגרש הילוד ואותה
ד"ר צ'לו רוזנברג
כרגיל במחוזותינו, כשתוכניות עתידיות הן מילות גנאי ממש, מנסה עתה ראש הממשלה לזרוק רימה כפיתיון שמא העולם ייתפס בקרס התרגילים הדיפלומטיים    כישראלי גאה ממש, קשה לקבל את התנהגות ראש הממשלה
הרב אריק אשרמן
אחרי מאמצים של כחמש שנים פינה הצבא את ההשתלטות על אדמתה של משפחת חושייה, סמוך לסוסיא. רוב האדמה הוחזרה לפני מספר שנים, ועכשיו פונתה גם החלקה שעליה נטע המתנחל משה דויטש כרם
איתן לרר
כך ההיסטוריה רוצה, חברים, שנקרא לאויבינו אֶדוֹם, בלי לדעת טיבם, די לנו בטבענו להכפיש מבקשי השלום. להתקין על מוקד את רודפי השלווה: "חזירים ואוכלי חזירים", ולסקול עד זוב דם את ילדי השטן בבתי יהודים "מתפקרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il