X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שגריר אריתראה בישראל: "התרענו, עכשיו שאו באחריות". האו"ם הוא זה המציג לדבריו באריתראה מצג שווא על המערב, ובמערב מצג שווא על אודות אריתראה: "מספרים לאזרחים אצלנו שהמצב בישראל מצוין ושכדאי להם להגיע לשם, שימתינו להם ארגוני סיוע ועורכי דין וידאגו להם", הוא מפרט. "לעולם מספרים שמדובר בפליטים. אלו לא פליטים, אלו מהגרי עבודה שמחפשים לעצמם חיים טובים יותר"
▪  ▪  ▪
מסתננים מאריתראה [צילום: פלאש 90]

לשאלה מי האחראי למצב עונה נחרצות השגריר "ממשלת ישראל", הוא מסביר שעוד ב-2006, כשראשון האריתראים הגיע לכאן הוא ביקש מישראל להחזיר אותם למדינתו." השגריר או אולי הסגריר נותן לנו גם נקודת אור לפתרון בכיית המסתננים "אנחנו רואים בהם 'אורחים שהוזמנו על-ידי ישראל'. בעצם העובדה שבחרתם לא לגרשם מההתחלה. כל עוד אתם מאפשרים להם להיכנס אתם אחראים עליהם ואני מבקש לדאוג לאורחים שלכם גם לעבודה ותנאים נוחים". (ויי-נט, 12/1/11).
לא מזמן ביקרתי בעיר הדרומית- לאס וגאס של ישראל - אילת, ונוכחתי לדעת שהעבודה העברית שהייתה בשליטתנו במלונות, הפכה להיות עבודה, אם לא להיות נגועים בגזענות, בצבע קצת שונה. ולא רק באילת. אפשר לטייל בערד, בדרום תל אביב, ולראות את אותם קבוצות גדולות של אנשים העומדים בשולי הכביש, ומחכים שמישהו יגיע לאסוף אותם. מסתבר שבמדינה שלנו ישנה קבוצת אנשים שרצו לשפר את רמת חייהם והחליטו לעשות זאת דווקא כאן. ואני יודע, חובבי זכויות האדם, או לחלופין זמרת שרוצה להחזיק באידיאולוגיה כלשהי (בכל זאת היא חייבת קצת תשומת לב) יצעקו בקול ניחר בדבר מחויבותנו לעזור לאנשים ולגרים. הם מוכנים למסור את נפשם כדי שהזרים יהיו שכנים שלנו. ואני מתכוון ממש שלנו, תושבי עיירות הפיתוח. כי אין סיכוי שמישהו ייתן להם מעמד של דייר בשכונות היוקרה של המפגינים. אולי כמנקים יש להם מקום שם. רק שספק אם הם זוכרים את זה, כי דברים כאלו הם תחום העיסוק של הנשים ואף פעם לא של הבעל.
הם גם מצטטים פסוקים שלמים דוגמת הכותרת של טור זה, ואם צריך מיד אפשר לחזור לטיעון הידוע של שואה. מזכירים לנו את יהודי פולין המחפשים מקלט מפני האויב הנאצי. והם צודקים- אנחנו חייבים לעזור.
ומנגד, מישהו צריך לומר את האמת. האם ישראל רוצה עדיין לשמור על זהותה היהודית? אין לנו כאן פליטים המחפשים מחסה אלא מסתננים המבקשים לשפר את חייהם. יש לא מעט יהודים שהגיעו לארצות הברית עם כמה דולרים בכיס והפכו להיות אנשים אמידים. זה בסדר לנסות ולשפר את גורלך, את חייך, את עתידך. השאלה היא האם ישראל היא מדינה חזקה דייה כדי לאפשר לזרם בלתי פוסק את האפשרות לבנות את חייהם מחדש.
ישראל היא מדינה צעירה שהתקדמה בקצב לא מוסבר, והתייצבה בשורה אחת עם מדינות שקיימות כבר מאות שנים. האם ישראל חזקה מספיק כדי לבנות חברות אחרות וכלכלות אחרות? לא נשכח שמדינת ישראל כבר עכשיו מעמיסה על כתפיה הצרות את הרשות הפלשתינית ותושביה, ועדיין רואה בצורה כזו או אחרת מחויבות לכלכלה שלהם.
ישראל חטאה כלפי עצמה פעם אחר פעם. בתחילה היא החליטה לסגור את שוק העבודה בפני העובדים מהשטחים. אותם עובדים שהרוויחו ביושר יום עבודה וחזרו לישון בלילה בביתם. אטימות ורשעות לב של המנהיגות שלהם הביאה למבול של פיגועים וגרמה לישראל לנעול את השערים בפניהם. לגרום להם לרעוב ללחם ולנו לידיים עובדות. אז פנינו לארצות המזרח- סין ותאילנד וציפינו מהם לישועה. הישועה הגיעה בדמות חברות שהוקמו כדי לעשוק את כספם של המסכנים.
אם שם בארצות מגוריהם החל מחברות חוקיות ועד לארגוני פשע, ואם כאן על-ידי חברות כח אדם, שידעו לשמן את מי שצריך במערכת השלטונית. כשנזכרו בזה שיש כאן יותר מידי, החליטו לחזור למדינת חלם ולפעול למיגור התופעה בשתי ידיים. יד אחת המשיכה להכניס עובדים זרים, ויד שנייה הקימה רשות אכיפה שחיפשה את אותם אלו שאשרת השהיה שלהם פגה, כדי לגרש אותם מהארץ. ובעוד שאלו מרוויחים ואלו לא חסרים, התחיל להתנהל לו מסלול פנוי ונקי של הברחת עובדים מארצות אפריקה לישראל.
כמה מאות ילדים שנמצאים כאן לא ישנו את אופייה היהודי של מדינת ישראל. ישראל צריכה לשלם על הטיפשות שלה. מאידך הגיע הזמן שהגבול בינינו למצרים יהיה ברור ומוסדר. סמים, נשים, עבדים, סיגריות, נשק, ומה לא, עוברים שמה מידי יום. מישהו יצטרך לשלם על זה. זה כרגיל נהיה אנחנו.

תאריך:  28/04/2011   |   עודכן:  28/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וגר לא תונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בגוש קטיף לא היו צדיקים
עוד מילואימניק  |  30/04/11 07:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
ישראלים המתיימרים להיות 'מלח הארץ', מסרבים ללמוד מן ההיסטוריה, מוכנים להפקיר את עצם הקיום היהודי ל'חסד לאומים' – ואחריהם המבול
יהודה דרורי
הציבור המצרי מעולם לא השלים עם העובדה שמצרים חדלה מלהיות אויב אקטיבי של ישראל, ובייחוד כש"הכבוד המזרחי" שלהם עדיין מצפה לנקמה על התבוסות הקשות בחמש מלחמות איתנו
ד"ר מוטי גולן
כאשר התורה מצווה שלא להונות במידות, היא מתכוונת לכלל סוגי המידות: במידת הלח, במידת היבש, במידת הבגדים, במידת הקרקעות ועוד    "קשה עונשן של מידות יתר מעונשן של עריות. שזה - בינו לבין המקום. וזה - בינו לבין חברו"
בלפור חקק
המאבק על התרבות העברית לא תם. התרבות העברית הייתה המעטפת החמה שחיברה את כולנו לגוף אחד. העברית יצרה את המכנה המשותף בינינו, למרות שבאנו מגלויות שונות וממקומות שונים. היא הקרינה על כולנו את תחושת היחד, את הלכידות שנוצרה בינינו באופן טבעי, כביכול בלי אומר ומלים. אך היה אומר והיו מלים: אלה היו המלים העבריות של הספרות העברית שנוצרה כאן ושירי הזמר שליכדו את כולנו
אריה פרי
לאחרונה אירעו באזורינו מספר "אירועים זניחים" המעידים כאלף עדים על טבעו האכזרי של "המזרח התיכון החדש" - או שמא הישן - בו אנו חיים    התקשורת הישראלית אינה מתרשמת מ"אירועים זניחים ונקודתיים" אלו; היא הרי שבויה עדיין בתוך עולם האשליות על מזרח תיכון חדש וחומוס בדמשק - הווה אומר אשליות הסכמי אוסלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il