X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנאת היהודים החלה בתקופת המקרא, המשיכה בימי היוונים והרומאים וגם בתקופת הנצרות והאיסלאם - ועד ימינו אנו לא פסקה עינינו רואות: 66 שנים מאז נדמו המשרפות של אושוויץ, דבר לא השתנה המסקנה ברורה: לעולם עשיו שונא לישראל
▪  ▪  ▪
בכל דור ודור [צילום: פלאש 90]

כ"ז בניסן הוכרז כ"יום הזיכרון לשואה ולמרד הגטאות". התאריך של יום השואה נקבע ליום שבו פרץ מרד גטו ורשה: בערב פסח, 19 באפריל 1943.
השואה - מילה נרדפת למפלצתיות, לרוע השטני, לזוועות ולאימה, לתופת בה שלט המוות. יצירה של בני אדם, שמטרתה הייתה אחת: לשלול צלם אנוש ולחסל את כל היהודים, גברים, נשים, קשישים וילדים, רק בשל היותם יהודים. את השואה מאפיין רצח שיטתי, כמעט מדעי, ללא אבחנה, של כל אדם ממוצא יהודי, גם אם הוא או אבותיו התבוללו והתנתקו משורשיהם היהודיים. עם זאת, השואה, מפלצתית ככל שתהיה, נשענת על אדנים חזקים ומושרשים היטב של שנאת היהודים, ונסמכת על מסורות רבות של פגיעה ורצח של יהודים, בכל העולם.
שנאת היהודים קיימת עוד מתקופת המקרא. פרעה אומר ליועציו: "ויקם מלך חדש על מצרים אשר לא ידע את יוסף. ויאמר אל עמו הנה עם בני ישראל רב ועצום ממנו. הבה נתחכמה לו פן ירבה והיה כי תקראנה מלחמה, ונוסף גם הוא על שנאינו ונלחם בנו ועלה מן הארץ". ומוביל את היהודים לעבדות פרך ולהשמדת כל התינוקות, שבסופן החזון הגדול - השמדת כלל היהודים.
גם המן, יועצו של המלך אחשוורוש, לא טומן ידו בצלחת. "ויאמר המן למלך אחשוורוש: ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים בכל מדינות מלכותך ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שווה להניחם". ומתווה למלכו דרכים להשמדת העם היהודי.
גם בתקופת היוונים, ומאוחר יותר הרומאים, בתקופה בה שלטו האלילים בכיפה, וריבוי הפולחן נחשב למקובל - האמונה באל אחד, של היהודים, הביאה לכך שהיהדות והיהודים נחשבו לפוגעים בשלום ובסובלנות האוניברסליים. בעיני החברה באותה תקופה, רק היהודים נחשבו ליוצאי-דופן, משום שלא קיבלו את האלים היווניים והרומיים, ואף קיימו מצוות שהביאו להתבדלותם - איסור שתיית יין של גוי, איסור נישואין עם לא-יהודים והיעדרות מטקסי פולחן פומביים. בגלל כל אלה נחשדו היהודים בבגידה במלכות.
בתקופת הנצרות, אותה כת שצמחה מהיהדות ונוסדה על-ידי ישו היהודי, שנולד כיהודי, חי כיהודי, נרצח כיהודי ונקבר כיהודי, הפכה מיד מדת נרדפת לדת רודפת, שנאבקת ביהדות, ממנה צמחה, ומנסה להחליפה, כדת האמיתית. וכמובן, שש-מאות שנה אחר הופעת הנצרות, צצה לה דת חדשה, שסחפה אף היא מאמינים רבים והתפשטה בכלל העולם - האיסלאם, ולמרות שאף דת זו מושתתת על ערכי וברכי היהדות, שנאת היהודים בה מופגנת בפרהסיה.
ההיסטוריון פרופ' שמואל אטינגר טוען שהשנאה ליהודים איננה נובעת בהכרח משנאת הזר - ההוכחה החותכת, לטענתו, היא שגם במקומות שבהם אין חיים יהודיים, ישנה אנטישמיות. אין שונאים את היהודים משום שהם שונים - מכיוון שלעתים דווקא גברה השנאה כאשר היהודים נטמעו בחברה ודמו לחלוטין לאוכלוסיה הלא-יהודית. גם הטיעון ששנאו את היהודים משום שהיו חלשים אין לו אחיזה במציאות, שכן במקרים רבים מאוד היהודי היה שנוא דווקא משום שלחברה הכללית הייתה תחושה שהוא בעל עוצמה וכוח בינלאומי.
היום, שישים ושש שנים מאז נדמו המשרפות העשנות של אושוויץ, דבר לא השתנה. אומנם שנאת היהודים הקלאסית נעשתה "מעודנת" יותר, אולם זו רק למראית עין. שנאת היהודים התחלפה בשנאת ישראל, בשנאת הציונים, בשנאת העם היושב בציון, והקושי המרכזי הוא, שאותם אנשים שרמסו ברגל רמה את זכויות היהודים לאורך אלפי שנים, מנסים היום לכפות את דעתם ואורח חייהם על היהודים באמצעות לחץ כלכלי, פוליטי ותקשורתי חובק-עולם. כולם מנסים להחזיר את היהודים בצורה זו או אחרת לגבולות אושוויץ. והמזעזע מכל הוא שישנם יהודים (ספק אם אפשר לכנות אותם כך) השוכנים בתוכנו ומהווים ראש חץ לשנאת היהודים ולפגיעה בעם ישראל, ומצטרפים הם למעגל השונאים הזרים, שאף הוא שוכן בארצנו, ומנסה בכל דרך לערער על חוקיות מדינת ישראל ולגיטימיות העם היהודי על ארצו.
עלינו להסיק מסקנה אחת ברורה מכל מה שחווינו כעם במשך אלפי שנים: לעולם עשיו שונא לישראל, ועשיו המטפורי, שלובש ופושט צורה, בכל דור ודור, בכל תקופה ותקופה, מטרה אחת לו - השמדת העם היהודי, החי סוף-סוף בארצו, לאחר אלפיים שנות גלות וסבל. ולשם כך עלינו להתאחד, לשנס מותניים, להתלכד ולהתחזק, לסמוך על אבינו שבשמיים, ולעמוד איתנים בפרץ הרוחות הרעות המנשבות היום בעולם, סופות שסופן מי ישורנו.

תאריך:  01/05/2011   |   עודכן:  01/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הִתְנַעֲרִי, מֵעָפָר קוּמִי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד,יישר כוח!
כל הכבוד,יישר כוח  |  1/05/11 13:51
2
,תגובה התנערי מעפר.......
יוסף חיים  |  1/05/11 23:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הסכם הפיוס הפנים פלשתיני הושג כתוצאה משילוב נדיר של אינטרסים בין מצרים, הרשות הפלשתינית ותנועת חמאס וכתוצאה ישירה של השינויים הדרמטיים בעולם הערבי    עם זאת יש ספק רב אם ההסכם יחזיק מעמד זמן רב ואם השגתו אכן תשרת את המאמצים למצוא פתרון לסכסוך הישראלי פלשתיני
ליאור רזניק
אנחנו כבר ממזמן לא בגולה, יש לנו מדינה משלנו, מדינה שכל כך רצינו כל השנים, מדינה שיש לה בעיות, שנמצאת במלחמה מתמדת ויש את העולם, שמנסה להכתיב לנו מה לעשות, איך לעשות ואיך לנהל את המלחמה. הגיע הזמן שנפסיק להקשיב לו, הגיע הזמן שנקשיב רק לעצמנו. במאמר זה אציג את אחת הבעיות היותר גדולות שאנו ניצבים מולן והיא - התערבות העולם בעניינים הפרטיים שלנו. זה היה ז'בוטינסקי שאמר שאם לא נחסל את הגולה, סופנו שהיא תחסל אותנו
מאיר גלבוע
חכמינו ידעו מזה שנים שיפה שתיקה לחכמים (וכיוון שאיני רוצה להלעיז, איני כותב את המשכו של הפסוק). השופטת ורדה אלשיך צריכה לחזור על תלמודה ולשנן פסוק זה. ומתברר שגם תבונה רבה אינה מחסום מפני חוסר רגישות
נורית גרינגר
ישנן פעמים רבות בחיים, שהרגשות של מספיק זה מספיק, שדי זה די, משתלטים על המצב. קחו את המקרה של אנשים מוכים, הם בסוף יאמרו ויפעלו על-פי מספיק זה מספיק. אני חושבת שהיהודים הם אנשים מוכים. אני סבורה שמדינת ישראל היא מדינה מוכה. כאשר הכל מיצה את עצמו, וכאן נמצאת ישראל, צריך לנקוט בצעדים שהם הפתרון היחיד שיוכיח שמספיק זה באמת מספיק
נחמן פביאן
זה זמן רב שטורקיה מתנגדת במוצהר לתוכנית הגרעין האירנית    אך מעבר לנושא הגרעין, קיים פוטנציאל למחלוקות נוספות בין שתי המדינות, הרואות את עצמן כמעצמות אזוריות
רשימות נוספות
ערב יום השואה: 208 אלף ניצולים חיים בישראל  /  עופר וולפסון
חידוש הביתן היהודי באושוויץ יוצא לדרך  /  איתמר לוין
המשנה ליועמ"ש מצא בוורשה את קברי סביו  /  איתמר לוין
תמונות ילדות  /  שושנה פיינגולד ויג
על קו הגמר של האשליות  /  אדוארד אטלר
חלל בין שני עולמות  /  צבי גיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il