X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דרכו של אוסמה בן-לאדן ממשפחה סעודית שהתעשרה כתוצאה מקשריה עם המערב, דרך המאבק נגד הסובייטים באפגניסטן ועד לפיגועי 11.9: דיוקנו של המבוקש מספר אחת בעולם
▪  ▪  ▪

אוסמה בן מוחמד בן עווד בן-לאדן נולד ב-10.3.1957 בסעודיה למשפחה עשירה, בעלת קונצרן בנייה ענק. הוא אחד מ-50 בניו של מוחמד בן-לאדן, אך בניגוד לרוב בני משפחתו המקורבים למערב, הושפע אוסמה ממורהו, עבדאללה עזאם, שהיה מוסלמי קיצוני.
עושרו האישי של בן-לאדן הוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים - לא הרבה במונחים סעודיים, אך די והותר על-מנת לממן בעצמו פעילות טירור חובקת עולם. למרבה האבסורד, המשפחה התעשרה בזכות השגשוג שהביא עימו הנפט, אשר גרר השקעות עתק במיזמים בעלי אופי מערבי-חילוני ותוך קשר הדוק עם חברות זרות.
ב-1979 הגיע בן-לאדן לאפגניסטן והצטרף ללחימה נגד הפלישה הסובייטית לאפגניסטן. ארה"ב תמכה בפעילות זו של המוג'אהידין וסיפקה להם ידע ונשק, אלא שלאחר נסיגת הסובייטים, הפנו בן-לאדן ותומכיו את מלחמתם - ואת הנשק והידע שקיבלו - נגד ארה"ב ונגד בעלות בריתה במזרח התיכון.
האידיאולוגיה של בן-לאדן היא מוסלמית קיצונית ביותר. הוא רואה בנוצרים וביהודים כופרים, שיש לגרשם מכל מקום בו אמור לשלוט האיסלאם. הוא אומנם הירבה לתרץ את מעשיו בתמיכה המערבית בישראל, אך בפועל - נלחם גם נגד הנוכחות האמריקנית בסעודיה (הנחשבת לאדמת קודש מוסלמית בשל מיקומם בה של הערים הקדושות ביותר לאיסלאם, מכה ומדינה).
ארה"ב רואה בבן-לאדן אחראי (בחלק מהמקרים הייתה גם נטילת אחריות) לפיצוץ במרכז הסחר העולמי ב-1993, להריגתם של 19 חיילים אמריקנים בערב הסעודית ב-1996, לפיצוץ בשגרירויות ארצות הברית בקניה ובטנזניה ב-1998 וכמובן לפיגועי 11 בספטמבר 2001, עליהם נטל בן-לאדן בגלוי את האחריות.
לאחר מתקפות אלו נקב הנשיא ג'ורג' בוש בשמו של בן-לאדן כחשוד העיקרי. ב-7 באוקטובר 2001 פתחה ארצות הברית במלחמת אפגניסטן, שמטרתה הפלת שלטון הטליבאן וחיסול בסיסי הטירור שם. משטר הטאליבן אומנם הודח, אך ארה"ב עדיין שקועה בבוץ האפגאני בשל מחויבותה לחסל את אל-קאעידה בכלל ואת בן-לאדן בפרט.
רבים מאנשי אל-קאעידה ובהם בני משפחתו של בן-לאדן נעצרו, ואילו הוא עצמו נהרג רק לאחר מצוד של כמעט עשור. במהלך המצוד הגיעו ממנו אותות חיים בצורת קלטת וידאו או קלטת אודיו, שבהן קרא להמשך המלחמה בארה"ב ובעלות בריתה (ביניהן ישראל).
האמריקנים הציבו על ראשו פרס כספי חסר תקדים, ובינואר 2005 הוכרז על הגדלת הפרס לסכום של 50 מיליון דולר.
בשנת 2006 אותר בתימן מי שהיה שומר ראשו האישי, ורואיין לטלוויזיה. השומר תקף את האפשרות כי בן-לאדן חולה בטיפוס, ושלל את ההשערה שהוא נמצא בפקיסטן. חיסולו של בן-לאדן לפני שבוע מוכיח שהאיש כן היה במדינה זו.

תאריך:  02/05/2011   |   עודכן:  02/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיבל נשק מארה"ב ופנה נגדה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ארה"ב, ידה בכל, ונקווה, שבקרוב
חנה שרה  |  3/05/11 10:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפאל בוכניק
המסר המרכזי העולה מ"הסכם הפיוס" הוא מתן גושפנקא למהלך השתלטות של החמאס על הרשות הפלשתינית, גם אם אין המדובר ביישום העניין הלכה למעשה בטווח המיידי. במשתמע, עיצוב מחודש של צביונה של ההנהגה הפלשתינית באופן האמור להוביל ל-SENIORITY של תנועת החמאס, על כל המשתמע מכך
מתי דוד
האם הפיוס בין הפת"ח לחמאס טוב לשלום? או טוב להמשך הטרור?    הסכם הפיוס הפלשתיני - תרגיל מבריק של הונאה
קובי לירז
תוכנית חדשה על שום מה? האם רק משום שאין ברירה? האם כדי להוכיח את הידוע - שאין פרטנר אמיתי שמסוגל להביא לסוף הסכסוך? או שאולי יש אפשרות אחרת?
גרשון אקשטיין
כאזרח, הייתי מצפה שמקבלי ההחלטות במדינה וקובעי המדיניות יחליפו דיסקט ויפנו את גורמי המודיעין והמחקר של מערך אמ"ן, הביטחון והחוץ לאור המצב החדש, ויחלו לראות את מצרים כמדינת עימות בפוטנציה
ד"ר סלאח עודטללה
סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, אינו יודע באמת מה מתרחש במחלקות השונות בבתי החולים. מדובר במערכת שקורסת עקב תגמול נמוך ושעות עבודה רבות של עומס ועייפות. הבעיה היא כללית ולא של הפריפריה. אנו מאוחדים מאחורי מטרה משותפת אחת ויחידה והיא - הצלת מערכת הבריאות הציבורית
רשימות נוספות
המצוד הסתיים: בן-לאדן חוסל  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il