X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרוטוקולים של עדויות התביעה במשפט קצב

שלושת הקופים

חמש הערות בעקבות פרסום עדויות התביעה במשפט קצב יותר מדי אנשים ידעו בזמן אמת על מעלליו של קצב, אך איש מהם לא הלך למשטרה א' לא סיפרה כמעט לאיש שנאנסה הסניגורים לא הצליחו לקעקע את העדויות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

האונס של א'

עדים רבים הובאו כדי לחזק את גרסותיהן של המתלוננות, ובמיוחד של א' ממשרד התיירות, שעל-פי פסק הדין - נאנסה פעמיים בידי קצב. הבעיה היא, שלפחות על-פי העדויות שהותרו לפרסום, א' לא אמרה כמעט לאיש שהיא נאנסה. היא דיברה על הטרדות מיניות, כולל בזמן אמת, אך לא על האונס.
ידוע שקורבנות של עבירות מין בכלל ואונס בפרט אינם ממהרים לספר את שאירע להם, ודאי לא לאנשים זרים או זרים-למחצה. זהו בהחלט הסבר אפשרי והגיוני לשתיקתה של א'. אלא שלצד זה, יש להבין מדוע החליט בית המשפט שהגילוי המאוחר משקף את המציאות יותר מאשר השתיקה המוקדמת.
בית המשפט המחוזי נימק את החלטתו בעיקר במהימנותה של א' ובשקריו של קצב. כפי שכבר נאמר שוב ושוב, זוהי הבעיה הגדולה של קצב בערעורו: בית המשפט העליון כמעט ואינו מתערב בממצאי מהימנות.

העדים

החקירות הנגדיות של עדי התביעה היו לעיתים ארוכות פי 10 (בהערכה גסה) מאשר חקירותיהם הראשיות. הסניגורים, ובמיוחד ציון אמיר, כמעט שלא הותירו אבן על אבן בניסיון לקעקע את אמינותם של עדי התביעה, ובמיוחד את אלו שהעידו על כך שהמתלוננות סיפרו להם על מעלליו של קצב.
מקריאה מהירה של העדויות מתקבל הרושם, שההגנה לא רשמה הצלחה ניכרת, בלשון המעטה. יכול להיות שפה ושם העדים התבלבלו, סתרו את עצמם, לא זכרו מה שאירע כמה שנים קודם לכן. אבל הרושם הכללי הוא, שכולם דבקו בליבת עדויותיהם. יש בכך כדי להסביר לא במעט מדוע בית המשפט קיבל בסופו של דבר את גירסת המתלוננות.

הפרסום

יש משהו בטענתו של קצב נגד מועד פרסום עדויות התביעה - בדיוק לאחר שהגיש את ערעורו וערב ההחלטה האם לעכב את ביצוע עונשו. הרי המשפט במחוזי נגמר לפני חודש וחצי, אז כיצד קרה שהפרסום בא דווקא כעת? ומדוע בשלב זה פורסמו רק עדויות התביעה, ואילו עדויות ההגנה נותרו לעתיד בלתי-מוגדר כלשהו?
מצד שני יש לזכור, כי היה זה קצב שהתנגד מלכתחילה לניהול המשפט בדלתיים סגורות, ואשר עמד כל העת על פרסום העדויות במלואן. סניגוריו גם ביקשו השבוע להתיר את פרסום כל הערעור. לכן, גם אם יש משהו בטענה הטקטית של קצב, הרי שברמה האסטרטגית - היא סותרת את עמדתו שלו.

השופטים

מקריאת מאות עמודי העדויות שהותרו לפרסום, עולה שהשופטים הניחו לעורכי הדין להתקוטט ביניהם וכמעט שלא התערבו. הייתה החלטה חשובה אחת שלהם שהביאה את ההגנה לבקש את פסילתם - שמיעת הנשים שהעידו על מעשיו של קצב שהתיישנו - אבל לא מעבר לזה.
אולי בשל כך נדהמו כל כך אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא, כאשר פסק הדין היה כה חד-משמעי ואפילו חד-צדדי. עורכי דין מנסים ללמוד על הלך רוחם של השופטים מהערותיהם במהלך המשפט, והתמונה החלקית שנפרסה לנגד עינינו לא מרמזת במאומה על החומרה הצפויה של פסק הדין. הדבר הוא בהחלט לשבחם של ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח.

ידעו ושתקו

מנכ"ל משרד התיירות. סמנכ"ל משרד התיירות. הממונה על מניעת הטרדה מינית בבית הנשיא. מנהלת הטקסים בלשכת הנשיא. עובדות במשרד התיירות. עובדות במשכן הנשיא. זוהי רשימה חלקית בלבד של מי ששמעו לאורך השנים תלונות על עבירות המין של משה קצב, ולא עשו את הדבר היחיד שצריכים היו לעשות: לפנות למשטרה.
בדיעבד, כולם כמובן מספרים שנדהמו והתמלאו גועל ואמרו למתלוננות ללכת למשטרה. זה בדיעבד. מה אמרו בזמן אמת - קשה לדעת. ומדוע לא התלוננו בעצמם, כמו כל אזרח טוב שנודע לו על עבירה - את זה כנראה לעולם לא נדע.
תירוצים והסברים יש בלי סוף. היו שחששו מפני השר ולימים הנשיא. היו שחשבו שזה לא עניינם. היו שסברו שרק הנפגעות צריכות להתלונן. היו אפילו מי שחשבו שהגורם המתאים איתו יש לברר את התלונות הוא משה קצב. איש מהם לא אמר שביקש ייעוץ משפטי כיצד לפעול, איש מהם לא אמר שהמשיך לעקוב אחרי המתרחש, איש מהם לא הציע למתלוננות לפנות למרכזים המסייעים לנשים במצבן.
ניתן רק לקוות, שהדיו של משפט קצב יביאו לכך, שאם חלילה יתרחשו מקרים דומים - ומן הסתם הם מתרחשים כל יום בכל מיני רמות - הסביבה לא תנהג כמנהג שלושת הקופים שאינם רואים, אינם שומעים ואינם מדברים.

תאריך:  05/05/2011   |   עודכן:  05/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלושת הקופים
תגובות  [ 26 ] מוצגות  [ 26 ]  כתוב תגובה 
1
תפסיקו לבלבל את המוח כי בכלא
פישלזון  |  5/05/11 21:47
 
- פישלזון חתיכת טינופת, שמור
אבי2  |  7/05/11 01:08
2
ומה עם שלושת הקופים האחרים...
עו"ד נבון קצב   |  5/05/11 22:05
3
איכה הייתה לזונה קריה נאמנה
עו"ד נבון קצב   |  5/05/11 22:14
 
- נבון קצב, או אוויל משריש קצב
פסיכולוגית קלינית  |  6/05/11 10:13
4
ומה בקשר לפרס?
אליהו חיים  |  5/05/11 23:23
 
- עוד טוקבקיסט מלחך פינכה
זוז'יקו מחצב  |  6/05/11 10:02
5
על עובדה אחת אין מחלוקת !
עו"ד נבון קצב   |  5/05/11 23:24
6
אדוני הצדיק ואני ועמי הרשעים.
עם עמורה  |  5/05/11 23:40
 
- מי שרוקד על הדם ורוצח כבוד אדם
עו"ד נבון קצב  |  6/05/11 03:40
7
עו"ד נבון מקדש שם שמיים ברבים. ל"ת
קציני סדום  |  5/05/11 23:56
8
למה המשפט הזה מזכיר משפטי סדום
שופטים סדומיים  |  6/05/11 03:17
9
פוליטיקאי,בגרוש לא היה צריך
בדיבורכם  |  6/05/11 06:56
10
עו"ד שוטה עם תואר עו"ד
לימי מגדרה  |  6/05/11 09:54
 
- אני מניח שגם את בין האנסים
עו"ד נבון קצב   |  6/05/11 10:53
 
- קשקשן כמו כל מקורביו
לימי מגדרה  |  6/05/11 18:06
 
- האם הכסילה מציעה לאנוס גם אותי
עו"ד נבון קצב   |  7/05/11 09:07
11
משפט קצב יזכר לדראון עולם ככתם
ישראלי שמתבייש  |  6/05/11 10:35
12
לינץ' ציבורי בחסות בית המשפט ל"ת
מביט מהצד  |  6/05/11 10:58
13
נבון קצב לא שייך לשום צוות,
אבי1  |  6/05/11 12:46
14
לפרסם מיד את כל פרטי הפרשה
עו"ד נבון קצב   |  6/05/11 13:23
15
כמה קצבים ישנם עוד במערכת?
קצה החוט  |  6/05/11 18:32
16
נשיא הגאות והשפל!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  7/05/11 04:25
17
וכמה אונסי קצבים יש עוד... ?
עו"ד נבון קצב  |  7/05/11 09:02
18
עוד קצב נולד?
efis  |  11/05/11 05:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריק סגל
חיסול בן-לאדן עלול להביא את אובמה להיגרר אחר שיקולים פוליטיים ולקצץ משמעותית במספר החיילים האמריקנים באפגניסטן. כאשר הטליבאן מתכונן לאופנסיבת האביב, עלול הדבר להיות קריטי עבור תוצאות המלחמה
הרב עדית לב
הצד הדמוקרטי תורם לנו את התפישה כי זכות השביתה היא חלק בלתי נפרד ממערכת חיינו. בצד היהודי אנו למדים מהגרא"י קוק ומהרב טכורש על תפישה דמוקרטית הדומה לזכות השביתה המודרנית, וככזאת המתנהלת בפיקוח של בתי-דין
הרב אליהו קאופמן
ה"נכבה" איננה רק מנת חלקם של הערבים, אך רק הם מעזים לזעוק חמס. ההיסטוריוגרפיה הציונית מלאה ב"נכבות" שעוללה הציונות, ליהודים ספרדים, לחרדים ולניצולי שואה. ביום העצמאות הקרוב - נזכור את כולם
עו"ד אברהם הללי
מצווים אנו להיזהר במעשינו ולהיזהר גם במוצא פינו. האדם בא לעולם ערום ויוצא מן העולם ערום, כל אשר צבר במשך שנות חייו משאיר אחריו, לא רק כשמדובר בנכסים, ברכוש ובממון אלא גם במעשים טובים או במעשים רעים. מכאן אנחנו משתמשים בצרוף של שמות שלוש הפרשות אחרי מות, קְדֹשִׁים אֱמֹר, כאשר הפסיק הוא אחרי מות, וזה אומר: אם אינך רוצה לבזות את הנפטר כשהוא מונח לפניך ולפני ציבור מלוויו, אל תדבר בגנותו
דניאל גיגי
השיקום של מפלגת העבודה עדיין רחוק, ובינתיים לא ניתן לראות שינוי אמיתי, שמעיד על חזרה לאידיאולוגיה שהנחתה את המפלגה בעבר. העובדה שמתמודדים שישה חברים על ראשות מפלגה שיש לה בקושי שישה מנדטים מעידה על כך שהמניע המרכזי של המפלגה הוא אינטרס אישי, ולא הרצון לבנות מחדש אידיאולוגיה אמיתית. השינוי במפלגה יבוא רק אם ייווצר כוח אידיאולוגי במפלגה שיהיו לו כוח ויכולת להגביל את החברים והמנהיגים של המפלגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il