X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברק. תרגיל שוחד [צילום: משרד הביטחון]
ארבל. נמנעה ממיצוי הדין עם ברק
שר הביטחון הצליח להשיג לעצמו חסינות במערכת המשפטית בזכות ההגנה שהעניק לבכירי המשטרה, ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט המדינה וגם לבית המשפט העליון ניסיון העבר מוכיח כיצד טיפל ברק בפרקליטה עדנה ארבל וכיצד זו נמנעה ממיצוי הדין עימו
▪  ▪  ▪

שר הביטחון אהוד ברק העניק ראיון לעיתונאי גידי וייץ (הארץ, 06.05.11). ראיון מרתק. גם השאלות וגם התשובות. דבריו נדפסו על-פני שישה עמודי טקסט צפופים. מומלץ לקרוא.
ברק מדבר בראיון הנרחב על אישים בכירים בפוליטיקה ובמערכת הציבורית, וגם על תמיכתו הגדולה, לדבריו, בעליונות שלטון החוק. ברק מסביר, בין היתר, כי הוא מותקף מכל עבר הן בשל זאת שממנו מצפים ליותר, והן מחמת זאת שעשה יותר מאחרים למיצוי הדין עם חשודים ו/או נאשמים בפלילים, ובכך הקים לעצמו יריבים רבים. בהקשרים אלה מאזכר ברק שורה של אישי ציבור שהסתבכו, בהם: אריאל ועמרי שרון, אריה דרעי, אביגדור ליברמן, אהוד אולמרט וחיים רמון.
ברק מאזכר שוב ושוב, גם בראיונות קודמים שנתן, כי הוא האיש שהוביל לסילוקו של אולמרט מהשלטון בעקבות הפרשות הפליליות, בעוד שהאמת שונה: הוא - ברק, דווקא הביא להתארכות כהונתו של אולמרט ולהתחזקותו, כאשר הוא, ברק, הצטרף לממשלתו של אולמרט, בתקופה שפרשות אולמרט למיניהן כבר היו על-סדר היום הציבורי ונמצאו בשלב של בדיקה ו/או חקירה, ולאחר כשלונו הנורא של אולמרט במלחמת לבנון השנייה. ברק שינה כיוון והצטרף לדורשים בתקשורת את הסתלקותו של אולמרט רק לאחר שנוכח כי זמנו של אולמרט הולך-ואוזל בגלל השחיתות הנוראה שבה לקה, ולאחר שנוכח כי היועמ"ש והפרקליטות גמרו-אומר להגיש כתב אישום נגד אולמרט.
חסינות בעורמה ובתחבולה
אלא שגם לאחר קריאת הראיון, נותר אצלי טעם רע. במיוחד מכיוון שאני זוכר כיצד הצליח ברק, בעורמה ובתחבולה, להשיג לעצמו חסינות במערכת המשפטית בכלל, ואצל עדנה ארבל בפרט (המכהנת כיום כשופטת בית המשפט העליון):
  • עם היבחרו לראשות הממשלה (1999) הוצע לעדנה ארבל, שכיהנה אז כפרקליטת המדינה, להתמנות לתפקיד שר המשפטים. ההצעה לא הייתה ריאלית. מיותר כמעט לציין שברק, איש נבון ומתוחכם, יכול היה להעריך בעצמו, ומראש, את סירובה;
  • זמן קצר לאחר כניסתו של ברק לתפקיד ראש הממשלה, החלו כמה גורמים לפעול מאחורי הקלעים כדי לסדר ג'ובים לאורי ארבל, בעלה של פרקליטת המדינה. נעשה מאמץ במיוחד בחברות ציבוריות - למנותו כדירקטור ו/או כיועץ. כשחשפתי זאת בזמנו, לאחר שכבר הוצג המינוי בחברה ספציפית, הוסר המינוי מסדר-היום;
  • הפעולות הנ"ל נעשו כאשר בפני הפרקליטה ארבל היו תלויות ועומדות תלונות נגד אהוד ברק ואנשיו בפרשת העמותות, מה שמדיף חשד לפיו מלכתחילה נעשו הפעולות הנ"ל בניסיון להשפיע עליה להימנע מקבלת החלטות רעות לברק;
  • עשרות מיליוני ש"ח קיבלו ברק ואנשיו, שלא כדין, במהלך קמפיין הבחירות. הכספים שימשו לקמפיין אגרסיבי שהצליח מעבר למשוער. חשפתי זאת לראשונה עוד לפני הבחירות, במרוצת הקמפיין, על-פני כמה עמודים במדורי דאז בעיתון מעריב;
  • ארבל, כפרקליטת המדינה, אמורה הייתה לפסול עצמה, או לקבל החלטות שעיקרן: פתיחת חקירה משטרתית נגד ברק. אלא שארבל, שקיבלה גם תלונה רשמית מצד ח"כ מיכאל איתן, מיסמסה את תהליכי קבלת ההחלטות. כידוע, פתיחת חקירה נגד ראש ממשלה נתונה אומנם בידיו של היועץ המשפטי לממשלה בלבד, אך סוד גלוי הוא כי פרקליט המדינה משמש איש מרכזי בתהליכי קבלת ההחלטות, וביחסים שהיו אז בין ארבל לבין אליקים רובינשטיין (היועמ"ש) נחשבה ארבל כפרקליטה חזקה מאוד שבכוחה היה להוציא אל הפועל כמעט כל החלטה שבה חפצה. כך עשתה למשל בפרשת שרון. אלא שארבל שתקה, במקרה של ברק, ולא טרחה להוציא מידיה את התיק הנפיץ, על-אף שהייתה נגועה בניגוד עניינים ברור. בכך עשתה שירות גדול לברק;
  • בסופו של דבר, ובעקבות חשיפות חוזרות ונשנות ב-News1, נפתחה כידוע חקירה פלילית בהוראת היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין - אך זאת רק לאחר שמבקר המדינה אמר את דברו, ולאחר שברק כבר סיים כהונתו כראש ממשלה.
החקירה המאוחרת נכשלה
החקירה שהחלה באיחור, נכשלה. מקורביו של ברק, ובראשם יצחק הרצוג, שמרו על זכות השתיקה. החוקרים לא הצליחו להגיע לחקר האמת. מחמת זאת התקבלה ההחלטה לגנוז את תיק החקירה ככל שמדובר בברק ובמקורביו הבכירים. גם ההחלטה להעמיד לדין את טל זילברשטיין, התמסמסה בסופו של דבר.
העובדות הנ"ל היו ידועות לרבים וטובים: עדנה ארבל מגוננת על ברק מפני צעדים פליליים, והוא - לפני או אחרי, פועל לקידומה, ואנשיו פועלים לסידור ג'וב לבעלה הנפלא.
אף-על-פי-כן, נמנעה התקשורת לעסוק בכך. שכן: ארבל הייתה אז יקירתם של כמה כלי תקשורת, ובראשם העיתונים ידיעות אחרונות והארץ.
ברק עצמו זכה למנות גדושות של אהדה בתחומים אלה, במיוחד מצד המערכת המשפטית, מכיוון שהוא יצא להגנתם (להגנתו) גם כאשר עמד הדבר בסתירה לטובת הציבור: ברק הקפיד לצאת נגד יוזמות חקיקה שנגדו את האינטרסים הצרים של נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש; הוא נאבק למינויו של ניצב משה מזרחי (יקירה של ארבל ושותפה למבצעים בעייתיים) לתפקיד ראש אגף החקירות במשטרה, למרות העבירות הפליליות החמורות שביצע מזרחי בפרשת האזנות הסתר; הוא טירפד ניסיונות אמיצים שנעשו להביא לפיצול תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה (המשמש גם כתובע ראשי וגם כיועץ משפטי לממשלה, תפקיד שמובנה בו ניגוד עניינים); הוא הקפיד לגנות את מבקריה של המערכת המשפטית, גם כאשר אלו העלו ביקורת עניינית ומוצדקת נגד שופטים בכירים ו/או פרקליט המדינה ו/או היועץ המשפטי לממשלה ו/או נגד המשטרה; והוא גייס את מפלגתו - אפילו במסגרת ההסכם הקואליציוני, כדי לכפות עליונות מערכת המשפט על-יתר הרשויות. ברק התעלם מהחובה לדבוק בעיקריו הבסיסי של הפרדת הרשויות ומעיקרון-העל לפיו הריבון הוא העם, באמצעות נציגיו בכנסת.
ברק השיג את מבוקשו: חסינות
ברק פעל בעורמה ובתחבולה כדי להשיג לעצמו חסינות. ניסיון העבר מלמד כי ברק השיג את מבוקשו: בפרשת העמותות הוא לא הועמד לדין, למרות שידע על עשרות מיליוני ש"ח שהתקבלו שלא כחוק ושימשו לקמפיין הבחירות שלו; בפרשת העובדת הזרה שהועסקה בביתו ושירתה גם אותו הוא אפילו לא נחקר, לאחר שהותיר את רעייתו לבדה עם רישום פלילי; בפרשת כספי הנאמנות הוא מטופל על-ידי מבקר המדינה בלבד, למרות המידע והמסמכים המלמדים כי מדובר במעשים הטעונים חקירה משטרתית.
אופן שרידותו של ברק במערכת הפוליטית יכול ללמד כי ניתן לשחד מערכות שלמות ולזכות בתמורה לחסינות. די בכך שתצא להגנתם של בכירים במערכת המשפטית, ודי בכך שתציע להם תפקיד בכיר, ודי שאנשיך יטפלו במקורביהם, כדי שאלה ייטו לך חסד ויימנעו ממיצוי הדין נגדך. זו מסקנה עצובה, אך לזכות ברק יאמר כי הוא היטיב להבינה ולנצלה לתועלתו.

תאריך:  07/05/2011   |   עודכן:  07/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי ארבל  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אליקים רובינשטיין / Elyakim Rubinstein  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גידי וייץ  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דורית ביניש / Dorit Beinisch  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חיים רמון  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק הרצוג  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל איתן  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מעריב  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה מזרחי  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניגוד עניינים  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עדנה ארבל / Edna Arbel  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החסינות של אהוד ברק
תגובות  [ 49 ] מוצגות  [ 49 ]  כתוב תגובה 
1
סדום ועמורה! ציטוט בראשית י"ט
אלוהים  |  7/05/11 11:35
 
- סדום ועמורה? אהוד ברק ועדנה אר ל"ת
לוט  |  7/05/11 11:38
 
- עם כל הצער,הבעיה היא נתניהו!!!
שופטי סדום  |  7/05/11 17:54
 
- נתניהו? מה הקשר?! מחר תאשים ל"ת
את שרה...  |  8/05/11 07:33
2
בתיקשורת לא מזכירים להרצוג את
לב אברהם   |  7/05/11 11:36
 
- וזה רוצה לעמוד בראש העבודה ..
חבר מפלגת העבודה  |  7/05/11 11:56
3
חיים רמון בתגובה:"ברק הפוליטיק
קורןנאוה טבריה  |  7/05/11 11:36
 
- ברק הלוחם האמיץ ביותר בישראל
עצוב שמגיבים.....  |  8/05/11 08:24
 
- עשה למען ישראל יותר מיואב יצחק
וקורן נאוה אולי..  |  8/05/11 09:14
 
- האם את(ה)תומכים במושחתים למרות
קורןנאוה טבריה  |  8/05/11 17:54
 
- בעיני הלוחמים הכי גיבורים שלי
קורןנאוה טבריה  |  8/05/11 18:01
 
- עצוב שיש עוד סנגורים לברחן.
אליהו חיים  |  17/05/11 09:53
4
חמדן נכלולי וכל היתר בולשיט
מכר משכבר הימים  |  7/05/11 11:41
 
- כמו כל היהודים הפולנים ל"ת
ראו הוזהרתם!  |  7/05/11 15:29
5
ביבי זה שמאל,רק פייגלין זה ימי
גיזמו בון  |  7/05/11 12:50
6
ועם כל "הכבוד" לבקר...
8  |  7/05/11 13:10
7
אין חידוש בדברים שהבאת
הניה  |  7/05/11 13:10
8
לא לעולם חוסן,כל כלב ביג'י יומ
מוטי1  |  7/05/11 13:39
9
יואב יצחק - צדיק ?
אובלי  |  7/05/11 13:41
 
- אכן יואב יצחק צדיק באופן יחסי
בדורו  |  7/05/11 13:48
10
כנסו דחוף
המודיע666  |  7/05/11 13:49
11
אוסמה=חבלן תימני ומיליונר(היה)
urixo  |  7/05/11 15:25
 
- אמרו לך 2 כדורים צהובים, ואתה
להזהר עם הכדורים  |  7/05/11 18:09
 
- גזען,מגעיל - של נעליך ל"ת
אלה  |  7/05/11 18:54
12
כנסו דחוף..
הראובני  |  7/05/11 16:06
 
- ולמה דחוף?
הראובני  |  7/05/11 16:18
13
בפסקה האחרונה כתוב
רונן גולדשטיין  |  7/05/11 17:22
 
- תגובה
צנחן  |  7/05/11 21:02
14
מה שמתאר יואב יצחק .........
ספרדי  |  7/05/11 18:39
15
'להציף' ! נושא העובזת הזרה
לעורך יואב יצחק.  |  7/05/11 19:25
 
- תיקון צ"ל : 'הצף' העובדת הזרה ל"ת
לעורך יואב יצחק.  |  7/05/11 19:32
16
ברק התחמן הרב יותר גרוע
מאולמרט ואחרים  |  7/05/11 19:56
17
זכות שתיקה אינה יאה לאיש ציבור
יוסף מגבעתיים  |  7/05/11 20:24
18
בוז'י = ביזיון ל"ת
אילן הדר  |  7/05/11 20:46
19
זו הסיבה שמערכת המשפט חולה.
משה ג.  |  7/05/11 21:15
20
הכול אישי
עידן סובול  |  7/05/11 21:46
21
אהוד ברח בהצלחה מכמה פרשיות
ירון זכאי  |  7/05/11 22:09
22
יואב יצחק שקרן ללא תקנה
יודע את הפרטים  |  8/05/11 00:50
 
- אחד שיודע
יוסף מהצפון  |  8/05/11 08:49
 
- איפה הפרטים שיסתרו את הטענות? ל"ת
ד.ט.  |  8/05/11 08:51
 
- יואב יצחק צוחק מאנשים כמוך
יודע את הפרטים  |  8/05/11 20:06
 
- עמיחי אתה עוד חי? כמה עוד...
חי לנצח עמיחי  |  8/05/11 09:25
 
- למתיימר שיודע תאמת ושותפו יוסף
חץ  |  8/05/11 10:34
23
זו הסיבה העיקרית למחיקת העבודה
שימי 1  |  8/05/11 00:50
24
שקיפות המועמדים לראשות העבודה
החששן  |  8/05/11 09:08
25
יואב יצחק שוחה עם זרם השנאה
שמעון אמסלם  |  8/05/11 11:37
26
איך אתם ישנים שופטי ישראל
xxxxx  |  8/05/11 14:09
27
איך אזרחי ישראל אמורים לנהוג
xxxxx  |  8/05/11 14:54
28
לעידן סובול
א.פוליססט  |  8/05/11 17:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה-חי הגיגת
בקרב בין מנהיג אירן, ח'אמנהאי, לנשיא אירן, אחמדינג'אד, לאף אחד מן הצדדים אין אלוהים. עכשיו, יותר מתמיד, האפשרות למהפכה אחרת באירן, ולא של האופוזיציה הירוקה, קורמת עור וגידים
אורי אליצור
את המשבצת שמילאה ברית המועצות ב'על המשמר' של שנות ה-50, ממלאת ארצות הברית ב'הארץ' של היום. יש סוג של יהודים שתמיד זקוקים למולדת שנייה גדולה ונערצת. ישראל קטנה עליהם, והם לא יכולים לסלוח לה על זה שהיא שלהם
רפאל ישראלי
הלקחים שעל ישראל להפיק מן החיסול הממוקד
קובי קמין
ישנו החלון הנפלא מכולם - "חלון ההזדמנות לשלום". בתיאוריה, זהו חלון גדול ורחב, אלא שבמציאות הוא מתכווץ למימדים כאלה, שאפילו בעזרת מיקרוסקופ לא תמצא אותו    אך אל דאגה ישראלי יקר, כי זהו מצב זמני בלבד
מרדכי קידר
חיסולו הפיזי של אוסמה בן-לאדן לא חיסל את הרעיונות שמפיצים שותפיו לדרך באירופה ובארה"ב, אלא להפך: הוא נתן להם משנה תוקף ותוספת מרץ. בן-לאדן מת והוא חי בלונדון ובמקומות רבים אחרים בשמות אחרים. הוא הצליח לייצא את הג'יהאד, ורוח הג'יהאד פורחת בכל מקום שבו תרבות המערב נרדמת בשמירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il