X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השנה התחילה תופעה מגעילה - חלק מהעיריות שכרו חברות הפקה שיפיקו אירוע ביחד עם אמנים, והוחלט לקחת כסף על כך. זוהי חוצפה שלא תאמן - לאף אחד אין בעלות על היום הזה. הזיכרון שייך לכולנו. עלינו להחרים את האירועים שבתשלום ולהעביר מסר חד וחלק - הזיכרון הוא חופשי וחינמי ואף אחד לא יגזור עליו קופון
▪  ▪  ▪
הזיכרון הוא של כולם [צילום: AP]

היום בערב אנו הולכים לציין את יום הזיכרון, הערב חלקנו נלך לטקסים בשביל לציין זאת, לטקסים של העירייה, שחלקם יהיו בתשלום. חלק מהעירייות החליטו להפריט את יום הזיכרון ולעשות אותו על-ידי חברת הפקה פרטית(שכמובן גובה כסף) והעירייות החליטו לגבות את הכסף הזה מאלו אשר משתתפים בטקס, מהמשפחות השקולות, מחיילי צה"ל, מאותם החברים בצבא שחברם נפל בעת מילוי תפקידו, מכולם.
אותם הגיבורים שאנחנו כאן בזכותם, גיבורים שבלעדייהם מדינת ישראל לא הייתה קיימת, מלוחמי המחתרות ועד לחללי צה"ל, מעולי הגרדום ועד הרוגי המלחמה, משלמה בן יוסף ויאיר שטרן עד ליוסף מועדי ורועי קליין, כולם היו שם בשבילנו, כולם ידעו להלחם בשבילנו, בשביל המולדת, חלקם הקריבו את חייהם כי הם ידעו שככה הם יצילו את חבריהם, כולם היו גיבורים, לכל אלו אנו חייבים את היום הזה (ולא רק אותו), לכל אלו אנו חייבים את הזיכרון, את הזיכרון על פועלם, את הזיכרון על מותם.
זוהי חוצפה ממדרגה ראשונה שאותן העירייות גובות תשלום על הזיכרון, שאותן העירייות, האומנים וחברות ההפקה גוזרות קופון על הגב של אותם האנשים,אותם הגיבורים שנלחמו על המולדת, שנפלו בשבילנו, שאיבדו את חייהם ואת משפחתם בשביל מדינת ישראל.
לעירייות ולחברות ההפקה אין בעלות על הזיכרון, אין להן זכות לשווק ולמכור את יום הזיכרון כאילו זה עוד מוצר בחנות, כאילו שזה פלאפון או מחשב נייד, כאילו שזאת הופעת תאיטרון , כאילו שזאת הצגה - זה לא!זה זיכרון, זיכרון כואב של כל העם, זיכרון על אנשים, חלקם צעירים - חלקם ילדים - חלקם מבוגרים - חלקם הורים, בעלי אמא ואבא ולפעמים גם בעלי ילדים, אבל כולם גיבורים, גיבורים, לא מוצרים.
מה אותה אלמנה, אלמן, יתום - אותה משפחה שקולה צריכה לחשוב? מה היא צריכה להרגיש? שזהו היחס, אחרי ההקרבה של בן המשפחה,אחרי אותו המוות,אותה הנפילה אפילו על הזיכרון השתלטו וגובים עליו תשלום? - שלאף אחד כבר לא אכפת, חוץ מהעובדה שאפשר לגזור קופון? שאפשר לעשות כסף על גב בן המשפחה?שהמוות שלו היה סתם,בכדי שכמה אומנים וחברות הפקה יוכלו לגבות עליו כסף? ומה עם אותה המשפחה השקולה,האם גם היא צריכה לשלם על הכניסה? האם גם היא צריכה לשלם על הזיכרון של המשפחה?
האם איבדנו כל צלם אנוש?, האם שכחנו מה המשמעות של היום הזה? יש לנו רק דרך אחת להלחם בתופעה הזאת, הדרך היחידה היא לא לבוא לביזיון הזה, לטקסים שבתשלום, להעביר מסר ברור, יום הזיכרון הוא לא למחירה, אין לכם (חברות ההפקה, האומנים והעירייות) בעלות על הזיכרון, הוא שייך לכולנו ואסור למכור אותו.
אסכם ואומר, שדווקא ביום הזה, יום של אחדות, יום של זכר הנפולים, יום עצוב אך גם יום שמראה לנו את היופי שבאדם, את אלו שהקריבו הכל בשביל שלנו תהיה מדינה ולפעמים גם בשביל שחבריהם שלהם יחיו,דווקא ביום הזה אנו עדים לכיעור הכי נוראי שיכול להיות באדם, לתופעה הכי מגעילה שיכולה להיות.
כולי תקווה שבשנה הבאה התופעה המכוערת הזאת לא תחזור על עצמה, כולי תקווה שבשנה הבאה טקסי יום הזיכרון יהיו בחינם כמו שהם אמורים להיות,שעירייות יבינו זאת, יבינו שלאף אחד אין בעלות על הזיכרון.

תאריך:  08/05/2011   |   עודכן:  08/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר שטרן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן בן אליהו
החזון מבטא את מצבם הקשה של ישראל בגלות בבל ואת גאולתם ושיבתם לארץ ישראל בעתיד    עוד מבט על יחזקאל פרק ל"ז - לכבוד יום העצמאות ה-63 למדינת ישראל
דודו אלהרר
כל התקשורת הישראלית אינה אלא גדעון לוי אחד מסכן    צריך כישרון לא מבוטל בשביל להתפרנס במשך שנים מכלום    הוא משלח לאוויר העולם שטות אחר כסילות, אווילות אחר רעוּת-רוח שעיקרן כלום    טחנת רוח שאין לה מה לטחון
עו"ד עדי מוסקוביץ
החוק אוסר במפורש להטיל ארנונה לפי זהות המחזיק בנכס. העיקרון מיושם על-ידי בתי המשפט ומחוקק המשנה - עד שזה מגיע לבנקים וחברות ביטוח. כיום מחויבים משרדים של בנקים וחברות ביטוח בתעריפים המגיעים עד פי 4 ממשרדים אחרים, באופן מפלה לעומת עסקים אחרים שמשיגים רווח גבוה יותר לכל מטר מרובע של נכס. זהו תקדים מסוכן של הטלת מס על בסיס מקור ההכנסה
עו"ד ורד כהן
אני לא חוגגת עצמאות. גלעד שליט נמק בכלאו. בתנאים בלתי נתפסים. ואפילו אין מידע עכשווי כלשהו לעניין מצבו הבריאותי, קל וחומר מצבו הנפשי. ואנחנו? גודשים את בתי הקפה, ממלאים את הכיכרות בחגיגות ופסטיבלים, רוקדים לצלילי המוזיקה, קונים, אוכלים, ישנים, מבלים. בושה למדינה שלנו! בושה לחברה שלנו, המתייחסת לגלעד שליט כפצע מטריד, מדמם אך ניתן להתעלמות
פסח רויטמן
רק לעיתים נדירות ב-63 שנות קיום המדינה היה מצבה הביטחוני כה טוב ומצבה המדיני כה גרוע. במלאת 63 שנים לישראל, ניתן לומר שאנו מדינה בוגרת יותר, חכמה יותר ומאוחדת יותר מאי-פעם. אך האם כל זה יחזיק עד עצמאות 64?
רשימות נוספות
מפקחי משרד התמ"ת יבקרו במוקדי הפעלת זיקוקים  /  יפעת גדות
שידורי הספורט ייקטעו בשעה 19:27  /  מחלקה ראשונה
"העם מתאחד ברגע של יגון"  /  איציק וולף
יזכור לאחי  /  שושנה ויג
אלישע, לנצח אזכור אותך  /  נסים גבאי
יום העצמאות בצל הזיכרון  /  ליאור רזניק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il