|
תאריך:
|
09/05/2011
|
|
|
עודכן:
|
09/05/2011
|
|
1 |
|
|
במקום להקשות מדוע לא ניתן לכהן פיסח (בעל מטען מוסרי זה או אחר) לגשת להקריב קרבן, יכולת להקשות מדוע לא ניתן לבן שבט יהודה (עם מטען מוסרי זה או אחר) להקריב קרבן? קושייתך במקרה זה היתה מקיפה את רוב עם ישראל....
דרך אגב טענות דומות לאלו כבר העלה יהודי עשיר בשם קרח בן יצהר בן קהת בן לוי יחד עם שני מחרחרי ריב ומדון בשם דתן ואבירם... סופם כידוע היה שהאדמה בלעה אותם חיים. כדאי שגם אתה - מר קלינסקי - תנקוט באמצעי זהירות... :)
כבר מילתי אמורה לך בתגובות קודמות שבעייתך העיקרית היא שסבור אתה שרשאי הינך לעמוד מול מלכו של עולם, שברא אותך, והוא מחייה אותך בכל רגע ורגע, ולהוריד אותו למדריגת בן אנוש שווה ערך אליך, ולהתחיל להקשות עליו קושיות משום שבשכלך הדל אינך מבין את מעשיו. כבר אמר שלמה המלך - החכם מכל אדם - "אמרתי אחכמה והיא רחוקה ממני". המרחק בינך לבין תבונתו של הבורא, גדול בהרבה מהמרחק שבין תבונתך שלך לתבונתו של כלבך. יש להאריך עוד בכל זה, אך מקוצר הזמן והמצע, אסתפק בזאת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הדב הלבן |
|
|
2 |
|
|
לא ניתן לראות את המום הנפשי, כי לו היה זה ניתן, גם כהנים, עם מום כשלך, היו מודרים מעבודת הקודש. מעניין אם מדינה היתה שולחת תשורה למלך זר בידי בעל מום, שהופעתו גורמת לאנשים להרגשת אי-נוחות...
קלינסקי מדריך את הקב"ה בסוציאליזם.
אז, הנה, עוד חומר - כהנים הנושאים להם נשים גרושות, אלמנות, זונות וגרות, גם הם אסורים לשרת בקודש. יתר על כן, גם כשאינם משרתים בקודש, כבימינו, שבהם, בחטאינו, אין לנו בית מקדש, אסור על הכהנים לשאת את הנשים הנ"ל, אך אלה מותרות לכלל ישראל. הכהן חייב להיות מושלם מכל הבחינות. יש לך בעיה עם זה, אז מה, יש לך בעיה עם כל היהדות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
|
|
|
אישה שסבלה מאלימות פיזית. בעלה החטיף לה בצרורות . היא התגרשה כדי להציל את חייה מאלימות חייתית . האם אישה זו אין בה מעלות מוסריות ???
מדוע אינהיכולה לבנות חייה עם כהן. איזה פגם מוסרי דבק בה שפוסל אותה מלהקים בית עם כהן? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לחנה שרה |
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
כאשר איתן מבקר אם לשלילה ואם לחיוב את סיפורי התנ"ך, את הדמויות השונות המתוארות בתנ"ך, ניחא, אך הביקורת על מצוות התורה נראית קצת תמוהה. אם סובר איתן שמצוות התורה ניתנו בידי המקום, בידי אותו בורא עולם אשר בחר בנו מכל העמים, והוא אשר שולט ומכוון וקובע, אז כיצד הוא חולק עליו. ואם איתן אינו מאמין שמצוות התורה ניתנו על ידי בורא עולם אלא נכתבו בידי אדם, מה לו להשחית זמנו על "מצוות" מימים שקדמו הרבה לפני ימי הביניים, הועתקו אולי מאומות אחרות, ואשר היום אינן מקובלות כלל ועיקר, ואת הדוגמא מביא איתן עצמו, דוגמת אילן וכצה'לה. ייטיב איתן לעשות אם יגייס את המסגרות הפוליטיות בהן הוא תומך לפעילות חברתית בישראל, במקום ההתעסקות המזיקה שלהם בפעולות הנראות כמתן זריקת עידוד למייחלים לחיסולנו, ובמקום השחתת זמן על מצוות עתיקות שאבד עליהן הכלח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
6 |
|
|
למקרא המאמר-חשבתי כמה טוב שאנו חיים כיום, בתקופה שיכול אדם להגיע להישגים על אף מגבלות פיזיות שמפריעות אולי ביומיום, אך אינן מונעות ממנו להגשים את עצמו.
לא רק בין היהודים, אלא גם בין יתר העמים, אישים כגון:
סטיבן הוקינג-הפיסיקאי הנודע (חולה בניוון שרירים)
פרנקלין רוזוולט נשיאה ה-32 של ארה"ב (היחיד שנבחר 4 פעמים כנשיא!) ישב בכסא גלגלים.
משה דיין כיהן במשרות רמות רבות למרות היותו עיוור בעין אחת.
אנדראה בוצ'לי זמר הטנור האיטלקי מרעיד לבבות וממלא אולמות למרות שהוא עיוור.
ריי צ'ארלס וזמרים נוספים זכו לתהילת עולם בשל כשרונם-ולמרות נכותם.
בעצם-מי מאיתנו לא שבר איזו עצם, מרביתנו איננו שלמים ובוודאי שלא מושלמים.(גם לי יש כמה עצמות שבורות בגוף)
אבל תודה לאל-שחוסר שלמות פיזית אינה שמה בפנינו מכשול אלא אולי מהווה אתגר גדול הרבה יותר.
אז טוב שהתנ"ך ישאר כספר הספרים-ואנו נחיה את החיים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
החלמאי |
|
|
7 |
|
|
תן ליבך באמת שבתורה ואל תהי נפשך לגרוע מאמיתה שלא בתבונת שכלך אמור לא הבנתי ועשה אוזנך כאפרכסת שמע בני מוסר אביך ואל תיטוש תורת אמך.ראה דרכיה וחכם ליבך הפוך בה והפוך בה ותבין ערכה ואמיתה.ועוד כי מורה לרבים אתה ושמא תחטא בלשונך לדבר סרה על מעלתה של תורה.ואפילו אם תאמר אי אפשי בחוקיה די לך כי תלך על חכמים ותחכם.ואפילו ימלאו ימיך כפל ימיך עתה אל תאמר למדתי ודי איני מבין אלא תבין בשכלך כי רחוק אתה כברת דרך ארץ לומר קריאת תגר על יולדתך.קח דברים ולך עימם ויפורשו לך כל מכמניה כמאז ועד עתה.והלא ישמח משה בדברו עימו ה' ולא העז בנפשו לומר תגר על דברי אלוקים חיים.ואם היא נפלאית בעיניך כתמול שלשום אזי דרכיה דרכי נועם ולכל נתיבותיה שלום.אני מאחל לך שתגיע לאמת הצרופה של התורה.ודע לך כי בליבי וודאי שכתבת דבריך בתמימות ואם ידעת סודה של תורה ושתית מיינה ואכלת מלחה כיאות כי אז היית מקרין בעיניך ועין שכלך שזפתך כמתמול שלשום.ויש בליבי עוד להרבות שבחה של תורה.ואם חשקה נפשך תלמדם עם אברכים חכמים בתורה השוקדים באהלה של תורה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישמח משה |
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
מגלומן. התנך שנכתב לפני אלפי שנים לא זקוק לאיש הזה שלא מבין מה הוא עושה. נתמך בכמה טמבלים[סוג של שבתאי צבי].יהודים נשחטו ועלו על המוקד לאורך אלפי שנים.מאז בית ראשון. ועד הקרב אל גוש עציון. כאשר ספר הספרים מחובר .ותפור לגופם. כמו הוא חלק מהם.
והיום האיש הזה בא לחנך אותנו ואותם. ולי יש סוג של רעיון.
במקום להוציא דברים ולשנות בתנך. שיוציא את עצמו ויעזוב אותו ואותנו במנוחה. המורה לתנך הדגול הוא כמו מורה לחשבון שמשכנע את תלמידיו ש-1 ועוד 1 חייב להיות 3 לפחות מבחינה הומנית. רק אצל "יהודים מסוגו" זה יכול לקרות.
גבור. שיכתוב אותם דברים על הקוראן והברית החדשה.לפחות יהיה שקט אחר כך ממנו.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מהפך 77 |
|
|
10 |
|
|
ומה שהראתיך עדיין עומד אתה בסכלך כי כך היא תומתך לעד ולא תובא לשקול דבריך עם בעלי דיעות ותמימי דעים שהמה לא מעט וגדולים בחכמה ממך וממני בודאי ולא ירום שכלם הזך לדבר כמותך כאיש אשר לא יידע מימינו ומשמאלו.ועדיין אצבעותיי מקלידות את אשר ליבי לומר לך בארוכה כי בקצרה קצרה בינתך מלהבין את גודל משוגתך.ומה תאמר לפני בורא עולם משגיח על בינתך כהיום ומה תשיב למחר על עניינים בהם נכנס אתה לפילוסופיה תלושה ומרוקנת מכל טעם לחיך.ומה יגידו איזובי הקיר המון עם ישראל הקוראים את מחדליך המעווותים ולא יבינו את ההרס שבכתביך.ומה תאמר ליום המחר ומה תניד עפעף לפני בוראך הוא יגיד כל משעול וכל עולמו צריך ללמוד מחכמים לכן לך אל חכמים ויחכם ליבך כי הגדלת מנשוא דבריך כחירופים וגידופים לפני המקום ברוך הוא וכדאי שתשוב בדעתך בתשובה כי בורא עולם בקניין לא יתן שמשוגתך תכניס הרס בליבות תמימים וקדושים בעם ישראל בבני ישראל . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישמח משה |
|
|
11 |
|
|
מום-הינו שם 72 מע"ב שמות הא-להים,ונקרא כן משום שיורד לזון את החיצוניים שהם כולם בעלי מומים.ש-ע"ב =חסד,ואף החיצונים מקבלים קיומם מהחסד שכתוב:"נותן לחם לכל בשר כי לעולם חסדו".והם ניזונים משם זה האחרון של החסד אשר מתפשט ומתלבש בתוכם כדי להחיותם,בסוד:"רגליה יורדות מות".ונמצא לפי זה שאינם צריכים לפרוץ את גבולם,שהרי החסד יורד אצלם באותה המדרגה הראויה אליהם ,ונקראת על שמם,מפני הפגם שנרשם בה ע"י התלבשותה,ואי אפשר אחרת וזה סוד:"כל איש אשר בו מום לא יקרב".ואח"כ:"מום בו את הלחם לא יגש להקריב".שנראה לכאורה כפל לשון אלא שהכל נראה יפה במה שכתוב,שאלו הן דרגות שונות בבעלי מומים.לכן לא יבואו אל הקודש פנימה,ואם תאמר מנין תגיע להם מזונםו פרנסתם? לכך נאמר -מום בו,ששם חסד זה כבר נתלבש בתוכם לקיימם.ולכך נאמר:"כולך יפה רעייתי ומום אין בך".ויש להקשות:והלא יש זה המום ברליה וטומאתה בשוליה-ואם כך כיצד ניתן לומר עליה שכולה יפה,וזה הטעם-שמום זה נמצא בעקביה ואינו נראה לעין כל,ולפי שהוא מתלבש בתוך הס"א ומסתתר בה.וזה סוד:"מום אין בך",כלומר שהוא אינו בך אלא בס"א.וזה הטעם שעולה מום כמנין א-להים והוא בחינת הדין של החסד,ומתלבש בתוך א-להים אחרים כדי לקיימם כל זמן הוייתם.שזה החסד זן ומפרנס את האוייבים שהיו ראויים להכרת מן הארץ.וזה הוא סוד הכתוב:" אם רעב שונאך האכילהו לחם ואם צמא השקהו מים."[רמד"ו-ספר חסד עולם]-כל שם הנאמר בשוה משני צדדיו כמו-מום,מראה כיהינו בשורשו העליון בדיוק כפי שהינו בא לביטוי בעולם הגשמי,ש"סופו נעוץ בתחילתו" שהראשית נראית מן האחרית. שבוע טוב לכל ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
מכל שבטי ישראל להיות כהנים.אך עקב חטא העגל,ניתנה הכהונה לשבט לוי שעשה קידוש השם,למען הקב"ה.-"אשר יהיה בו מום לא יקרב..."-שלא ישמש בעבודה בעל מום,ולא בעל מום בלבד,אלא אף הכיעורים פוסלים לשמש בכהונה,לפי שאין האדם מכובד אצל הבריות אלא בשלמות אבריו ויופי בגדיו."[מורה נבוכים]-שלמות הגוף מסמלת גם את שלמות הנפש,שכן מטבעו ב"מ מקנא במי שהוא שלם בגופו,והדבר מביאו למרירות ורוע.[פילון]-"כאשר יתן מום באדם.."-בשעה שאדם מוצא והולך חסרונות ומומים בזולת,סימן הוא-"כן ינתן בו",שהוא עצמו מלא מומים, ש"כל הפוסל במומו פוסל".[קומץ המנחה]- "שבע שבתות תמימות תהיינה.."-ע"כ אומר המדרש:"אימתי הן תמימות? בשעה שישראל עושים רצונו של מקום." מה הכוונה? הדין בעומר כך הוא:"קצירה וספירה בלילה,והבאה ביום."[מנחות]אלא שאם מאיזו סיבה לא היה אפשר לקצור בלילה,היה מותר בדיעבד לקצור ביום,אף על פי ששבע השבתות שייספרו לא תהיינה עוד תמימות ושלמות.ולפיכך בין העשרה ניסים שנעשו לאבותינו בביה"מ,נמנה גם הנס "ולא נמצא פסול בעומר." וניסים אלו נתקיימו רק בשעה שישראל עשו רצונו של מקום. ולכך אנו אומרים לאחר ספירת העומר:"הרחמן הוא יחזיר לנו עבודת ביהמ"ק למקומה במהרה בימינו."שאז שוב תתקיים המצוה כמשמעה האמיתי וכתכליתה. [הרבי ר' השיל] |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
12 |
|
|
|
|
יוסי דר
במה זכו בנימין זיגל ודוד קראוס, שרבין ורפול ומוטה-גור ודדו ובר-לב ועוד רבים-רבים כמותם לא זכו לו? מדוע לשניים - ניצב ומפכ"ל - יצרו "דף נופל" באתר ההנצחה לחללי מערכות ישראל למרות שלא "נפלו", ולשאר לא? אפליה? לא. פרטאץ'? כן
|
|
|
|
|
|
נפתלי רז
בשם בן-ציון זילבר, יהודה קן-דרור, עודד קורצ'ין, מנחם דגני, רמי ברעלי, יוני נתניהו, גוני הרניק, אמיל גרינצווייג, צליל שלח, יצחק רבין, תום כיתאין, אוהד זך, אורי גרוסמן ושני ריבוא חבריהם, זכר כולם לברכה: הגיע זמן המהפך האמיתי - הגיע זמן שלום!
|
|
|
|
|
|
אביחי אברהם
לעמיתיי, מדריכי סיורים בירושלים, הנוהגים להדריך גם בהר הרצל, מוכרים קבריהם של שני חללי מלחמת לבנון הראשונה הנושאים שם זהה - יובל הראל, שניהם תושבי שכונת תלפיות בירושלים. ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל התקשרתי ליוסי הראל, אביו השכול של יובל, וביקשתי ממנו לספר את הסיפור הייחודי הנובע משמם הזהה של שני הנופלים, מועד נפילתם והלוויותיהם, והרי הוא לפניכם
|
|
|
|
|
|
איציק וולף
באוגוסט האחרון נורה למוות דב (ברי) הררי, מפקד גדוד 920 לפני כחודש ערך הגדוד אימון ראשון בלעדיו, ללא המג"ד הנפקד-נוכח מילים חמות על אדם גדל מידות ורחב לב המפקד שלי
|
|
|
|
|
|
הרב אליהו קאופמן
אין ספק שאת הדם שנשפך שוב בקבר יוסף יש לדרוש רק מהמתנחלים ומרבניהם הצבועים - המעמידים לאומנות לפני הדת, והם האשמים בהפיכת קבר הצדיק מאהוב על כל הדתות - לשנוא על-ידי ערבים ומוסלמים
|
|
|