|
תאריך:
|
09/05/2011
|
|
|
עודכן:
|
09/05/2011
|
יום הזיכרון - קצת (ואולי הרבה) אחרת |
|
1 |
|
|
למשוררת
ראוי שתאמצי לך ראיה ראלית של מציאות החיים.
הסבל הפלסטיני יפסק כאשר אולי תהיה להם אי פעם מנהיגות
ראלית שתסכים לפשרה עם ישראל.מנהיגות שתבין שצריך להפסיק
לחלום על זכות השיבה.מנהיגות שתסכים לשים קץ לסכסבוך,
לטרור ולהסתה במערכת החינוך שלהם.
הפלסטינים דורשים "צדק" שמשמעותו זכות השיבה לפלסטין
הגדולה והשלמה,ללא אף יהודי בתוכה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבישי בן חיים |
|
|
2 |
|
|
אני מסכימה שהבעיה היא המנהיגות, המשליטה פעמים רבות טרור מחשבתי ורגשי. אבל בגלל המנהיגות הזו כל העם הפלשתיני סובל. האדם הפשוט, ברחוב, רוצה חיים נורמלים בדיוק כמונו, לגדל את ילדיו בשקט, להתפרנס בכבוד ולחיות טוב. זה הכל. כל השאר זה באמת תוספת של פוליטיקה מיותרת, ושל מנהיגים שחושבים רק על עצמם, משני הצדדים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
|
|
|
מה גורם למדינות האיסלאם להיות מוקד עולמי מובהק של חוסר מנהיגות, חוסר בהישגים אקדמיים, חוסר בהשגים תעשייתים, חוסר חוסר חוסר למעט אולי עודף בכסף הזורם להם מהקרקע, ומגיע לידיים ספורות באופן שחלק ניכר משאר המוסלמים חיים חיי עוני ובטלה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
64% מהפלשתינים: שבן-לאדן יקבר ברשות הפלשתינית,
התפרסם היום, כנסי לכתבה ותביני עם מי יש לנו עסק, 64% רוב גורף של האדם הפשוט, שרואה בחלאת המין האנושי גיבור לאומי, זו לא המנהיגות, דיי לשקרים!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אליטה |
|
|
|
|
|
אין כאן שקרים. יש כאן נסיון להתעלות מעל נקודת המבט הרגילה שלנו, הרואה בנו את מרכז הקיום והיקום. נסיון לראות ולהראות כיצד כולנו בני אנוש. כולנו בני אדם, וגם לפלשתינים יש בדיוק אותם איברים כמו שיש לנו והם בנויים בדיוק באותו צלם אלוקים כמוני וכמוך. זה שרבים מהם שטופי שנאה היא תוצאה של מחשבה לא נכונה וראיה מעוותת של המציאות, אותה ראיה שמעוותת גם לך את המציאות. ברגע שמפסיקים לראות באויב בן אדם, מתחילה התדרדרות חמורה של האנושיות, כפי שקרה באמת בנאציזם. בדיוק מזה אני פוחדת. אנו חייבים לראות באויבים שלנו בני אדם כדי שלא נתדרדר מבחינה מוסרית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
|
|
|
מחלק בקלווה ברחוב או עולה לשמוח על הגג כאשר נטבחים יהודים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תמימות הורגת |
|
|
|
|
|
הכללות הן אף פעם לא מדויקות. בכל עם יש כל מיני אנשים. היו גם גרמנים שעזרו ליהודים. בעיקרון הערבים מוסתים ושטופי מוח, והדבר היחיד שיכול לשנות את המצב הוא שנתייחס אליהם כמו אל בני אנוש ולא כמו אל אויבים שצריך לחסל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
3 |
|
|
האדם אבל על קרוביו וידידיו, מקובל שכאשר עצוב אז עצובים, וכאשר מצחיק אז צוחקים - ולא הפוך, וילדים גם הם מבינים את המצב הזה, לו היינו הופכים להם את היוצרות, היינו דופקים להם את השכל. ומתי עצוב, כאשר כואב, כאשר פוגעים בנו או בסביבה שלנו, ומהי הסביבה? המשפחה, החברים, השכונה, העיר, המדינה, האנושות כולה, האויבים שלנו. כן גם האויבים שלנו נמצאים ברשימת החמלה והצער, אבל אחרונים אחרונים בתור והתור כל כך ארך, שלא רואים אותם. קודם נצטער על קרובינו שהלכו, אחר כך על חברינו ושכנינו, אחר כך על כל אבלי מדינתנו שנפלו על הקמתה ועל כינונה, אחר כך נחשוב על כל החיילים של בנות בריתנו אשר לחמו ולוחמות על שחרור העולם מעולם של דיקטטורים וצוררים ורק בסוף בסוף נחשוב על אימהות פלשתיניות, או יותר נכון אלה מתוכן אשר פגשו בשכול שלא מתוך כך שלקחו חלק בהתאבדות רצחנית של בני המשפחות שלהם. כשעצוב עצובים, כשקרוב מסתלק אז בוכים, וקורעים קריעה, מה שלא עושים מול מודעות הפטירה של אנשים שלא היכרנו. הגיוני לא? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
זאת בדיוק הבעיה, שאנחנו לא בוכים מול מודעות הפטירה של אנשים שלא הכרנו. התודעה שלנו כל כך קטנה, שאנו יכולים להכיל בה רק אנשים שהכרנו בימי חיינו ובעיקר את הקרובים ביותר לנו, את בני משפחתנו. אבל כל שאר האנשים בעולם הם גם בני אדם, והם סובלים בדיוק כמונו. לכן עלינו לדאוג תמיד לרווחת כולם, ולא רק לרווחתנו ולרווחת הקרובים לנו. לכן גם יש מושג הקרוי נפוטיזם, האומר שאדם שמגיע לעמדת מפתח דואג בעיקר למקורבים לו, לבני משפחתו ולחבריו. ולדעתי זוהי התנהגות בלתי מוסרית. יש לאייש עמדות מפתח על פי כישורים ולא על פי מידת הקרבה למנהיג.לצערי לא זה הנוהג במקומותינו. מאיישים אנשים לתפקידי מפתח לפי השתייכות פוליטית ולפי קרבה לאנשים מסויימים ולא על פי כישורים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
4 |
|
|
למה לא לחשוב על הנאצים שסבלו? את יודעת כמה אלמנות אס.אס. היו, כמה יתומי שומרי מחנות השמדה נשארו, את יודעת איזה הרס היה בגרמניה בסוף מלחמת העולם וכמה סבלו אז אלה שתמכו בהיטלר ב-1933? לשיטתך גם הם ראוים לרחמים. |
|
כתובת IP: |
192.116.105.130 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע.ג. |
|
|
|
|
|
בהחלט.אלה שאיבדו צלם אנוש ראויים לרחמים הגדולים ביותר, כי הם איבדו את הדבר היקר ביותר שיש לאדם - את האהבה והחמלה. ואנשים בלי אהבה וחמלה הם אנשים אומללים, שמפיצים בעולם את האומללות שלהם וגורמים לאנשים אחרים להיות אומללים כמוהם.זה בדיוק מה שקרה בנאציזם. אנשים איבדו צלם אנוש, ראו באויבים שלהם [במקרה זה אנחנו, היהודים] משהו לא אנושי, ותחושת הזרות והניכור הזו אפשרה להם לעשות מה שעשו. אם הם היו רואים בנו בני אדם כמוהם, הם לעולם לא היו יכולים לעשות מה שעשו, כי הם היו חשים הזדהות, ומבינים שנבראנו בצלם אנוש בדיוק כמותם. אבל הם לא יכולים היו לראות זאת, כי המוח שלהם היה שטוף בשנאה כל כך עזה, בניכור כל כך חמור. ומזה אני פוחדת. שנפסיק לראות בערבים בני אדם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
|
|
|
צלם אנוש איננו רחמים על מי שמנסה לרצוח אותך.זה אפשרי אם המעשה הוא חד פעמי והמבצע מביע צער על כונתו הרעה. אבל אם מישהו חוזר פעם אחר פעם אחר פעם על הנסיון לרצוח אותך ומביע צער על כך שלא הצליח ומבטיח לנסות שוב לרצוח אותך אם רק יוכל, להביע צער על כאבו שלא הצליח להרוג אותך זו מופרעות נפשית קשה ואבדן כל אמת מוסר אנושית ולא מידת הרחמים. הערבים בכללוהפלשתינים בפרט מנסים כבר 100 שנה לרצוח יהודים באשר הם יהודים. הערבים מצינים את הנכבה כיום שבו כשלה כונתם לרצוח את היהודים שהמופתי של ירושלים וידידו היטלר לא הצליחו לרצוח. כשיהודי מביע צער על יום כזה זה אובדן המוסר, אבדן הדרך ואבדן השפיות. |
|
כתובת IP: |
192.116.105.130 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע.ג. |
|
|
|
|
|
גם גרמניה וצרפת מדברות ביניהן אחרי מלחמת מאה השנה. בשוויץ היו מלחמות רבות בין הרבעים השונים, והיום היא נחשבת למדינה ניטרלית. הסכסוך הישראלי ערבי ניזון משנאה משני הצדדים, שנאה שהרגשתי בה גם בדבריך.
הבעיה של האנושות היום היא השנאה. אנו חושבים שמותר לנו לשנוא מישהו שעשה לנו עוול, אבל זה לא נכון. כמובן שמותר, אבל נשלם על זה מחיר. כי השנאה הזו מביאה רק מחלות חורבן ואובדן.
אני פשוט מסרבת לשנוא, ועובדת על עצמי שהרגש הזה לא יהיה קיים בי יותר. זו מטרת הקיום שלי עלי אדמות. עובדה שהרבה ישראלים נוסעים היום לגרמניה, למרות כל מה שקרה. החיים ממשיכים, ואנו צריכים לשמוח במה שיש לנו ולהיות נדיבים לאנשים אחרים. זה פשוט מאוד וקשה לעשות. אני יודעת. אבל זו מטרה בהחלט ראויה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
5 |
|
|
1) לא נכון, הם לא סובלים כמונו. תרבותם מקדשת את המוות, אמהות רבות מייחלות שבניהם יהרגו במהלך רצח "על קידוש אללה". תרבותם גם מתייחסת בסלחנות לשחיטה על רקע "כבוד המשפחה".
2) הפלסטינים לא היו קיימים אלא כשזה נעשה נוח (בשנות השישים). בפועל מדובר בפזורה ערבית. להם יש עשרה מליון קמ"ר - מהאוקינוס האטלנטי ועד לאוקיינוס ההודי. מרחבים אדירים. למה לגזול את כבשת הרש (ארצם הקטנטונת של פליטי השואה והפוגרומים)?
3) יש פה גם עניין של יצר השרדות. כמה וכמה פעמים הם הוכיחו שחיינו כקליפת השום בעיניהם. כיוון שכך, אי אפשר להסתכן בחזרה לגבולות אושוויץ (כמאמר אבא אבן). אי אפשר להסתכן בשואה שנייה.
4) יש כמובן עוד השגות. אבל די לי אם תפנימי רק את אלו השלוש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ד"ר, ת"א |
|
|
|
|
|
אענה לך אחת לאחת: 1] הנחות היסוד שלך אינם מוכיחות כלל שהם לא סובלים כמונו. גם אנשים שתרבותם מקדשת את המוות סובלים. ואולי וכמעט בטוח שהם סובלים הרבה יותר. הם סובלים יותר כי הם לא מכירים במושג החמלה החסד והרחמים. כל מי שלא מכיר במושג הזה סובל יסורי תופת, כי הוא מתרחק מהטבע האמיתי שלנו.
2]השתמשתי במושג פלשתינים כי זה המושג המקובל. אפשר להשתמש במושג ערבים. וגם אם לא מסכימים שמגיעה להם מדינה , אפשר וצריך לראות בהם בני אדם. אפשר לא להסכים עם מישהו, ובכל זאת להשתתף באבלו ובצערו, לא? מי אמר שאני מסכימה עם העמדות שלהם ועם הפוליטיקה שלהם? אני בסך הכל אמרתי שצר לי שכואב להם, ושאני מרגישה את הכאב שלהם, ולכן אני רוצה לעזור להם. איך לעזור להם? בעיקר על ידי זה שנראה בהם בני אדם, שנקשיב להם, ונראה איך אפשר לעזור להם בצורה כזו שמוסכמת על שני הצדדים. זה הכל. ועוד משהו: ברגע שאנו נצליח לראות בהם בני אדם ולחוש את הכאב שלהם, הדבר יעבוד גם בצורה הפוכה: הם יוכלו לראות בנו בני אדם ולא "כובשים" ויוכלו להרגיש גם את הכאב והסבל שלנו, ואז בודאי שיהיו פחות פיגועים ופחות מעשי טרור.
3] אני לא דיברתי על גבולות, ולא דיברתי על פוליטיקה. זכותו של כל אדם לחשוב את מחשבותיו. דיברתי על ראית הסבל של האדם האחר, של האדם שאינו חושב כמוני. לא חכמה להזדהות עם מישהו שחושב כמוני ואין לי שום עימות אתו. החכמה היא להזדהות עם סבל של מישהו שאינו חושב כמוני ואפילו מתעמת אתי, ובכל זאת אני מצליחה לראות את צלם האנוש שבו. אם נצליח כולנו לראות בערבים בני אדם, נרצה שגם הם יהיו שמחים ומאושרים ויחיו חיים טובים, לא רק אנחנו. זוהי אנושיות אמיתית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
|
|
|
לצקת לתוכי צער וסבל של חבורת אנשים שהם אויבי
באויב נלחמים .
לא מבין מדוע יש בקרבנו קבוצת אנשים כמוך וכמו קלינסקי
שמסתובבים כמו אימא תרזה ומחלקים רחמים וסימפתיה לאויבים
אם יש לך צורך נפשי לרחם אזי יש לנו מספיק הזקוקים לזה בקרבנו
בברכה יולו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יולו |
|
|
|
|
|
רחמים, חסד, חמלה ואהבה הם החומר ממנו בנוי העולם. ברגע שאין בתוכנו הרגשות האלה, כל העולם מתפורר. לכן, אם אני רוצה לחיות טוב ולהרגיש שלווה בתוכי, עלי לדאוג לכולם, לא רק לעצמי ולקרובים אלי, לחברי לידידי ולבני עמי. ואני יודעת שאם נצליח להתנהג כך כלפי אויבינו, הם באופן טבעי ישנו את יחסם אלינו. מי שנותן אהבה מקבל אהבה. מי שנותן רחמים וחמלה מקבל רחמים וחמלה. ומי שנותן שנאה, מקבל שנאה. כדאי לזכור זאת בכל פעם שבא לשנוא מישהו. אפילו מישהו מהשכנים או מהמכרים שהרגיז אותנו או פגע בנו. העולם בנוי כמו מראה. מה שאנו נותנים זה מה שאנו מקבלים. וחבל שקשה לנו לראות זאת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
6 |
|
|
למעננו , למען עתידה של מדינת ישראל , עלינו לחתור להקמה עוד השנה של המדינה הפלשתינאית לצידה של מדינת ישראל . עלינו לחתור לכינונן של שתי בירות בירושלים . יושלים המערבית בירת מדינת ישראל וירושלים המזרחית בירת המדינה הפלשתינאית .
אורנה , אני מאחל לך ולכל בית ישראל חג עצמאות שמח . חג עצמאות , שיעמוד בסימן המפנה - קץ למעגלי הדמים הפוקדים אותנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
7 |
|
|
אורנה
את ההסבר הרגשי המובן שלח לסבל הפלסטיני תדאגי להפיץ
בקרב הפלסטינים ומנהיגיהם.גדעון לוי וכל הארגונים במימון
הקרן החדשה יוכלו לסייע לך.תפני אליהם.אל תהססי.
האיסלם מקדש את המוות ולא את החיים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבישי בן חיים |
|
|
8 |
|
|
למה שלא תזדהי עם רוצחים נאצים שמתו ??
כרגע יש לנו מלחמה עם אויבינו,
אם מאד תרצי, כשתיגמר המלחמה, תוכלי להתחבק עימם
כל דברייך עכשיו הם מגעילים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
במלחמה כמו במלחמה |
|
|
|
|
|
אני לא מזדהה עם השנאה של אויבי. אני מחפשת לראות בתוכם את אותו ניצוץ בורא שקיים בתוכי, וקיים בכל אדם. איני רוצה יותר מלחמות, ולכן אני מחפשת דרך שתוכל לחסל את המלחמות. והדרך היחידה להילחם במלחמה מכל סוג היא אהבה. אהבה מבטלת כל צורך במלחמה. ולכן אם אצליח לאהוב את אויבי, זה יהיה הנצחון הגדול ביותר שלי עלי אדמות. אני מודה שגם לי זה לא קל, במיוחד מכיוון שרבים מבני משפחתי נספו בשואה וגם נהרגו ונפצעו במלחמות ישראל. כמובן שהנטיה הטבעית היא לשנוא את מי שעשה להם זאת, אבל אני נלחמת בנטיה הזו בכל כוחי מכיוון שאני יודעת מהו כוחה של אהבה, שהיא החומר הבונה את כל היקום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
9 |
|
|
את מנסה לעשות רושם של אישיות הומנית בדומה לאבי אבות
הצבועים, הסטאלינאצי קלינסקי. בכל הבלה, בלה, בלה שלך
אינך נותנת ציטוט אחד (נניח מהקוראן או אימאם כל-שהוא)
שיתן כיסוי לדמגוגיה הזולה שלך.
האיאתואללה סאדק אל כאלכלי:
"למי שלא מאמין ברצח אין מקום באיסלם".
האימאם אחמד אל-עריפי בטלוויזיה הממלכתית של סעודיה:
"התהילה של האומה המוסלמית הופיעה כאשר לימד אותנו נביאנו
את תעשיית המוות - כאשר הוא לימד אותנו איך ליצור מוות.
או, אז, נעשו החיים בעינינו לזולים".
האם את מכירה אם יהודייה המחלקת סוכריות כאשר נודע לה
שבנה התפוצף בבית מלון ברמאללה ?
אין בך או במחנה הארור אליו את משתייכת גרם אחד של הומניות
או חמלה.
טולי קורה מבין עינייך לפני שאת מטיפה מוסר ומעריצה רוצחי
מיליונים כמו סטאלין ופול פוט, אבותיך הרוחניים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה נבוכים |
|
|
|
|
|
שלום.
קודם כל, איני משתייכת לאף מחנה. אני בת אדם, זה הכל. וכמו שאני רוצה שיתחשבו בי וירגישו את הכאב שלי, כך אני רוצה להתחשב באחרים ולהרגיש את הכאב שלהם.
כל המעשים והדיבורים שציטטת לא מזיזים לי בכלל. הם אינם קובעים את סדר היום המוסרי שלי. ואם אם ערביה מחלקת סוכריות כשחיילים שלנו נהרגים, זה אומר שהיא איבדה צלם אנוש. ואני לא רוצה לאבד את צלם האנוש שלי. ואם כל האמאמים מסיתים לרצח יהודים, זה אומר שהם איבדו צלם אנוש. ואני לא רוצה לאבד את צלם האנוש שבי.
אף מעשה רצח ואף הסתר לא ישמשו לי דוגמא, לא מצד ימין ולא מצד שמאל.
ואם אני רואה שמישהו רוצח יהודי, אז אני צריכה לקום ולרצוח ערבי? כך העולם צריך להתנהל? או שאני צריכה לנסות לעצור את הרצח ואת השנאה בכלל, על ידי הפצת מודעות של אהבה ושל סליחה? העולם בנוי על אהבה, סובלנות, חמלה ורחמים. אם נשכח את הרגשות האלה, העולם יחרב. האם אתה רוצה לחיות בעולם נטול אהבה וחמלה? אני לא. וכדי למנוע התדרדרות של המצב אני מפרסמת את רגשותי הכנים, שאינם שייכים לשום מפלגה ולשום עם. פשוט כואב לי כשכואב לאחרים, ולא משנה אם הם במקרה יהודים, ערבים, סינים, אינדיאנים, הודים או אפריקנים.כל אדם שכואב לו יזכה ממני לחמלה ולרחמים. זה הכל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
10 |
|
|
מאמר מביש אין ספק שאת מחפשת כותרות מצוצות מן האצבע. מי את בכלל... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה חלבי |
|
|
דניאל גיגי
אלעד כהן, יוני לוי, מעיין לוי, משה מוזס, משה ראובן, יוני ברנע ושבתאי שזו - את כולם הכרתי בחיי ואת כולם איני יכול לשכוח מיוחדים וצנועים, שנפלו על מזבח המולדת - דברים לזכרם
|
|
|
|
|
|
נורית גרינגר
כל ישראלי ויהודי יודע את מטרתם של הערבים - השמדת מדינת ישראל. אם אנחנו, כעם אחד, נאמין, באמת, בצדקתנו, שאדמות המדינה, מגדות נהר הירדן עד לחופי הים התיכון, הן שלנו מבחינה חוקית - קרוב לוודאי שהעולם יאמין בצדקתנו. כשהערבים, והעולם איתם, צועקים "לשחרר את פלשתין", המשמעות היא חיסול ישראל. תשובתנו חייבת להיות ברורה: אם לא אנחנו - מי לנו, ואם לא עכשיו - אימתי
|
|
|
|
|
|
איתן קלינסקי
קשה לי לקבל את הפסילה הגורפת של פרשת "אמור" האוסרת לשרת בקדושה בבית המקדש או לבוא אליו. הדרת בעלי מום גופני מהזכות לכהן בקודש מעוררת תהיות ושאלות. אני אסתפק באמירת תמיהה אחת לנוכח העוול שעושה הפרשה עם בעל מום. לא זאת בלבד שהוא בא לאוויר העולם עם מנות גדושות של סבל לנוכח הקשיים, אנו מדירים אותו גם אם הוא חובק בחובו מטענים אינטלקטואליים ומוסריים, שיכולים לזכותו בתפקיד
|
|
|
|
|
|
יוסי דר
במה זכו בנימין זיגל ודוד קראוס, שרבין ורפול ומוטה-גור ודדו ובר-לב ועוד רבים-רבים כמותם לא זכו לו? מדוע לשניים - ניצב ומפכ"ל - יצרו "דף נופל" באתר ההנצחה לחללי מערכות ישראל למרות שלא "נפלו", ולשאר לא? אפליה? לא. פרטאץ'? כן
|
|
|
|
|
|
נפתלי רז
בשם בן-ציון זילבר, יהודה קן-דרור, עודד קורצ'ין, מנחם דגני, רמי ברעלי, יוני נתניהו, גוני הרניק, אמיל גרינצווייג, צליל שלח, יצחק רבין, תום כיתאין, אוהד זך, אורי גרוסמן ושני ריבוא חבריהם, זכר כולם לברכה: הגיע זמן המהפך האמיתי - הגיע זמן שלום!
|
|
|