X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גיא רוה מייסד ארגון "הורות משותפת=טובת הילד".
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
חזון חברתי כפי שמקדמת ח"כ שלי יחימוביץ' הוא נהדר, אך אנא - בכל התחומים חזון הוא לראות את העתיד, ואיזה עתיד רואה יחימוביץ' אם היא מרחיקה אבות מילדיהם? הח"כית גרושה, ממש כמוני, ומן הסתם יודעת כמה מעורבות האב בחיי הילדים תורמת לה
▪  ▪  ▪
שלי יחימוביץ'. מראשי המתנגדים לקידום טובת ילדי ההורים הגרושים [פלאש 90]
שלי יחימוביץ' תתמודד על ראשות מפלגת העבודה
עידן יוסף
יחימוביץ': "כובד המשימה ברור לי, אך לא מרתיע אותי. זה אתגר עצום - לחלץ את מפלגת העבודה מהשבר הערכי, המנהיגותי והציבורי שהיא נמצאת בו. אני בטוחה ביכולתי להשיב מעגלים רבים של אנשים ערכיים ואכפתיים שמשתוקקים לשינוי"
לרשימה המלאה

לאחרונה אנו עדים למסע יחצנות לקידום מועמדותה של ח"כ שלי יחימוביץ' לראשות העבודה. כמי שגדל על ערכי תנועת העבודה והצביע לה כדבר מובן מאליו בצעירותו, וכמי שעוקב אחר פועלה המקצועי, המרשים והבלתי מתפשר של ח"כ יחימוביץ', לא אוכל לתמוך במועמדותה.
לח"כ יחימוביץ' אומנם משנה חברתית סדורה, הרואה את טובת הפרט ודואגת לצרכיו, עבודה פרלמנטרית מבורכת וקידום חוקים רבים לטובת חלקים שונים בחברה הישראלית - עם זאת, ח"כ יחימוביץ' היא מראשי המתנגדים לקידום טובת ילדי ההורים הגרושים, בכך שהיא מייצגת בנושא זה את אותם ארגוני נשים הפועלים לסכל כל קידום בחוק למתן הגדרות הוריות שוות להורים המתגרשים.
באפריל 2008 פורסם דוח הביניים של ועדת שניט, הוועדה לבחינת ההיבטים המשפטיים של האחריות ההורית בגירושין, בראשות פרופסור דן שניט. בהסתמכה על מחקרים פסיכולוגיים עדכניים ושינויים חברתיים ותרבותיים שחלו, ובעיקר בהיבט של ראיית טובת הילד כגורם ראשון במעלה ובהתאם לאמנה הבינלאומית לזכויות הילד, המליצה הוועדה להוציא מהחוק את "חזקת הגיל הרך" ולא לקבוע כל הגדרה הורית אחרת הקובעת מי מחזיק בילד.
הסיבה העיקרית להמלצה לביטול חזקת הגיל הרך הינה שהיא מביאה לליבוי המאבק בין ההורים. במצב המשפטי הנוכחי, על-מנת לעקוף את החזקה, נאלץ האב להביא ראיות לאי-התאמתה של האם כדי להוכיח קיום "סיבות מיוחדות להורות אחרת" כדי לסטות מחזקת "הגיל הרך". במילים אחרות, האב חייב לצאת חוצץ ובצורה קיצונית כנגד האם. הנפגעים העיקריים מאופי זה של המאבק, ומההתדיינות המשפטית הממושכת בעניין, הם הילדים. לא אחת מתרחשות תופעות קשות כגון - ניכור הורי, חטיפת ילדים ואף אלימות במשפחה.
מתוך דוח הביניים: "לסיכום, עמדת הוועדה היא, כי חזקת "הגיל הרך" מנוגדת לתפיסות הפסיכולוגיות המוכחות באשר לטובת הילד ולתפיסה המשפטית הבינלאומית של האחריות ההורית יחד ולחוד כפי שהיא קבועה באמנה. הותרת החזקה הקיימת תביא לכך שתמציתה ועיקרה של טובת הילד יחסרו מספר החוקים, בפרט במצבי גירושין בהם נחלשת יכולת ההורים להתנתק מעניינם האישי ולשקול כראוי את טובתו של ילדם כשיקול ראשון במעלה".

שלי יודעת, שלי מבינה...

מנהיגה אמיתית, כפי שח"כ יחימוביץ' מתכוונת להיות בשלב זה של הקריירה הפוליטית שלה, צריכה לאמץ לעצמה מבט-על, ולקדם נושאים על-פי מהותם ולקבל החלטות שיקדמו את טובת הציבור הרחב ולא מגזר צר זה או אחר שהיא מרגישה אליו קרבה אישית מובנת

מחקרים פסיכולוגיים אמפיריים מן השנים האחרונות מראים כי לקיומו של קשר סדיר וישיר בין הילד להוריו בעת הגירושין ולאחריהם חשיבות רבה להבטחת התפתחותו התקינה של הילד. מכאן שההסדר המשפטי הנוהג כיום אינו עולה בקנה אחד עם עיקרון העל של טובת הילד, שכן במקום לעודד ולהמריץ את שני ההורים להמשיך לקחת חלק פעיל בחיי הילד ולעודדם לשיתוף פעולה לטובת הילד, נעשה ממש ההפך.
בדיונים ובכינוסים שהיו בעקבות פרסום מסקנות אלו הביעה ח"כ יחימוביץ' את התנגדותה החד-משמעית להמלצות הוועדה. כפעיל חברתי לקידום טובת ילדי ההורים הגרושים וכמייסד ארגון "הורות משותפת = טובת הילד", לא מובנת לי עמדתה זו, בעיקר בהתייחס לכך שגם ח"כ יחימוביץ' גרושה בעצמה ומבינה, מניסיונה שלה, עד כמה שיתוף האב בחיי ילדיה הוא חשוב ומשמעותי להתפתחותם. יתרה מכך, ח"כ יחימוביץ' מן הסתם יודעת מתוך התנסותה האישית עד כמה מעורבותו של האב בחיי הילדים מאפשרת לה להשקיע זמן ומשאבים בחייה האישיים והמקצועיים.
מנהיגה אמיתית, כפי שח"כ יחימוביץ' מתכוונת להיות בשלב זה של הקריירה הפוליטית שלה, צריכה לאמץ לעצמה מבט-על, ולקדם נושאים על-פי מהותם ולקבל החלטות שיקדמו את טובת הציבור הרחב ולא מגזר צר זה או אחר שהיא מרגישה אליו קרבה אישית מובנת.
כיום, ח"כ יחימוביץ' מאמצת את משנתם של ארגוני הנשים כפי שהיא מושמעת בוועדת שניט, משנה האומרת שאין כיום שוויון ולכן יש לתת העדפה לנשים על חשבון הילד, בשל מעמדן הנחות לפי הדין הדתי בישראל. מבחינתן, טובת האישה חד היא עם טובת הילד והן רואות בילדים נכס פוליטי.
חזון חברתי כפי שמקדמת ח"כ יחימוביץ' הוא נהדר, אך אנא - בכל התחומים. חזון הוא לראות את העתיד, ואיזה עתיד ח"כ יחימוביץ' רואה אם היא מרחיקה אבות מילדיהם? איזה הורים יהיו הילדים האלה שגדלו ללא אב? שגדלו כשההורה היחיד בעל הערך הוא אמם? אלו אימהות תהיינה הבנות הגדלות באווירה שכזו? ואלו אבות יהיו הבנים? האם זו החברה אליה אנחנו שואפים?
באופן אישי אני אשמח - ואני בטוח שכמוני יש עוד עשרות אם לא מאות אלפי הורים גרושים - להצביע למפלגה אשר במצע החברתי שלה תהיה תמיכה בביטול האפליה בחוק, הקובעת לאבות גרושים הגדרה הורית נחותה, במקביל לקידום שוויון לנשים בתחומי עבודה ואחרים. מבחינתי, הורותי ותפקידי כאב לבני הוא בעל חשיבות עליונה במעלה. במידה שח"כ יחימוביץ' תעמוד בראשות מפלגת העבודה, לא אוכל להצביע לה, וחבל.

תודה לרותי דניאל על הסיוע הרב בכתיבת המאמר.
הכותב הוא אב גרוש, פעיל לקידום חלוקת האחריות ההורית המשותפת בחקיקה ובחברה, מייסד אתר הורות משותפת = טובת הילד [קישור].
תאריך:  12/05/2011   |   עודכן:  12/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלי - לא שווה לי
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
הלוואי ותהיה פתוחה לנושא
גיא שמיר  |  12/05/11 17:06
2
כל הכבוד על הדברים החשובים...
כל הכבוד!  |  12/05/11 19:40
3
צביעות, לשון כפולה, למה?
אמנון ק  |  12/05/11 22:54
4
יחימוביץ אינה מאמינה בשוויון
יאיר תיבון  |  13/05/11 04:45
5
שלי מנהיגה לפלצנים כמו שהיה שר
קורןנאוה טבריה  |  13/05/11 05:47
6
שלי=כדור אינטרסים לא שלי
מילות סרק  |  13/05/11 10:09
7
מאמר מצויין. הון ושלטון
אלי דניאל  |  15/05/11 02:10
8
מזדהה על כל מילה. שלי יחיוביץ'
אלון וולף  |  21/08/12 21:28
9
גם אני הגעתי לאותה מסקנה
אמיר אמיר  |  29/11/12 12:00
10
מצטער,אבל שטויות במיץ. עולמך
אנצ'ל  |  29/11/12 12:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יהודית אורן
ל"ג בעומר מתקרב והילדים כבר בעיצומן של ההכנות. רגע לפני שמבעירים את האש, מגישה ד"ר יהודית אורן, מומחית לרפואת עור, טיפים שיעזרו לעבור את ליל המדורות בשלום
איתן קלינסקי
הפרשה זועקת נגד נישול אדם מביתו עקב אי-יכולתו לפרוע את חובותיו. מנגנוני ההיחלצות המנוסחים בפרשת בהר מתאימים לתקופתם. היום אין כל מנגנון שימנע מבנק או מגוף פיננסי אחר לפַנות אלפי אזרחים מבית שרכשו במיטב חסכונותיהם, ונקלעו למצב שאין ביכולתם לפרוע את חובותיהם
אברהם בן-עזרא
ממשלה שתיזום מהלך של נטישת קרקעות המדינה בסיטונות בנגב, לא תזכה למחילה לאחר שיובן ויוכח מהו הנזק הלאומי שייגרם ממהלך כזה. למעשה אין לאף ממשלה מנדט לזנוח זכויות שבמקרקעין כי מה ששייך לה - שייך לעם, לאזרחים, לתושבים שלא מוותרים על שום מ"ר
ראובן לייב
שיגעון המיון והמיחזור המוקפד של הפסולת לסוגיה כמעט מעביר את תושבי אוסטריה על דעתם. עונשים כבדים - מקנסות ועד מאסר - מוטלים על מי שאינם מצייתים לחוק העזר העירוני. משאיות האשפה, הבוהקות בניקיונן, הן באוסטריה סמל לטוהר, והחיסכון במים, במדינה שהתברכה כל-כך בגשמים, כבר מגיע אד אבסורדום
עידן יוסף
ועד עובדי הרכבת תוקע את המדינה ויורק בפרצופם של מיליוני ישראלים. במדינה נורמלית הם כבר מזמן היו אמורים להימצא בכלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il